Урок – гра (3 клас) «Математичний супермаркет»

Про матеріал

Урок – гра (3 клас)

«Математичний супермаркет»

Тема. Запис та читання трицифрових чисел. Випадки додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією чисел.

Мета: Повторити додавання і віднімання розрядних чисел та додавання і віднімання одиниць, формувати вміння розв'язувати задачі на три дії, розвивати мовленнєві і соціальні компетентності, обчислювальні навички, логічне мислення, виховувати уважність, старанність, активність на уроці, дбайливе ставлення до свого здоров'я.

Обладнання: індивідуальні картки, картки для роботи у парах, таблиці, лічилки.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

Сіли рівно, підтягнулись,

Один одному всміхнулись.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Діти, а чи любите ви ходити у супермаркет (відповіді дітей)

Люди яких професій працюють у супермаркеті?

Сьогодні на уроці ми відвідаємо супермаркет, але не звичайний, а математичний. Я буду продавцем, а ви покупцями. Але тут гроші не потрібні, а тільки знання з математики. А купувати ми будемо речі, необхідні для збереження здоров'я (кошик здоров'я).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Як ви гадаєте, чи потрібні знання з математики, щоб бути добрим покупцем?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Щоб купити все, що потрібно, нам треба повторити вивчене на попередніх уроках, а саме: запис і читання трицифрових чисел, порівняння трицифрових чисел, випадки додаванні і віднімання, пов'язані з нумерацією чисел.

ІV. Актуалізації опорних знань.

Після кожного виконання завдань, діти вибирають товар в супермаркеті і кладуть у кошик здоров'я, а за відповіді діти отримують дисконтні карти, на яких написані бали за відповідь.

1. Каліграфічна хвилинка.

3 30 300 (характеристика чисел)

2. Усна лічба

- Гра «Мовчанка» (використовуються лічилки)

- Таблиці на дошці

- Індивідуальні картки - 4 учня, перевірка індивідуально

V. Розвиток математичних знань.

1. Інтерактивна вправа «Ланцюжок»

- Запиши числа у порядку зростання: 198, 802, 208, 1000, 34, 303, 999, 284, 248, 981, 102, 25.

- Запиши цифрами числа: двісті сорок сім, триста двадцять три, чотириста, вісімсот, сорок, шістсот сім, двісті двадцять два, вісімдесят шість, двісті сорок два, сто шістдесят вісім.

2. Записати кожне з чисел як суму розрядних доданків: 473, 599, 760, 804. (за цю роботу оцінку товаришу виставляють діти)

3. Порівняй

123 > 107 805>599

770 > 707 93 < 309

1000 > 110 400 > 380

(цю вправу біля дошки оцінює вчитель, а діти задають додаткові питання

4. Інтерактивна вправа «Робота в парах»

Додавання і віднімання чисел

400 + 5 1000

600 + 100 405

80 – 1 450

800 + 20 801

400 + 50 700

600 + 400 820

800 + 1 79

100 + 50 150

(з'єднати приклад з відповіддю)

Фізкультхвилинка

5. Творча робота над задачею

В магазин привезли 30 кілограмів лимонів, апельсинів – у 5 раз менше, ніж лимонів, а мандаринів – у 4 разів менше, ніж лимонів і апельсинів разом. Скільки привезли мандаринів?

- Що треба зробити, щоб задача розв'язувалася на 2 дії?

- А на 4 дії?

(Перша група дітей розв'язує задачу самостійно. Учень, який розв'язує задачу, оцінює свою відповідь – самооцінка).

6. Геометричний матеріал. Самостійна робота (диференційовано).

1 група

Діти самостійно складають задачу на знаходження периметру за зразком.

(самоперевірка)

2 група.

Довжина прямокутника 8 см, ширина становить четверту частину довжини. Побудуй такий прямокутник і знайди його периметр.

(взаємоперевірка)

3 група.

Побудуй прямокутник з довжиною 8 см. і шириною 5 см. Знайди периметр.

(індивідуальна перевірка)

7. Вправи на кмітливість.

- На столі стояло 3 склянки з вишнями. Андрійко з'їв 1 склянку вишень і поставив пусту на стіл. Скільки склянок залишилось?

- На дереві росло 67 груш, а на вербі на 23 груші менше. Скільки груш росло на вербі?

Пара коней пробігла 20 км. Скільки кілометрів пробіг кожний кінь?

VІ. Домашнє завдання (диференційовано)

1 група. Сторінка 77, № 513.

2 група. Сторінка 77, № 512.

3 група. Сторінка 77, № 515.

VII. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Закінчи речення»

Сьогодні на уроці ми повторили… (діти закінчують речення)

Увага! Наш супермаркет закривається. Ви отримали чарівний кошик здоров'я (у кошику – лимон, апельсин, мандарин, цибуля, часник, мед)

На уроці працювала довідкова служба супермаркету, яка протягом уроку давала консультації щодо цих продуктів

Перегляд файлу

 

Урок – гра (3 клас)

«Математичний супермаркет»

Тема. Запис та читання трицифрових чисел. Випадки додавання і віднімання, пов’язані з нумерацією чисел.

Мета: Повторити додавання і віднімання розрядних чисел та додавання і віднімання одиниць, формувати вміння розв’язувати задачі на три дії, розвивати мовленнєві і соціальні компетентності, обчислювальні навички, логічне мислення, виховувати уважність, старанність, активність на уроці, дбайливе ставлення до свого здоров’я.

Обладнання: індивідуальні картки, картки для роботи у парах, таблиці, лічилки.

 

                                               ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

Сіли рівно, підтягнулись,

Один одному всміхнулись.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Діти, а чи любите ви ходити у супермаркет (відповіді дітей)

Люди яких професій працюють у супермаркеті?

Сьогодні на уроці ми відвідаємо супермаркет, але не звичайний, а математичний. Я буду продавцем, а ви покупцями. Але тут гроші не потрібні, а тільки знання з математики. А купувати ми будемо речі, необхідні для збереження здоров’я (кошик здоров’я).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Як ви гадаєте, чи потрібні знання з математики, щоб бути добрим покупцем?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Щоб купити все, що потрібно, нам треба повторити вивчене на попередніх уроках, а саме: запис і читання трицифрових чисел, порівняння трицифрових чисел, випадки додаванні і віднімання, пов’язані з нумерацією чисел.

ІV. Актуалізації опорних знань.

Після кожного виконання завдань, діти вибирають товар в супермаркеті і кладуть у кошик здоров’я, а за відповіді діти отримують дисконтні карти, на яких написані бали за відповідь.

1. Каліграфічна хвилинка.

3  30  300 (характеристика чисел)

2. Усна лічба

- Гра «Мовчанка» (використовуються лічилки)

- Таблиці на дошці

- Індивідуальні картки - 4 учня, перевірка індивідуально

V. Розвиток математичних знань.

1. Інтерактивна вправа «Ланцюжок»

- Запиши числа у порядку зростання: 198, 802, 208, 1000, 34, 303, 999, 284, 248, 981, 102, 25.

- Запиши цифрами числа: двісті сорок сім, триста двадцять три, чотириста, вісімсот, сорок, шістсот сім, двісті двадцять два, вісімдесят шість, двісті сорок два, сто шістдесят вісім.

2. Записати кожне з чисел як суму розрядних доданків: 473, 599, 760, 804. (за цю роботу оцінку товаришу виставляють діти)

3. Порівняй

123 > 107      805>599    

770 > 707      93 < 309

1000 > 110    400 > 380

(цю вправу біля дошки оцінює вчитель, а діти задають додаткові питання

4. Інтерактивна вправа «Робота в парах»

Додавання і віднімання чисел

400 + 5                    1000

600 + 100                 405

80 – 1                       450

800 + 20                   801

400 + 50                   700

600 + 400                 820

800 + 1                     79

100 + 50                   150

(з’єднати приклад з відповіддю)

Фізкультхвилинка

5. Творча робота над задачею

В магазин привезли 30 кілограмів лимонів, апельсинів – у 5 раз менше, ніж лимонів, а мандаринів – у 4 разів менше, ніж лимонів і апельсинів разом. Скільки привезли мандаринів?

- Що треба зробити, щоб задача розв’язувалася на 2 дії?

- А на 4 дії?

(Перша група дітей розв’язує задачу самостійно. Учень, який розв’язує задачу, оцінює свою відповідь – самооцінка).

6. Геометричний матеріал. Самостійна робота (диференційовано).

1 група

Діти самостійно складають задачу на знаходження периметру за зразком.

(самоперевірка)

2 група.

Довжина прямокутника 8 см, ширина становить четверту частину довжини. Побудуй такий прямокутник і знайди його периметр.

(взаємоперевірка)

3 група.

Побудуй прямокутник з довжиною 8 см. і шириною 5 см. Знайди периметр.

(індивідуальна перевірка)

7. Вправи на кмітливість.

- На столі стояло 3 склянки з вишнями. Андрійко з’їв 1 склянку вишень і поставив пусту на стіл. Скільки склянок залишилось?

- На дереві росло 67 груш, а на вербі на 23 груші менше. Скільки груш росло на вербі?

Пара коней пробігла 20 км. Скільки кілометрів пробіг кожний кінь?

VІ. Домашнє завдання (диференційовано)

1 група. Сторінка 77, № 513.

2 група. Сторінка 77, № 512.

3 група. Сторінка 77, № 515.

VII. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Закінчи речення»

Сьогодні на уроці ми повторили… (діти закінчують речення)

Увага! Наш супермаркет закривається. Ви отримали чарівний кошик здоров’я (у кошику – лимон, апельсин, мандарин, цибуля, часник, мед)

На уроці працювала довідкова служба супермаркету, яка протягом уроку давала консультації щодо цих продуктів

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 листопада 2018
Переглядів
2315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку