Урок - квест з математики у 6 класі. "Знайти Золоте Руно". Тема " Арифметичні дії зі звичайними дробами"

Про матеріал
Повторити учбовий матеріал у вигляді історичного квесту, підготуватися до контрольної роботи
Перегляд файлу

Урок – квест.

Тема: «Арифметичні дії зі звичайними  дробами». 6 клас.

Мета: проаналізувати над чим потрібно попрацювати в даній темі; стимулювати  логічне мислення, увагу; організувати самоконтроль; виховувати інтерес до предмету.

Якщо не висловлено різних думок, немає з чого вибрати краще.

І. Мотивація

1. Що ми знаємо про дії зі звичайними дробами?

2. Чому потрібно вміти виконувати дії зі звичайними дробами ?

3. Чим відрізняється множення та ділення звичайних дробів від додавання та віднімання?

II. Актуалізація опорних знань.

Перед нами задача  проаналізувати, що ми знаємо, над чим треба попрацювати. Для виконання цієї задачі я пропоную вам здійснити подорож до країни математики разом з героєм Тесеєм, а Золотим руном для нас стануть вміння множити, ділити, додавати, віднімати звичайні дроби та мішані числа.

Виберемо капітанів.

Почнемо з готовності до відплиття, перевіримо багаж, на цьому етапі наш девіз: «Думай, думаючи вирішуй, на питання відповідай!»

  1.               Отже, в нашому багажу приклади на всі дії зі звичайними дробами. Перед вами фрагмент домашнього завдання.

Капітани докладіть про готовність команди до відплиття.

Увага на дошку, відповідаємо на запитання:

  1.               При яких діях ми зазвичай переводимо мішані числа у неправильний дріб? Чому?
  2.               Чому у другій дії дробова частина не змінилась?
  3.               При яких діях ми можемо обчислювати , не переводячи мішане число у неправильний дріб?
  4.               Чому дорівнює спільний знаменник у другій дії, перший й другий додатковий множник? Чому у відповіді ціла частина 17, а не 18?
  5.               При якій дії ми змінюємо чисельник й знаменник місцями?
  6.               Перевіримо відповіді. При яких діях виникли труднощі?

III.

Я побачила, що ви вмієте множити, ділити, додавати, віднімати звичайні дроби, використайте свої навички для виконання наступного завдання.

  1.               Річ у тому, щоб відправиться в подорож, треба підняти два якоря. Для цього потрібно вписати у квадратики потрібні числа. На цьому етапі наш девіз: «Розвивай увагу і виріши завдання!» Працюємо по варіантах.
  1.               5 = = = 10 ;
  2.               - 2 - =3 .
  1.               Оскільки ми виконали роботу успішно, можемо відпливати.

Вже стемніло, на кораблі необхідно запалити світло.

Перед вами корабельний ліхтар, в ньому дев`ять світильників. Щоб їх запалити, потрібно рухатись за часовою стрілкою, чотири рази помножити, чотири рази поділити. Виконуємо усно. Запалюємо по черзі. Чия команда виявиться більш спритною. Називаємо приклад та відповідь.

 

 

 

  1.               Запалили світло, пливемо далі. На горизонті видніються величні стіни Палацу - лабіринту, побудованого Дедалом, на замовлення царя Міноса. Саме тут нудиться страшне чудовисько, напівлюдина, полу звір, прозваний Мінотавром. Саме з ним нам належить битися, саме лабіринт є метою нашої подорожі. У міфах сміливий Тесей зміг пройти лабіринт, з допомогою нитки, яку дала йому Аріадна, дочка Міноса.

Нам прийдеться створити цю нить самим.

Для цього потрібно підібрати такі натуральні числа, які при діленні на , давали б у результаті натуральне число.

Які властивості мають такі числа? Як довго можна продовжити послідовність таких чисел? З цих чисел ми виткали нитку, яка веде нас через лабіринт, а що допомогло нам це зробити? Прив'язавши міцніше нитку підійдемо до лабіринту.

  1.               Ввійти до лабіринту можна через будь-які три входу. Кожна команда буде входити через визначений вхід, щоб не заважати один одному. Кожний вхід вартує стражник.

Щоб війти , потрібно, число - стражник множити на числа, які стоять в коридорі, поки не отримуєш одне з чисел, що вартує інший вхід.

До центра лабіринту  потрапляє той, хто отримає першим центральне число.

Перший з команди, хто потрапляє до центру, стає лоцманом, йде до дошки й зображує свій путь фломастером, щоб команді було легше потрапити в центр.

Другий з команди, виходить до дошки й записує свої обчислення.

Девіз цього етапу: «Ми не просто повторюємо, ми відповіді звіряємо».

IV. Яка команда виявилась більш моторною?

Що допомогло вам так швидко й без помилок пройти лабіринт?

Ось ми у мети. Перед нами грізний Мінотавр.

Не бійтесь, адже з нами нитка Аріадни, тобто наші знання, вміння та навички. З їх допомогою ми переможемо чудовиська.

Девіз цього етапу: «Перевірити себе зважся, вирішуючи не помиляйся».

Щоб перемогти Мінотавра, потрібно правильно розв`язати

самостійну роботу, виписати відповіді на листок самоперевірки.

Для тих, хто виконає першим, додаткове завдання, додаткові два бали: знайти невідоме число X+.

  1.                + 8.
  2.             3.

Кожна дія, яка виконана правильно два бали.

Отже, чи всі змогли перемогти Мінотавра.

Підсумок: Мінотавра ми майже перемогли, але не зовсім, бо є помилки в розрахунках, не всі виконали самостійну роботу на високому рівні. Отже, щоб остаточно перемогти Мінотавра, вам потрібно ретельно виконати домашнє завдання, повторити правила арифметичних дій зі звичайними дробами.

Тим, хто не боїться труднощів, я пропонує додатково незвичайну задачу, її розв`язання буде для вас вашим Золотим Руном.

Задача: відомого грецького математика Піфагора  спитали, скільки учнів в нього в школі. Він відповів: «Половина всіх учнів вивчає математику, четверта частина-музику, сьома – мовчить і , крім того, є ще три жінки.» Скільки учнів було у Піфагора?

Отже, Мінотавр нами майже переможений, але пам`ятайте: ваша лінь, несумлінність пробуджує його до життя і він набирає сили. Тільки ретельністю, увагою, допитливістю можна перемогти Мінотавра.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
26 лютого 2019
Переглядів
900
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку