Урок "Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд, коли в сумі одержуємо нуль у одному з розрядів

Про матеріал
За підручником " Математика 3 клас" Гісь О. М., Філяк І. В. ознайомити учнів з прийомом письмового додавання трицифрових чисел з переходом через розряд; закріпити вміння знаходити периметр прямокутника; формувати навички письмового додавання і віднімання трицифрових чисел; розвивати увагу, мислення; виховувати інтерес до предмета.
Перегляд файлу

Дата: 12.02.2019

Предмет: Математика

Тема: Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд, коли в сумі одержуємо нуль у одному з розрядів

Мета: ознайомити учнів з прийомом письмового додавання трицифрових чисел з переходом через розряд; закріпити вміння знаходити периметр прямокутника; формувати навички письмового додавання і віднімання трицифрових чисел; розвивати увагу, мислення; виховувати інтерес до предмета.

Обладнання: наочний матеріал, малюнок страуса, схема до задачі, портрет Глазового, числа на усні обчислення

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1) Перевірка домашнього завдання

Завдання 10, 11 сторінка 54

Завдання 9.

1) 133+556 = 689                   4) 487-132 = 355

2) 320+74 = 394                     5) 765-45 = 720

3) 281+518 = 399                   6) 948-645 = 303

Завдання 11.

1) 276-163 = 113 (кв.) – через інтернет

2) 163-113 = 50 (кв.)

Відповідь: на 50 квитків менше купили через інтернет, ніж у касі

2) Усні обчислення

- Добре, а зараз погляньте діти на дошку. Ми вже з вами навчились додавати та віднімати стовпчиком. На дошці в нас також компоненти дії додавання. Нам потрібно знайти невідомі компоненти

1) 277, 480, 650, 521

- Добре, а тепер знайдемо невідомі компоненти дії віднімання, обчислюючи стовпчик.

1) 428, 334, 477, 593

- Добре, діти, а тепер подивіться на цей портрет. Це Павло Глазовий – відомий гуморист з Миколаївщини. Отож нам потрібно за результатами обчислень, які ми з вами обчислили скласти і прочитати вислів цього гумориста. Наш урок сьогодні буде проводитись із веселощами та сміхом.

Коли сміються люди хором, приходить радість або сором.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: оголошення теми і мети уроку

- Діти, нагадайте мені будь ласка, яку область ми розпочали розглядати? ( Миколаївську)

- Яку нову тему ми почали з вами вивчати. Отже, сьогодні ми з вами будемо продовжувати вивчати письмові випадки додавання трицифрових чисел, але з переходом через розряд

- Відкрийте свої зошити, відступіть від домашньої роботи 4 клітинки запишіть число, класна робота.

- Пропишіть ряд числа 435. Через клітинку

ІV. Вивчення нового матеріалу

- Подивіться на приклад 256+134

 

 

 

- Ми пам’ятаємо що ми починаємо додавати з одиниць. Додаємо 6+4, буде 10. Ми в розв’язку не можемо записати 10, бо це вже виходять десятки. Отже, ми 0 записуємо, а одиницю запам’ятовуємо, або помічаємо.  Тепер переходимо до додавання десятків: 5+3, буде 8 і згадуємо про ще 1 помічений десяток додаємо до 8 одиницю буде 9, і записуємо в розв’язок. Тепер додаємо сотні. 2+1, буде 3. І в сумі в нас виходить – 390.

- Давайте розглянемо схему завдання 2 а сторінці 56.

- Добре, а тепер спробуймо додати наступні приклади. До дошки виходить.

 

 

 

 

- Так діти, ми знаємо як додавати числа, якщо в одиницях виходить перехід через розряд одиниць. А тепер давайте розглянемо такий випадок. 526+83.

 

 

 

 

- Починаємо додавати з одиниць. 6+3, буде 9. Записую 9. Далі додаю десятки: 2+8, буде. Діємо за такою ж схемою. Тут перехід через розряд десяток, ми розуміємо що в десятках не можу бути сотень. Отже ми 0 записуємо, а 1 помічаємо. Тепер додаємо сотні, 5+0, буде 5, і пам’ятаємо про помічену одиницю, додаємо, буде 6. Отже розв’язок – 609.

- А тепер спробуємо додати так само наступні приклади.

V. Робота над темою уроку

- Добре, діти скажіть будь ласка, ви знаєте такий вираз, що сміх подовжує життя?

- А чи ви знаєте скільки маленька дитина, скільки діти вашого віку, і скільки дорослі сміються за день. Тож давайте ми дізнаємось.

- Запишіть Задача 3 сторінка 57.  Поки ви записуєте послухайте анекдот.

- Подивіться на схему задачі.

- Скільки сміється дитина 6-ти років? ( невідомо)

- Скільки сміється дитина 10-ти років ( 150 разів, що на 450 менше ніж дитина 6-ти років)

- Скільки сміється доросла людина? ( невідомо, але у 100 разів менше, ніж дитина 6-ти років)

- А чи сміється дитина до 3-ох місяців? ( ні)

- Що нас питається в задачі? ( скільки разів на день сміється ( у середньому) доросла людина?)

-Якщо дитина 10-ти років сміється 150 разів, ми зможемо дізнатись скільки сміється дитина 6-ти років, якщо 10-ти на 450 менше, ніж шестирічна? Якою дією? (додавання) Що ми будемо додавати? 450+150

- Якщо ми дізнаємось скільки сміється 3-ох річна, ми зможемо дізнатись скільки сміється доросла, якщо доросла сміється у 100 разів менше? Якою дією? ( ділення)

1) 450+150 = 600 (р._ - сміється дитина 6-ти років

2) 600:100 = 6 ( р.)

Відповідь: 6 разів сміється доросла людина

Фізкультхвилинка

- А зараз послухайте ще один анекдот.

- Запишіть Задача 4 сторінка 57. Прочитайте задачу про себе.

- 5 хвилин доброго реготу прирівнюють до скількох хвилин відпочинку? ( 40 хв)

- Скільки хвилин реготав Сашко? ( 7 хв.)

- Скільки хвилин реготав його тато? ( 3 хв)

- Що нас питається в задачі? ( Скільки хвилин відпочинку можна зарахувати Сашкові? А скільки – татові?)

- Отже, спочатку нам потрібно дізнатись у скільки разів порівняли час реготу та відпочинку. Якою дією ми це зможе дізнатись? (ділення) Що ми будемо ділити? 40:5

- Якщо ми дізнаємось у скільки разів прирівнюють, ми зможемо дізнатись скільки можна зарахувати Сашкові відпочинку? Якою дією? (множення)

- Ми зможемо дізнатись скільки можна зарахувати хвилин татові відпочинок? Якою дією( множення)

1) 40:5 = 8 (р.) порівняли до відпочинку

2) 7*8 = 56 (хв) – відпочинок у Сашка

3) 3*8 = 24 ( хв)

Відповідь. 56 хв можна зарахувати Сашкові, 24 хв – татові.

- Запишіть Задача 6 сторінка 58. Прочитайте задачу про себе.

- скільки було металевих контейнерів? ( 6: малі та великі)

- Скільки кг зерна  сторож насипав у малі контейнери? ( 80 кг по 20 кг у кожен)

- Скільки кг написав у великі контейнери? ( 100 кг)

- Що нас питається в задачі? ( скільки кг зерна помістилося в одному великому контейнері?)

- Нам відомо що в малі контейнери засипали 80 кг, по 20 кг в кожний. Ми зможемо дізнатись скільки було таких контейнерів? Якою дією? (ділення) Що м будемо ділити? 80:20

- Ми знаємо що всього контейнерів 6, і ми дізнаємось скільки малих, ми зможемо дізнатись скільки великих контейнерів? Якою дією? ( віднімання)

- Якщо ми взнаємо скільки великих контейнерів було, і ми знаємо що в них засипали 100 кг порівну в кожен, ми зможемо дізнатись скільки засипали в один контейнер великий? Якою дією? (ділення)

1) 80:20 = 4 (к.) – засипали у малі

2) 6-4 = 2 (к.) – великих

3) 100:2 = 50 (кг)

Відповідь: 50 кг поміститься в один великий контейнер

- Запишіть Обчислити 7 сторінка 58.  Прочитайте завдання. Розв’язуємо по діям. Перший приклад виконую я , потім ви.

1) 238+522-320 = 760-320 = 440

2)(368-326):7*100 = 600

3) 984-(261+243) = 984-504 = 480

4) 455-4*80+173 = 455-320+173 = 135+173 = 308

- Запишіть задача 8 сторінка 58. Прочитайте задачу

- Яку висоту має страус? (2м 70 см)

- Який ріст сторожа Миколи? ( 1м 73см)

- Яка довжина лопати? (1м 07 см)

-Спочатку перетворимо, щоб нам було зручно додавати

2м70см = 270 см.

1м73см = 173 см

1м07см = 107 см

- Отже ми зможемо дізнатись яка висота сторожа розм із лопато.? Якою дією? ( додавання) Що ми будемо додавати?

- Потім ми зможемо дізнатись чи пропустить страус сторожа з лопатою? Якою дією? (віднімання)

- Записуємо дії письмово

1) 173+107 = 280 (см) – ріст сторожа з лопатою

2)280-270 = 10 (см)

Відповідь: так

VI. Підсумок уроку

- Що сьогодні нового дізнались?

VIIІ. Домашнє завдання

Завдання 10, 11, 12 сторінка 59

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект перевірила та до проведення уроку допустила:

Вчитель_________________________Вершиніна Л. П.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 березня 2019
Переглядів
3791
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку