Вивчення нового матеріалу подано у цікавій і змістовній формі. Матеріал підібраний відповідно до вікових особливостей, який викличе атмосферу творчої обстановки на уроці і принесе результат успіху.
Тема. Північна Америка. Загальні відомості. Своєрідність природи материка, пов’язана з його географічним положенням. Історія відкриття та освоєння Північної Америки.
Мета: засвоїти основні риси географічного положення, продовжити навчання прийому описувати за картою географічного положення материка.
Обладнання: фізична карта світу, тематичні карти, атласи, додаткова література.
Навчальні досягнення учнів:
Учень
особливості географічного положення та історію відкриття материка;
географічні об»єкти відповідно до номенклатури.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
План уроку
І. Мотивація навчальної діяльності
За географічними координатами визначити географічні об»єкти, з перших літер яких необхідно скласти слово. Воно досить унікальне і ми його не зустрічали. Що це за слово?
58 пн.ш., 149 сх.д. – Охотське море
18 пн.ш., 80 з.д. - Ямайка
СЕКВОЯ. Ця рослина зустрічається на материку Північна Америка як пережиток Флори минулих епох / релікт /. Стовбур має діаметр 6-10 м. Висота окремих екземплярів досягає до 150-160 м., діаметр 15 м. Таке дерево можна обхопити, взявшись за руки, не менше 10 чоловік. Вони живуть 2, інколи 3 – 4 тис. років. Одне таке дерево колись зрізали/ семимитровою пилкою на протязі 13 днів/ і за підрахунками річних кілець було встановлено рекордний вік 4830 років. А якою була доля пинька ми дізнаємось на протязі вивчення материка північна Америка.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Материк унікальний:
Колективна робота / за типовим планом учні визначають особливості географічного положення материка/.
Д/З. Зробити висновки про
особливості географічного
положення материка і
порівняти з Південною
Америкою. Що спільного і
що відмінного?.
Інопланетяни наблизилися до Землі у своєму літальному апараті. Але раптом щось трапилось з двигуном і командир вирішив зробити вимушену посадку. ЕОМ підказала: у землян є свої космодроми і видала координати місця посадки: 27 пн. ш. і 81 з.д. На якому півострові здійснив посадку інопланетний корабель? Флоріда
4. Географічна пошта / 1- земля, 2 – вода, 3 – космос/
Групова робота / учні розділились по групах: вода, земля, космос/
Розіслати географічну номенклатуру за адресою /завдання в конвертах/
Острови:
Півострови:
Затоки:
Протоки:
Лабрадор, Ньюваулендленд, Св. Лаврентія, Нова Шотландія, Флоріда, Флоридська, Мексіканська, Панамський, Каліфорнійська, Каліфорнійський, Ванкувер, Королеви Шарлотти, Аляска, Шеліхова, Аляска, Кадьяк, Берингова, Вікторія, Мак – Клур, Ланкастер, Гудзонова, Дейвіса, Юкатанська, Бутия, Амундсена, Аппалачі, Куба, Гаїті, Пуерто – Ріко, Юкатан.
Д/З. Оформити контурну
карту навчального
посібника.
5.Третій зайвий
1. Лабрадор, Флорида, Куба, Аляска.
2. Карибське, Саргасове, Бафіна, Бофорта.
3. Ванкувер, Кадьяк, Королеви Шарлотти, Ньюфаундленд.
4. Тихий, Атлантичний, Північний Льодовитий, Індійський.
5. Вікторія, Банкс, Девон, Гренландія.
6. « Шифрограма»
17 19 16 19 6 27 12 / за українським алфавітом/
7. Історія відкриття та освоєння материка.
Парна робота. Користуючись підручноком /параграф 38, ст. 219-220 /
заповнити кросворд « Історія відкриття та освоєння материка»
8. П»ять кроків навколо материка.
ІУ. Підсумки уроку
Отже, що нового дізнались на уроці ?
Наскільки це може бути корисно в житті?
Що було найбільш вдале на уроці?
У. Закріплення вивченого.
Експрес – опитування.
Щастя для бджоли, як і для дельфіна, - це існувати. Для людини щастя – це пізнавати життя і захоплюватися ним!