Письмове додавання трицифрових чисел виду 124+222. Розв’язування задач.
ТЕМА. Письмове додавання трицифрових чисел виду 124+222. Розв’язування задач.
МЕТА: ознайомити учнів із алгоритмом виконання письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд та із поняттям «непряме збільшення числа"; удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі на дію додавання, розрізняти геометричні фігури; формувати природничо-математичні компетентності; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; виховувати старанність, працьовитість, бережливе ставлення до природи.
ОБЛАДНАННЯ: план уроку, кубик з прикладами, картки з задачами для групової роботи, геометричні фігури , сніжки з сюрпризом, презентація, проектор, ноутбук, підручник «Математика. 3 клас» Н. Листопад .
ХІД УРОКУ
І Організація класу.
Доброго дня, діти!
Сьогодні на уроці у нас присутні гості . А коли приходять гості? На свято. Отже , у нас сьогодні свято. Поверніться до гостей, посміхніться їм , адже вони будуть вам допомагати, посміхніться один одному і тихенько сідайте.
СЛАЙД 1
Всі сідайте тихо ,діти. Домовляйтесь не шуміти,
Руку гарно піднімайте На уроці не дрімайте.
Том ,гаразд, часу не гаєм .І урок вже починаєм.
ІІ Повідомлення теми і мети уроку.
СЛАЙД 2
СЛАЙД 3
На сьогоднішньому уроці ми починаємо вивчати нову тему, а саме, ми повинні
ОЗНАЙОМИТИСЯ з алгоритмом виконання письмового додавання та поняттям «непряме збільшення числа»
ВМІТИ письмово додавати трицифрові числа без переходу через розряд
РОЗПІЗНАВАТИ геометричні фігури
Щоб добре впоратися з цими завданнями, треба бути дуже уважними, зосередженими та дружними.
Діти а яка зараз пора року? А що зазвичай іде взимку? До нас на урок у гості завітав сніжок. Але цей сніжок незвичайний. На кожній його сніжинці Королева Зима записала завдання. Щоб засвоїти новий матеріал вони пропонують нам такий план роботи:
( На дошці прикріплені сніжинки на яких зображено схематичний план уроку. По мірі виконання завдань сніжинки «падають».) І коли ми впораємось, то отримаємо сюрприз, який підготувала нам Королева Зима. Я впевнена , що завдання ми виконаємо.
ІІІ Контроль, корекція та закріплення знань.
СЛАЙД 4
1. Усна лічба (проблемно-пошуковий метод):
Гра «Дешифрувальник»
260+420 С 160+810 У
340+260 І 130+460 Х
620+240 П
970 680 860 600 590
Тож побажаємо один одному успіху.
2. Хвилинка каліграфії.
СЛАЙД 5
— Діти, а чи знаєте ви, скільки цифр в математиці? (10)
— Запишіть ці цифри в порядку зростання. (0, 1, 2,.. 9)
— Яке найменше трицифрове число можна записати за допомогою цих
цифр? (100)
— А яке найбільше трицифрове число? (999)
IV. Вивчення нового матеріалу.
Нам потрібно навчитися письмово додавати трицифрові числа.
- Підкресліть у числах одиниці, десятки,сотні: 157,324,741,284.
Перша парта –підкреслює у першому числі передає другій парті, друга- у другому і т. д.
- А як іще називають письмове додавання? (Додавання у стовпчик).
Пояснення на прикладі на дошці. Акцентую увагу на записі чисел при письмовому додаванні.
Рольова гра «Ми навчаємо» (учень в ролі учителя пояснює іншим алгоритм розв’язування прикладу №144)
- Розгляньте записи і прокоментуйте порядок додавання.
Як треба записувати другий доданок при письмову додаванні?
СЛАЙД 6
Проблемне питання «Відшукай помилку»
236 152 324
53 326 73
766 478 387
З яких розрядних одиниць починаємо виконувати додавання?
Робота у парах. Один диктує приклад , інший обчислює і коментує , записуючи у стовпчик. Передає кубик наступній парі. (Два кубика по рядах).
Декілька прикладів на дошці, а інші коментовано.
- Обчисліть приклади записуючу доданки стовпчиком.
- Міркуйте так: Перший доданок – 213. Другий доданок – 135.
Записуємо другий доданок під першим так, щоб одиниці були записані під одиницями, десятки – під десятками, сотні – під сотнями. Додавання розпочинається з одиниць. 3+5=8. Цифру 8 записуємо під одиницями.
1 дес. + 3 дес. = 4 дес. Цифру 4 записуємо під десятками.
2 сотні + 1 сотня = 3 сотні. Цифру 3 записуємо під сотнями. Отримуємо суму 348.
V. Фізкультхвилинка.
Покажемо яка буває погода в нашій місцевості.
Яка влітку ? Сонечко.(погладили по голівці)
Буває вітер(терти долоні)
Часом буває дощ (стукотіти пальцями)
А коли і злива (плескати долонями по грудях)
А іноді гроза, буря (тупотіти ногами)
Але зараз зима, іде сніг(покрутились як сніжинки і присіли)
Ми всі чекаємо сонечка(руки догори).
VІ. Розвиток математичних знань.
—Наступне завдання на сніжинці
1. Фронтальна робота над задачею № 148 (ст.29)
— Прочитайте задачі. Що в них спільне і що відмінне?
Таке формулювання співвідношення чисел називають непрямим збільшенням числа. Знаходимо шукане число дією додавання.
СЛАЙД 7 №149
2. Групова робота. Поділ на групи за допомогою сніжинок (прямокутні, квадратні, круглі).
Розв’язування простих задач на додавання.
( Перевірка виконаної роботи. )
3. Робота з геометричним матеріалом. Технологія «Діаграма Вена».
Щоб виконати завдання побудуємо діаграму, за допомогою якої визначимо спільні і відмінні ознаки кола і круга.
Спільні: Відмінні:
Центр порожниста і плоска фігури
Радіус
Діаметр
На що схожий круг? Коло?
4. . Розв’язування рівнянь. « Мозковий штурм».
— Перед нами наступне завдання. Але я впевнена, що ми обов’язково його виконаємо.
— Як називаються числа при відніманні?
— Як знайти невідоме зменшуване?
Розв’язування рівнянь № 150 біля дошки.
5. Порівняння іменованих чисел. Гра « Сніжинка».
— Вставте потрібний знак замість сніжинки. (Самостійна робота)
4 м * 4 см 1дм 8см * 1м 8см
100г * 1кг 1грн.25коп. * 105 коп.
5. Хвилинка – цікавинка.
- Ми всі вже в очікуванні весни…Незабаром до нас почнуть повертатися перелітні птахи. Один з них – чорний лелека.
- Чорний лелека – рідкісний птах України, здатний подолати впродовж доби 4 сотні кілометрів. Обчисліть яку відстань подолає птах за 2 доби?
(VI. Підсумок уроку.
— Отже, підведемо підсумок . З чим ми
ОЗНАЙОМИЛИСЯ?
ЩО ВМІЄМО?
РОЗПІЗНАЄМО?
Зібрали сніжинки. А що можна зробити зі снігу? Пограємо в сніжки і розкажемо ,що ж ми ще робили на уроці?
VII. Домашнє завдання.
№151, №152.
Ми впоралися з усіма завданнями. Королева Зима задоволена вами , отож від неї вам сюрприз. Ви любите грати в сніжки? Пограємо в сніжки , не забудьте наших гостей. Це незвичайні сніжки , в кожній є сюрприз.