Урок "Письмове ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове число".

Про матеріал
Урок розроблений за програмою О.Я. Савченко на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. з математики на тему: " іПисьмове ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове число"
Перегляд файлу

               

Тема. Письмове ділення багатоцифрових  чисел на двоцифрове число.   

 

Мета:  вдосконалювати  з учнями алгоритм письмового ділення    

            багатоцифрових чисел на двоцифрове число, вміння розв’язувати  задачі,     

            обчислювальні  навички,  розвивати  увагу, пам’ять, логічне мислення,    

            формувати   інформаційну компетентність, розвивати спостережливість,

           мислення, уміння аналізувати і робити висновки; вміння висловлювати

           свої думки; виховувати бережливе, дбайливе ставлення до природи; 

           любов до рідної землі.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

 

Перебіг  уроку

І.  Організаційний момент.

         1)Перевірка готовності до уроку.

  Розкажіть,з яким настроєм ви прийшли на урок. Поділіться своїми очікуваннями від уроку.

                  Я хочу на уроці…

                  Я сподіваюся, що сьогодні…

                  А я  думаю, що…

                  Я очікую від уроку…

   Сьогодні на уроці нас чекає цікава мандрівка в країну  Математику. 

Виберіть букву та скажіть, що ви візьмете із собою?

Р – розум               А – активність

У – увагу                П –працьовитість

С – самостійність, старанність

К – кмітливість, креативність…..

         2)  Девіз уроку:

Будем  математику вивчати

Поліський  край досліджувати.

Учитель.

      Я чекаю  плідної праці!

  •  То ж гаразд, часу не гаймо і урок розпочинаймо.
  •  Сьогодні ми проведемо  цікавий і незвичайний урок, бо будемо працювати науковцями, досліджуючи Поліський край.

 ІІ.  Каліграфічна хвилинка.

Почнемо без запинки

З каліграфічної хвилинки.

     Пригадайте, із скількох озер складаються Шацькі озера?

     Запишіть каліграфічно це число(30)

     Що  ви знаєте про це число?

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

       Отже, про що ми будемо говорити на уроці? (слайд №6)

      Ми будемо  уявно подорожувати просторами українського Полісся і знайомитися з природними багатствами цього краю.  Чим більше математичних завдань ви виконаєте, тим краще ви пізнаєте цю частину України.

  А працювати   будемо над вдосконаленням вміння ділити багатоцифрові числа на двоцифрові , вмінням розв’язувати задачі .

ІV. Усний рахунок.

  Як ви вже знаєте, у зоні мішаних лісів переважають ліси. Тут переважають соснові, дубово-соснові та дубово-грабові ліси

  • Ліс – годувальник

Що дає 1 га лісу?

Гриби   - від 340 кг

Меду –  від 9 ц

Лікарських рослин –  900 : 20 (кг)

Трави – від 42 ц

Березового соку – 25ц· 4   (т)

Ягід – 15· 30 (кг)

  • Ліс – очисник повітря

  Ліси називають «легенями планети», бо саме вони очищають повітря від   газу і поглинають кисень. 

1 га лісу:

 виділяє  кисню     

180 : 60,     320 : 80  (3 -4 т)

  поглинає вуглекислого газу

 280 : 70,  1000 : 200       ( 4—5 тонн)

Ялиновий  ліс     притягає пилу     420 : 14      (30т)

Сосновий бір                                    740 :20        (37 т)

 

V. Завдання для опитування.

Полісся – чудовий край.  Яку частину України він займає?

То ж дізнаємося:

  • Яку територію займає Полісся? 

5650 х 20 =  (…..113000кв.м)

  • Яку площу охоплюють болота ?

  площі Полісся

 

  • Скільки видів рослин на Поліссі? 

67500 :45  

 

          Яка його площа?

       25 х1300

  • Озеро Світязь знаходиться на Волині поблизу  міста Шацьк. Воно є найглибшим озером на Україні. За свою неповторну красу воно було  вибране одним із  семи чудес України. Його вік понад 10 тисяч років. Місцеві жителі говорять, що Світязь має дивовижну силу. Достатньо увійти в його кришталеву воду, щоб відчути, як душа наповнюється світлою радістю, а тіло  здоров’ям.

          Довжина 9225 м, ширина 4000 м, 

Чому дорівнює площа  озера Світязь ?

Знайдіть максимальну глибину.

46 720:8 = …(см)

– Запишіть цю глибину в метрах і сантиметрах.

Листяне дерево – дуб – виробляє за 1 год …. кисню       39100 :23

 

Музична фізкультхвилинка

Один, два, три, чотири, п’ять – час прийшов відпочивать.

Ідем стежинкою ,глянули праворуч,

Глянули ліворуч

Вглиб річок ми поринаєм, рибок там спостерігаєм.

Летимо ми в небеса – подивись, яка краса!

В лісі йдемо тихо – тихо, нікому не зробим лиха,

          Зупиніться, озирніться і за парти поверніться.

 VІ. Розв’язування задач.

„ Задача з усмішкою” 

Якщо полічити всі зойки, крики та вигуки які лунають у шкільному коридорі протягом однієї перерви, то нарахуємо їх 2850. Скільки криків та вигуків пролунає в школі за 4 перерви?

 (2850 х 4=) 

  • Отже: шум шкодить здоров’ю.
  • Який зробимо висновок?
  • Що тут повчальне?

Задача 2

Колись ліси займали    площі Полісся, нині займають    площі. На скільки зменшилась площа мішаних лісів?

  • Який висновок можна зробити?

Чому Полісся це зона екологічного лиха?

                 Причиною загибелі Полісся є:

  • ВИРУБКА ЛІСІВ
  • ОСУШЕННЯ БОЛІТ
  • ВИДОБУТОК НАФТИ
  • ПРОМИСЛОВІ ЗАБРУДНЕННЯ
  • ГРАНІТНІ КАР’ЄРИ 
  • ДОБУВАННЯ БУРШТИНУ НЕЗАКОННО
  • ЧОРНОБИЛЬСЬКА ТРАГЕДІЯПРОБЛЕМИ  ПОЛІССЯ

Задача 3

Із 3 а зібрали по 35 кг чорниць, а з 2 а – по 57 кг. Знайди  врожайність чорниць на цих ділянках. 

VІ. Підсумок уроку.  Рефлексія

       Ось така красива і дивовижна наша  українська земля.

  • Чи сподобався вам, діти наш урок?
  • Чи справдились ваші очікування?
  • Яке природне диво вам запам’яталося найбільше?
  •  Які із отриманих на уроці знань, умінь і навичок ви візьмете для використання на інших уроках, у житті, для виконання домашнього завдання?
  • А ще , діти всім нам слід пам’ятати, що краса нашої землі може зникнути, якщо ми про неї не будемо берегти природу і не будемо про неї дбати.

                                

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
2 жовтня 2022
Переглядів
1441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку