Урок математики (4 клас)
Тема уроку: «Письмове додавання у випадку трьох доданків. Додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв'язання прямих та обернених задач різних типів, які виникають із повсякденних життєвих ситуацій»
Очікувані результати: виконує додавання і віднімання іменованих чисел; аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних;
добирає числові дані, необхідні й достатні для розв'язання проблемної ситуації;
виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях;
використовує на практичному рівні різні способи подання конкретних даних;
описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов'язаних між собою; застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв'язування практично зорієнтованих задач.
Тип уроку: формування навичок і вмінь.
Обладнання: презентація, ілюстрації, таблиця «Розряди чисел», картки, види чаїв, картка для самооцінювання.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Пролунав дзвінок,
Розпочинаємо незвичайний урок!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- А розпочнемо урок з перегляду картин голландсько- бельгійської художниці Генрієтти Роннер- Кніп
- Хто є героями картини?
- Який настрій викликає картина?
- Який це жанр образотворчого мистецтва?.
- Спробуйте придумати назву картині.
- Насправді картина має назву «Чаювання»
- Виходячи з назви картини, скажіть, про що ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці? (Про чай)
ІІІ. Оголошення теми, мети уроку
- Саме в грудні, 15 числа відзначають Всесвітній день чаю. Тому сьогодні на уроці математики пропоную дослідити цікаві факти про чай, а для цього потрібно виконати всі математичні завдання.
- Кожен вид своєї роботи вам потрібно буде оцінювати за допомогою башточок. Зафарбуйте башточку певним кольором.
Зелений – було легко працювати, все зрозуміло.
Жовтий – були незначні помилки.
Червоний – потребую допомоги.
ІV. Каліграфічна хвилинка
- Яким є місяць грудень за календарем?
- В народі кажуть: Грудень рік кінчає, а зиму починає.
- Як ви розумієте цей вислів?
- А ще грудень має багато назв.
Грудень - мостови́к, стужа́йло, вітрози́м, зи́мник, лютові́й, хму́рень, тру́сим, лю́тень, а також: студинець, мочавець / мочарець, казидоро́га, про́синець / про́симець, андріїв, андріїць.
- Запишіть у зошиті каліграфічно число 12.
- Батьківщина чаю вважають древній Китай (показ на карті). Саме в Китаї стали вперше вживати чай як ліки, а потім — і як напій.
V. Усний рахунок (цеглинки лего)
- Обчисліть вирази і побудуйте башточку з цеглинок.
- Перевірте свій результат з результатом на слайді.
- Оцініть свою роботу на картці самооцінювання.
- Як винайшли чай? Сталося це випадково: під час подорожі, щоб очистити воду для імператора, її скип’ятили. В казанок з киплячою водою потрапило кілька сухих листочків з чайного куща. Імператор Шен-нонг оцінив смак і тонізуючий ефект напою. З тих пір його стали із задоволенням пити по всій країні.
- За іншою версією історія появи чаю пов'язана з пастухами. Вони пасли худобу на схилах гір і помітили, що втомлені тварини щипають листя чагарника, після цього стають бадьорими і повними енергії. Пастухи теж вирішили спробувати чайне листя, додавши їх в окріп.
VІ. Вивчення нового матеріалу.
- Письмове додавання багатоцифрових чисел у випадку трьох доданків обчислюємо так як у випадку двох доданків: одиниці додаємо до одиниць, десятки до десятків, сотні до сотень, тисячі до тисяч, знак + пишемо перед ІІ доданком. Для швидкого обчислення можна скористатися переставною властивістю дії додавання.
14534 20653
+ 32410 + 3813
3503 17421
50447 40887
- А ми дізнаємось ще один факт про чай.
- Виготовляють чай з рослини – камелія китайська. Виростає у вигляді чагарнику висотою до 3 м або дерева до 10 – 15 м. форма залежить від кліматичних умов регіону. Для кращих сортів найцінніші молоді пагони з верхніми листочками і листові бруньки.
Фізкультхвилинка
Руханка https://www.youtube.com/watch?v=qTpqgPOlbz0
VІІ. Закріплення вивченого.
(Діти виходять до дошки і обчислюють вирази).
- В нас на Україні теж почали вирощувати чай на Закарпатті у Мукачево на горі Жорнина. Була закладена плантація у 2, 5 га, яка дала добрий урожай. З метою охорони, створили заповідник «Широкий». Найкраще прийнялися грузинські сорти чаю. Але з часом про експеримент забули і плантація запустіла. Зараз вирощувати чай в Україні - це дорого. А ще холодний клімат.
- Розв’яжіть рівняння і ви дізнаєтесь у якому році відбувалась ця подія.
Х – (49+1000) = 900
Х – 1049 = 900
Х = 900+1049
Х = 1949
1949 – (49+1000)=900
Так це відбувалося у 1949 році.
VІІІ. Робота над задачею.
- За скороченим записом складіть і розв’яжіть задачу про чай.
4 чашки – 800 мл
10 чашок - ? мл
- Скільки літрів у 2 000 мл?
- Розрізняють такі основні види чаю: чорний, червоний заварюють при температурі 95-100 градусів – 3-5 хв, жовтий, зелений, білий - при температурі 70-80 градусів – 3 хв.
Виконайте перетворення:
1хв = 60 с
3 хв = …с
5 хв = … с
- А ще корисно для здоров’я пити влітку - трав’яні, з м’яти, фруктові чаї. Взимку- зі спеціями (імбирем, корицею). Краще заварений чай не залишати надовго, бо він втрачає свої властивості і смак.
ІХ. Робота в парах
Робота по картках
- Оцініть роботу в парі.
Х. Рефлексія
- Які органи чуття допомагають людині визначити смак, запах, колір чаю?
- Чого ви сьогодні навчилися?
- Проаналізуйте картки самооцінювання. Назвіть свої сильні сторони на сьогоднішньому уроці.
1