Урок "Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд "

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з прийомами письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд; вдосконалювати вміння розв’язувати прості задачі на додавання, розв’язувати рівняння на знаходження невідомого доданка, зменшуваного, від’ємника; розвивати мислення; виховувати уважність. За підручником " Математика " 3 клас Гісь О.М. Філяк І. В.
Перегляд файлу

Дата: 11.02.2019

Предмет: Математика

Тема: Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд

Мета: ознайомити учнів з прийомами письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд; вдосконалювати вміння розв’язувати прості задачі на додавання, розв’язувати рівняння на знаходження невідомого доданка, зменшуваного, від’ємника; розвивати мислення; виховувати уважність.

Обладнання: фото Миколаївської області, кульки з числами, схема до задачі, фото музею суднобудування і флоту.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1) Перевірка домашнього завдання

Завдання 9.

680-150 = 530       450+150 = 600         120+390 = 510

440+540 = 980      700-290 = 410          670-580 = 90

Завдання 10.

1)1000-480 = 520 (грн) – коштує килимок

2)1000-810= 190 ( грн) заплатили за дзеркало

3) 520+190 = 710 (грн) – коштує дзеркало і килимок

4) 1000-710 = 290 (грн)

Відповідь: килимок – 520, поличка – 290, 190 – дзеркало

2) Усні обчислення

- Діти, подивіться на дошку, на якій зображені кульки з числами. Зараз я буду описувати кульку, а ви повинні назвати її.

- Містить усього 22 дес. (322)

- Має 8 од. у розряді одиниць (478)

- Має всього 30 од. (30)

- Число сотень і число одиниць однакове. (262)

- Число сотень удвічі більше від числа десятків. (840)

- Число одиниць утричі менше від числа десятків. (963)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: оголошення теми і мети уроку

- Діти, скажіть будь ласка, яку область ми з вами вивчали на минулих уроках?

- Погляньте на дошку а назвіть яку область ми з вами будемо знайомитись на наступних уроках. ( Миколаївська)

- Також ми сьогодні навчимось письмово додавати та віднімати трицифрові числа без переходу через розряд.

- Діти, відкрийте зошити. Відступіть від домашньої роботи 4 клітинки. Запишіть число, класна робота.

- Пропишіть цифри від 1 до 10 через клітинку

ІV. Вивчення нового матеріалу

- Зараз запишіть Задача 2 сторінка 50. Прочитайте задачу про себе. Один учень читає вголос.

- Яка відстань від Одеси до Миколаєва? ( 130 км)

- В якому місті вони пересіли в інший автобус? ( Коблево)

- Яку відстань вони проїхали від Коблева до Одеси? ( відстань що на 10 км більша від тієї, яку вони вже проїхали)

- Що в нас питається в задачі? ( відстань від Одеси до Коблевого, і від Коблевого до Миколаєва)

- Подивіться на схему на дошці.

- Ми зможемо дізнатись, скільки вони проїхали км без тих 10 км які вони ще проїхали? Якою дією? (віднімання)

- Ми зможемо дізнатись яка відстань від Одеси до Коблевого та від Коблевого до цієї точки, якщо в них відстані однакові? Якою дією? (ділення)

- Потім ми зможемо дізнатись скільки км від Коблевого до Миколаєва, якщо відстань її на 10 км більше від відстані яку проїхали? Якою дією? ( додавання)

1) 130-10 = 120(км.) –проїхали від Коблева

2) 120:2 = 60 (км.) відстань від Одеси до Коблева

3) 60+10 = 70(км)

Відповідь: 60 км – відстань від Одеси до Коблева, 70 км – від Коблевого до Миколаєва.

V. Робота над темою уроку

- Діти, подивіться на дошку. Щоб зручніше було додавати чи віднімати великі числа, придумали запис у стовпчик. Ознайомимось із правилами цього запису.

- В нас є два числа 435 та 312.

1) Пишу друге число під першим так, щоб одиниці були під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями. Підкреслюю. Ставлю знак + чи -.

2) Додаю чи віднімаю одиниці. Пишу результат під одиницями.

3) Додаю чи віднімаю десятки. Пишу результат під десятками.

4) Додаю чи віднімаю сотні. Пишу результат під сотнями.

5) Читаю відповідь:

- на першій плашці: сума дорівнює 747, різниця становить 123

- на другій плашці: сума дорівнює 398, різниця становить 316

- А зараз ми потренуємось розв’язувати задачі використовуючи письмове додавання або віднімання

- Запишіть задача 3 сторінка 51.

С. – 435 т.

Л. – 312 т.

С. і Л. - ?

- Отже, скільки відвідало в січні? ( 435)

- Скільки туристів відвідало в лютому? ( 312)

- Що нас запитується в задачі? ( скільки туристів відвідало музей за два місяці разом?)

- Що ще запитується? ( наскільки туристів більше було в сінчі, ніж у лютому?

- Отже ми зможемо дізнатись скільки відвідало туристів за 2 місяці? Якою дією? (додавання)

- Ми зможемо дізнатись на скільки туристів більше в січні, ніж у лютому?

1) 435+312 = 747 (т.) за 2 місяці (в стовпчик)

 

 

 

2) 435-312 = 123 (т.) – більше в січні, ніж у лютому.

 

 

 

Відповідь: 747 – за 2 місяці, на 123 більше, ніж у лютому.

- Запишіть у зошитах Приклади 4 сторінка 52. Обчисліть вирази, послідовно записуючи їх у стовпчик і біля відповіді запишіть слово, яке відповідає відповіді.

1)                                                        2)                                                  3)

 

 

 

4)                                                        5)                                                  6)

Народне прислів’я: великому кораблю – велике плавання.

- Запишіть задача 5 сторінка 52. Прочитайте задачу. Один вголос  - інші про себе.

- Скільки виповнилось місту Миколаїв? ( 228 років)

- Що в нас питається в задачі? ( скільки років буде Миколаєву через 130 років?)

- Що ще питається в задачі? ( скільки років було Миколаєву 125 років тому?)

- Якою дією ми дізнаємось, скільки буде Миколаєву через 130 років? (додавання) Що будемо додавати?

- Якою дією ми дізнаємось, скільки було Миколаєву 125 років тому? (віднімання) Що будемо віднімати?

1)                                                                                   2)

 

 

 

Відповідь: буде – 358, було – 103 років.

- Тепер погляньте на завдання 6 сторінка 52. Прочитайте завдання.

- Скільки марок у Роман? ( 103)

- Скільки марок у Сергія? ( 5)

- Скільки марок у Андрія? (226)

- Скільки марок у Кирила? (172)

- Прочитайте перше завдання. Доповни усно схему іменами та числами з таблиці.

- Прочитайте друге завдання. Обчисли письмово, скільки всього марок із кораблями:

у Романа й Андрія; ( у стовпчик)

103+226 = 329

у Сергія й Андрія;

226+51 = 277

в Андрія й Кирила;

226+172 = 398

- Прочитайте третє завдання. Обчисли письмово, на скільки менше марок із кораблями:

у Сергія, ніж у Кирила;

172-51 = 121

у Романа, ніж в Андрія;

226-103 = 123

- Запишіть завдання 7 сторінка 53. Прочитайте задачу про себе. Один читає вголос.

- За скільки пройдено першу частину шляху? ( за а днів)

- За скільки пройдено другу частину? ( удвічі швидше)

- За скільки пройдено третю частину шляху? ( за b днів)

- Що нас питається? ( складіть вираз, щоб дізнатись, скільки всього днів тривала подорож)

a+2a+b

VI. Підсумок уроку

- Діти, яку область ми з вами розпочали вивчати?

- Що сьогодні нового дізнались?

VIIІ. Домашнє завдання

Завдання 10, 11 сторінка 54.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект перевірила та до проведення уроку допустила:

Вчитель______________________Вершиніна Л. П.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 березня 2019
Переглядів
3147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку