Урок "Поділ числа в поданому відношенні"

Про матеріал

Урок математики в 6 класі "Поділ числа в поданому відношенні" за програмою актуальною у 2018/2019н.р. Мета уроку: домогтися розуміння того, які задачі називають задачами на поділ числа в поданому відношенні або пропорційний поділ; сформувати вміння учнів розв'язувати задачі на поділ числа в поданому відношенні. Сприяти розвитку логічного мислення учнів; формувати вміння грамотно формулювати власні думки

Перегляд файлу

Математика. 6 клас

Вчитель: Стрельнікова Н.І.

 

Тема уроку: Поділ числа в поданому відношенні

Мета уроку: 1) Домогтися розуміння того, які задачі називають задачами на поділ числа в поданому відношенні або пропорційний поділ; сформувати вміння учнів розв'язувати задачі на поділ числа в поданому відношенні.

2) Сприяти розвитку логічного мислення учнів; формувати вміння грамотно формулювати власні думки.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Математичний диктант

  1. Закінчіть речення: «Якщо зі збільшенням однієї величини в кілька разів друга величина збільшується в стільки ж разів, то такі величини називаються …»
  2. Закінчіть речення: «Якщо зі збільшенням однієї величини в кілька разів друга величина зменшується в стільки ж разів, то такі величини називаються …»
  3. Із трьох величин виберіть дві прямо пропорційні: шлях, швидкість і час руху.
  4. Поїзд пройшов за деякий час 720 км. Яку відстань він пройде за той самий час, якщо його швидкість зменшити у 8 разів?
  5. У 2 л розчину міститься 10 г солі. Скільки солі у 7 л розчину?
  6. Спростіть вирази: 2а + 3а

12х + х

8у + 7у – у

15m – 2m

Взаємоперевірка. Обговорення результатів.

ІІІ.  Повідомлення теми та мети уроку.

Задача. Для приготування крему для торта необхідно взяти молоко, манну крупу, масло і цукор у відношенні 12:2:5:5. Скільки грамів кожного з інгредієнтів необхідно взяти, щоб отримати 1200 г крему?

  1. Якщо молоко становить 12 частин всього крему, манна крупа – 2 частини, масло і цукор – по 5 частин, то скільки частин становить весь крем? 12+2+5+5=24(частин) – становить увесь крем;
  2. Якщо 1200 г крему – це 24 частини, то скільки грам крему припадає на 1 частину?

1200:24=50 (г) – припадає на одну частину;

  1. Якщо 1 частина – це 50 г, то 12 частин – це …?

12•50=600 (г) – потрібно взяти молока;

  1. Якщо 1 частина – це 50 г, то 2 частини – це …?

2•50=100 (г) – потрібно взяти манної крупи;

  1. Якщо 1 частина – це 50 г, то 5 частин – це …?

5•50=250 (г) потрібно взяти масла і цукру;

Відповідь: 600 г, 100 г, 250 г, 250г.

Такі задачі називаються задачами на поділ числа у заданому відношенні. Задачі на пропорційний поділ цікаві й важливі тим, що використовуються в нашому повсякденному житті, а також в хімії, фізиці, будівництві, виробництві.

Сьогодні на уроці ми повинні дізнатися про те, що означає поділити дане число пропорційні частини. Навчитися ділити число в даному відношенні на пропорційні частини; використовувати пропорційний поділ при вирішенні змістовних задач.

Математика багато дає для розумового розвитку людини - змушує думати, міркувати, шукати прості і красиві рішення, допомагає розвивати логічне мислення, вміння правильно і послідовно міркувати, тренує пам’ять, увагу, загартовує характер.

Сподіваюся, що сьогодні ви всі будете працювати з великим бажанням дізнатися щось нове і в той же час закріпити свої минулі знання.

ІV. Формування вмінь.

Розв’яжемо попередню задачу іншим способом.

Нехай одна частина становить х г, тоді

молока треба взяти 12х г,

манної крупи – 2х г, 

масла і цукру – по  5хг.

Маса всього крему 1200 г. Складемо рівняння:

12х+2х+5х+5х=1200,

24х=1200,

х=1200:24,

х=50

Отже, 1 частина становить 50г. Тому

2) 12•50=600 (г) – потрібно взяти молока;

3) 2•50=100 (г) – потрібно взяти манної крупи;

4) 5•50=250 (г) потрібно взяти масла і цукру;

Відповідь: 600 г, 100 г, 250 г, 250г.

V. Закріплення вивченого.

1) Задачу 682  на ст. 186 розв’язати двома способами. Для виготовлення соку ведмежата Гаммі беруть 12 частин ягід і 17 частин води (усі частини мають однакову масу). Скільки кілограмів ягід їм треба взяти, щоб отримати 232 кг соку?

2) Розв’язати задачу одним із способів. Для приготування компоту необхідні вода, ягоди і цукор, маса яких пропорційна числам 4, 3 і 2 відповідно. Скільки потрібно взяти води, ягід і цукру (за масою) для приготування 13,5 кг компоту?

3) Робота в парах (Кожен учень розв’язує задачу одним із способів. Результати порівнюються)

Для приготування цілющого відвару беруть калину, малину та воду у відношенні 9:5:15. Скільки грамів кожного інгредієнта треба взяти, щоб отримати 454 г відвару?

4) Самостійна робота (Учні самостійно розв’язують задачу вибраним ними способом. Двоє учнів захищають коло дошки свій спосіб розв’язання задачі.)

Морозиво містить 7 частин води, 2 частини молочного жиру і 2 частини цукру (за масою). Скільки буде потрібно цукру для приготування морозива, якщо води взято 140 г?

VІ. Підсумок уроку.

Закінчіть речення:

  • Сьогодні на уроці я повторив …
  • Сьогодні на уроці я навчився …

Виставлення оцінок

 

VІІ. Домашнє завдання.

п. 23 (читати);

№681, №683;

№685 (додатково)

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
27 грудня 2018
Переглядів
5076
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку