Урок математики в 6 класі "Поділ числа в поданому відношенні" за програмою актуальною у 2018/2019н.р. Мета уроку: домогтися розуміння того, які задачі називають задачами на поділ числа в поданому відношенні або пропорційний поділ; сформувати вміння учнів розв'язувати задачі на поділ числа в поданому відношенні. Сприяти розвитку логічного мислення учнів; формувати вміння грамотно формулювати власні думки
Математика. 6 клас
Вчитель: Стрельнікова Н.І.
Тема уроку: Поділ числа в поданому відношенні
Мета уроку: 1) Домогтися розуміння того, які задачі називають задачами на поділ числа в поданому відношенні або пропорційний поділ; сформувати вміння учнів розв'язувати задачі на поділ числа в поданому відношенні.
2) Сприяти розвитку логічного мислення учнів; формувати вміння грамотно формулювати власні думки.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Математичний диктант
12х + х
8у + 7у – у
15m – 2m
Взаємоперевірка. Обговорення результатів.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Задача. Для приготування крему для торта необхідно взяти молоко, манну крупу, масло і цукор у відношенні 12:2:5:5. Скільки грамів кожного з інгредієнтів необхідно взяти, щоб отримати 1200 г крему?
1200:24=50 (г) – припадає на одну частину;
12•50=600 (г) – потрібно взяти молока;
2•50=100 (г) – потрібно взяти манної крупи;
5•50=250 (г) потрібно взяти масла і цукру;
Відповідь: 600 г, 100 г, 250 г, 250г.
Такі задачі називаються задачами на поділ числа у заданому відношенні. Задачі на пропорційний поділ цікаві й важливі тим, що використовуються в нашому повсякденному житті, а також в хімії, фізиці, будівництві, виробництві.
Сьогодні на уроці ми повинні дізнатися про те, що означає поділити дане число пропорційні частини. Навчитися ділити число в даному відношенні на пропорційні частини; використовувати пропорційний поділ при вирішенні змістовних задач.
Математика багато дає для розумового розвитку людини - змушує думати, міркувати, шукати прості і красиві рішення, допомагає розвивати логічне мислення, вміння правильно і послідовно міркувати, тренує пам’ять, увагу, загартовує характер.
Сподіваюся, що сьогодні ви всі будете працювати з великим бажанням дізнатися щось нове і в той же час закріпити свої минулі знання.
ІV. Формування вмінь.
Розв’яжемо попередню задачу іншим способом.
Нехай одна частина становить х г, тоді
молока треба взяти 12х г,
манної крупи – 2х г,
масла і цукру – по 5хг.
Маса всього крему 1200 г. Складемо рівняння:
12х+2х+5х+5х=1200,
24х=1200,
х=1200:24,
х=50
Отже, 1 частина становить 50г. Тому
2) 12•50=600 (г) – потрібно взяти молока;
3) 2•50=100 (г) – потрібно взяти манної крупи;
4) 5•50=250 (г) потрібно взяти масла і цукру;
Відповідь: 600 г, 100 г, 250 г, 250г.
V. Закріплення вивченого.
1) Задачу 682 на ст. 186 розв’язати двома способами. Для виготовлення соку ведмежата Гаммі беруть 12 частин ягід і 17 частин води (усі частини мають однакову масу). Скільки кілограмів ягід їм треба взяти, щоб отримати 232 кг соку?
2) Розв’язати задачу одним із способів. Для приготування компоту необхідні вода, ягоди і цукор, маса яких пропорційна числам 4, 3 і 2 відповідно. Скільки потрібно взяти води, ягід і цукру (за масою) для приготування 13,5 кг компоту?
3) Робота в парах (Кожен учень розв’язує задачу одним із способів. Результати порівнюються)
Для приготування цілющого відвару беруть калину, малину та воду у відношенні 9:5:15. Скільки грамів кожного інгредієнта треба взяти, щоб отримати 454 г відвару?
4) Самостійна робота (Учні самостійно розв’язують задачу вибраним ними способом. Двоє учнів захищають коло дошки свій спосіб розв’язання задачі.)
Морозиво містить 7 частин води, 2 частини молочного жиру і 2 частини цукру (за масою). Скільки буде потрібно цукру для приготування морозива, якщо води взято 140 г?
VІ. Підсумок уроку.
Закінчіть речення:
Виставлення оцінок
VІІ. Домашнє завдання.
п. 23 (читати);
№681, №683;
№685 (додатково)