Урок "Вирази та їх спрощення. Розв'язування вправ".

Про матеріал
Комбінований урок на повторення знань з теми "Раціональні числа", на формування навичок розкриття дужок у виразах та спрощення їх, з використанням інформації з історії та елементів гри.
Перегляд файлу

Математика 6 клас

Тема. Вирази та їх спрощення. Розв’язування вправ.

Мета: повторити знання з теми «Раціональні числа», формувати вміння та навички розкривати дужки у виразах та спрощувати їх;

розвивати уяву, логічне мислення, пам'ять;

виховувати уважність, охайність, вміння співпрацювати та працювати самостійно.

Обладнання: підручник, мультимедійне обладнання, презентація до уроку.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Учитель завчасно записує правильні відповіді до домашнього завдання (слайд).

№13790

1) 5а*(-6в) = -30ав;

2) -4с*5d*(-4) = 80сd;

3) -0,2n *10m = -2nm;

4) 15х*(-1/30у) = -0,5ху.

 

№13820

1) 6а-5а+8а-7а = 2а;

2) 9в+12-8-4в =5в +4;

3) 5с+4-2с-3с = 4;

4)-7п+8т-13п-3т =-20п+5т.

 

  1.  Кожен учень звіряє їх. Якщо виникають запитання, то вчитель відповідає на них.
  2.  Обмін зошитів.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Незакінчене речення»:

  1. Щоб додати два числа з однаковими знаками, треба …
  2. Щоб додати два числа з різними знаками, треба…
  3. Щоб помножити два числа з однаковими знаками, треба…
  4. Щоб помножити два числа з різними знаками, треба…
  5. Щоб поділити два числа з однаковими знаками, треба…
  6. Щоб поділити два числа з різними знаками, треба…

ІV. Вивчення нового матеріалу

Під час спрощення виразів ми використовуємо властивості додавання та множення (переставна, сполучна та розподільна: а(в + с) = ав + ас -  правило розкриття дужок). Сьогодні ми познайомимось, ще з двома правилами розкриття дужок (с. 235 підручника , слайд)

V. Закріплення матеріалу

1) розбір прикладів 1 і 2 підручника на с. 235, 236.

2) розв’язування вправ:

  • №13840 (1-4) – колективне;
  • №13880 (1,2 – біля дошки; 3,4 - коментуванням);
  • №1390 (10 коментуванням;3,5 – біля дошки).

VІ. Історична довідка (слайд)

  • Сучасні знаки «+» і «-» стали загальновживаними, починаючи із ХVІІ ст.. Уперше ці знаки з’явилися в праці німецького математика Я. Відмана (1489р. –І половина ХVІ ст..) вважають, що спочатку знак «-» використовували для позначення недостачі, збитку в торгівлі, а знак «+» для позначення прибутку.
  • У різних народів знаки додавання і віднімання спочатку мали неоднакову форму. Так, у стародавніх єгиптян знак «+» нагадував зображення двох ніг, що рухаються вперед, а знак «-» був схожий на зображення двох ніг, що рухаються назад.

VІІ. Поміркуй

Кожному учню дається карточка з «полем».

На полі в лунках лежать кульки. Число кульок в кожній лунці відповідає її номеру. Виберіть шлях, рухаючись по якому можна зібрати:
1) 14 кульок; 2) 20 кульок; 3) 45 кульок.

Примітка. Під час збору кульок можна проходити в лунці лише один раз і забирати зразу всі кульки.

C:\Users\Григоривна\Desktop\2019_03_16\IMG.jpg

VІІІ. Підсумок уроку

Учні використовують слайд:

Сьогодні на уроці ми

повторили…

вивчили…

дізналися…

ІХ. Домашнє завдання (диференційоване)

Опрацювати §30,  розв'язати: №13870  ; №13890; №1391 (1,2).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

  1. Математика: підруч. для 6 класу загальноосвіт. навч. закл. / Н,А, Тарасенкова, І.М.Богатирьова, О.М. Коломієць, З.О.Сердюк. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2016. – 304 с.
  2. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Математика 5 – 9 класи» : М.І Бурда, Б.В. Кудренко, О.Я. Біляніна та ін.Затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804.
  3. Інтернет ресурси.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 квітня 2019
Переглядів
4430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку