Урок План-конспект бінарного уроку з соціально-побутового орієнтування й математики

Про матеріал
ознайомлення учнів з елементами сімейного бюджету, його формуванням, витратами; - стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів до знань; - розвиток уміння визначати основні витрати, контролювати їх шляхом підрахування; - вміння застосувати теоретичні знання на практиці; - виховання раціонального підходу при плануванні витрат; - формування соціальної активності і самостійності;
Перегляд файлу

План-конспект  бінарного уроку з соціально-побутового орієнтування й математики

 

Підготували урок:

вчитель вищої категорії Воробйова С. М.

вчитель вищої категорії Бондаренко М. В.

 

Тема:    « Бюджет сім’ї. Складова частина бюджету. Практична робота. Планування витрат на конкретних прикладах».

 

 

Мета:  - уточнення і закріплення знань з даної теми;

               - ознайомлення учнів з елементами сімейного бюджету, його формуванням, витратами;

               - стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів до знань;

               - розвиток уміння визначати основні витрати, контролювати їх шляхом підрахування;

               - вміння застосувати теоретичні знання на практиці;

               - виховання раціонального підходу при плануванні витрат;

               - формування соціальної активності і самостійності;

               - коригування мисленевих процесів (вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати)

 

Тип уроку:    комбінований.

 

 

Обладнання:  схеми, картки, ТЗН.

 

 

 

 

 

  1. Загальнокорекційна частина.

 

                   - відео ролик « Грає симфонічний оркестр».

Вчитель СПО.   Ви прослухали музику у виконанні оркестру. Вам      сподобалось?  В оркестрі багато музичних інструментів, кожен звучить по-своєму, а всі разом зробили прекрасну музичну композицію. Сьогодні і ми з вами зробимо свою музику уроку. Керує оркестром диригент. Його роль будемо виконувати ми з Мариною Вікторівною, ви - наші музичні інструменти. Це паличка диригента - у кого вона в руках, той і керує оркестром. (передає паличку).

 

Вчитель СПО.

                         Люблять гроші витрачати

                         Дорослі, хлопці і дівчата.

                          Тільки де їх можна брати?

                           Ну. звичайно. заробляти.

 

                                               Люди дорослі часу не марнують,

                                               В різних галузях працюють.

                                                І за якісну працю свою

                                                Одержують заробітну платню.

 

                           Люди хворі та похилого віку відпочивають,

                            Бо для витрат пенсію мають.

                            А якщо молода людина навчається -

                            То їй стипендія призначається.

 

                                                  Якщо до купи всі гроші зібрати,

                                            Отримаємо бюджет – ви повинні це знати.

 

  1. Що означає слово бюджет?
  2. Про які бюджети ви вже дізналися?
  3. Вправа « Впізнай мене» (державний, міський, шкільний )
  4. За рахунок чого поповнюється державний бюджет?
  5. А хто розподіляє шкільний бюджет?

 

 

 

Вчитель СПО.     Бюджет ДЕРЖАВНИЙ- уряд рахує.

                              Бюджет______________ господиня пильнує.

 

Знайдіть слово і дізнаєтесь тему уроку. ( передає паличку вчителю математики).

 

Вчитель математики.   Щоб визначити правильно, про який саме бюджет йде мова, вам треба розв’язати граф-схему і розшифрувати це слово.

 

 

     450       300     10     100     2000     500     0     400     2   

             +           :      х          -            -         х      +         х

 

2         3        4        6        1        5        7        8

і          м        е        н        с        й        и        й

75       7500   5500   0      750     5000  400    800

 

Яке слово зашифровано? СІМЕЙНИЙ.

(передає паличку вчителю СПО)  

II  Основна частина

Вчитель СПО.   Тема нашого уроку « Сімейний бюджет».

                            Сьогодні ви дізнаєтесь з яких частин складається

                            сімейний бюджет, як його планувати і як рахувати

                             свої гроші.  

 

( відео ролик  « З чого складається сімейний бюджет» ).

 

Ви подивились відео ролик. Хто може прокоментувати?

Виконайте вправу 

 

ПРИБУТКИ                                                           ВИТРАТИ

                                    Пенсія

                               Харчування

                                Одяг та взуття

                                Заробітна плата

                                Житлові послуги

                                 Культурні потреби

Які витрати обов’язкові? Зараз ви порахуєте. Скільки грошей з сімейного бюджету ми витрачаємо на обов’язкові витрати.

 

(передає паличку вчителю математики).

 

Вчитель математики.  ЗАДАЧА( текст у кожного на парті).

    Заробітна плата молодшого спеціаліста становить 2000 грн.

     на місяць. За місяць він витратив 200квт/ч електроенергії по 42к.

     5м3 води по 9грн. 60к. і 25м3 газу по 1грн.12к., а також витратив

     800грн. на харчування. Решта грошей залишилась на інші витра-

    ти. Скільки грошей залишилось на інші витрати?

                                   Розв’язання (короткі умови на наочності)

  1.   42к.

* 200

 8400 к.

 84 грн. – за 200 квт/ч електроенергії

 

  1.   9 грн. 60к.

       *              5

       45 грн.300к.

       48грн.         – за 5м3 води  

 

  1.   1грн.12к.=112к.

           112к.

* 25

 560

    +   224

2800к.

28грн.- за 25 м3 газу

 

  1.  800

  +   84          

          48

          28                                                                                                                                                                            

      960(грн.)- на основні витрати

 

  1.  2000

  -    960

     1040(грн)

Відповідь.1040 гривень залишилось на інші витрати.

 

 - Діти, які основні витрати?

- Кому зараз необхідно зробити якісь витрати?

- Які витрати?(відповіді дітей)

- Чи вистачить цих грошей на інші витрати?

- Тому, діти що треба робити? (економити)

- А для цього треба встановлювати лічильники.

- Які лічильники ви знаєте?

Учень показує на компютері види лічильників і коментує їх.

Зараз діє всеукраїнська програма, яка називається « Збережи своє тепло». (відео ролик).

 - Як ще можна зберегти тепло в своїх домівках?

(передає паличку СПО)

III Заключна частина

 

  1. Підсумок уроку. Вчитель СПО.   Важко гроші рахувати?

                            А ще важче заробляти…

 

  1. Рефлекія. Хто хоче заробити  високу оцінку? ( тест)

Інші закінчити думку.

Яку тему вивчали? СІМЕЙНИЙ БЮДЖЕТ.

Пенсія, зарплата це… ПРИБУТКИ.

Оплата житла це…ВИТРАТИ.

Гроші треба…ЕКОНОМИТИ, ЛІЧИТИ, ЗАРОБЛЯТИ

Сьогодні на уроці мені було… ЦІКАВО.

Я працював на оцінку…

 Діти, які тестувались перевіряють один одного.

Вчитель математики дякує дітям за роботу.(музика уроку прозвучала не менш вразливо ніж оркестр на початку)

Це відео ще одна оцінка вашої роботи на цьому уроці.

( МУЗИКА. ШТРАУС. МАРШ РАДЕЦЬКОГО.)

 

 

 

                                    

doc
Пов’язані теми
Математика, Інтегровані уроки
Інкл
Додано
7 квітня 2019
Переглядів
754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку