Урок з геометрії у 8 класі
Тема. Плошi многокутникiв.
Мета: систематизувати знання, вмiння та навички учнiв розв'язувати задачi на знаходження площ многокутникiв; формувати умiння та навички
знаходити плошi вiдповiдних фiгур; розвивати обчислювальну технiку,
пам'ять, математичну мову; логiчне мислення; виховувати iнтерес до математики, увагу, наполегливiсть, самостiйнiсть, охайнiсть.
Обладнання: картки з задачами, картки самоконтролю, „ заморочки в
бочцi ".
Тип уроку: комбiнований.
Очiкуванi результати. У процесi уроку учнi зможуть: повторити основний теоретичний матерiал з теми; удосконалити свої вмiння та навички знаходити площi фiгур; поглибити своi знання iсторичним матерiалом; розвивати технiку обчислення.
Епiграф: «У математикiв iснує своя мова - це формули.»
С. В. Ковалевська.
Хiд уроку
І. Органiзацiйний момент.
Запам'ятай, що Гаусс всiм сказав:
Є математика царицею наук.
I недарма вiн всiм заповiдав
Творити в вогнищi робiт i мук.
Безмежна роль ii у вiдкриттi законiв,
У створеннi машин - повiтряних, земних.
I було б важко нинi без Ньютонiв,
Без звершень, вiдкриттiв нових.
Нехай не станеш Пiфагором ти,
Яким у мрiях вирости бажаеш,
Та будеш ти людиною завжди
I Украiну вславиш добрими дiлами. `
ІІ. Перевiрка домашнього завдання.
Виявити належнiсть домашнього завдання.
Продовжiть речення «Хто швидше?»
трикутникiв, то її називають... ( Простою)
однiй прямiй ) i чотирьох вiдрiзкiв, що послiдовно ix сполучають ( вiдрiзки не
перетинаються ), називаеться... ( Чотирикутником)
4) Вiдрiзок, який сполучае сусiднi вершини многокутника називається...
(Сторона)
5)Сторони чотирикутника, що виходять з однієї вершини, називаються…(Сусідніми)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Розгадування кросворду
|
|
|
т |
р |
а |
п |
е |
ц |
і |
я |
|
|
п |
а |
р |
а |
л |
е |
л |
о |
г |
р |
а |
м |
|
|
|
|
|
|
р |
о |
м |
б |
|
|
|
|
|
|
|
п |
л |
о |
щ |
и |
н |
а |
|
|
|
|
|
|
|
д |
і |
а |
г |
о |
н |
а |
л |
ь |
Ви помітили, що ключове слово у кросворді – це ПЛОЩА. Тому тема нашого уроку «Площі многокутників».
Ви об’єднані у групи, бо урок ми проведемо з елементами гри.
Міркуйте і дійте наполегливо.
Будьте уважними і активними.
Я сподіваюсь на успішну працю.
Я впевнена, що під час проведення конкурсів,
ви зможете проявити знання , вміння і кмітливість.
ІV. Актуалізація опорних знань.
«У математикiв iснує своя мова - це формули.» С. В. Ковалевська.
Перший конкурс. Естафета (відповідність)
На дошці ліворуч зображені многокутники, а праворуч на аркушах(стікерах-сердечках) записані формули для знаходження площ многокутників. Вам потрібно знайти відповідність фігури і формули, приклеївши сердечко з формулою біля многокутника.
Другий конкурс. Відтворення.
Уявіть собі, що ви йдете берегом моря і чуєте плескіт хвиль. Раптом ви помітили формули, написані на пісчаному березі, але хвилею частково їх вже змито. Вам потрібно відтворити ці формули. Враховується швидкість і правильність.
V. Формування вмінь.
Розв’язування задач із зайвими елементами.
Силу розумові надають вправи, а не спокій. Тому я пропоную вам розв’язати задачі за малюнком, коментуючи розв’язання.
Математика цікава тоді, коли дає поживу нашій винахідливості, уяві, здатності до міркувань.
Розв’язування задач із записом у зошит.
№1.
Висота паралелограма, проведена до сторони, довжиною 8мм, дорівнює 5мм. Знайдіть висоту цього ж паралелограма, яка проведена до сторони довжиною 4мм.
S=5*8=40(мм2), 40=4* h, h=10мм
№2.
А зараз ми познайомимось із будівельним виробництвом. Пропоную кожній групі розв’язати задачу, розв’язання якої буде захищати один представник із кожної групи.
Задача для І групи.
Скільки треба придбати паркетної плитки розміром 50см*20см, щоб застелити підлогу довжиною 9м та шириною 6м?
Sпідлоги=6*9=54 (м2), Sпаркету=50*20=1000 см2=0,1м2,
54:0,1=540(штук плитки)
Задача для ІІ групи.
Скільки треба придбати кахлю розміром 50см*20см, щоб поклеяти підлогу довжиною 8м та шириною 7м?
Sпідлоги=8*7=56 (м2), Sкахлю=50*20=1000 см2=0,1м2,
56:0,1=560(штук кахлю)
Наведіть приклади задач, для розв’язання яких потрібно знати формули для знаходження площі многокутників.
VII. Домашнє завдання. Повторити формули для знаходження площ многокутників, розв’язати задачі с карточок.
VIIІ. Підсумок уроку.
1) Що ви поклали собі в скриньку?;
2) Метод «Так – Ні»:
1. Чи правда, що площа квадрата зі стороною 1м дорівнює 2 м2? (Ні)
2. Чи правда, що площа прямокутного трикутника з катетами 2м та 3м дорівнює 3м2? (Так)
3. Чи правда, що площа правильного трикутника зі стороною 2см дорівнює √3 см2? (Так)