Урок по темі "Атмосфера"

Про матеріал
Узагальнюючий урок по темі «Атмосфера» у 6 класі. Мета уроку: -Освітня: узагальнити знання, отримані під час вивчення теми «Атмосфера»; перевірити ступінь засвоєння знань з теми; вдосконалити практичні навички та вміння використовувати набуті знання; -Розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес до географії, використовуючи нестандартні форми і методи навчання; поглиблювати і удосконалювати вміння розв’язувати географічні задачі, будувати графіки, обчислювати середню температуру, розвивати вміння працювати в групах; -Виховна: виховувати бажання вивчати, досліджувати та берегти повітряну оболонку Землі.виховувати почуття колективізму, переконання в необхідності дбайливого ставлення до природи, відповідальність, самостійність. Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань учнів. Обладнання: комп'ютерна презентація, відеофільм,проектор, кольорові плакати, фізична карта світу,плакат «Хмаринка»,роздатковий матеріал. В співпраці дитина може зробити більше, ніж самостійно» Л.С.Виготський ХІД УРОКУ 1.Організаційний момент Учні сідають по групам та бажають один одному «нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди» 2.Актуалізація знань та вмінь Прийом «Оціни себе» Вчитель:Ми вивчили тему «Атмосфера», за вікном зима,січень місяць і дуже б хотілося, щоб був сніг, тому і опади я вибрала в твердому стані – сніжинки,вони лежать у вас на партах, потрібно написати ваше прізвище і прикріпити на плакаті: високий рівень-навколо хмаринки, достатній -у повітрі ,якщо щось не довчили, середній – на поверхні землі. 3.Повторення та узагальнення знань Прийом «Хмаринка слів» Вчитель: на передодні Нового року ми з вами вивчили тему атмосфера і заповнювали схему «Сходинки до успіху». Зараз пропоную на паперових смужках написати поняття,нові слова, які вивчили протягом теми і наклеїти на хмаринку. Прийом «Встав пропущене…» На одну добу людині потрібно: -До 2 літрів води -до 2 кг їжі -близько …. (25) кг повітря Прийом «Географічне лото» Зараз ми освіжимо наші знання і пограємо в географічну гру на тему «Атмосфера». На дошці висить ігрове поле, яке складається з кольорових квадратів. За браком часу, сьогодні на уроці ми відкриємо тільки квадратики блакитного кольору, але на інших уроках, при вивченні інших тем, ми зможемо скористатися цією грою. (Діти зачитують запитання, дають відповідь, потім на моніторі відкривається правильна відповідь) 10). Рух повітря у горизонтальному напрямку з областей високого тиску в області низького (вітер). 15). Прилад,яким визначають напрямок вітру (флюгер). 27)З висотою температура повітря…(знижується) 31). Як називаються лінії на кліматичній карті, що сполучають місця з однаковим атмосферним тиском?(Ізобари) Прийом «Інтелектуальна розминка». Використовуючи схему, згадати властивості погоди і виписати в стовпчик прикметники. Фізкультхвилинка: руханка про вітер. Прийом «Географічний практикум» 1група- побудувати графік річного ходу температур 2група- побудувати «розу вітрів» одного з місяців 3група- побудувати і проаналізувати діаграму опадів за рік 4група- побудувати і проаналізувати діаграму хмарності за місяць. Прийом «Знайди пару» Установити відповідність між метеорологічними приладами та елементами погоди, що ними визначають. 1.Термометр А. кількість опадів 2.Флюгер Б. вологість повітря 3.Гігрометр В. напрям вітру 4.Опадомір Г. температура повітря 5.Барометр Д. атмосферний тиск Вчитель: У багатьох культурах вітер також вважався однією з кількох стихій, у цьому значенні його часто ототожнювали з повітрям. Він присутній у фольклорі багатьох народів, у літературі та інших формах мистецтва. Він грає різні ролі, часто символізуючи волю, неприборканість або зміни. Прийом «Літературна хвилинка». Вчитель:На уроках української та зарубіжної літератури ви вивчали твори , в яких письменники , поети описують природу. Оцініть в балах силу вітру за наведеними описами, використовуючи шкалу Бофорта, яка широко застосовується для оцінки швидкості вітру,сили вітру. Тихесенько вітер віє, Степи, лани мріють. Буря мглою небо кроет Вихри снежные крутя, То как зверь она завоет, То заплачет, как дитя. Ветер, ветер - ты могуч. Ты гоняешь стаи туч… Реве та стогне Дніпр широкий, Сердитий вітер завива, Додолу верби гне високі, Горами хвилю підійма (Т.Г.Шевченко) Віють вітри, віють буйні, Аж дерева гнуться… Відео «Використання сили вітру людиною»(обговорення) Закресліть зайве з переліку. Дощ, град, бриз, іній, сніг Барометр, опадомір, мусон, гігрометр Бриз, мусон, пасат,фен Роса, іній, дощ, туман 4.Підсумок уроку Кубик «Блума» 1 – Назви (які графічні терміни вивчили по темі) 2 – Поясни (вплив географічного положення на кількість сонячного тепла, що надходить на Землю) 3 – Застосуй (покажи застосування термометра) 4 – Проаналізуй (чи навчилася людина використовувати силу вітру?) 5 – Запропонуй (заходи та шляхи збереження людиною атмосфери?) 6 – Оціни ( розкажи ,як людина забруднює атмосферу , як ти до цього ставишся). 5.Рефлексія. Мені сподобалося… Я запам’ятав… Мені було цікаво ( не цікаво)… 6.Домашнє завдання 1)Спрогнозуйте, щоб сталося на Землі, якби зникла атмосфера; 2)пофантазуйте, як змінилось би життя на планеті, якби атмосфера стала щільнішою, густішою.
Перегляд файлу

1

 

Узагальнюючий урок по темі «Атмосфера» у 6 класі.

Мета уроку:

    -Освітня: узагальнити знання, отримані під час вивчення теми «Атмосфера»;

*    перевірити ступінь засвоєння знань з теми;  вдосконалити практичні навички  та вміння використовувати набуті знання; 

* -Розвиваюча:  розвивати пізнавальний інтерес до географії, використовуючи нестандартні форми і методи навчання; поглиблювати і удосконалювати вміння розв’язувати географічні задачі, будувати графіки, обчислювати  середню температуру,  розвивати вміння працювати в групах;

     -Виховна: виховувати бажання вивчати, досліджувати та берегти повітряну оболонку Землі.виховувати почуття колективізму, переконання в необхідності дбайливого ставлення до природи, відповідальність, самостійність.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації  знань учнів.

Обладнання: комп'ютерна презентація, відеофільм,проектор, кольорові плакати,  фізична карта світу,плакат «Хмаринка»,роздатковий матеріал.

В співпраці дитина може зробити

 більше, ніж самостійно»

 Л.С.Виготський

                                                      ХІД УРОКУ

1.Організаційний момент

Учні сідають по групам та бажають один одному «нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди»

2.Актуалізація знань та вмінь

Прийом  «Оціни себе» 

Вчитель:Ми вивчили тему «Атмосфера», за вікном зима,січень місяць і дуже б хотілося, щоб був сніг, тому і опади я вибрала в твердому стані – сніжинки,вони лежать у вас  на партах, потрібно  написати ваше прізвище і прикріпити на плакаті: високий рівень-навколо  хмаринки, достатній -у повітрі ,якщо щось не довчили, середній – на  поверхні землі.

3.Повторення та узагальнення знань

Прийом «Хмаринка слів»

Вчитель: на передодні Нового року ми з вами вивчили тему атмосфера і заповнювали схему «Сходинки до успіху». Зараз пропоную на  паперових смужках написати поняття,нові слова, які вивчили протягом теми і наклеїти на хмаринку.

Прийом «Встав пропущене…»

На одну добу людині потрібно:

-До 2 літрів води

-до 2 кг їжі

-близько …. (25) кг повітря

 

Прийом «Географічне лото»

Зараз ми освіжимо наші знання і пограємо в географічну гру на тему «Атмосфера».

На дошці висить ігрове поле, яке складається з кольорових квадратів. За браком часу, сьогодні на уроці ми відкриємо тільки квадратики блакитного кольору, але на інших уроках, при вивченні інших тем,  ми зможемо скористатися цією грою.

(Діти зачитують запитання, дають відповідь, потім  на моніторі відкривається правильна відповідь)

 10). Рух повітря у горизонтальному напрямку з областей високого тиску в області низького (вітер).

15). Прилад,яким визначають напрямок вітру (флюгер).

27)З висотою температура повітря…(знижується)

31). Як називаються лінії на кліматичній карті, що сполучають місця з однаковим атмосферним тиском?(Ізобари)

 

Прийом «Інтелектуальна розминка». Використовуючи схему,

згадати  властивості погоди і виписати в стовпчик прикметники.

Фізкультхвилинка:  руханка про вітер.

 

Прийом «Географічний практикум»

1група- побудувати графік річного ходу температур

2група- побудувати «розу вітрів» одного з місяців

3група- побудувати і проаналізувати діаграму опадів за рік

4група- побудувати і проаналізувати діаграму хмарності за місяць.

Прийом «Знайди пару»

Установити відповідність між метеорологічними приладами та елементами погоди, що ними визначають.

1.Термометр                         А. кількість опадів

2.Флюгер                               Б. вологість повітря

3.Гігрометр                          В. напрям  вітру

4.Опадомір                            Г. температура повітря

5.Барометр                            Д. атмосферний тиск

Вчитель: У багатьох культурах вітер також вважався однією з кількох стихій, у цьому значенні його часто ототожнювали з повітрям. Він присутній у фольклорі багатьох народів, у літературі та інших формах мистецтва. Він грає різні ролі, часто символізуючи волю, неприборканість або зміни.

Прийом «Літературна хвилинка».

Вчитель:На уроках української та зарубіжної літератури ви вивчали  твори , в яких письменники , поети описують природу. Оцініть в балах силу вітру за наведеними описами, використовуючи  шкалу Бофорта, яка широко застосовується для оцінки швидкості вітру,сили вітру.

 

Тихесенько вітер віє,

Степи, лани мріють.

 

Буря мглою небо кроет

Вихри снежные крутя,

То как зверь она завоет,

То заплачет, как дитя.

 

 

Ветер, ветер - ты могуч.

Ты гоняешь стаи туч…

 

Реве та стогне Дніпр широкий,

Сердитий вітер завива,

Додолу верби гне високі,

Горами хвилю підійма (Т.Г.Шевченко)

 

Віють вітри, віють буйні,

Аж дерева гнуться…

 

Відео «Використання сили вітру людиною»(обговорення)

 

Закресліть зайве з переліку.

 

 Дощ, град, бриз, іній, сніг

 Барометр, опадомір, мусон, гігрометр

 Бриз, мусон, пасат,фен

 Роса, іній, дощ, туман

 

4.Підсумок уроку

Кубик «Блума»

1 – Назви (які графічні терміни  вивчили по темі)
2 – Поясни (вплив географічного положення на кількість сонячного тепла, що надходить на Землю)
3 – Застосуй (покажи застосування термометра)
4 – Проаналізуй (чи навчилася людина використовувати силу вітру?)
5 – Запропонуй (заходи та шляхи збереження  людиною атмосфери?)
6 – Оціни ( розкажи ,як людина забруднює атмосферу , як ти до цього ставишся).

5.Рефлексія.

Мені сподобалося…

Я запамятав…

Мені було цікаво ( не цікаво)…

6.Домашнє завдання

1)Спрогнозуйте, щоб сталося на Землі, якби зникла атмосфера;                           2)пофантазуйте, як змінилось би життя на планеті, якби атмосфера стала щільнішою, густішою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

docx
Додав(-ла)
Удод Мария
Додано
26 січня 2020
Переглядів
714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку