УРОК-ПОДОРОЖ «ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ

Про матеріал

Мета: удосконалювати знання про структуру речення; визначати однорідні члени речення і складати речення з однорідними членами; виховувати бажання вивчати звичаї нашого народу.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

УРОК-ПОДОРОЖ ВЕСЕЛКОЮ

«ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ»

 

 

 

 

 

                                                                                        Показовий урок

                                                                                        для студентів ЗПУ

                                                                                        провела вчитель поч.кл.

                                                                                        Маслова І.Б.,

                                                                                        спеціаліст, «Старший вчитель»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Однорідні члени речення.

Мета: удосконалювати знання про структуру речення; визначати однорідні члени речення і складати речення з однорідними членами; виховувати бажання вивчати звичаї нашого народу.

Обладнання: таблиця «Однорідні члени речення», схеми.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку.

1. - Сьогодні до нас на урок завітали гості. Тож давайте привітаємо їх.

Добрий день!

У добрий час, радо ми вітаєм вас.

Здоров’я, щастя, радості вам бажаємо.

Урок рідної мови розпочинаємо.

2. Вправа «Мікрофон»

- Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок. (Цікавим, навчальним, продуктивним, веселим, світлим, проблемним, ......)

- А ви на уроці якими повинні бути? (Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, вправними, наполегливими....)

- Якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок. Тож налаштуємося на урок.

3. - Працювати на уроці ми будемо під гаслом... Щоб прочитати гасло, треба скласти його з розсипаних слів.

             навчати, Добре, знати, хто, хоче, все, того.

Добре того навчати, хто хоче все знати.

  • А ви хочете багато знати?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

  1. Загадка про веселку.

Різнобарвне коромисло через річку повисло.

  • Доберіть синонім до слова веселка (райдуга)
  1. Хвилинка каліграфії.

Ввв  веселка  Рр Райдуга

  • Скільки кольорів у веселки? Складіть речення.

У веселки сім кольорів: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий.

Учень записує речення на дошці, діти в зошитах. Учитель підказує, де треба ставити коми.

- Що ви можете розказати мені про речення.

  • Діти, на які питання відповідають слова, що перелічуються?
  • Ці слова вимовляються з перелічувальною інтонацією, між ними ставляться коми.
  • Як вони називаються?

Гра « Дешифрувальник»

- Розшифруйте 726774264

 

 

 

 

 

 

 

  • Молодці, слова червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий – це однорідні члени речення, з якими ми і познайомимося сьогодні на уроці.
  • Діти, якщо ви будете уважними, кмітливими, працьовитими, розумними, то сьогодні у нашому класі з’явиться веселка.

 

 

 

ІІІ. Сприймання та усвідомлення учнями нових знань.

На дошці записані речення.

Із вирію повернулися птахи.                    Із вирію повернулися шпаки, лелеки, 

                                                                     жайворонки, ластівки.

Діти на уроці вчаться.                           Діти на уроці читають, пишуть, слухають,

                                                                    думають, спостерігають.

  • Знайдіть головні члени речення. Порівняйте їх.
  • Речення якого стовпчика більш точно і конкретно передають зміст. Це речення з однорідними членами.
  • Поставте питання до однорідних членів речення: шпаки, лелеки, жайворонки, ластівки. Якого слова стосуються ці однорідні члени речення.

-  Поставте питання до однорідних членів речення: читають, пишуть, слухають, думають, спостерігають. Якого слова стосуються ці однорідні члени речення.

  • Отже який висновок можна зробити?

Таблиця

                                                                                                                                                        

                                                                                                                                                                    

 

                                                                                                                                                          

 

 

 

                                                                                                                                              

 

 

 

Висновок: с. 38, правило.

  • самостійне читання;
  • читання вголос;
  • перевірка один в одного;
  • розповідь з опираючись на таблицю.

Фізхвилинка

ІV. Осмислення нових знань.

  1. Вправа 76 (усно)
  • Прочитайте речення, встановіть , з якими словами в реченні пов’язані слова, що перелічуються. На які питання вони відповідають? Які це члени речення?
  • Які члени речення називаються однорідними?
  1. Вправа 77. Вибіркове списування.

Запис на дошці.

  1. Бесіда за змістом вправи  77.
  2. Інформація про народні традиції українців.
  3. Виписування однорідних членів речення разом зі словами, від яких вони залежать.

Берег (який?) укритий, пологий.

Хлопців (яких?) веселих, збуджених.

3. Творча робота.

- Замініть речення так, щоб вони точніше передавали зміст, тобто, зробіть так, щоб ці речення були з однорідними членами.

Діти розважалися.

Учні біля школи посадили квіти.

Діти грали, танцювали, співали.

Учні біля школи посадили жоржини, гвоздики, чорнобривці, маки.

Роботу перевірити і оцінити.

V. Узагальнення знань.

- Які члени речення  називаються однорідними?

- Складіть речення з однорідними членами за схемами.

Хто? Хто? Що роблять?    (Саша і Маша читають.)

Що? Що робить? Що робить?   (Ліс шумить, гуде.)

VІ. Підсумок уроку.

  • Що нового дізналися на уроці?
  • Наш урок був яким?
  • Дійсно, добре навчати того, хто хоче все знати.
  • Які члени речення називаються однорідними?
  • Які члени речення можуть бути однорідними?
  • Ви сьогодні добре попрацювали на уроці, і у нас в класі з’являється веселка. Нам всім радісно і весело, що ми засвоїли тему «Однорідні члени речення».

VІІ. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

726774264

 

                                                           

 

 

 

 

 

 

                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хто? Хто? Що роблять?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Що? Що робить? Що робить?

 

 

doc
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
954
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку