Урок «Письмове додавання та віднімання багатоцифрових чисел».

Про матеріал
Урок - ділова гра для закріплення знань учнів 4 класу з теми «Письмове додавання та віднімання багатоцифрових чисел».
Перегляд файлу

Математика Урок-ділова гра.

Тема: Підсумковий урок з теми: «Письмове додавання та віднімання багатоцифрових чисел».

Мета. Формувати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі.

            Розвивати логічне мислення, просторову уяву, увагу, пам’ять,

            розумову   активність, самостійність, пізнавальний інтерес, потребу

            в самоосвіті,   ініціативу, творчість, обґрунтованість суджень.

            Виховувати такі людські якості як: сумлінність, здатність до

            переборення  труднощів, працелюбність.

 

Хід уроку

І. Організація класу. 

  1. Привітання.

     Встаньте, діти, всі рівненько

     Посміхніться веселенько.

     Поверніться до гостей, привітайтесь:

     «Добрий день!»

ІІ. Постановка цілі.

  Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Ми проведемо ділову гру, у

якій спробуємо себе в ролі бізнесменів.  Працювати будемо у групах.

 Свої групи  будемо називати  фірмами.  Ви заздалегідь розподілилися у різні фірми :  дитяче кафе

               туристичне агентство

               салон краси

               розважальний центр

               видавництво

 А я буду банкіром і за кожне виконане завдання буду виплачувати вам гроші на розвиток вашого бізнесу. У фірмі обов’язково має бути директор. Згодом він і буде розподіляти обов’язки своїх працівників. (Вчитель обирає директора кожної фірми)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

А зараз ви зможете  дізнатися  назву своєї фірми .  Для цього  треба розставити числа, на яких зашифровані букви,  в порядку зростання.

                         дитяче кафе  «Смаколики»

2 480

1 101

744

200 000

10 555

77 777

1 063

11 246

505 000

к

а

с

к

о

и

м

л

и

               туристичне агентство  «Альбатрос»

2 480

1 101

744

200 000

10 555

77 777

1 063

11 246

505 000

б

ь

а

о

а

р

л

т

с

                        салон краси  «Перлинка»

2 480

1 101

744

200 000

10 555

77 777

1 063

11 246

л

р

п

а

и

к

е

н

                       розважальний центр «Капітошка»

2 480

1 101

744

200 000

10 555

77 777

1 063

11 246

505 000

і

п

к

к

т

ш

а

о

а

                     видавництво «Читайлик»

2 480

1 101

744

200 000

10 555

77 777

1 063

11 246

505 000

а

т

ч

и

й

ш

и

л

к

 

( Вчитель називає фірму  діти вигукують її назву)

Отож , з назвами визначились, і за виконане завдання отримуєте гроші.

 ІV. Актуалізація опорних знань.

    1.Усний рахунок. 

 Кожна  фірма  за правильну відповідь отримає гроші.

(Хто знає відповідь піднімає сигнальну картку і після цього дає відповідь)

  1. На яке число потрібно розділити 510, щоб отримати 1? 

 2. Що треба зробити, щоб помножити число на 100?

 3.Число 800 збільшити на 2 000 і поділити на 2.

 4.Число 6 помножити на 300 і зменшити у 10 разів.

 5.Число 10 000 зменшити на  5 001.

 6.Знайти периметр прямокутника , довжина якого 8 см, а ширина – 4 см.

 7.Літак пролетів за 3 год 1500 км. З якою швидкістю він летів?

 8. Лижник був у дорозі 4 год, рухаючись зі швидкістю 11 км/год. Яку

      відстань  він подолав?

 9. Павук бачить метелика на відстані 2 дм. Скільки це сантиметрів ?

10. Знайдіть частку чисел 420 і 6

11. Зменшити число 300 в 5 разів

12.Знайти 1/10 від числа 8700

Бонусні запитання:

  • Якщо півень стоїть на одній нозі, то його вага становить 8 кг. Скільки важитиме півень, якщо стане на  одну ногу?
  • Один кінь ніс п’ять кілограмів вівса, а другий – п’ять кілограмів пуху. У кого вантаж був важчий?
  • Якщо із-за огорожі видно 8 пар котячих  ніг, то скільки котів у дворі?

 V. Робота над темою уроку.

  1. Робота над задачею

Для того, аби фірма могла гарно працювати, потрібно скласти план роботи .

 І тому пропоную вам наступне завдання – скласти план розв’язання задачі.

(с. 122 № 648)

 За правильний план отримаєте гроші для бізнесу.

 Після перевірки складених планів учні записують розв'язання задачі в зошит)        

  1. Фізкультхвилинка 

Кожна людина за законом має право на відпочинок. На будь – якій роботі для цього є  перерва. І ми теж зараз відпочинемо. Допоможе нам в цьому наш фітнес тренер.

 

  1.               Робота з виразами.

План є. Але для успішної роботи фірми потрібні фінанси – гроші.

 А їх треба правильно і швидко рахувати. І зараз ми перевіримо, чи можна вам довіряти гроші. Пропоную вам розв'язати приклади  № 646

Кожна фірма відправить  представника для перевірки по закінченню обчислень( 4 хв.)  За правильне розв’язання  – гроші для розвитку бізнесу.

  1.               Робота з іменованими числами

План є, гроші для розвитку є.

Кожна фірма має своїх клієнтів.

 Коли фірма має багато клієнтів, вона заробляє більше  грошей, а отже, може сплачувати велику зарплату своїм співробітникам. 

А зарплату можна платити в різній валюті. Отже, треба вміти перетворювати і виконувати дії з різними іменованими числами.

Для цього пропоную вам таке завдання.

7693 см =___м ___дм ___см

240710м = ___км ___м

6283 кг =  ___т ___ц ___кг

135 хв = ___год ___хв

578 к. = ___грн ___к.

5. Вправа «Кубик Блума»

В реальному житті між різними фірмами відбувається не лише конкуренція. Дуже часто директори фірм співпрацюють між собою, щоб поділитись досвідом, або чогось навчитись. 

Зараз я запрошую  директорів. І ми їх відправимо в інші фірми для обміну досвідом. У мене є чарівний розумний кубик.

 На гранях якого написані запитання, або завдання. Кожен директор по черзі

ловить кубик і відповідає на те питання, що на грані кубика.

  • Назвати  три величини, які використовуються при розв’язанні задач на рух.
  • Назвати компоненти дії додавання.
  • Яка дія є оберненою до дії додавання?
  • Назвати компоненти дії віднімання.
  • Яка дія є оберненою до дії віднімання?
  • Що отримаємо, якщо від суми відняти один з доданків?

VІ. Підсумок уроку.

Кожна фірма протягом уроку заробила певну кількість грошей. Їх можна порахувати і визначити переможця.  Але неважливо, в кого скільки грошей. Головне, що ми чогось навчилися, нам було цікаво. Головне, щоб ви були  хорошими людьми і тоді   можна досягти мети і стати успішною людиною .

 Візміться всі за руки та потисніть їх один одному дякуючи своїм товаришам за співпрацю.

 Підніміть їх угору ті, хто  хоче в майбутньому організувати свій  бізнес.

Я  вам дякую  за роботу.  Ви – супер – молодці, майбутні бізнесмени.

 

docx
Додав(-ла)
Хоменко Олена
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
27 жовтня 2022
Переглядів
1031
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку