Урок-подорож "Стежками незвіданої України"

Про матеріал
Учні після літніх канікул зустрічаються зі своїм вчителем. Разом "мандрують " незвіданими стежками України. Згадують народні прикмети, рослинні символи, складають пазли, розповідають про видатних людей України, читають напам'ять вірші, співають пісні.
Перегляд файлу

Урок – подорож

 

 

«Стежками незвіданої країни - України»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема.« Стежками незвіданої країни - України»

Мета: розширювати та уточнювати знання учнів про Україну як незалежну суверенну і єдину державу, державні і народні символи, обереги України, знання Конституції України; формувати  почуття патріотизму та національної гідності і самосвідомості виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини - України, її символів, традицій, обрядів, почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, гордості за свій народ і країну.

Хід уроку

  1.                   Вступна частина
  1.                                            Вправа «Привітання».

Сьогодні у нас незвичайний урок.

 У світ фантазії зробимо ще один крок.

 А з творчістю ми вже стрічались не раз,

 І знову вона завітала до нас.

  1.                                            Вправа «Дружне коло».

Я дуже скучила за вами і впевнена, що ви теж скучили один за одним, тому підходьте всі  до мене утворимо коло, взявшись за руки. Любі мої, я сьогодні всіх вас щиро вітаю в нашім дружнім колі, бажаю щастя, радості, міцного здоров’я, успіхів у навчанні, справжніх друзів і високих досягнень! А тепер передаємо один одному свої обійми.

  1.               Основна частина
  1.                                             Вступна бесіда

-                                                  Діти, сьогодні ми з вами будемо туристами, які подорожують країнами Європи.

  1.                                            Вправа «Розгадайте загадку»

-                                                   А якою країною ви будете подорожувати, ви дізнаєтеся розгадавши загадку.

Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша - солов’їна.

   Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься       (Україна).

  1.                                            Повідомлення теми уроку

-                                                  Тема нашого першого уроку (напис на дошці) «Стежками незвіданої країни - України»

5. Подорож країною з елементами проекту

Сторінка № 1.

1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

- А що для кожного з вас, діти, означає слово Україна?. (Діти висловлюють свої думки).

Сторінка № 2 «Історична»

1. Легенда „Наша земля”

- Давайте ж почнемо  з самого початку.

Як же саме Бог створив нашу землю, ви дізнаєтесь, прослухавши легенду.

Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулися на розподіл пізніше, але землі їм вже не дісталося.

 От вони й пішли до Бога. А він у цей час молився, і люди не сміли йому щось сказати. Стали чекати.

 Через деякий час Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. „Ні, відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці”.

 „Тоді я дам вам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні – ворога.”.

-                                                  Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну свою назвали Україною.

Сторінка № 3 «Держава в центрі Європи»

  1.                                            Вправа « Склади пазли»

Погляньте, діти, у кожного на парті є по пазлу давайте складемо їх в ціле і приклеїмо на наступну нашу сторінку.

-                                                  Що у нас з вами вийшло?

2.  Вправа «Мікрофон»

- Як ви гадаєте для чого нам карта?

3. Розповідь вчителя

Україна – це велика й прекрасна країна. Вона має високі Карпати та мальовничі Кримські гори. Її найбільша річка Дніпро тече через усю Україну і впадає у Чорне море. Друга річка теж мальовнича і широка, зветься Дністер. Випливає він із Карпат і тече також у Чорне море. В українських річках та озерах

багато риби. В лісах мешкають різні тварини. А в землі є кам’яне вугілля, залізо, нафта, сіль. Найбільші міста України: Київ, Львів, Харків, Одеса.

4. Робота з картою України.

-                                                  Покажіть ці міста на карті.(Київ, Львів, Харків, Одеса)

-                                                  Хто знайде місто в якому живемо ми?

Але славиться наша Батьківщина не тільки своїми містами, річками, горами, степами й лісами. Славна вона своїм працьовитим, волелюбним народом, який протягом віків боровся за свою незалежність.

Сторінка№ 4 «Державні  символи України»

-                                                  Кожна країна має свої символи, таким чином вони різняться між собою. Які ж символи має Україна ви дізнаєтесь відгадавши загадки, а хто уважний знайде в класі підказки.

  1.                                            Вправа «Відгадай загадки»

По ньому ми живем із вами –

це основний закон держави.

(Конституція)

Знак держави головний –

всяк його повинен знати.

Воля, слава, сила в нім. –

То ж попробуй відгадати.

(Герб)

По радіо звучить щоденно

патріотична пісня,

що возвеличує Вкраїну

і прославля навічно.

Коли звучить він – всі встають,

до серця руку прикладають,

і вголос, й подумки співають,

і Україну прославляють. ( Гімн)

Синьо – жовте полотнище

гордо майорить.

Це – ознака сили й слави

Української держави.

Синє небо, жовте жито –

цю святиню знають діти.

(Прапор)

Сторінка № 5 «Обереги рідної землі»

  1.                                            Вправа «Відгадай назву»

-                                                  Відгадайте назву оберегу за його описом.

                                             Вишита сорочка. (Вишиванка)

                                             Квіти,  листя, сплетені в коло, яким найчастіше прикрашають голову. (Вінок)

                                             Довгастий шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду і т. п., а також вишитий шматок тканини для оздоблення житла в українських оселях. (Рушник)

                                             Великий перелітній птах із довгими ногами та довгим прямим дзьобом. (Лелека)

                                             Кущова рослина з білими невеликими квіточками  та гіркими чи кисло-солодкими ягодами, зібраними в кетяг. (Калина)

                                             Дерево або кущ із гнучким гіллям, вузенькими листочками. Найчастіше росте по берегах річок, понад ставками, поблизу копанок. (Верба)

Сторінка № 6  «Відпочинок»

-                                                  Після важкої праці та робочих днів люди влаштовували відпочинки, це були різні свята зі своїми традиціями, звичаями та обрядами, що супроводжувалися піснями і танцями. Ми з вами теж вже багато попрацювали і втомилися, тому пропоную відпочити за допомогою таночка.

  1.                                            Руханка «Україна ти моя надія»

Сторінка № 7  «Мова – душа народу»

  1.                                            Робота в парах. Із розрізнених слів складіть приказки та прислів’я про рідну землю
  •         Людина соловей без без Батьківщини як пісні. (Людина без Батьківщини як соловей без пісні.)
  •         За тепліше та морем миліше. дома (За морем тепліше, та дома миліше)

Сторінка № 8 «Видатні постаті України»

  1.                                            Метод Кубування»

На кубі прізвища видатних українців, потрібно знайти портрет і вклеїти в путівник.

 ( Іван Франко, Тарас Шевченко,  Леся Українка)

ІІІ. Заключна частина

  1.                                            Вправа «Закінчи речення»

-                                                  «Я дізнався  ….»

  1.                                            Вправа «Побажання»

-                                                  Ми сьогодні з вами дізналися багато цікавого і нового про нашу країну Україну.

-                                                  Для того щоб країна наша процвітала і про нею знали в кожному куточку світу ми створили путівник, де розповіли  про неї так що і іншим хотілося тут побувати, то ж давайте на останній сторінці напишімо наші побажання туристам, щоб їм хотілося приїжджати знову і знову.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 січня
Переглядів
79
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку