Урок "Північна Америка. Загальні відомості. Своєрідність природи материка. Історія відкриття і освоєння"

Про матеріал

Вивчення нового матеріалу подано у цікавій і змістовній формі. Матеріал підібраний відповідно до вікових особливостей, який викличе атмосферу творчої обстановки на уроці і принесе результат успіху.

Перегляд файлу

 

Тема. Північна Америка. Загальні відомості. Своєрідність природи материка, повязана з його географічним положенням. Історія відкриття та освоєння Північної Америки.

Мета: засвоїти основні риси географічного положення, продовжити навчання прийому описувати за картою географічного положення материка.

Обладнання: фізична карта світу, тематичні карти, атласи, додаткова література.

Навчальні досягнення учнів:

Учень

  • характеризує

особливості географічного положення та історію відкриття материка;

  • показує на карті

географічні об»єкти відповідно до номенклатури.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

 

План  уроку 

І. Мотивація навчальної діяльності

   За географічними координатами визначити географічні об»єкти, з перших літер яких необхідно скласти слово. Воно досить унікальне і ми його не зустрічали. Що це за слово?

  1. пн.ш., 72  з.д. – Саргасове море
  1. пн.ш., 88  сх.д.  – Еверест
  1. пн.ш.,  43  сх.д.  -  Кавказ
  1. пн. ш.,  79  з.д.   –  Вашингтон

58  пн.ш.,   149   сх.д.   – Охотське море

18  пн.ш.,   80   з.д.        -  Ямайка

 

СЕКВОЯ. Ця рослина зустрічається на материку Північна Америка як пережиток Флори минулих епох / релікт /. Стовбур має діаметр 6-10 м. Висота окремих екземплярів досягає до 150-160 м., діаметр 15 м. Таке дерево можна обхопити, взявшись за руки, не менше 10 чоловік. Вони живуть 2, інколи  3 – 4  тис. років.  Одне таке дерево колись зрізали/ семимитровою пилкою на протязі 13 днів/ і за підрахунками річних кілець було встановлено рекордний вік 4830 років. А якою була доля  пинька ми дізнаємось на протязі вивчення материка північна Америка.

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 

  1. Загальні відомості про материк.
    • Площа суходолу 24.2 млн.кв.км.;
    • Найвища точка – г. Мак-Кінлі, 6194 м.;
    • Найнижча точка – Долина смерті, - 86 м, - 72 м.;
    • Найдовша річка – Міссісіпі;
    • Найбільше озеро – Верхнє;
    • Найбільший острів – Гренландія.

        Материк унікальний:

  • гаями велетенських секвой;
  • величезними озерами;
  • областями грязових вулканів і гейзерів;
  • глибоченними річковими долинами – каньйонами.
  1. Географічне положення материка.

Колективна робота / за типовим планом учні визначають особливості географічного положення материка/.

                                                                             Д/З. Зробити висновки про                 

                                                                             особливості географічного

                                                                             положення материка і

                                                                             порівняти з Південною

                                                                            Америкою. Що спільного і

                                                                            що відмінного?.

  1. Пізнавальна задача.

Інопланетяни наблизилися до Землі у своєму літальному апараті. Але раптом щось трапилось з двигуном і командир вирішив зробити вимушену посадку. ЕОМ підказала: у землян є свої космодроми і видала координати місця посадки: 27  пн. ш. і  81  з.д. На якому півострові здійснив посадку інопланетний корабель?    Флоріда

     4.  Географічна  пошта    / 1- земля, 2 – вода,  3 – космос/

          Групова робота / учні розділились по групах: вода, земля, космос/

           Розіслати географічну номенклатуру за адресою /завдання в конвертах/

           Острови:

           Півострови:

           Затоки:

           Протоки:

Лабрадор, Ньюваулендленд, Св. Лаврентія, Нова Шотландія, Флоріда, Флоридська, Мексіканська, Панамський, Каліфорнійська, Каліфорнійський, Ванкувер, Королеви Шарлотти, Аляска, Шеліхова, Аляска, Кадьяк, Берингова, Вікторія, Мак – Клур, Ланкастер, Гудзонова, Дейвіса, Юкатанська, Бутия, Амундсена, Аппалачі, Куба, Гаїті, Пуерто – Ріко, Юкатан.

                                                                                            Д/З. Оформити контурну

                                                                                             карту навчального

                                                                                             посібника.   

      5.Третій зайвий

1. Лабрадор, Флорида, Куба, Аляска.

2. Карибське, Саргасове, Бафіна, Бофорта.

3. Ванкувер, Кадьяк, Королеви Шарлотти, Ньюфаундленд.

4. Тихий, Атлантичний, Північний Льодовитий, Індійський.

5. Вікторія, Банкс, Девон, Гренландія.

 

     6. « Шифрограма»

 

           17  19  16  19  6  27  12   /  за  українським алфавітом/

 

7. Історія відкриття та освоєння материка.

 

    Парна робота. Користуючись підручноком /параграф 38, ст. 219-220 /   

    заповнити кросворд « Історія відкриття  та освоєння материка»

8. П»ять кроків навколо материка.

 

ІУ. Підсумки уроку

       Отже, що нового дізнались на уроці ?

                  Наскільки це може бути корисно в житті?

                  Що було найбільш вдале на уроці?

 

У. Закріплення вивченого.

Експрес – опитування.

 

  1. Ми вивчаємо материк ...
  2. Найбільшим островом материка є ...
  3. Першими на материку побували                         , жителі Скандинавії.
  4. На півночі розміщений величезний за розмірами                         , що ніби вмерз у кригу Арктики.
  5. Береги материка дуже ...
  6. Материк протягнутий з               на                  і лежить у всіх кліматичних поясах, крім ...
  7. Західна частина материка – це пояс ...
  8. Східна частина дещо ...  

 

Щастя для бджоли, як і для дельфіна, - це існувати. Для людини щастя – це пізнавати життя і захоплюватися ним!     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Виноградова Людмила Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 січня 2018
Переглядів
1730
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку