1.Удосконалювати навички учнів переказувати текст; вчити записувати переказ, використовуючи абзаци і дотримуючись структури тексту,вживати необхідні розділові знаки на письмі.
2.Виховувати любов до рідної природи,зокрема, до пташок, бажання їм допомагати.
3.Розвивати навички усного і писемного мовлення, збагачувати словниковий запас. Розвивати увагу,образне мислення. Розвивати навички роботи з орфографічним словником.
Тема: Письмовий переказ тексту «Синичка» за складеним планом.
Мета: 1. Удосконалювати навички учнів переказувати текст; вчити записувати переказ, використовуючи абзаци і дотримуючись структури тексту,вживати необхідні розділові знаки на письмі.
2.Виховувати любов до рідної природи,зокрема, до пташок, бажання їм допомагати.
3.Розвивати навички усного і писемного мовлення, збагачувати словниковий запас. Розвивати увагу,образне мислення. Розвивати навички роботи з орфографічним словником.
Тип уроку:розвиток писемного мовлення.
Обладнання:малюнок синички,осінні ілюстрації,
Хід уроку
І. Організація класу.
- Давайте усміхнемося один одному. З доброю усмішкою можна починати роботу. А урок наш незвичайний, бо до нас завітала гостя.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Прилетіли гості.
Сіли на помості,
Без сокири, без лопати
Поробили собі хати ( Пташки)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Інтерактивна вправа « Очікування».
ІV. Вивчення нового матеріалу.
(Іграшка) Скільки тут пташок співало,
Веселилося щодня,
Коли сонце пригрівало
І літала комашня.
Кожний кущик, кожну гілку
Обсідали залюбки,
Щоб не шкодили ніскільки
Їм зажерливі жуки.
Сили в крильцях не жаліла
Кожна пташка – ой-люлі,
І комах, і гусінь їла
На зеленому гіллі.
А тепер кругом зима –
Ні комашечки нема. (Стасюк М. )
Живляться синиці комахами та їх личинками,насінням дерев, ягодами. Люблять м'ясо та сало, якими їх підгодовують люди.
Синиці – корисні птахи. Цілий рік знищують вони у лісах та садах комах-шкідників.
У нашому саду.
Невже звикать до шепоту
В пташиному роду?!
Давайте обміркуємо, обдумаємо все.
Ми лихо прорахуємо,
Що нам зима несе.
Мені ж оце ввижалися
Не лиш морози злі,
А й друзі, що зосталися
У птахів на землі. ( Головко З. )
Синичка
Наступила красуня-зима. Земля вкрита білим снігом. Дерева в саду стоять голі.
Одного разу на яблуневій гілці Василько побачив маленьку пташку. Це була синичка.
На згадку хлопчикові прийшла дідусева розповідь про друзів саду. Серед них чи не перше місце належить синичкам. Вони однією сім’єю можуть очистити від шкідників до п’ятдесяти яблунь. Якщо в саду поселилися синички, ніяких ядохімікатів не потрібно. Синички самі збережуть сад від шкідників. (66сл.) ( З журналу)
VХвилинка відпочинку.
Вчитель: - Я – Мороз, я стужу все.
І старе. І молоде!
Я вас зараз перейму.
Руки й ноги припечу!
Діти: - Ото лютий дідуган! ( Помахують пальчиком)
А ми всі підемо в тан. ( Кружляють)
То навприсядки ногами, ( Присідають)
То на вітряки руками. ( Колові рухи руками)
Станем тупати, скакати,
Дріботіти, танцювати.
І до себе – го-го-го! ( Повороти головою)
Приступити не дамо. ( Я. Морська)
V. Перевірка і аналіз робіт учнів.
VІ.Підсумок уроку.
Ніколи не зробимо шкоди
Ми пташці у ріднім краю.
Нехай заселяють природу –
Співають для нас у гаю.
Ми – друзі і вірні, і щирі,
Бо ми бережем повсякчас
Пташок, що літають у вирій,
І тих, що зимують у нас. ( Стасюк М.)
VII.Домашнє завдання. Скласти розповідь про звіра.
Ген, синичко...
|