Урок "Площі многокутників."

Про матеріал
Урок з геометрії у 8 класі, з елементами гри, на якому учні вчаться знаходити площi вiдповiдних фiгур; розвивати обчислювальну технiку, пам'ять, математичну мову; логiчне мислення; виховувати iнтерес до математики, увагу, наполегливiсть, самостiйнiсть, охайнiсть.
Перегляд файлу

Урок з геометрії  у 8 класі

Тема. Плошi многокутникiв.

Мета: систематизувати знання, вмiння та навички учнiв розв'язувати задачi на знаходження площ многокутникiв; формувати умiння та навички

знаходити плошi вiдповiдних фiгур; розвивати обчислювальну технiку,

пам'ять, математичну мову; логiчне мислення; виховувати iнтерес до математики, увагу, наполегливiсть, самостiйнiсть, охайнiсть.

Обладнання: картки з задачами, картки самоконтролю, „ заморочки в

бочцi ".

Тип уроку: комбiнований.

Очiкуванi результати. У процесi уроку учнi зможуть: повторити основний теоретичний матерiал з теми; удосконалити свої вмiння та навички знаходити площi фiгур; поглибити своi знання iсторичним матерiалом; розвивати технiку обчислення.

Епiграф: «У математикiв iснує своя мова - це формули.»

С. В. Ковалевська.

Хiд уроку

І. Органiзацiйний момент.

Запам'ятай, що Гаусс всiм сказав:
Є математика царицею наук.

I недарма вiн всiм заповiдав

Творити в вогнищi робiт i мук.

Безмежна роль ii у вiдкриттi законiв,
У створеннi машин - повiтряних, земних.

I було б важко нинi без Ньютонiв,

Без звершень, вiдкриттiв нових.

Нехай не станеш Пiфагором ти,

Яким у мрiях вирости бажаеш,

Та будеш ти людиною завжди

I Украiну вславиш добрими дiлами. `

ІІ. Перевiрка домашнього завдання. 

    Виявити належнiсть домашнього завдання.

    Продовжiть речення «Хто швидше?» 

  1. Геометрична фiгура, яка складається з вiдрiзкiв, сусiднi з яких не лежать на однiй прямiй, а несусiднi - не мають спiльних точок називаеться ... (Многокутник)
  2. Якшо геометричну фiгуру можна розбити на скiнчену кiлькiсть плоских

трикутникiв, то її називають... ( Простою)

  1. Фiгура, яка склаєаеться з чотирьох точок ( жоднi три з них не лежать на

однiй прямiй ) i чотирьох вiдрiзкiв, що послiдовно ix сполучають ( вiдрiзки не

перетинаються ), називаеться... ( Чотирикутником)

4) Вiдрiзок, який сполучае сусiднi вершини многокутника називається...

(Сторона)

5)Сторони чотирикутника, що виходять з однієї вершини, називаються…(Сусідніми)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Розгадування кросворду

  1. Чотирикутник, у якого лише дві протилежні сторони паралельні (трапеція)
  2. Чотирикутник, у якого дві протилежні сторони попарно паралельні (паралелограм)
  3. Паралелограм, у якого всі сторони рівні (ромб)
  4. Планіметрія – це розділ геометрії, в якому вивчаються фігури на… (площині).
  5. Відрізок, який сполучає протилежні вершини чотирикутника (діагональ)

 

 

 

 

т

р

а

п

е

ц

і

я

 

 

п

а

р

а

л

е

л

о

г

р

а

м

 

 

 

 

 

 

р

о

м

б

 

 

 

 

 

 

 

п

л

о

щ

и

н

а

 

 

 

 

 

 

 

д

і

а

г

о

н

а

л

ь

 

Ви помітили, що ключове слово у кросворді – це ПЛОЩА. Тому тема нашого уроку «Площі многокутників».

Ви об’єднані у групи, бо урок ми проведемо з елементами гри.

Міркуйте і дійте наполегливо.

Будьте уважними і активними.

Я сподіваюсь на успішну працю.

Я впевнена, що під час проведення конкурсів,

ви зможете проявити знання , вміння і кмітливість.

ІV. Актуалізація опорних знань.

«У математикiв iснує своя мова - це формули.» С. В. Ковалевська. 

Перший конкурс. Естафета (відповідність)

На дошці ліворуч зображені многокутники, а праворуч на аркушах(стікерах-сердечках) записані формули для знаходження площ многокутників. Вам потрібно знайти відповідність фігури і формули, приклеївши сердечко з формулою біля многокутника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Другий конкурс. Відтворення.

Уявіть собі, що ви йдете берегом моря і чуєте плескіт хвиль. Раптом ви помітили формули, написані на пісчаному березі, але хвилею частково їх вже змито. Вам потрібно відтворити ці формули. Враховується швидкість і правильність.

 

V. Формування вмінь.

Розв’язування задач із зайвими елементами.

Силу розумові надають вправи, а не спокій. Тому я пропоную вам розв’язати задачі за малюнком, коментуючи розв’язання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математика цікава тоді, коли дає поживу нашій винахідливості, уяві, здатності до міркувань.

Розв’язування задач із записом у зошит.

№1.

Висота паралелограма, проведена до сторони, довжиною 8мм, дорівнює 5мм. Знайдіть висоту цього ж паралелограма, яка проведена до сторони довжиною 4мм.

S=5*8=40(мм2), 40=4* h, h=10мм

№2.

 А зараз ми познайомимось із будівельним виробництвом. Пропоную кожній групі розв’язати задачу, розв’язання якої буде захищати один представник із кожної групи.

Задача для І групи.

Скільки треба придбати паркетної плитки розміром 50см*20см, щоб застелити підлогу довжиною 9м та шириною 6м?

Sпідлоги=6*9=54 (м2),                                                                             Sпаркету=50*20=1000 см2=0,1м2,

54:0,1=540(штук плитки)

Задача для ІІ групи.

 

Скільки треба придбати кахлю розміром 50см*20см, щоб поклеяти підлогу довжиною 8м та шириною 7м?

Sпідлоги=8*7=56 (м2),                                                                             Sкахлю=50*20=1000 см2=0,1м2,

56:0,1=560(штук кахлю)

 

Наведіть приклади задач, для розв’язання яких потрібно знати формули для знаходження площі многокутників.

 

VII. Домашнє завдання. Повторити  формули для знаходження площ многокутників, розв’язати задачі с карточок.

 

VIIІ. Підсумок уроку.

1) Що ви поклали собі в скриньку?;

2) Метод «Так – Ні»:

1. Чи правда, що площа квадрата зі стороною 1м дорівнює 2 м2? (Ні)

2. Чи правда, що площа прямокутного трикутника з катетами 2м та 3м дорівнює 3м2? (Так)

3. Чи правда, що площа правильного трикутника зі стороною 2см дорівнює √3 см2? (Так)

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
474
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку