За підручником Скворцовой С. О. та Онопрієнко О. В. «Математика» 4 клас частина 2, Сторінка 71 – 74, 2015 року.
Тема: Площа фігури. Вимірювання площі.
Предметна компетентність:
Ознайомити дітей з площею різних фігур; навчити дітей вимірювати площини фігур; продовжувати формувати правильну поставу під час читання та письма; закріплювати знання учнів про розв’язування задач.
Ключова компетентність:
спілкування державною мовою; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати інтерес до вивчення математики; опановування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання.
Обладнання:
Тип уроку: формування компетентностей (комбінований).
Хід уроку
I. Організаційна частина.
Продзвенів уже дзвінок
Починається урок.
Діти встали посміхнулись,
Привітались, потягнулись.
Й посідали всі за парти.
Прибираємо з парт все зайве залишаємо тільки підручник, зошит та ручку.
II. Актуалізація та мотивація навчальної діяльності.
Вчитель: Діти згадайте відомі вам одиниці довжини та співвідношення між ними.
Завдання №2.
Вчитель вивішує на дошці 4 смужки, як у підручнику.
Діти говорять які смужки одинакові і за якою ознакою.
Фігури, які в разі накладення збігаються, називають рівними фігурами. Ці фігури мають рівні площі. Усі плоскі геометричні фігури мають площу.
Площe позначають буквою S
III. Вивчення нового матеріалу.
Вчитель: Діти давайте порівняємо площі способом накладання.
Вчитель показує по 2 фігури та діти кажуть яка фігура більша яка менша.
А потім вчитель вивішує 4 фігури на дошку та діти виставляють їх у відповідності від найбільшої до найменшої за площею.
Вчитель: Давайте відкриємо підручники і на 72 сторінці і відповімо на такі питання:
Чи можна порівняти подані фігури за площею на око?
Як можна порівняти ці фігури за площею?
Фігури можуть мати різну форму, але рівні площі.
Усі плоскі геометричні фігури мають площу.
Вчитель: А тепер давайте розв’яжемо 6 завдання.
Після розв’язання завдання притримуємо правила «Результат порівняння площ фігур не залежить від обраної одиниці вимірювання».
Показ вчителя дітям про «Квадратний сантиметр».
IV. Фізкультхвилинка.
Всі ми звикли до порядку,
Дружно робимо зарядку.
Ми на радість цьому дому
Проганяєм сон і втому.
І направо, і наліво,
Щоб нічого не боліло.
Один і два, три і чотири —
Набираємося сили.
Нахилились, повернулись,
До товариша всміхнулись.
V. Узагальнення.
Діти після вивчення 1 квадратного сантиметра розв’язують завдання №7 .
Вчитель вішає пам’ятку на дошку і всі разом виконують завдання з підручника.
VI. Закріплення.
Вчитель вивішує на дошці (біля пам’ятки) фігури і діти самостійно знаходять площі фігур. (Додаток А)
VII. Підсумок.
Рефлексія (Додаток Б)
Оцінювання роботи на уроці
Оцініть свою роботу на уроці. Зафарбуйте відповідну фігурку . (В дітей на партах лежать листки з зображенням фігур).
Я старався / старалась, і в мене все вийшло
Я старався / старалась, але були помилки
Я старався / старалась, але в мене не вийшло
Додаток А
Додаток Б