Урок-подорож "Додавання і віднімання десяткових дробів"

Про матеріал

Методична розробка уроку математики за темою

«Додавання і віднімання десяткових дробів» у 5 класі. Урок-подорож “До 7 чудес світу" з елементами ділової гри "Компетентність" складено відповідно до методичних рекомендацій стосовно компетентісно зорієнтованого навчання.

Перегляд файлу

Методична розробка уроку математики за темою

«Додавання і віднімання десяткових дробів»

Клас: 5-А

ПРОФІЛЬ УРОКУ

Мета уроку.

1. Навчальна:

  • закріплення знань  та відпрацювання  навичок учнів додавати і віднімати десяткові дроби.

2. Розвивальна:

  • розвивати навички обчислювальної техніки, усної лічби;
  • продовжувати розвивати уміння працювати самостійно і в парі з товаришем (партнерство);
  • розвивати навички самоконтролю, уважність, кмітливість, навички логічного  та критичного мислення

3. Виховна:

  • виховувати активність, наполегливість, працьовитість, самокритичність.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: урок-подорож  До  7 чудес світу з елементами ділової  гри "Компетентність".

Міжпредметні зв’язки: логіка,історія,інформатика,мистецтво. 

Очікувані результати: учні виконують та застосовують уміння та навички додавання і віднімання десяткових дробів.

Обладнання : ноутбук, мультимедійний проектор,учительська презентація

"Додавання та віднімання десяткових дробів»,індивідуальні та групові картки завдань, підручник «Математика» 5 клас (автори: Н.А.Тарасенкова та інші),плакат «Статус дня», плакат «Дошка оголошень», плакат «4 кроки до успіху», аркуш «Само оцінювання»

 

Етап уроку

Форми реалізації

Очікуваний результат

1.

Організаційний момент

Прийом «Дошка оголошень»,

сигнальні картки

Налаштування учнів на співпрацю;

створення позитивного робочого настрою;

виконане домашнє завдання.

 

2.

Етап актуалізації

Прийом «Цілепокладання»,

прийом «Проблемна ситуація»

Формування особистого інтересу учнів для отримання інформації;

зосередження уваги учнів на темі,що вивчається.

3.

Визначення теми та мети уроку

Сладання плану засвоєння теми

Формулювання теми,мети та очікуваних результатів.

4.

Етап побудови знань

 

Прийом «Мозковий штурм»

(тестові завдання)

Розвиток критичного та логічного мислення;

розвиток навичок роботи з тестами.

5.

Фізкультхвилинка

відео

Розвиток позитивного емоційного стану.

6.

Продовження етапу побудови знань

Прийом «Зашифроване слово»;

прийом «Вірю – не вірю»

естафета « 4 кроки до успіху»

Розвиток комунікативної компетентності;

розвиток навичок роботи з невірною інформацією;

розвиток навичок навчатися упродовж життя;

розвиток навичок створювати інформаційні продукти.

7

Підбиття підсумків

 

 

7.1.

Рефлексія діяльності

Прийом «Проблемна ситуація;

прийом «Аркуш само оцінювання»

Вирішення проблемної ситуації;

рефлексія діяльності на уроці.

7.2

Рефлексія емоцій

Прийом «Статус дня»

Вивчення емоційного стану учнів

8.

Домашнє завдання

 

Закріплення очікуваних результатів

 

Конспект уроку

 

1. Оранізаційний момент

Прийом «Дошка оголошень»

  • привітання;
  • налаштування  учнів на роботу( позначте на нашій картинці  з яким настроєм ви прийшли на урок)
  • перевірка  домашнього завдання за допомогою сигнальних карток ("правильно — зеленого кольору" або "не правильно – червоного кольору")

Вправа 988,990

2. Етап актуалізації

Прийом «Цілепокладання»

Слово учителя. Хто з вас хоче бути успішним у житті?(Учні піднімають руку). Учитель бажає учням успіху, тобто, щоб під час роботи на уроці вони були:

"У" – усміхненими;

"С" – спокійними;

"П" – прогресивними;

"І" – ініціативними;

"Х" – хоробрими.

 

Прийом «Проблемна ситуація»

Давайте спробуємо вирішити ситуацію: Вінні-Пух, П’ятачок,  Сова принесли на день народження Ослика Іа торт.  Торт поділили на 10 однакових частин. Під час чаювання  Вінні-Пух  з’їв два кусочки, П’ятачок – один кусочок,  Сова – 3 кусочки, Ослик – два кусочки. Скільки кусочків торта  вони з’їли разом?  Скільки залишилося?   

 1) 0,2+0,1 + 0,3 + 0,2 =0,8(к)- з’їли разом

2)1-0,8 = 0,2(к)

Відповідь:  з’їли разом 0,8 кусочків торту, 0,2 –залишилось.

Проблема: Скільки буде, якщо 0,998+0,003+0,002+1,997? Як  це зробити?

Отже, ми розпочнемо міркувати, як це зробити.

 

3.Визначення теми та мети уроку .

Учитель повідомляє тему і мету уроку,очікувані результати й пояснює, що таке компетентність.   

  

Слово учителя. Компетентність – це готовність застосовувати знання, уміння й навички на практиці. У нашому випадку — готовність  учнів, використати набуті знання для виконання різноманітних вправ. Отже, настільки ви компетентні, покаже сьогоднішній урок.

 Учнів класу об’єднано в 6 груп  по 4-5  учні. Наш урок пройде у формі мандрівки до семи чудес світу,тобто очікується 7  цікавих зупинок. Кожен учень групи отримує смужки певного кольору за правильні відповіді,які знаходяться в стаканчику,а наприкінці уроку кожен учень підраховує кількість набраних смужечок , при цьому  заповнює аркуш «Само оцінювання».

4. Етап побудови знань

Прийом «Мозковий штурм»

Слово учителя. Сім чудес світу – це творіння людського генія, який своєю технічною чи художньою довершеністю викликали подив античного світу. Для того, щоб придбати квитки на екскурсію, необхідно установити відповідність:

1)1,005                                                  А.одна ціла п′ять десятитисячних

2)5, 0007                                               Б. одна ціла  п’ять  тисячних

3)10,05                                                  В. десять цілих п′ять сотих

4)1,0005                                                Г. п’ять цілих сім десятитисячних

5)5,007                                                  Д. п′ять  цілих сім тисячних

Слово учителя.  Правильні відповіді на питання дали нам можливість вирушити в подорож. І зупинка наша – в Єгипті.                                                         

Перед нами – піраміда Хеопса. Згідно з легендами піраміда служила фараонам тією драбиною, якою вони сходили на небо.

Щоб нам з вами піднятись на вершину піраміди, потрібно розв’язати рівняння.(Три учні розв’язують рівняння на дошці, а всі інші – у зошитах).                       

1) x + 5,257 = 19,743;

2) x – 3,25 = 4,75;

3) (x7,4) – 3, 3 =8,7.

Слово учителя. Друга  зупинка – у Греції. На олімпійській землі знаходиться друге чудо світу – статуя Зевса , творцем якого була одна людина. Щоб побачити статую Зевса, слід виконати завдання, яке буде перепусткою до храму.

Обчислити тестові завдання:

1.5,73 + 9,42 + 12,5

А. 27,55;   Б.28,65   В.27,65

2. 3,084 + 16,352 + 19,71

А.39,144    Б.39,146   В.40,146

3.543,15 + 14,085 12,7

А.544,545    Б. 544,535    В. 544,525  

Слово учителя. Тепер ми можемо відвідати Храм Зевса і побачити його статую.                                                                                                                              

5. Фізкультхвилинка(відео).

6. Продовження етапу побудови знань

Прийом «Зашифроване слово

Слово учителя. А тепер знову в дорогу, ІІІ зупинка  у чарівному місті, до якого ми наближаємось. Назва міста зашифрована. Якщо ми правильно виконаємо завдання, то зможемо його розшифрувати.                                                       

 

Завдання:

1) Вирази у гривнях 75 коп.

2) Знайди суму: 35ц + 1,25т

3) Запиши у метрах 750см.

4) Яке число потрібно додати до 0,3, щоб отримати 1 ?

Відповідь: ЕФЕС

 Слово учителя. Ми припливли до давньогрецького міста Ефес. Відвідаємо храм Артеміди, побудований із чистого мармуру. У головному залі стоїть статуя Артеміди висотою 15м, оздоблена золотом і дорогоцінним камінням.

Прийом «Вірю – не вірю» (сигнальні картки)

Артеміда для вас має завдання: перевірте  чи правильно розставлені коми у числах так, щоб утворилися правильні рівності :

 1. 31+25,76=56,76

2. 2,35+2,56=27,95

3. 34,5+78,5=113

4. 15,09-9=60,9

5. 8,09+9,91=18

6. 54,7-3,7=51

7.8,98-6,06=29,2

8. 0,009+0,36=0,369

Слово учителя.  IV зупинкою буде столиця стародавньої Карійської держава Галікарнас,  де знаходиться незвичайний мавзолей . Мавзолей поєднував у собі піраміду, башту і грецький храм.                                            

Робота з підручником. Щоб піднятися на верхню частину споруди, слід розв’язати наступне завдання N 991 (1,3,6) (3 учні виконують завдання на дошці, решта самостійно у зошитах, потім звіряються із результатом )

 

Обчисліть  зручним способом (сполучний закон a+(b+c)=(a+b)+c )

2)2,9+17,65+2,1=22,65

3) 7,5+3,6+6,4+2,5 =20

6)1,23 +7,97+2,77=11,97

 

Слово учителя. (V зупинка). У східній частині Середземного моря знаходиться острів Родос. У центрі, на торговельній площі, між морем і міськими воротами стояла найбільша у світі статуя юнака заввишки 36метрів, що зображала бога Геліоса. Що сталося з Колосом Родоським, ви дізнаєтеся , після того, як виконаєте завдання.

Розв’яжіть  задачу:                                                                    

1 дня продали 13,4 м тканини, 2 дня – 2,6м,  3 дня – 3,7 м,  залишилось 20,5 м.

Скільки метрів було в сувої ?

Відповідь: 40,2 м.

Слово учителя.. Статуя простояла більше 50 років. Але в 224р. до н.е. Колос впав під час сильного землетрусу.

Тепер ми наближаємось до Александрії (VІ зупинка).                                       Александрія – столиця держави перших Птолемеїв. Тут, на острові Фарос, було побудовано маяк, який від землі до вершини мав близько 180 м.

Що було на вершині будівлі, ви дізнаєтесь після того, як виконаєте завдання.                                                                                          

Поставте замість зірочок потрібні цифри :

 

 

              Відповідь :                              

                                                            

Слово учителя. Найвищу круглу терасу маяка, відкриту з усіх боків, де вночі запалювали велике вогнище, оточувала колонада, на якій була пірамідальна вежа, увінчана бронзовою статуєю покровителя морів Посейдона, заввишки 8м.

VІІ зупинка.  Далі вирушаємо до столиці Месопотамії – Вавилону – найбільшого  міста стародавнього світу.

З усіх вавилонських чудес за найвизначніше вважали висячі сади Семіраміди. Сади стояли на склепіннях, опертих на стовпи з камяних брил, покладених одна на одну. На них лежали щільно припасовані пальмові балки, на які було насипано товстий шар землі, де росли різноманітні дерева і квіти.

 

Побачити як виглядають ці сади ви зможете після того, як  виконаєте естафету «4 кроки до успіху»

І  група. Обчислити:

30,48+120,1                       0,035+0,108

29,01-7,9                            133,2-81,9

 

 

 

 

 

51,3

0,143

21,11

150,58

ІІ  група . Обчислити:

81,05-7,9

8-6,017

5,66+10,495

3,28+4,16

 

 

 

 

73,15

1,983

7.44

16,155

 

ІІІ група. Обчислити:

28,15-15,09

5,41+4,9

17,29-4,9

0,982+11,42

 

 

 

 

13,06

12,39

10,31

12,402

 

ІV група . Обчислити:

24,807-14,5

8,7-7,95

2,4+0,66

6-0,345

 

 

 

 

3,06

0,75

5,655

10,307

V група . Обчислити:

0,012-0,0089

28,6-3,33

12,32-8,7

4,302+0,768

 

 

 

 

0,0031

25,27

3,62

5,07

 

VІ група . Обчислити:

0,084+0,0095

7,9+0,537

12-0,037

43+31,17

 

 

 

 

74,17

0,0935

11,963

8,437

 

 

 

7. Підбиття підсумків

Діти, сьогодні на уроці ми здійснили подорож до семи чудес світу, побачили творіння людського генія.

7.1. Рефлексія діяльності.

 Прийом «Аркуш само оцінювання»

Підрахувати кількість смужечок  у  групах. Заповнити аркуш «Само оцінювання»  

                                            

з/п

Прізвище  та ім’я учня(- ці)

 

 

Кількість смужечок  учня(- ці)

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

Підсумок

 

 

7.1. Рефлексія емоцій

Прийом: вирішення проблемної ситуації

Учитель. Повторно розглянемо слайд із проблемним запитанням і надамо на нього відповідь.

   Проблема: скільки буде, якщо  0,998+0,003+0,002+1,997 ? Як  це зробити?

(0,998+0,002)+(0,003+1,997)=1+2=3

Прийом «Статус дня»

Повторно позначте на нашій картинці свій настрій наприкінці уроку.

8. Домашнє завдання(диференційоване)

Підготувати відповіді на запитання до § 28 с.185.

 Виконати: 977, 992, 1001*


 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку