Урок української мови "Буквосполучення йо,ьо "

Про матеріал

Урок української мови, проведений у 3 класі в школі з російською мовою навчання . Метою уроку було ознайомити із правилами написання сполучення йо,ьо, сприяти засвоєнню основних правил уживання йо, ьо, вдосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів, збагачувати активний і пасивний словник учнів, формувати навички орфографічного правильного письма, розвивати спостережливість, пам'ять , увагу, волю, виховувати акуратність, працелюбність, інтерес до навчання.

Перегляд файлу

Тема : Буквосполучення йо. (3 клас, в школі з російською мовою навчання. За підручникомН.В.Гавриш, Т.С.Маркотенко, Київ «Генеза»,2013)

Мета: - закріпити знання учнів про написання буквосполучення ьо у складах, словах і        

           реченнях,

  • ознайомити із правилами написання сполучення йо,
  • сприяти засвоєнню основних правил уживання йо, ьо,
  • вдосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів,
  • збагачувати активний і пасивний словник учнів,
  • формувати навички орфографічного правильного письма,
  • розвивати спостережливість, пам'ять , увагу, волю,
  • виховувати акуратність, працелюбність, інтерес до навчання.

Хід уроку

  1. Організація класу
  2. Актуалізація опорних знань
    1.        Словниковий диктант (взаємоперевірка). Підкреслити орфограми ь, ьо. Слово льодяник – звуко-буквений аналіз

Льотчик, жовтень, сьомий, сльози, письмо, льодяник, льон, Василь,  сьогодні, учитель.

  1. Мотивація навчальної діяльності.
    1.        Ребус

  Під ++ йодꞌ + млин ꞌꞌꞌ+ ий   (підйомний)

  1.        Звуко-буквений аналіз слова «підйомний»
  2.        Сладання  речення зі словом «підйомний»
  3.        Висновок
  • Для чого вживається буквосполучення йо? (для позначення сполучення звуків йо на початку слова або складу)
  • Коли вживається ьо? (коли знак м’якшення позначає м’якість попереднього приголосного звука).
    1.        Каліграфічна хвилинка

Пп пі йо мн ий підйомний

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  2. Вивчення нового матеріалу.
    1.        Робота з підручником

А) впр.98 (правильно прочитай слова з буквосполученням йо. З одним із словом складіть речення, речення запишіть)

         5.2. Опрацювання правила

      Як і ьо, так і йо – при  переносі не розривається.

  1.        Вибіркова вправа 99.
  • Виписати слова з буквосполученням йо
    1.        Творча вправа 102 (три останніх слова - самостійно)

Андрій – Андрійович…

  1.        Кросворд (впр.100 (1))
  • Добрати із довідки потрібні слова, щоб заповнити  клітини кросворда запишіть.

5.5 Розподільний диктант

- Розподілити слова у дві колонки ьо та йо.

Льон, дзьоб, майор, його, медальйон, сьомий, тьохкати, бульйон, бойовий, крайовий, синього, трьох, льодовик, йогурт.

  1.        Творча вправа 101
  • Спишіть словосполучення , правильно змінюючи слова в дужках

Побачила в (він)- побачила в нього. Подарували (він) – подарували йому.

  • Коли вживається буквосполучення йо?  (на початку слова або складу)
  • Коли вживається ьо?(в середині слова)
  1. Закріплення набутих знань
    1.        «Чарівні кола»

   л               сл                                         ра

син                         тчик                                ма зний

ц го зна  мий

       зи             довий                                     сер             н нез

6.2 Робота над прислів’ями

Дівочі …. – то весняний дощ.

Кінь на …. ногах , а спотикається.

У …. шлунку кишки марш грають.

Сором не ворон, очей не…..

(Довідка: чотирьох, сльози,  видзьобає,порожньому)

  1. Рефлексія («Осіннє дерево»)
  • «Одягніть» дерево у знання, здобуті на уроці: червоні листочки – запам’ятав  весь матеріал, жовті листочки – не все зрозуміло, коричневі листочки – погано зрозумів.

8.Підсумок уроку

Метод «незакінченого речення»

  • Я навчилася…
  • Можу поділитися своїми знанням…
  1. Домашнє завдання

С.37, впр. 104, вивчити правила

 

 

 

 

docx
Додано
1 жовтня 2018
Переглядів
7210
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку