Урок "Північна Америка". Узагальнюючий урок для 7 класу

Про матеріал

Нестандартний урок-подорож до Північної Америки. Його можна використовувати для узагальнення та закріплення знань з даного розділу. За допомогою різноманітних конкурсів, цікавих завдань можна перевірити рівень засвоєння матеріалу, повторити географічну номенклатуру, рекорди природи, географічні координати тощо.

Використовуються різноманітні форми роботи, робота з додатковими джерелами географічної інформації (діти готують цікаві розповіді про органічний світ материка).

Розвиваються у дітей різноманітні компетентності, у тому числі і соціальні. Діти вчаться працювати в команді,


Перегляд файлу

Тема: Північна Америка

Мета: в ігровій формі перевірити та оцінити навчальні досягнення учнів з теми «Північна Америка», закріпити та поглибити практичні навички учнів у користуванні картографічних матеріалів. Виховувати почуття колективізму, взаємовиручки, розвивати допитливість, самостійність у прийнятті рішень.

Тип уроку: узагальнюючий.

Форма уроку: урок-подорож.

Обладнання: настінна карта, контурні карти, атласи, картки із завданнями, «айсберги», фішки.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя. Добрий день, діти! Сьогодні у нас незвичайний узагальнюючий урок – урок-подорож до Північної Америки. Цей материк ми вивчали упродовж семи уроків. Матеріал, який вивчався, був не тільки цікавим, але й корисним. Знання, які ви отримали, ви зможете використовувати на інших предметах та в реальному житті

Увага, сьогодні, 10 березня, в Україні, державі, що розташована на материку Євразія, у с. Жовтоолександрівка відправляються у науково-географічну подорож на двох кораблях екіпажі учнів 7 класу. Два казкові кораблі чекають у порту знань Жовтоолександрівської загальноосвітньої школи.

Відповідаючи вірно на запитання, екіпаж корабля проходить два сектора (всього від Європи до Америки 14 секторів). Якщо ж відповідь не повна, корабель просувається на сектор вперед. Хто не відповідає – стоїть на місці. Виграє та команда, корабель якої першим допливе до Америки. Команда, яка переможе, отримає від директора школи «безкоштовну путівку на турпоїздку по Північній Америці» (Грамоту).

Учителі, присутні на уроці у якості гостей, отримали фішки. Вони протягом уроку будуть слідкувати за вашими відповідями. У кінці уроку учасникам команд потрібно буде зібрати їх (вчителі вручать їх найактивнішим учням). За фішок кружечків командам будуть виставлені додаткові бали.

Отже, члени екіпажів на чолі зі своїми капітанами доповідають про готовність до плавання.

Ми бажаємо вам продуктивної праці під час плавання!

ІІІ. Проведення гри.

Перш, ніж розпочати нашу подорож, проведемо конкурс «Розминка».

І конкурс – «Розминка».

Я буду задавати по 10 запитань для кожного екіпажу. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

Запитання для І екіпажу.

1. Офіційна дата відкриття Північної Америки (12 жовтня 1492 року).

2. Назва протоки між Чукотським півостровом і Америкою (Берингова).

3. Широти, у межах яких знаходиться більша частина материка (Помірні та полярні).

4. Найбільш забруднене озеро Північної Америки (Ері).

5. Найбільша притока Міссісіпі (Міссурі).

6. Напрямок, у якому витягнута Північна Америка(Із Півночі на південь)

7. Найбільший материковий острів Північної Америки (Гренландія).

8. Затока Пн. Америки, яку іноді називають «мішком із льодом» (Гудзонова).

9. Географічний обєкт, названий на честь А. Маккензі? (Річка).

10. Найвища точка Пн. Америки, її висота? (Мак-Кінлі, 6193 м.).

Запитання для ІІ екіпажу.

1. Архіпелаг, один із найбільших у світі, розташований на півночі материка (Канадський Арктичний).

2. Американська назва смерчу (Торнадо).

3. Докази того, що на заході материка продовжується розвиток земної кори (Виверження вулканів та землетруси).

4. Географічні обєкти, названі на честь В. Беринга? (Берингова протока, Берингове море).

5. Річка між озерами Ері та Онтаріо? (Ніагара).

6. Острови у складі Центральної Америки? (Вест-Індія).

7. Велика затока Пн.Америки, названа на честь однієї з країн материка (Мексиканська).

8. Річка, у долині якої знаходиться Великий Каньйон (Колорадо).

9. Гірська система, що перешкоджає тихоокеанському вологому повітрю проникати вглиб материка? (Кордильєри).

10. Місце, де був зареєстрований абсолютний максимум температури повітря у Пн. Америці. Скільки градусів?(Долина Смерті, +56,7 °C.).

ІІ конкурс – «Про що говорять географічні назви?»

Кожному учаснику екіпажів я буду по черзі кидати мячик і називати якийсь географічний обєкт. Ваше завдання зловити мячик і сказати, як перекладається і що означає назва цього обєкта.

1. «Гренландія» (з датської мови «зелена земля»)

2. «Лабрадор» (з португальської «землероб»).

3. «Флорида» (з іспанської «квітучий»).

4. «Вінніпег» (мовою аборигенів «вода»).

5. «Юкатан» (з мови мешканців даного півострова – «нерозумний»).

6. «Ньюфаунленд» (з англ. «знову відкрита земля»).

7. «Онтаріо» (на мові індійців – «прекрасне озеро»).

8. «Кордильєри» (з іспанської «ланцюг», «мотузка»).

9. «Долина смерті» (найсухіше місце землі +56,7 °C, міжгірська западина, з якою пов’язана з трагічна загибель золотошукачів у 1849р.)

10. «Попокатепетль» (вулкан, з мови ацтеків «гора, що димить»).

ІІІ конкурс – «Обережно, айсберги!».

Ці великі брили льоду неначе флотилії сліпучо-білих лайнерів, що світяться зсередини таємничою блакиттю, вони дрейфують біля берегів о. Гренландія. Про які брили льоду йде мова? Так , ви здогадалися, це – айсберги.

Ви, мабуть, дивилися фільм про загибель корабля «Титанік». Він рухався у густому тумані, і ті, хто стояли на вахті в рульовій рубці, не помітили, як ніс корабля врізався в айсберг. «Титанік» дістав велику пробоїну і затонув. Так, це дуже страшна пригода – зіштовхнутися з айсбергом.

Наступний конкурс «Обережно, айсберги!». Ми дізнаємося, чи вдасться нашим кораблям без втрат обминути ці льодові брили, що постануть на їхньому шляху. Для кожної команди виставлено по 4 айсберга. Команди йдуть ланцюжком. Той, хто стоїть попереду – рульовий, від нього залежить доля корабля. Рульовий піднімає перший айсберг і дає відповідь на запитання, що написане на ньому. Якщо відповідь не правильна, гравець вибуває за борт судна і може «замерзнути» в крижаній воді. Але його може підібрати сусідня команда, давши правильну відповідь з поясненням. Тоді гравець стає до команди суперників останнім гравцем.

Запитання на айсбергах.

1. Водоспад, що належить одразу США та Канаді? (Ніагарський).

2. Найвище дерево Пн. Америки і планети (Секвоя)

3. Країна кактусів (Мексика).

4. Канал, що відокремлює Пн. Америку від Південної (Панамський).

5. Платформа, що лежить в основі материка Пн. Америка? (Північно- Американська).

6. Тепла течія, що омиває південний схід материка (Гольфстрім).

7. Течія біля берегів Каліфорнії (Каліфорнійська).

8. Дві найбільш високорозвинені країни материка Пн. Америка (США, Канада).

IV конкурс – «Допоможіть барону Мюнхаузену» (конкурс капітанів).

Барон Мюнхаузен дуже любив мандрувати, а потім розповідати про те, де був і що бачив. На жаль, він погано вчив географію, тому не запамятав назв багатьох географічних обєктів. Потрібно пояснити, що це? І ті об’єкти, біля яких стоять галочки, показати на карті.

Завдання на картках.

Перший екіпаж

Другий екіпаж

*1. Гурон – озеро

*2. Оленяче – озеро

*3. Аппалачі – гори

 4. Гватемала – країна

 5. Гавана – країна

 6. Карибу – олень

 7. Барибал – тварина

*8. Маккензі – річка

 9. Єллоустон – національний парк

*10. Попокатепетль – вулкан

 1. Мехіко – місто

*2. Онтаріо – озеро

*3. Атабаска – озеро

 4. Секвоя – дерево

 5. Опосум – тварина

*6. Колорадо – річка

*7. Мак-Кінлі – гора

 8. Маїс – кукурудза

*9. Орісаба – вулкан

 10. Скелясті – гори

V конкурс – Рекорди природи.

Вам було дано домашнє завдання: підготувати повідомлення про щось цікаве із органічного світу Пн. Америки. Прошу представити свої цікавинки.

VI конкурс – «Вгадай, що це?».

Кожному екіпажу видається контурна карта Пн. Америки, на якій цифрами позначені географічні обєкти. Завдання: назвати, що це за обєкти і підписати їх.

1 – півострів Каліфорнія

2 – півострів Флорида

3 – оз. Велике Ведмеже

4 – Гудзонова затока

5 – р. Міссісіпі.

VII конкурс – «Пірати Карибського моря».

Хвилі занесли ваші кораблі у Карибське море. Вас там можуть захопити пірати, якщо ви не виконаєте останнє завдання. На аркушах написані географічні координати 2-х обєктів. Потрібно за координатами визначити об’єкти і підписати їх на контурній карті.

1). 35° пн. ш. 117° зх. д. (Долина смерті).

2).  53° пн. ш. 64° зх. д. (Водоспад Черчілл).

Урок закінчується. Учні збирають фішки у гостей. Члени журі підводять підсумки і вручають путівку команді, яка першою дісталася до Північної Америки. Виставляються оцінки в журнал.

Література

1. Вовк В. Ф. Тиждень географії в школі. – Х. : Видавництво «Ранок», 2009.

2. Довгань Г. Д. Географія материків і океанів. 7 клас: Розробки уроків. – Х. : Веста : Видавництво «Ранок», 2007. – 368 с.

3. Костенко Л. В. Географія 6-7 класи: Нестандартні уроки. – Х. : Веста : видавництво «Ранок», 2008. – 160 с.

4. Урок географії, якого чекають. Збірка нестандартних уроків, уклад. В. М. Андрєєва. – Х. : Вид. група «Основа», 2008.

5. Цікава географія після уроків. – Х. : Вид група «Основа», 2007.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Миколаївна Любов
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Географія 7 клас (Топузов О.М., Надтока О.Ф., Назаренко Т.Г., Вішнікіна Л.П., Шуканова А.А., Самойленко В.М.)
Додано
20 вересня 2018
Переглядів
3865
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку