Урок «Письмове додавання у випадку трьох доданків. Додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв'язання прямих та обернених задач різних типів, які виникають із повсякденних ж

Про матеріал
Урок містить корисні та цікаві завдання. За допомогою цієї розробки уроку ви зможете закріпити вміння учнів додавати багатоцифрові числа в межах мільйона у випадку трьох доданків; розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення, пам'ять, увагу; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки; поглибите знання учнів про види та користь чаю.
Перегляд файлу

Урок математики (4 клас)

Тема уроку: «Письмове додавання у випадку трьох доданків. Додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв'язання прямих та обернених задач різних типів, які виникають із повсякденних життєвих ситуацій»

 

Очікувані  результати: виконує додавання і віднімання іменованих чисел; аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних;

добирає числові дані, необхідні й достатні для розв'язання проблемної ситуації;

виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях;

використовує на практичному рівні різні способи подання конкретних даних;

описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов'язаних між собою; застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв'язування практично зорієнтованих задач.

 

Тип уроку: формування навичок і вмінь.

 

Обладнання: презентація, ілюстрації, таблиця «Розряди чисел», картки, види чаїв, картка для самооцінювання.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Пролунав дзвінок,

Розпочинаємо незвичайний  урок!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

- А розпочнемо урок з перегляду картин голландсько- бельгійської художниці Генрієтти Роннер- Кніп

Чашечку чая, пожалуйста! Чаепитие в живописи

- Хто є героями картини?

- Який настрій викликає картина?

- Який це жанр образотворчого мистецтва?.

- Спробуйте придумати назву картині.

- Насправді картина має назву «Чаювання»

- Виходячи з назви картини, скажіть, про що ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці? (Про чай)

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку

- Саме в грудні, 15 числа відзначають  Всесвітній день чаю.  Тому сьогодні на  уроці  математики пропоную дослідити цікаві факти про чай, а для цього потрібно виконати всі математичні завдання.

- Кожен вид своєї роботи вам потрібно буде оцінювати за допомогою башточок. Зафарбуйте башточку певним кольором.

Зелений – було легко працювати, все зрозуміло.

Жовтий – були незначні помилки.

Червоний – потребую допомоги.

ІV. Каліграфічна хвилинка

- Яким є місяць грудень за календарем?

- В народі кажуть:  Грудень рік кінчає, а зиму починає.

- Як ви розумієте цей вислів?

- А ще грудень має багато назв.

Грудень - мостови́к, стужа́йло, вітрози́м, зи́мник, лютові́й, хму́рень, тру́сим, лю́тень, а також: студинець, мочавець / мочарець, казидоро́га, про́синець / про́симець, андріїв, андріїць.
- Запишіть у зошиті каліграфічно число 12.

- Батьківщина чаю вважають древній Китай (показ на карті). Саме в Китаї стали вперше вживати чай як ліки, а потім — і як напій.

V. Усний рахунок  (цеглинки лего)

- Обчисліть вирази і побудуйте башточку з цеглинок.

- Перевірте свій результат  з результатом на слайді.

- Оцініть свою роботу на картці самооцінювання.

- Як винайшли чай? Сталося це випадково: під час подорожі, щоб очистити воду для імператора, її скип’ятили. В казанок з киплячою водою потрапило кілька сухих листочків з чайного куща. Імператор Шен-нонг оцінив смак і тонізуючий ефект напою. З тих пір його стали із задоволенням пити по всій країні.

- За іншою версією історія появи чаю пов'язана з пастухами. Вони пасли худобу на схилах гір і помітили, що втомлені тварини щипають листя чагарника, після цього стають бадьорими і повними енергії. Пастухи теж вирішили спробувати чайне листя, додавши їх в окріп.

VІ. Вивчення нового матеріалу.

- Письмове додавання багатоцифрових чисел у випадку трьох доданків обчислюємо так як у випадку двох доданків: одиниці додаємо до одиниць, десятки до десятків, сотні до сотень, тисячі до тисяч,  знак + пишемо перед ІІ доданком. Для швидкого обчислення можна скористатися переставною властивістю дії додавання.

    14534                 20653

 + 32410               + 3813

      3503                 17421

    50447                 40887

- А ми дізнаємось ще один факт про чай.

- Виготовляють чай з рослини  – камелія китайська. Виростає у вигляді чагарнику висотою до 3 м або дерева до 10 – 15 м. форма залежить від кліматичних умов регіону. Для кращих сортів найцінніші молоді пагони з верхніми листочками і листові бруньки.

Фізкультхвилинка

Руханка https://www.youtube.com/watch?v=qTpqgPOlbz0

VІІ. Закріплення вивченого.

(Діти виходять до дошки і обчислюють вирази).

- В нас на Україні  теж почали вирощувати чай на Закарпатті у Мукачево на горі Жорнина. Була закладена плантація у 2, 5 га, яка дала добрий урожай. З метою охорони, створили заповідник «Широкий». Найкраще прийнялися грузинські сорти чаю. Але з часом про експеримент забули і плантація запустіла. Зараз вирощувати чай в Україні - це дорого. А ще холодний клімат.

- Розв’яжіть рівняння і ви дізнаєтесь у якому році відбувалась ця подія.

Х – (49+1000) = 900

Х – 1049 = 900

Х = 900+1049

Х = 1949

1949 – (49+1000)=900

Так це відбувалося у 1949 році.

VІІІ. Робота над задачею.

- За скороченим записом складіть і розв’яжіть задачу про чай.

4 чашки – 800 мл
10 чашок - ? мл

- Скільки  літрів у 2 000 мл?

- Розрізняють такі основні види чаю: чорний,  червоний заварюють при температурі 95-100 градусів – 3-5 хв, жовтий, зелений, білий - при температурі 70-80 градусів – 3 хв.

Виконайте перетворення:

 1хв = 60 с                       

 3 хв =  …с             

 5 хв =  … с

- А ще корисно для здоров’я пити влітку - трав’яні, з м’яти, фруктові чаї. Взимку- зі спеціями (імбирем, корицею). Краще заварений чай не залишати надовго, бо він втрачає свої властивості і смак.

ІХ. Робота в парах

Робота по картках

- Оцініть роботу в парі.

Х. Рефлексія

- Які органи чуття допомагають людині  визначити смак, запах, колір чаю?

- Чого ви сьогодні навчилися?

- Проаналізуйте картки самооцінювання. Назвіть свої сильні сторони на сьогоднішньому уроці.

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 грудня 2023
Переглядів
327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку