Тема. Письмове ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове число.
Мета: вдосконалювати з учнями алгоритм письмового ділення
багатоцифрових чисел на двоцифрове число, вміння розв’язувати задачі,
обчислювальні навички, розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення,
формувати інформаційну компетентність, розвивати спостережливість,
мислення, уміння аналізувати і робити висновки; вміння висловлювати
свої думки; виховувати бережливе, дбайливе ставлення до природи;
любов до рідної землі.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
1)Перевірка готовності до уроку.
– Розкажіть,з яким настроєм ви прийшли на урок. Поділіться своїми очікуваннями від уроку.
– Я хочу на уроці…
– Я сподіваюся, що сьогодні…
– А я думаю, що…
– Я очікую від уроку…
– Сьогодні на уроці нас чекає цікава мандрівка в країну Математику.
Виберіть букву та скажіть, що ви візьмете із собою?
Р – розум А – активність
У – увагу П –працьовитість
С – самостійність, старанність
К – кмітливість, креативність…..
2) Девіз уроку:
Будем математику вивчати
Поліський край досліджувати.
Учитель.
– Я чекаю плідної праці!
ІІ. Каліграфічна хвилинка.
Почнемо без запинки
З каліграфічної хвилинки.
– Пригадайте, із скількох озер складаються Шацькі озера?
– Запишіть каліграфічно це число(30)
– Що ви знаєте про це число?
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності
– Отже, про що ми будемо говорити на уроці? (слайд №6)
– Ми будемо уявно подорожувати просторами українського Полісся і знайомитися з природними багатствами цього краю. Чим більше математичних завдань ви виконаєте, тим краще ви пізнаєте цю частину України.
– А працювати будемо над вдосконаленням вміння ділити багатоцифрові числа на двоцифрові , вмінням розв’язувати задачі .
ІV. Усний рахунок.
– Як ви вже знаєте, у зоні мішаних лісів переважають ліси. Тут переважають соснові, дубово-соснові та дубово-грабові ліси
Що дає 1 га лісу?
Гриби - від 340 кг
Меду – від 9 ц
Лікарських рослин – 900 : 20 (кг)
Трави – від 42 ц
Березового соку – 25ц· 4 (т)
Ягід – 15· 30 (кг)
– Ліси називають «легенями планети», бо саме вони очищають повітря від газу і поглинають кисень.
1 га лісу:
виділяє кисню
180 : 60, 320 : 80 (3 -4 т)
поглинає вуглекислого газу
280 : 70, 1000 : 200 ( 4—5 тонн)
Ялиновий ліс притягає пилу 420 : 14 (30т)
Сосновий бір 740 :20 (37 т)
V. Завдання для опитування.
Полісся – чудовий край. Яку частину України він займає?
То ж дізнаємося:
5650 х 20 = (…..113000кв.м)
площі Полісся
67500 :45
Яка його площа?
25 х1300
Довжина 9225 м, ширина 4000 м,
Чому дорівнює площа озера Світязь ?
Знайдіть максимальну глибину.
46 720:8 = …(см)
– Запишіть цю глибину в метрах і сантиметрах.
– Листяне дерево – дуб – виробляє за 1 год …. кисню 39100 :23
Музична фізкультхвилинка
Один, два, три, чотири, п’ять – час прийшов відпочивать.
Ідем стежинкою ,глянули праворуч,
Глянули ліворуч
Вглиб річок ми поринаєм, рибок там спостерігаєм.
Летимо ми в небеса – подивись, яка краса!
В лісі йдемо тихо – тихо, нікому не зробим лиха,
Зупиніться, озирніться і за парти поверніться.
VІ. Розв’язування задач.
„ Задача з усмішкою”
Якщо полічити всі зойки, крики та вигуки які лунають у шкільному коридорі протягом однієї перерви, то нарахуємо їх 2850. Скільки криків та вигуків пролунає в школі за 4 перерви?
(2850 х 4=) –
Задача 2
Колись ліси займали площі Полісся, нині займають площі. На скільки зменшилась площа мішаних лісів?
Чому Полісся це зона екологічного лиха?
Причиною загибелі Полісся є:
Задача 3
Із 3 а зібрали по 35 кг чорниць, а з 2 а – по 57 кг. Знайди врожайність чорниць на цих ділянках.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія
– Ось така красива і дивовижна наша українська земля.