Урок "Письмове додавання двоцифрових чисел. Творча робота над задачею."

Про матеріал

Протягом уроку діти вивчать послідовність виконання письмового додавання, навяаться виконувати письмове додавання двоцифрових чисел, творчо працювати над задачею,аналізувати, робити висновки; розвивати уяву, увагу, пам'ять, виховувати почуття товариськості, взаємодопомоги.

Перегляд файлу

1

 

Тема. Письмове додавання двоцифрових чисел. Творча робота над задачею.

Мета:ознайомити учнів з письмовим додаванням двоцифрових чисел, закріплювати знання усної і письмової нумерації в межах 100, вчити творчо працювати над задачею, формувати уміння розв’язувати прості задачі, порівнювати, аналізувати, робити висновки; розвивати уяву, увагу, пам’ять, виховувати почуття товариськості, взаємодопомоги.

Хід уроку

І. Організаційна частина

Ось і дзвоник пролунав,

Для навчання час настав

Дітки, сядьте всі зручненько,

Ручки покладіть гарненько,

Бо урок у нас незвичний,

Чарівний, математичний!

ІІ.Мотивація навчальної діяльності

До нас завітали герої казки. Ось послухайте віршик про них.

Нас братів є рівно сім,

Дружимо ми вміло,

Білосніжку захищати

Наше святе діло.

Чи упізнали ви їх? (Так, це сім гномів)

Гномики збирали у лісі хмиз і почули від сороки, що за час їхньої відсутності прокинулася Білосніжка. Вони дуже зраділи і поспішили додому. Адже скоро свято Нового року, і гномам неодмінно треба встигнути разом з Білосніжкою прикрасити найкращу ялинку в лісі. Але ліс сповнений несподіванок і перешкод, які неодмінно треба подолати. Сподіваюся, ви допоможете гномам у цьому. Учні, котрі гарно працюватимуть під час уроку, отримають частинку снігопаду – маленьку сніжинку. Візьмемо із собою вміння красиво сидіти, активно працювати, і, звичайно, гарний настрій. Подаруйте один одному свою посмішку. Отож, вирушаємо!

ІІІ. Усний рахунок

Перший гном просить нас прокласти стежку, адже маленьким гномам важко просуватися у засніженому лісі.

1. Знайти числа, що у сумі становлять результат, обведений колом

11, 3, 7, 5, 17, 4 - 24

10, 24, 5, 16, 8 - 36

2. Знайти „зайве” число, вказати, чому ці числа „зайві”?

24, 38, 9, 45, 14; (Зайве число 9, тому що воно одноцифрове)

11, 22, 33, 44, 29, 55 (Зайве число 29, тому що в ньому неоднакова кількість десятків і одиниць)

3.Роботу майже закінчено, треба тільки розв’язати цікаві задачі.Зосередьтеся, будьте уважними

а)Володя назвав усі числа від 10 до 20, а Андрійко – усі двоцифрові числа, які записуються однаковими цифрами. Яке спільне число назвали хлопчики? (11)

б) Кришка стола має чотири кути. Скільки буде кутів на кришці, якщо один відпиляти? ( 5 кутів)

Ви справилися з цим завданням, перший гномик уже біля будиночка і чекає своїх товаришів.

4. Наступний гномик не може потрапити до будиночка, бо всі замки виявились закодованими. Щоб відкрити двері, треба правильно обчислити вирази, записані на них.

Молодці, допомогли гномику, тепер він швидко відчинить двері.

Третій гном потрапив під сильний снігопад, який припиниться, коли ми виконаємо роботу в парах.

Кожному на парту впала сніжинка із завданням.

Учні І варіанту – вчителі, другого – учні. Починаємо роботу. Час – 1 хвилина.

Ви гарно справилися із завданням, снігопад припинився. Гномик успішно дістався до свого будиночка.

ІV. Оголошення теми і мети уроку.

Робота в зошитах. Хвилинка каліграфії.

Четвертий гном ніяк не може вибратися зі снігової кучугури. Ми допоможемо йому, коли гарно попрацюємо у зошиті. Відкриваємо зошити. Завдання на хвилинку каліграфії: записати шість двоцифрових чисел, в яких зустрічається цифра вісім.

Робота над новим матеріалом.

А п’ятий гном-розумник. Він хоче ще дечому навчитися, а тому по дорозі зазирнув до нас на урок. Отож покажемо йому, що нового ми дізнаємося на уроці. Сьогодні ми з вами повинні будемо ЗНАТИ послідовність виконання письмового додавання, ВМІТИ виконувати письмове додавання двоцифрових чисел, творчо працювати над задачею.

Робота з нумераційною таблицею

Поясненння вчителя

Додайте одиниці до одиниць. Скільки одержимо? (12 одиниць).

Додайте десятки до десятків. Скільки одержимо? (5 десятків)

У числі 12 є один десяток і дві одиниці. Заберемо цей десяток до десятків.

- Яке число одержали? (62)

- При розв'язуванні таких прикладів незручно користуватися нумераційною таблицею. Для цього користуються записами у стовпчик.

Запишемо разом.

Записуємо число 28, під ним – 34 (десятки під десятками, одиниці – під одиницями), ставимо знак «плюс». До 8 додати 4, буде 12 – це один десяток і дві одиниці. 2 одиниці записуємо під одиницями, а один десяток запам’ятовуємо. До двох десятків додати три десятки буде 5 десятків та ще один, який ми запам’ятовували, разом буде 6 десятків. Записуємо під десятками. Одержали число 62. Додавання стовпчиком називають письмовим додаванням. Зверніть увагу на зразок запису у підручнику. Перегорніть сторінку.

V. Закріплення вивченого

Гному-розумнику цікаво, чи уважно ви слухали пояснення. Перевіримо це і виконаємо приклади у підручнику № 430. Від попереднього прикладу відступаємо 3 клітинки, пишемо у четвертій. (Три приклади учні виконують біля дошки, два наступні – самостійно). Час – 2 хвилини. Після цього обмінялися зошитами – взаємоперевірка. Результати перевірки на дошці.

Гномику-розумнику дуже сподобалося у нас, ви гарно попрацювали, він хоче подарувати вам хвилинку відпочинку.

VІ. Фізкультхвилинка(під музику)

VІІ. Творча робота над задачею

Шостий гномик зустрів у лісі чарівника, який попросив його творчо попрацювати над задачею. Це задача 428. Послухайте її уважно:

1. У класі 17 хлопчиків і 15 дівчаток. Про що можна дізнатися за цими даними?

- Якщо до 17 додамо 15, про що дізнаємося? (Дізнаємося, скільки разом дівчаток і хлопчиків)

- Якщо від 17 віднімемо 15, про що дізнаємося? (Дізнаємося, на скільки більше хлопчиків або на скільки менше дівчаток)

Хлопчиків – 17 д.

 

Хлопчиків – 17 д.

 

 

на ? більше

 

?

Дівчаток - 15 д.

 

Дівчаток - 15 д.

 

2. Продовжуємо роботу. Складемо і розв’яжемо задачу за малюнком.

Маса щуки 12кг, а маса сома –на 25кг більша. Яка маса щуки й сома разом?

- Чи можемо відразу дізнатися, яка маса обох риб? (Ні)

- Чому? (Ми не знаємо, яка маса сома)

- Чи можемо про це дізнатися? (Так, можемо)

- Якою дією? (Дією додавання)

- А тепер можемо дати відповідь на запитання задачі? (Так, можемо. Потрібно до маси щуки додати результат другої дії)

Розв’язання і відповідь записуємо на дошці і в зошитах.

12кг + 25кг = 27кг – маса сома;

12кг + 27кг = 39кг

Відповідь: 39кг

Ми допомогли шостому гномику дістатися до будиночка, бо вправно попрацювали над задачами.

VІІІ. Завдання за вибором

А сьомий гномик заздалегідь придбав ялинкові прикраси. Але для того, щоб він зміг донести їх до будинку, ми повинні виконати завдання за вибором. У кожного на парті ялинкова прикраса, на якій – три види завдань. Оберіть те, яке, на вашу думку, ви можете виконати без помилок.

IX. Робота з геометричним матеріалом

Ви швидко впоралися і з цим завданням, усі гномики зібралися біля будиночка і стали вибирати найкращу ялинку, щоб показати її Білосніжці. Подивіться уважно на неї і скажіть, з яких геметричних фігур складена ця красуня. (Ялинка складена з трикутників і чотирикутників). Скільки налічили трикутників? (Трикутників 3) Чотирикутників? (Чотирикутник 1) Чого більше і на скільки? (Трикутників більше на 2)

X. Підсумок уроку

От гноми і вдома. Вони, дякуючи вам, впоралися з перешкодами і досягли своєї мети. А чи досягли її ми? Проведемо тестування

1. Додавання стовпчиком називають письмовим додаванням

2. Письмове додавання починаємо з десятків.

3. Усне додавання починаємо з десятків

4. Сума чисел 35 і 41 число 78

5. Квадрат – це чотирикутник, у якого всі сторони рівні

Перевірка результатів

1. + ; 2. - ; 3. + ; 4.—; 5. +

Отже, ми ЗНАЄМО послідовність виконання письмового додавання, ВМІЄМО виконувати письмове додавання двоцифрових чисел, творчо працювати над задачею.

 

doc
Додано
24 грудня 2018
Переглядів
793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку