Клас 5 Дата:
Урок №
Тема: Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка і
тире при узагальню вальних словах у реченнях з однорідними
членами.
Мета : дати учням поняття про узагальнювальні слова при однорідних
членах речення, допомогти в засвоєнні правил вживання розділових
знаків у реченнях з узагальнювальними словами; формувати вміння
визначати узагальню вальні слова в реченні, правильно інтонувати
речення з узагальню вальними словами, розставляти розділові знаки у
таких реченнях, складати речення з узагальню вальними словами;
розвивати логічне мислення, мовлення учнів, збагачувати їхній
словниковий запас; виховувати любов до природи, як одного з
найбільших багатств людини.
Тип уроку: урок формування знань, умінь і навичок (удосконалення мовної і
мовленнєвої компетенції).
Засоби навчання: підручник, роздавальні картки, комп’ютер, телевізор.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Епіграф уроку: Дивосвіт, дивосвіт…
Хто придумав оцей світ?
Землю красну отаку
У зеленому вінку?
Всі ці квіти і ліси.
І пташині голоси?
Ліс, і річка, і поля –
Це ж усе моя земля!
Л. Забашта
Завдання . Переписати , підкреслити однорідні члени речення.
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.
Картка №1
Переписати, розставляючи пропущені розділові знаки. У другому реченні тексту підкреслити всі члени речення.
З усіх доріг через роки і відстані бачу матір матінку неньку. Бачиться вона мені на подвір’ї коло городини коло льону. А найперше бачу її над колискою над продовженням роду. Відчуваю всім серцем її лагідну вдачу приязнь і щедрість.
Без дитинства немає у народу його майбутнього. Без колискової немає дитинства.
(За М.Сингаївським)
Картка №2
Переписати, вставляючи пропущені букви. Однорідні члени речення підкреслити.
Тихо в лісі, тихо… Вітер заснув, затих і тільки зрідка колише з...лене листя.
Тихо в лісі. Сонце горить і пос...лає сліпучі хвилі свого ясного проміння. Проміння падає на в...рховіття д...рев, с…лкується досягти вниз, у гущавину. Та густий ліс. Щільно й дружньо поспліталися його рясні віти.
(За Б. Грінченком)
2. Клоуз-тест.
1. Однорідними називають члени речення, які…… .
2. Однорідні члени речення поєднують за допомогою … .
3. Між однорідними членами речення ставимо кому, якщо…. .
4. Не ставимо кому між однорідним членами речення ….
3. Робота на дошці.
Записати речення, виконати синтаксичний розбір. Пояснити розділові знаки.
Рідну землю люблять пташка і комашка.
Теплий дощ застав і птахів і людей серед поля. (самостійно у зошиті)
ПЕРЕВІРИТИ КАРТКИ
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ І КОРЕКЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, НАВИЧОК ТА
ВМІНЬ.
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (ВСТУПНІ, МОТИВАЦІЙНІ ТА
ПІЗНАВАЛЬНІ ВПРАВИ).
1. Міні-дослідження. (УСНО)
Відкриваємо підручник с. 59, Ознайомлення з правилом, вправа 118.(усно)
V. ПЕРВИННЕ ЗАСТОСУВАНН НОВИХ ЗНАНЬ (ПРОБНІ
ВПРАВИ).
2. Робота із проектованим на дошку текстом.
3. «Виводимо правило».
Опрацьовуємо теоретичний матеріал підручника ст. 59-60.
4. Фізкультхвилинка.
VІІ. САМОСТІЙНЕ ЗАСТОСУВАНН УЧНЯМИ ЗНАНЬ У
СТАНДАРТНИХ СИТУАЦІЯХ (тренувальні вправи за зразком,
інструкцією, завданням).
1. Робота з підручником .
Виконання вправи 119 , с. 59.
VІІІ. ТВОРЧЕ ПЕРЕНЕСЕННЯ ЗНАНЬ І НАВИЧОК У НОВІ
СИТУАЦІЇ (творчі вправи).
Виконання вправи 122.
IX. ПІДСУМКИ. ОЦІНЮВАННЯ. РЕФЛЕКСІЯ.
X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ТА ІНСТРУКТАЖ ДО ЙОГО ВИКОНАННЯ.