Дата: 13.02.2019
Предмет: Математика
Тема: Письмове додавання трицифрових чисел типу 245+455. Додавання кількох доданків
Мета: формувати в учнів прийом письмового додавання трицифрових чисел з переходом через розряд та додавання кількох доданків; закріпити навички письмового додавання і віднімання трицифрових чисел; розвивати увагу, мислення; виховувати інтерес до предмета.
Обладнання: наочний матеріал, зразок цифри, схеми до задач
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
1) Перевірка домашнього завдання
Завдання 10
373+317 = 690
611+294 = 905
904+66 = 970
52+450 = 502
Завдання 11
(400:2):2*5 = 500 (грн)
Відповідь: коштують 5 самокатів
Завдання 12.
1)988-640:8 =908
2)988-640:80 = 980
2) Усні обчислення
- Добре, діти, відкрийте сторінку 59 завдання 1. Вам потрібно скласти усно план розв’язування кожної задачі.
1. Прочитайте задачу під номером 1. Один учень вголос
1) Щоб дізнатись скільки коштує блокнот, потрібно ціну книги поділити на 4.
2) Щоб дізнатись скільки коштують 5 таких блокнотів, потрібно ціну одного блокноту помножити на 5.
2. Прочитайте задачу під номером 2.Один учень читає вголос
1) Спочатку потрібно дізнатись скільки коштує одна пара кросівок, для цього потрібно ціну двох пар кросівок поділити на 2.
2) Костюм удвічі дорожчий, щоб дізнатись його ціну, потрібно ціну однієї пари кросівок помножити на 2.
3) Щоб дізнатись скільки коштують 2 такі спортивні костюми, потрібно ціну одного помножити на 2.
3. Прочитайте задачу під номером 3. Один учень читає вголос.
1) Відомо, що рюкзак коштує дешевше на 145 грн від ціни пеналу, щоб дізнатись його ціну нам потрібно від ціни пеналу відняти 145.
2) Щоб дізнатись скільки коштують 2 такі рюкзаки, потрібно ціну одного рюкзака помножити на 2
4. Прочитайте задачу під номером 4. Один учень читає вголос.
1_ Спочатку нам потрібно дізнатись скільки коштує один тенісний м’ячик, для цього потрібно ціну 9 однакових тенісних м’ячів поділити на 9.
2) Щоб дізнатись скільки таких тенісних м’ячів купили на 400 грн, потрібно 400 поділити на ціну одного тенісного м’ячика.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: оголошення теми і мети уроку
- Сьогодні на уроці ми закріпимо знання з письмового додавання з переходом через розряд. А також навчимось додавати кілька доданків.
- Відкрийте свої зошити відступіть від домашньої роботи 4 клітинки та запишіть число, класна робота.
ІV. Вивчення нового матеріалу
- Подивіться на дошку. Розгляньмо як виконано письмове додавання чисел.
- 245+455 Пам’ятаємо, що починаємо додавати з одиниць. 5+5=10. 0 записуємо під рискою, а 1 помічаємо. Далі додаємо десятки: 4+5=9 та ще 1, буде 10. Отже знову записуємо 0 під рискою, а 1 помічаємо. Далі додаємо сотні: 2+4 = 6, та додаємо ще 1, буде 7 сотень. Отже сума чисел 245+455 , буде 700.
- Знайдіть завдання 2 сторінка 60. Запишіть і зошиті. До дошки виходить учень, та обчислює з коментуванням.
- Добре, діти тепер погляньте на цей приклад.329+671. Починаємо додавати з одиниць: 9+1, буде 1 десяток та 0 одиниць. 0 записуємо під рискою, а 1 помічаємо. Далі додаємо десятки: 2+7 = 9, та ще 1, буде 10 . 0 десятків записуємо під рискою, а 1 сотню помічаємо. Далі додаємо сотні: 3+6 = 9, та ще 1. І в сумі 329+671 дорівнює 1000
- А тепер спробуємо виконати самі. Запишіть в зошиті 2). Один учень працює біля дошки.
V. Робота над темою уроку
- Діти, пригадайте що таке кругові приклади. Знайдіть завдання 3 сторінка 61, та запишіть в зошиті. Біля прикладів є буква. Нам потрібно розв’язати письмово завдання та записати у зошиті відповідні літери щоб прочитати вислів.
541-101 = 440- С
440+366 = 806 – М
806+94 = 900 – І
900+87 = 987 – Х
987-955 = 32 – Л
32+376 = 408 – І
408+392 = 800 – К
800+175 = 975 – У
975-434 = 541 – Є
Сміх лікує всіх
- Друге завдання використовуючи попередні вирази та їх результати, доповни нерівності за зразком.
440+366 > 408+392; 900+87 > 800+175
- Запишіть в зошитах Задача 5 сторінка 62. Прочитайте задачу про себе.
- Скільки надруковано гуморесок у книзі? ( 900)
- Скільки сім’я Посміхайків прочитали за 1 тиждень? ( 137)
- Скільки прочитали за другий тиждень? ( 163)
- Що питається в задачі? ( Скільки гуморесок із книги « Сміхологія» залишилось прочитати сім’ї Посміхайків?)
- Діти, подивіться уважно та оберіть схему розв’язування задачі
900-(137+163) = 900-300 = 600 (г.)
Відповідь: 600 гуморесок залишилось прочитати
2) А тепер сформулюйте задачу так, щоб вона розв’язувалась за допомогою схеми:
У книзі Павла Глазового «Сміхологія» надруковано 900 гуморесок.За перший тиждень сім’я Посміхайків прочитала 137 гуморесок, за другий тиждень – 163 гуморески. За скільки неділь вони прочитають решту гуморесок?
900:(137+163) = 900:300 = 3 (н.)
Відповідь: за 3 неділі прочитають решту
- Діти, а як ви гадаєте чи можна додавати в стовпчик 3 доданки? Знайдіть Задачу 6 сторінку 62. Прочитайте скільки зубів стоматолог полікував узимку?
- Щоб дізнатись скільки полікували всього, подивіться як додавати в стовпчик три числа в підручнику та прокоментуйте.
- Отже, зможемо зробити висновок, що ми можемо додавати в стовпчик декілька доданків
- Прочитайте скільки стоматолог вилікував навесні. Скільки в березні? ( 140), у квітні ( 118), у травні? (31). Якою дією ми це дізнаємось? (додаванням)
Учень працює біля дошки, інші самостійно в зошитах.
140+118+31 = 289(з.)
Відповідь: 289зубів вилікував навесні
-Третє запитання. Коли було менше поліковано зубів: узимку чи навесні? ( навесні) На скільки менше? Якою дією ми це дізнаємось? (віднімання)
299-289 = 10 (з.)
Відповідь: на 10 зубів менше ніж взимку.
- Четверте запитання. Чи вдалося стоматологу впродовж зити та весни полікувати 600 зубів? Якою дією ми це дізнаємось? (додавання) Що ми будемо додавати?
299+289 = 588(з.)
Відповідь: ні.
- Запишіть Задача 7 сторінка 63. Прочитайте задачу про себе. Один учень читає вголос. Розгляньте короткий запис. Доповнимо задачу.
За оглядове коло було продано – 112 квитків, за майданчик з машинками та оглядовим колем разом – 318 квитків. За кімнату сміху та оглядове коло – 242 квитки. Скільки всього квитків було продано?
- Отже, скільки було продано квитків за оглядове коло? (112)
- Скільки квитків за майданчик з машинками та оглядовим колом? ( 318)
- Скільки за кімнату сміху та оглядове коло? ( 242)
- Що питається в задачі? ( скільки всього було продано квитків?)
1)318-112 = 206 (кв.) – продали за майданчик з машинками
2) 242-112 = 130 (кв.) – продали за кімнату сміху
3) 206+112+130 = 448(кв.)
Відповідь: всього продали 488 квитків
VI. Підсумок уроку
- Що сьогодні нового дізнались?
-Яке завдання вам найбільше сподобалось?
VIIІ. Домашнє завдання
Завдання 9, 10 сторінка 63
Завдання 9
467+142 = 609 469-253 = 216 506+394 = 900
511-101 = 410 295+205 = 500 638-602 = 36
572+418 = 990 885-605 = 280
Завдання 10
1) 104+152+12 = 268 (г.) – всього завантажив дідусь Пилип
2) 279-268 = 11(г.)
Відповідь: 11 головок капусти залишив зайцям.
Конспект перевірила та до проведення уроку допустила:
Вчитель_____________________Вершиніна Л. П.