Урок "Письмове додавання трицифрових чисел виду 124+222. Розв'язування задач."

Про матеріал
Конспект уроку математики у 3 класі на тему "Письмове додавання трицифрових чисел виду 124+222. Розв'язування задач." за підручником "Математика" Наталії Листопад.
Перегляд файлу

Письмове додавання трицифрових чисел виду 124+222. Розв’язування задач.

ТЕМА. Письмове додавання трицифрових чисел виду 124+222. Розв’язування задач.

 

МЕТА: ознайомити учнів із алгоритмом виконання  письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд та із поняттям «непряме збільшення числа"; удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі на дію додавання, розрізняти геометричні фігури; формувати природничо-математичні компетентності; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; виховувати старанність, працьовитість, бережливе ставлення до природи.

ОБЛАДНАННЯ:   план уроку, кубик з прикладами, картки з задачами  для групової роботи,  геометричні фігури , сніжки з сюрпризом, презентація, проектор, ноутбук, підручник «Математика. 3 клас»  Н. Листопад .
 

ХІД УРОКУ
І Організація класу.

Доброго дня, діти!

Сьогодні на уроці у нас присутні гості . А коли приходять гості? На свято. Отже , у нас сьогодні свято. Поверніться до гостей, посміхніться їм , адже вони будуть вам допомагати, посміхніться один одному і тихенько сідайте.

СЛАЙД 1

Всі сідайте тихо ,діти. Домовляйтесь не шуміти,

 Руку гарно піднімайте На уроці не дрімайте.

Том ,гаразд, часу не гаєм .І урок вже починаєм.


ІІ Повідомлення теми і мети уроку.

СЛАЙД 2

СЛАЙД 3

На сьогоднішньому уроці ми починаємо вивчати нову тему, а саме, ми повинні

ОЗНАЙОМИТИСЯ з алгоритмом виконання письмового додавання та поняттям «непряме збільшення числа»

ВМІТИ   письмово додавати трицифрові числа без переходу через розряд

РОЗПІЗНАВАТИ геометричні фігури

 

 Щоб добре впоратися з цими завданнями, треба бути дуже уважними, зосередженими та дружними.

Діти а яка зараз пора року? А що зазвичай іде взимку? До нас на урок у гості завітав сніжок. Але цей сніжок незвичайний. На кожній  його сніжинці Королева Зима записала завдання. Щоб засвоїти новий матеріал вони пропонують нам такий план роботи:

( На дошці прикріплені сніжинки на яких зображено схематичний план уроку. По мірі виконання завдань сніжинки «падають».)                                                                                                                                                                                                            І коли ми впораємось, то отримаємо сюрприз, який підготувала нам Королева Зима. Я впевнена , що завдання ми виконаємо.


ІІІ Контроль, корекція та закріплення знань.

СЛАЙД 4
1. Усна лічба (проблемно-пошуковий метод):
Гра «Дешифрувальник»
260+420   С      160+810  У
340+260   І      130+460  Х
620+240   П   

970      680      860     600     590  

Тож побажаємо один одному успіху.

2. Хвилинка каліграфії.

СЛАЙД 5
— Діти, а чи знаєте ви, скільки цифр в математиці? (10)
— Запишіть ці цифри в порядку зростання. (0, 1, 2,.. 9)
— Яке найменше трицифрове число можна записати за допомогою цих
цифр? (100)
— А яке найбільше трицифрове число? (999)

IV. Вивчення нового матеріалу.

 Нам потрібно навчитися письмово додавати трицифрові числа.

  1.     Підготовча робота у парі По рядах. Гра «Відшукайте друга»

- Підкресліть у числах одиниці, десятки,сотні: 157,324,741,284.

Перша парта –підкреслює у першому числі передає другій парті,  друга- у другому і т. д.

 

  1.      Пояснення нового матеріалу. (ст.28, №143)

-         А як іще називають письмове додавання? (Додавання у стовпчик).

Пояснення на прикладі на дошці. Акцентую увагу на записі чисел при письмовому додаванні.

 

Рольова гра «Ми навчаємо» (учень в ролі учителя пояснює іншим алгоритм розв’язування прикладу №144)
- Розгляньте записи і прокоментуйте порядок додавання.

Як треба записувати другий доданок при письмову додаванні?

СЛАЙД 6

        Проблемне питання «Відшукай помилку»

236         152          324

53 326 73

766     478           387

 

  1.      «Запам’ятай». Ознайомлення з теоретичним матеріалом (ст.28).
  2.      Прочитаємо правило.

З яких розрядних одиниць починаємо виконувати додавання?

 

 

  1.     Первинне закріплення (ст.29, №145).  Вправа «Кубик».

Робота у парах. Один диктує приклад , інший обчислює і коментує , записуючи у стовпчик. Передає кубик наступній парі. (Два кубика по рядах).

Декілька прикладів на дошці, а інші коментовано.
 

- Обчисліть приклади записуючу доданки стовпчиком.

 

- Міркуйте так: Перший доданок – 213. Другий доданок – 135.

Записуємо другий доданок під першим так, щоб одиниці були записані під одиницями, десятки – під десятками, сотні – під сотнями. Додавання розпочинається з одиниць. 3+5=8. Цифру 8 записуємо під одиницями.

1 дес. + 3 дес. = 4 дес. Цифру 4 записуємо під десятками.

2 сотні + 1 сотня = 3 сотні. Цифру 3 записуємо під сотнями. Отримуємо суму 348.

 

 

V. Фізкультхвилинка.

Покажемо яка буває погода в нашій місцевості.

Яка влітку ? Сонечко.(погладили по голівці)

Буває вітер(терти долоні)

Часом буває дощ (стукотіти пальцями)

А коли і злива (плескати долонями по грудях)

А іноді гроза,  буря (тупотіти ногами)

Але зараз зима, іде сніг(покрутились як сніжинки і присіли)

Ми всі чекаємо сонечка(руки догори).

VІ. Розвиток математичних знань.
—Наступне завдання на сніжинці

 

1. Фронтальна робота над задачею № 148 (ст.29)

— Прочитайте задачі. Що в них спільне і що відмінне?

Таке формулювання співвідношення чисел називають непрямим збільшенням числа. Знаходимо шукане число дією додавання.

СЛАЙД 7 №149

 

2. Групова робота.  Поділ на групи за допомогою сніжинок  (прямокутні, квадратні, круглі).
Розв’язування простих задач на додавання.

 ( Перевірка виконаної роботи. )

 

3. Робота з геометричним матеріалом. Технологія «Діаграма Вена».

Щоб виконати завдання побудуємо діаграму, за допомогою якої визначимо спільні і відмінні ознаки кола і круга.

Спільні:                                                Відмінні:

Центр                                                    порожниста і плоска фігури 

Радіус

Діаметр

 

На що схожий круг? Коло?

 

 

4. . Розв’язування рівнянь. « Мозковий штурм».
— Перед нами наступне завдання. Але я впевнена, що ми обов’язково його виконаємо.
— Як називаються числа при відніманні?

— Як знайти невідоме зменшуване?

Розв’язування рівнянь № 150 біля дошки.

 

 

5. Порівняння іменованих чисел. Гра « Сніжинка».                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      
 Вставте потрібний знак замість сніжинки. (Самостійна робота)


4 м   *  4 см                       1дм 8см    * 1м 8см
100г * 1кг                      1грн.25коп. *  105 коп.

 

5.  Хвилинка – цікавинка.
- Ми всі вже в очікуванні весни…Незабаром до нас почнуть повертатися перелітні птахи. Один з них – чорний лелека.

- Чорний лелека – рідкісний птах України, здатний подолати впродовж доби 4 сотні кілометрів. Обчисліть яку відстань подолає птах за 2 доби?

 (VI. Підсумок уроку.
— Отже, підведемо підсумок . З чим  ми

ОЗНАЙОМИЛИСЯ?
ЩО ВМІЄМО?
РОЗПІЗНАЄМО?

Зібрали сніжинки. А що можна зробити зі снігу? Пограємо в сніжки і розкажемо ,що ж ми ще робили на уроці?

VII. Домашнє завдання.
№151, №152.

 Ми впоралися з усіма завданнями. Королева Зима задоволена вами , отож від неї вам сюрприз. Ви любите грати в сніжки? Пограємо в сніжки , не забудьте наших гостей. Це незвичайні сніжки , в кожній є сюрприз.
 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 березня
Переглядів
97
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку