Урок "Письмо великої букви В (ве). Написання складів, слів та речень"

Про матеріал
Конспект уроку для учнів 1 класу за програмою НУШ О. Я. Савченко Учні разом з Вінні-Пухом здійснять чарівну подорож
Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА МОВА

1 КЛАС

Тема. Письмо великої букви В (ве). Написання складів, слів та речень.

Мета: Вчити учнів писати велику букву "В" (ве), склади та слова з нею; закрі­плювати їх навички письма рядкових букв, з'єднань між буквами; збагачувати словниковий запас; повторити вживання великої букви.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: урок-подорож

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання

Щоб урок пройшов цікаво

І отримали знання ви

Не крутіться, не вертіться

Лиш на вчителя дивіться

Треба тишу в класі мати

І слід руку підіймати

Будь активним і уважним

Одним словом – учнем справжнім!

 

  • Отже, сьогодні на уроці…

(Вивісити правила роботи в класі)

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  • Діти, чи любите ви дивится мультфільми? Зараз ви переглянете невеликий фрагмент з мультфільму. Але для вас буде невеличке завдання. Вам потрібно подумати на яку букву починається ім’я героя?

Результат пошуку зображень за запитом "винни пух"

 (Діти переглядають фрагмент мультфільму)

 

  • Хто скаже, яка перша буква в імені героя? Правильно, буква Ве.
  • А з якої букви пишуться імена людей, клички тварин? (З великої)
  • Сьогодні ми з вами навчимося писати велику букву «Ве», склади та слова з нею.

Вчитель. Діти, у нашого Вінні Пуха трапилася біда. Він хотів до нас прийти в гості разом зі своїм найкращим другом П’ятачком. Але вони пішли різними стежками і П’ятачок заблукав. Давайте ведмедику допоможемо знайти друга?

  1. Зупинка «Загадковий ліс»

В темний ліс прийшли, казковий

Він дрімучий, загадковий.

А хто в лісі проживає?

Зараз кожен відгадає?

Вчитель. Діти подивіться, який гарний ліс і скільки чудових тварин там живе. Але мені здається, що щось не так. Хто помітив?

  •              Яких тварин називають свійськими? Дикими?
  •              Хто зайвий?
  •              У назвах яких тварин є буква «Ве»? (Вовк, сова, ведмідь)

Звуковий аналіз слів

Вчитель. Діти, у вас на партах лежать звукові моделі, за допомогою яких зробимо звуковий аналіз назв тварин.

  • Яка тварина зображена першою?
  • Діти, назвіть перший звук у слові вовк.

(Діти викладають звукову модель.)

 

 

Вчитель. Яка тварина на екрані остання? (Сова)

  • Спробуйте самостійно зробити звуковий аналіз слова сова.

Давайте перевіримо, чи вірно ви виконали? (Демонстрація на слайді)


 

  • Діти, хто ворався з цим завданням?
  • У кого не вийшло, не засмучуйтесь. У вас все попереду.

Вчитель. На жаль в зачарованому лісі немає П’ятачка. Будемо йти далі.

 

  1. Зупинка «Зачаровані квіти»

Вчитель. Ой діти, подивіться. Тут якась незвична доріжка, а на ній дивні квіти. Як же нам пройти далі, напевно потрібно прочитати склади і квіти зникнуть.  Давайте допоможемо Вінні Пуху(Слайд з квітами)

  1. Зупинка «Місток»

Ось  попереду в нас річка

Неглибока,невеличка

Річку слід пройти нам, діти ,

Ніжки щоб не замочити.

Вчитель. А що нам потрібно, щоб перейти річку і не замочитися.

  •      Правильно, місток. А як потрібно переходити мости?
  •      А також ми повинні бути обережними, коли переходимо …. (Дорогу)
  •      На дорогах спеціально встановлюють світлофори. Які кольори він має?
  •      Що означає зелений колір? Оранжевий? Червоний?
  •      А щоб перейти річку ми з вами побудуємо міст із прописних літер, які вже вивчили.
  •      У вас на партах лежать червона і зелена цеглинка. Якщо на екрані з’являтиметься прописна літера ви повинні підняти вверх зелену цеглинку, а якщо друкована, то червону.
  •      Молодці, ось у нас і утворився місток. Діти, подивіться уважно на нього, одній літері не вистачає пари? Якій? Чому?
  •      Правильно, букві В. Щоб продовжити свої пошуки далі, ми маємо навчитися її писати.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

Вчитель. Діти, Вінні Пух трішки втомися і хоче перепочити. Давайте і ми разом з ним відпочинимо і зробимо зарядку.

 

Робота з роздатковим матеріалом. Написання літери В

D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\20. ПОСІБНИК ПРО ОБРАЗИ БУКВ\1. Предметні мал. з образами букв\в-01.tif
— Велика буква "В " складається з прямої похилої подовженої палички із заокругленням та верхнього і нижнього правих півовалів.

  • Пов’язане зображенняУ вас на партах лежать листочки. Що на них намальовано? (Виноград)
  • Яка перша буква у слові виноград?

Стиглі  грона винограду

Щось майстерно приховали.

Нумо придивись уважно:

Букву  В   нам нагадали.

  • Візьміть кольоровий олівець і наведіть її.
  • Молодці. А тепер розфарбуйте виноград.
  • Далі ми будемо вчитися писати велику літеру «Ве»
  •    Від міжрядкової лінії пишемо вниз пряму похилу подовжену паличку, яку біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо вліво. Потім — лівий півовал ліворуч від верхнього кінця першої частини, який закінчуємо писати вище верх­ньої рядкової лінії, без заокруглення вгору. Не відриваючи руки, рухом право­руч і вниз описуємо більший нижній півовал, який торкається нижньої рядко­вої лінії.
  • Пишемо під лічбу раз-і, два-і, три-і.

 

Написання складів Во, Ві

 

Вчитель. Діти, а хто скаже які слова завжди пишуться з великої літери. Правильно імена людей. Ім’я нашого Вінні Пуха також пишеться з великої букви. А які ви ще знаєте імена, щоб на початку була буква В. (Віта, Вова).

Давайте їх запишемо.   

(діти записують слова).

У Вови новина

(діти записують речення).

 

Зупинка «Дощик»

Річку разом перейшли

На галявину прийшли

В небі хмарки позбирались

Теплий дощ. Всі поховались.

Вчитель. А щоб швидко закінчився дощик ми повинні швидко утворити слова і прочитати їх. (На краплинках склади діти утворюють слова Віта, мова, ловив, вона)

Вчитель. Ой, дощик закінчився. Які ви молодці. Подивіться, а хто це з’явився на галявині. Та це ж П’ятачок. Нарешті ми те знайшли.


 

  • Діти, подивіться, а що він тримає в руках. (Чарівна коробка)
  • Ось вона. (Вчитель показує дітям).
  • А як ви думаєте, що там? Зараз дізнаємося. Ви можете задати питання на яке я зможу відповісти так або ні.
  • Так, це цукерки «Ведмедик».
  • Це подарунок від Вінні Пуха та П’ятачка за те, що ви допомогли друзям знайти одне одного і гарно працювали на уроці. Цей подарунок вони залишать у вашого вчителя, потім скуштуєте цукерки у їдальні.
  • Молодці!

(Вчитель роздає цукерки дітям)

  • Дякую вам за урок.

1

 

docx
Додано
22 березня 2021
Переглядів
8436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку