Урок за темою" По країні "Гідросфера

Про матеріал
Мета. Повторити та узагальнити знання учнів з теми; розвивати вміння застосовувати знання в нестандартних ситуаціях; сприяти розвитку пам'яті учнів; удосконалювати вміння працювати з фізичною картою. Обладнання. Фізична карта півкуль, фізична карта України, атласи, роздатковий матеріал по темi «Гідросфера», ребуси, чайнворди. Тип уроку: урок-подорож.
Перегляд файлу

 

 

 

Урок- подорож

«По країні Гідросфера»

6 клас

 

 

 

 

 

 

 

                            Тема: «По країні Гідросфера»

Мета. Повторити та узагальнити знання учнів з теми; розвивати вміння застосовувати знання в нестандартних ситуаціях; сприяти розвитку пам'яті учнів; удосконалювати вміння працювати з фізичною картою.

Обладнання. Фізична карта півкуль, фізична карта України, атласи, роздатковий матеріал по темi «Гідросфера», ребуси, чайнворди.

Тип уроку: урок-подорож.

 

I. Вступ.

— Юні географи! Сьогодні ми проводимо підсумковий урок по темі «Гідросфера».

— Що таке гідросфера?

З яких вод вона складається?

— Яке значення води?

(2—3-хвилинна бесіда з учнями).

Так, значення води переоцінити важко. Вода — джерело життя на Землі. Без неї не можуть icнyвати живі організми: рослини, тварини, люди. Без води не можна виплавити сталь, одержати папір, гуму. Енергію води люди перетворили в електричну. Водними шляхами рухаються морські i річкові судна. Вода — саме життя.

«Вода! У тебе немає нi смаку, ні кольору, нi запаху, тебе не можливо описати, тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке! Не можна сказати, що ти необхідна для життя: ти саме життя. Ти наповнюєш нас радістю, яку не пояснити нашим почуттям. З тобою повертаються до нас сили, з якими ми уже попрощалися. По твоїй милості у нас знову починають вирувати джерела нашого серця. Ти саме найбільше багатство на світі, але саме i примхливе, ти найчистіша в надрах Землі».

Ці слова належать відомому французькому пілоту i письменнику Антуану де Сент-Екзюпері, літак якого потерпів аварію в Caxapi. Воду можна назвати самим дорогоцінним мінералом нашої планети. Що може бути ціннішим? Ска­жете — алмаз? Зрозумило, по вартості вода ал­мазу не суперник. Алмаз рідкісний мінерал. Маленька його крупинка ціниться в тисячі гривень, а вода — копійки за кубометр. Але є й інша мipa цінності. Вчені знайшли алмазам заміну. Тепер промисловість може обійтись i без природних алмазів. А без води не обійтись нікому і ніколи. I замінити її нічим. Немає нi одного народу, у якого вода не вважалась матір’ю всього живого, цілющою.

 

П. Основна частина.  

Безмежними просторами Світового океану та водами суші вирушають у подорож по країні «Гідросфера» екіпажі двох суден — «Чайка» та «Відважний» з капітанами на борту. Щоб підсумувати i закріпити свої знання по цій важливій оболонці Земної кулі.

Радист. Екіпажі кораблів! Надійшла термінова радіограма: «До берега доберуться екіпажі тільки при тій умові, якщо виявлять знання про гідросферу: моря, річки, озера, сушу в океанах, вмітимуть розпізнавати силуети невідомих об'єктів, відшукувати їx на карті».

(Екіпажі кораблів доповідають про свою готовність).

Вчитель. Наш шлях пролягає через моря Світового океану. Море вимагає смиливості i кмітливості, в мopi гартуються воля i характер, море перевіряє на витривалість. I сьогоднішня гра виявить ваші знання i кмітливість, рішучість i спостережливість. Вона перевірить ваші вміння орієнтуватись на карті, розвине вашу пам'ять.

Гра «Море назви»

Умови гри: екіпаж одного корабля називає море, а другого — характеризує його: частиною якого океану є це море, внутрішнє чи окраїнне, i показує на карті. Наприклад, Чорне море Атлантичного океану, внутрішнє, з'єднане з океа­ном протоками.

Радист. Екіпажі, увага! Штормове попередження. Передбачається посилення вітру до 25— 30 м/с. Виникає небезпека потрапити в шторм. Щоб цього не сталось, командам потрібно розгадати шифрограму.

(Радист залишає командам чайнворди).

Наприклад.

С Е Р Е Д И З Е М Н Е

                     А З О В С Ь К Е

                     Ч О Р Н Е

                         Б Е  Р І Н Г О В Е

 

Вчитель. Отже, ми можемо продовжити свій шлях далі. А тепер натужимо свою увагу: на шля­ху кораблів зустрінуться частини суші в океані — не острови. Вам необхідно  впізнати  їx за силуетами.

Гра «Впізнай острів»

(Учитель показує обриси ocmpoвів, команди відгадують, їx представники показують на кapmi ці острови, характеризуючи їх  походження).

Наприклад:

 

 

 

 

 

о. Нова Земля                                                                     о. Мадагаскар

Вчитель. Долаючи води Світового океану, суд­на проходили через протоки, огинали півострови, для збільшення швидкості суден користувалися попутними течіями. I в цьому вам допомагала карта.

Гра «Білі  плями»

(На фізичній кapmi Cвimy білим папером закpumi вивчені в темі півострови, затоки, прото­ки, течії. Представники команд — юні Колумби, повинні якнайбільше відкрити білих плям. А що шукати, вирішує жеребкування).

Радист. По вашому курсу за бортом виявлено невідомий предмет. Шлюпки на воду, розпізнати об'єкт!

істають засургучовану пляшку з написом «Прочитай ребуси»).

Гра «Прочитай ребуси»

Наприклад.

 

 

 

 

 

Д н i п р о                                                                      Д у н а й

 

По якій  відомій нам країні течуть ці річки. Отже, ми в водах суші. Наступна пристань.

Гра «Я — річка»

(В цій npucmaні ми перевіримо свої знання про витік i гирло, напрям течії та характер річки, а команда-суперник її характеризує).

Наприклад.

Амазонка починається в Андах, впадає в Атлантичний океан. Це рівнинна piкa, вона тече з заходу на схід.

Вчитель. Настав час радіозв'язку між коман­дами. Екіпажі повинні назвати географічні об'єкти-рекордсмени, які їм відомі. Переможе той, хто назве найбільшу кількість таких об'єктів.

Гра «Най-най»

Наприклад.

1. Найдовша річка — Ніл.

2. Найсолоніше озеро — Мертве море.

I т. д. по черзі

Вчитель. Шановні капітани! Ви так захопилися радіоперекличкою, що не помітили, як ваші судна зайшли на мілководдя. Щоб вибратися звідси, вам необхідно розпізнати обриси озер i показати їx на карті.

 

Гра «Впізнай озеро»

(За контурами).

— Хто ж перший виведе свій корабель?

Отже, екіпаж корабля__________першим зyмів вибратися на глибоководний простір i вказує екіпажу_________правильний курс. І обидва кораблі прибувають до порту приписки: Харківська гімназія  152.

III. Висновок.

Дякую екіпажам кораблів «Чайка» i «Відважний» за їx сміливість i спритність.

Під час подорожі особливо відзначились (учи­тель називає учнів, що брали активну участь в iгpax). Їм — найвищі нагороди. Менш активним — відповідні нагороди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Яценко Инна
Додано
27 січня 2020
Переглядів
469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку