Урок "Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування рівнянь і задач. "

Про матеріал

план конспект уроку з теми "Письмове додавання і віднімання багатоцифровихчисел. Розв'язування рівнянь і задач."

Перегляд файлу

29.11.16 

ТЕМА: Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування рівнянь і задач. 

 

Мета: формувати компетентності:

  • ключові:

уміння вчитися (приймати мету, поставлену вчителем і відповідно до неї виконувати необхідні дії );

загальнокультурну (виявляти особистісно-ціннісне до України, формувати духовно-моральні якості);

здоровязбережувальну (формувати правильну поставу, ціннісне ставлення до здоров’я, підтримувати сприятливий емоційний настрій); соціальну (співпрацювати  з учителем, учнями);

громадянську (усвідомлювати свою приналежність до певного соціального-культурного середовища);

інформаційно-комунікативну (оперувати інформацією, отриманою  на уроці);

  • предметні:

математика Ознайомити учнів із прийомами письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона; 

розвивальна:  розвивати вміння розв’язувати задачі та рівняння із застосуванням письмових обчислень, вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; 

 

Наочні посібники: підручник М.В. Богданович, Г.П. Лишенко«Математика»

Обладнання: ІКТ, картки-підказки, карта України, презентаційні матеріали, смайлики для оцінювання, картки.

 

 

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу  

Форма проведення: урок-подорож з використанням ІКТ 

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст уроку 

 

I .  Організаційний момент 

 Привітання 

Добрий день! В добрий час! 

Рада, діти, бачить вас! 

Ви почули всі дзвінок? 

Він покликав на урок. 

Кожен з вас приготувався, 

На перерві постарався. 

-    Ви веселі, бадьорі і будемо працювати старанно, гарно, на радість усім.  

-    Поверніться, будь ласка, один до одного і подаруйте  посмішку, поверніться, будь ласка, до наших гостей і подаруйте і їм свої щирі посмішки. 

-    Зараз сядуть всі дівчата, а за ними і хлоп’ята. 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. 

Оголошення теми і завдань уроку. 

-    Для досягнення своєї мрії кожній людині потрібні знання; в народі кажуть недарма: ЦАРИЦЯ ВСІХ НАУК МАТЕМАТИКА! 

Сьогодні на уроці ми познайомимося із прийомами письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона, розвиватимемо вміння розв’язувати задачі та рівняння із застосуванням письмових обчислень, удосконалюватимемо обчислювальні навички, тому що все це необхідне для нелегкої мандрівки життям.

-    Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?(слайд 2,3) 

-    Діти, ви любите подорожувати? Тож я запрошую вас у подорож математичним потягом. Здійснимо цю захоплюючу подорож ми засобами математичних обчислень. Допомагати нам буде ваша, діти, кмітливість та любов до математичної науки.  

Вашими вірними друзями під час подорожі повинні бути уважність, взаємодопомога, винахідливість. 

-    У кожного з вас, пасажирів математичного потягу, є свій проїзний журнал (це ваші зошити), у них будете записувати свої спостереження і враження. Дороговказом буде підручник. 

-    Починаємо працювати в проїзних журналах, вказуємо час відправлення записуємо сьогоднішнє число, класна робота. 

-    Але наш потяг не готовий до відправлення. Тож визначимо девіз подорожуючих. Наш девіз: (слайд 4)

«Якщо хочете багато знати, треба більше працювати». 

Видумуй! Пробуй, твори! 

Розум, фантазію прояви! 

Активним й уважним будь 

І про кмітливість не забудь!

3. Каліграфічна хвилинка 

-  Перша зупинка нашого потягу буде називатись «Каліграфічна хвилинка».(слайд 5)

 Сядьте рівненько та приготуйтеся до руху вперед. Прошу вас: красиво писати, уважно дивитись і нітрішки не помилитись. 

-  Нашу подорож пропоную здійснити мальовничими куточками нашої України.  Багата наша Батьківщина своєю природою: річками,  озерами, горами, лісами, заповідниками, чарівними селами та містами, а також просто куточками природи, які милують око, захоплюють душу, тішать серце. А ще я приготувала вам числову інформацію про наш край. Ось послухайте і каліграфічно запишіть всі почуті числа. 

Довжина кордону України 6500 км. 

В Україні 73000 річок. 20000 озер. 

Довжина кордону з півночі на південь 893 км, а за сходу на захід 1316 км. 

Найвища гора Кримських гір (Роман-Кош) – 1545 м. 

Найвища гора Карпат (Говерла) – 2061 м  (Слайд 3). 

Завдання: (слайд 6)  

-  Знайдіть найбільше та найменше число (підкресліть); 

-  Назвіть скільки у найбільшому числі всього тисяч, сотень, десятків; 

 

Хто задоволений результатами своєї роботи? 

Створення проблемної ситуації. 

-  А чи  хочете ви  дізнатись, скільки в Україні сіл, міст, селищ? Тоді виконайте завдання математичного диктанту. Слайд 7

4. Математичний диктант (Один учень виконує завдання за дошкою). 

-  Обчисліть суму чисел 750 і 142 (892 селища) 

-  Знайдіть різницю чисел 973 і 520 (453 міста). 

Суму чисел 210000 і 30000 зменшити у 10 раз.( 24000 кв.м – територія Карпатських гір). 

-  Знайдіть різницю чисел 7036 і 1000 і збільшіть її у 100 разів. ( 603700 кв.км – територія України). 

-  Утворіть число, що складається із 28 одиниць 2 класу 612 одиниць 1 класу.(28612 – всього сіл в Україні). (Слайд 8). 

 

-- Молодці, ви гарно справились з цим завданням, пригадали правила додавання і віднімання трицифрових чисел. 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу. 

  1.   Підготовча робота. 

-- А сьогодні набудемо навичок додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Тому зараз відправляємося в центр складних математичних обчислень містами України.  Слайд 9

Ми вирушаємо до КИЄВА . Чим славне це місто?(Київ – столиця нашої країни. Київ був найбільшим освітнім центром Русі.). 

У Києві  є багато інститутів, які пов’язані з «Лабораторією точних обчислень». 

-- Відкрийте підручник, наш сьогоднішній дороговказ на с. 64, № 390. Перевіримо, як учень виконав завдання. 

 Поясніть, як правильно записувати числа при письмовому додаванні та відніманні. 

2. Опрацювання правила. (слайд 10)

  ІV. Закріплення нового матеріалу. 

А як би ви додавали багатоцифрові числа? Давайте виконаємо завдання з коментуванням на дошці. Записуємо у своїх проїзних журналах приклади №391.   

1)                                           № 391(1завдання) – з коментуванням біля дошки; 

2) Самостійно виконайте завдання за слайдами. (слайд 11)

  346213      788564

+521746                                +211231

  867959      999795

 V. Фізкультхвилинка. Слайд 12 

 

Потяг наш призупинився, 

Пасажир уже втомився,  

Зробимо на дві хвилинки  

Всі разом фізкультхвилинку. 

Оченята роблять вправо, 

Вліво, вправо, вліво, вправо, 

Потім вгору, потім вниз. 

 

Створення позитивного емоційного настрою. 

-- Встаньте. Глибоко вдихніть повітря чисте і приємне. Бо таке повітря є тільки на нашій землі. 

Нахиліться до струмочка, вмийте свої личка прозорою водичкою, бо така вода є тільки на нашій землі. 

Подивіться, як квіточка пробивається крізь землю і тягнеться до сонечка. Такі квіти є тільки на нашій землі, на Україні. 

Подивіться один на одного. Усміхніться один одному. Бережіть один одного. Бо такі діти є тільки у нас в Україні. 

 

 

VІ. Розвиток математичних знань. 

  •                    -Мандруємо далі, прибуваємо до міста Дніпра . Слайд 13

Чим славиться місто Дніпро? У місті Дніпро розташовано багато заводів і фабрик, науково-дослідних центрів та навчальних закладів, також славиться це місто своїми мостами. Щоб побудувати міст, потрібні правильні розрахунки , точні математичні дані, тому  пропонує  Дніпр пригадати як знаходити невідомі компоненти при додаванні і відніманні. 

1) Мозкова атака. Слайд 14

-- Як називаються числа при додаванні? 

-- Як називаються числа при відніманні? 

-- Як знайти невідоме зменшуване? 

-- Як знайти невідомий доданок?

 

Ми пригадали, як знаходити невідомі компоненти при додаванні і відніманні, тепер давайте застосуємо ці знання на практиці, розв’яжемо рівняння, які подано в нашому дороговказі.  

2) Розв’язування рівнянь. 

№ 391 (3 завдання)  Працюємо самостійно за варіантами.  Перший варіант розв’язує  -  друге рівняння, а другий варіант розв’яже перше рівняння. (Два учні працюють за дошкою) 

Варіант2

Х + 34013 = 764354    

Х = 764354 – 34013

Х = 730341

730341 + 34013 = 764354

764354 = 764354

 

Х -20244 = 45645

Х = 45645 + 20244

Х = 65889

65889 – 20244 = 45645

45645 = 45645

(Самоперевірка.)

Ви гарно попрацювали над рівняннями, повторили як знаходити невідомі компоненти.

 Тому прощаємося з містом Дніпром і вирушаємо далі 

3)             Розв’язування задач 

Слайд 15

Україна - сільськогосподарська країна. Родючі грунти, роботящі люди і високі урожаї. Із вікон нашого потягу ми бачили чудові поля. Хто дбає, той і має. Важливо не тільки виростити, зібрати, а ще й зберегти урожай. 

Тож наступна зупинка Харків! Харківська область багата на родючі чорноземи.

Ознайомтесь з задачею у нашому підручнику

 

№ 392. 

а) ознайомлення з задачею; 

б) Аналіз задачі: 

-  Що відомо в задачі? 

-  Про запитується в задачі? 

-  Як дізнатися, скільки кг картоплі було? 

- Чи можемо відразу дати відповідь на запитання задачі? 

-  А як дізнатися, скільки залишилось? 

в) Розв’язування задачі за рівнями розвитку дітей: 

--  розв’язування за поданим планом: слайд 16

1 дія. Скільки кг картоплі залишилось в овочесховищі? 

2 дія. Скільки кг картоплі було в овочесховищі спочатку? 

-- на парті у вас лежать картки-підказки, кому важко розв’язати самостійно задачу, ви можете скористуватися схемою. 

--  складання виразу самостійно.

заємоперевірка)слайд 17

-Хто справився з задачею.

-Хто з ваших сусідів допустив помилку в першій дії?

-Хто в другій дії.

4) Творча робота над задачею.(УСНО) 

Додайте ще одне запитання, так щоб 3 дія була на віднімання.

(Нам потрібно порівняти на скільки більше було в овочесховищі, ніж залишилося)

 11260- 4010 = 7250 кг

VIІ. Домашнє завдання. 

Слайд 18

А ми повертаємося в рідний Богодухів, де всіх чекає дорогий серцю колегіум і вчителі, які  вчать вас бути розумними і віддано любити Батьківщину. Слайд 19   

Домашнє завдання  - закріпити правило, задача 322, приклади 323 .

VIII. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

  •                    Чи сподобалась вам подорож? 
  •                    Скільки міст ми відвідали сьогодні ?(3) Які?   що нового дізнались?
  •                     На наступних уроках ми продовжимо подорожувати  містами нашої Батьківщини. 
  •                    Чому  вчилися на уроці? 
  •                    Чи досягли мети, поставленої на початку уроку? 
  •                    Чи гарно ви попрацювали на уроці?  Слайд 20
  •                    Оцініть  свою роботу за допомогою смайликів. 
  •                    Прикріпіть їх навколо нашої України.

Подивіться на нашу усміхнену країну, все це завдяки вам, вашим досягненням, сьогодні ви гарно постаралися, і отримали нові знання, а отже ви зробили маленький вклад для нашої Батьківщини. Бо майбутнє нашої України тільки в ваших руках. 

Завершити нашу подорож хочу словами:  «Любіть Україну, бережіть Україну!»

На цьому урок закінчено. 

 

docx
Додано
11 листопада 2018
Переглядів
2502
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку