Конспект уроку з теми: «Подібність трикутників у нашому житті»
Мета уроку: систематизувати й узагальнити знання учнів з теми «Подібність трикутників»;
формувати вміння і навички застосовувати ознаки подібності трикутників та наслідки з них до розв’язування задач;
розвивати вміння узагальнювати ,конкретизувати властивості вивчених об’єктів та відношень і застосовувати їх до розв’язування практичних задач, що моделюють реальні життєві ситуації;
виховувати культуру математичного мовлення та пізнавального інтересу учнів, екологічної культури.
Тип уроку: систематизація , узагальнення. Використання на практиці знань, умінь, навичок.
Обладнання: комп’ютер проектор, презентація, картки доміно, карта подібних трикутників.
Щоб удосконалювати свій розум,
треба знати для чого мені потрібні ці знання.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні ми розв’яжемо красиві задачі, для цього потрібно застосувати знання, яких ви набули. Вивчаючи тему «Подібність трикутників».
Щоб розпочати розв’язувати практичні задачі, потрібно згадати ознаки подібності трикутників. Роботу ми проведемо у формі гри «Доміно».
Робота в групах.
Завдання1. Складіть ознаки подібності трикутників, виконайте завдання за малюнками.
Перша група.
Перша ознака подібності трикутників.
На малюнку всі пари трикутників. Крім однієї, подібні за І ознакою подібності трикутників. Знайдіть її.
Друга група.
Друга ознака подібності трикутників.
На малюнку всі пари трикутників. подібні. Які з них подібні за ІІ ознакою подібності трикутників.
Третя група.
Третя ознака подібності трикутників.
На малюнку всі пари трикутників. подібні. Які з них подібні за ІІІ ознакою подібності трикутників.
Вивчаючи тему «Подібні трикутники» ми познайомилися з теоремами Птолемея ,Менелая, Чеви.
Завдання 2 Використовуючи відповідні малюнки запишіть рівності для теорем Менелая. ,Птолемея, Чеви.
1 |
3 |
|
ІІІ. Вправа- енергізатор.
« Подібність»
Хід вправи: стоячи, за інструкціями вчителя виконуємо вправу: «Зараз ми будемо писати знак подібності у незвичний спосіб.
«пишемо» носом ,
– підборіддям,
– правою рукою,
– лівою рукою,
– правим ліктем,
– лівим ліктем,
– правою ногою,
– лівою ногою,
ІV. Застосування знань і вмінь при розв’язуванні задач.
Рано чи пізно всяка
правильна математична
ідея знаходить своє використання.
А.Н.Крилов
Способи, які ми зараз розглянемо використовуються лісничими при вимірюванні висоти дерев. Задачі на вимірювання висоти можно розв’язати різними способами:
Способом Жуля Верна
Способом Фалеса
За допомогою зеркала
Розглянемо задачі практичного застосування.
Вежі застосовувалися в цивільної, військової і церковної архітектурі і мали самі різні призначення, починаючи з найбільш корисних цілей і закінчуючи простим задоволенням естетичного почуття. У фортецях і замках вони служили для оборони і спостереження за ворогом, в церквах - для підвішування дзвонів, в системах водопостачання - для приміщення водяних резервуарів, в обсерваторіях - для астрономічних спостережень, в ратушах, думах, вокзалах і тому подібних громадських спорудах - для приміщення годин; в поліцейських частинах - для вивішування різних сигналів, наприклад, прапорів, куль, ліхтарів і спостереження за містом в пожежному відношенні; в оптичному телеграфі - для приміщення сигнальних апаратів, і нарешті в морській справі - для запалювання вночі вістових вогнів і приміщення парових ревунів і свистків, для попередження кораблів під час туману.
2.Вимірювання ширини та глибини річки.
В гідрології визначають ширину річки методом засічок.
У нашому підручнику також є задачі на практичне застосування подібності трикутників.
3.Зберігання здоров’я учнів.
Розв’язування задач №17.7,18.18.18.19,18.20(підручник «Геометрія: Підруч. Для 8 кл. з поглибленим вивченням математики» (авт. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.).
Розв’язати задачу з основ здоров’я.
Які завбільшки повинні бути букви на класній дошці, щоб учні, сидячи за партами, бачили їх так само виразно, як букви в своїх книжках (на відстані 25 см від ока)? Відстань від парт до дошки взяти 5м, ширина букви в книжці дорівнює 1мм.
ІV. Підсумок уроку.
На завершенні нашої роботи з картою «Подібних трикутників» підведемо підсумок уроку.
V. Домашнє завдання. Виконати домашню самостійну роботу, підготуватися до контрольної роботи.