Урок подорож "Рівняння та цілі вирази" - це знайомство із неймовірними семи чудами світу ,з виконанням різнотипових вправ. Матеріал пропонується для узагальнення знань з теми "Цілі вирази"
ТЕМА: Рівняння та цілі вирази.
МЕТА: Сприяти формуванню розвитку творчих та інтелектуальних
здібностей учнів у процесі вивчення матеріалу.
Перевірити вміння учнів застосовувати набуті знання у
нестандартних ситуаціях, продовжувати розвивати уміння
працювати самостійно і в парі з товаришами.
ОБЛАДНАННЯ: картки із завданнями, таблиці, зображення семи чудес
світу, відео матеріал про чудеса світу.
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент.
Клас об’єднується в три команди. Гра проходить в сім етапів.
І І. Подорож до семи чудес світу.
Наша мандрівка не тільки в далекі країни, але й у далеке минуле. “До семи чудес світу,- пишуть майже всі енциклопедії, - зараховуємо творіння людського генія, які своєю технічною чи художньою довершеністю викликали подив античного світу”
1 етап.
Єгипет . Піраміда Хеопса.
( Відповідають учні із заздалегідь підготовленим матеріалом.)
В Африці, посеред Лівійської пустелі, височать піраміди від Каїра до Фаюма. До наших часів збереглося біля сімдесяти пірамід. Колись їх було більше, але деякі зруйнував безладний час, інші засипав пісок, що насунувся з пустелі. Найвідоміші піраміди: Хеопса, Хефрена, Мікеріна. Найбільша з них- велика піраміда Хеопса, збудована в ХХVІ ст.. до н.е. Висота її 137м, площа основи близько 55000м2. Згідно з легендами піраміда служила фараонам тією драбиною, якою вони сходили внебо.
А щоб нам з вами піднятися на вершину, потрібно розв’язати завдання.
В таблиці цілі вирази, знайди зайве.
1.
2.
3. -2+3:х
Відповідь: 3; 6.
Показується відео матеріал про піраміду Хеопса.
Олімпія. Храм Зевса – статуя Зевса.
У самому серці Греції , на священній землі олімпійській стояло друге чудо світу. Єдине, творцем якого була одна людина. Архітектор Лібон у V ст.. до н. е. Побудував храм, в якому знаходилась диво прекрасна статуя владики Олімпу - Зевса. Статую побудував скульптор Фідій. Скульптура Зевса олімпійського вражала своєю величністю та оздобленням. Одяг Зевса та його волосся були із золота, неприкриті частини тіла – зі слонової кістки, трон із кедрового дерева, інструктованого чорним деревом і самоцвітами. І кожного, хто бачив цю статую над усе вражала майстерність з якою Фідій вирізьбив обличчя й фігуру Зевса. Здавалось, що Зевс ось-ось підніметься з трону. Щоб побачити статую Зевса необхідно виконати завдання.
По одному учневі з команди вибирають завдання:
1. Відповідь: -39.
2 .0,9(4у-2)=0,5(3у-4)+4,4 Відповідь: 2.
3. | 4х+8 | + 1 = 13 Відповідь: 1; -5.
Мавзолей в Галікарнасі.
Для того, щоб дізнатися куди ми далі будемо подорожувати потрібно розшифрувати назву міста.
12 |
8 |
4 |
24 |
0 |
3 |
6 |
2 |
с |
к |
л |
н |
і |
а |
г |
р |
Відповідь: Галікарнас.
Галікарнас – столиця стародавньої Карійської держави, де в ІVст. до н.е. царицею Артемісією, дружиною і сестрою царя Мавсола, було побудовано одне із семи чудес світу – мавзолей, що дав назву всім іншим мавзолеям світу.
Мавзолей поєднував у собі піраміду, башту і грецький храм. Сучасників дивували його розміри, витрачені на нього кошти і, головне, неперевершена досконалість художнього оздоблення. Підвалиною споруди служив велетенський мармуровий п’єдестал . На ньому стояв храм, оточений 36 іонійськими колонами, на яких тримався дах у формі 24-ступінчатої піраміди. Простір між колонами було пишно оздоблено скульптурами. Вершину піраміди було увінчано скульптурною композицією, яка зображала Мавсола і Артемісію в колісниці, запряженій четвіркою коней.
4 етап.
Храм Артеміди в Ефесі.
Розв’яжіть завдання, щоб дізнатись куди ми подорожуємо далі. Вкажіть степінь одночлена ( усно ).
Ми потрапили до давньогрецького міста Ефес Vст. до н.е. Відвідаємо храм Артеміди, побудований із чистого мармуру. У головному залі стоїть статуя Артеміди висотою 15м, оздоблена золотом і дорогоцінним камінням.
Артеміда – покровителька міста, дочка бога Зевса і сестра бога Аполона. Артеміда – богиня родючості, покровителька тварин і мисливства, богиня Місяця.
5 етап.
А тепер знову в дорогу. У східній частині Середземного моря знаходиться острів Родос. У центрі на торговельній площі, між морем і міськими воротами стояла найбільша у світі статуя юнака заввишки36м, що зображала бога Геліоса. Не кожна людина могла охопити великий палець статуї. Скульптор Харес витратив на виготовлення цього бога із міді і заліза 12 років. Про те, що сталося з Колосом Родоським ви дізнаєтеся після того, як виконаєте завдання.
Записати многочлен в стандартному вигляді.
1. 10c2d - 15cd2 - cd2 + 6c2d ( 16c2d – 16cd2);
2. 3ab3 +6a2b2 – ab3 – 2a2b2 (4a2b2 + 2ab3);
3. 3x2y4- 2xy2 + 7x2y2 +2xy2 (10x2y4).
Статуя простояла більше 50 років, але в 224р до н.е. Колос впав під час сильного землетрусу.
6 етап.
Александрійський маяк на острові Фарос.
Тепер ми наближаємось до Александрії – столиці держави перших Птоломеїв ( ІІІ ст. до н.е. ). Тут на острові Фарос було побудовано маяк, який від землі до вершини мав близько 180м. Відкрите вогнище з дров, що запалювали вночі на найвищій терасі маяка, було видно на відстані 50-60км. Простояв маяк 1500 років. Що було на вершині будівлі, ви дізнаєтесь після того, як виконаєте завдання. Які одночлени треба вписати у віконечка, щоб утворилась тотожність.
1. (3а – 4в)( + ) = 9а2 – 16в2
2. ( 3в4 + )2 = + 42в2 + 49
3. (2х2 - )2 = 4х4 - + 9у8
Найвищу круглу терасу маяка , відкриту з усіх боків, де вночі запалювали вогнище, оточувала колонада, на якій була була пірамідальна вежа, увінчана бронзовою статуєю покровителя морів Посейдона заввишки 8м.
7 етап.
“Висячі сади “ Семіраміди.
Далі вирушаємо до столиці Месопотамії – країни між двома річками Тигром та Євфратом. Це Вавилон – найбільше місто стародавнього світу. З усіх вавилонських чудес найвизначнішими вважали “висячі сади” Семіраміди. Сади стояли на склепіннях опертих на стовпи з кам’яних брил, покладених одна на одну. На них лежали щільно припасовані пальмові балки, на які було насипано жовтий шар землі, де росли різноманітні дерева і квіти. Я покажу вам сади , якщо ви знайдете правильну відповідь до завдання.
№ |
Завдання |
А |
Б |
В |
1 |
(3у+в)2 |
9у2+3ву+в2 |
9у2-6ву+в2 |
9у2+6ву+в2 |
2 |
(6+7у)2 |
3в-84у+49у2 |
36+42у+49у2 |
36+84у+49у2 |
3 |
(8-9у)2 |
64-144у+81у2 |
64+144+81у2 |
64+72у+81у2 |
4 |
(3х-2у)2 |
9х2+12ху+4у2 |
9х2-12ху+4у2 |
9х2-6ху+4у2 |
І І І. Підведення підсумків уроку.
Підрахунок набраних балів. Виставлення оцінок.
IV.Домашнє завдання.
Підготуватись до написання тематичної роботи, виконати завдання на розданих карточках.