Конспект уроку зарубіжної літератури для 5 класу "Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.Значення фантастичних елементів"

Про матеріал

Мета уроку - показати силу мистецтва та його вплив на оточуючий світ; вчити аналізу творів літератури та вчинків героїв; розвивати навички зв'язного мовлення; виховувати естетичний смак, потяг до прекрасного і прагнення долати перешкоди на шляху до успіху.

Перегляд файлу

Тема:     Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.Значення фантастичних елементів.

Мета:     показати силу мистецтва та його вплив на оточуючий світ; вчити аналізу творів літератури та вчинків героїв; розвивати навички зв’язного мовлення; виховувати естетичний смак, потяг до прекрасного і прагнення долатиперешкоди на шляху до успіху.

 Талант здобувається великою любов’ю

К. Білокур

Хід уроку:

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Літературна вікторина «Казкові загадки»
  2. Співвіднести героя і вид казки. Використовуються малюнки казкових героїв. (Наприклад, лисичка – про тварин, фея – чарівна, дід і баба – побутова).
  3. Бесіда
  • З якою казкою ми працювали на минулому уроці?
  • Вона літературна чи народна? Якому народу належить?
  • До якого виду?
  • Що ви пам’ятаєте про Китай?

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

Учитель Дорогі діти! Тема нашого уроку : «Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Запишіть, будь – ласка, число, класна робота і перепишіть тему уроку : «Китайська народна казка «Пензлик Маляна».

На уроці  вам доведеться добре попрацювати: читати, переказувати, відповідати на питання, аналізувати вчинки героїв, втілюватися в їх образи. А головне, ми повинні в кінці уроку дати відповідь ось на таке проблемне питання:

Яку роль відіграє мистецтво в житті людини?

   2.      Ознайомлення з епіграфом.

Епіграфом до нашого уроку стануть слова відомої  народної   художниці Катерини Білокур: «Талант здобувається великоюлюбов’ю» (на дошці)            

 ІУ. Мотивація навчальної діяльності

Суха гілка

У. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.

1. Робота в групах «Віднови події»

1. Дивний сон.

2. Втеча.

3. Заборона вчителя.

4. Маляна у поміщика.

5. Навчання на природі.

6. Життя у далекому місті.

7. Мрія хлопчика.

8. Загибель жорстокого імператора.

9. Чарівний пензлик.

10. Великий корабель.

11. Художник та імператор.

12. Малюнки для селян.

Шифр: 7,3,5,1,9,12,4,2,6,11,10,8

2. Робота в парах «Оживи малюнок». За поданою ілюстрацією переказати відповідний епізод.

3. Робота в групах. Характеристика образів поміщика/імператора

І група

  •                   Що ви дізналися про поміщика? (Дібрати слова з тексту).
  •                   Чому він відмовився малювати поміщику?
  •                   Як  Маляну вдалося перемогти його?
  • Чому він не домальовував свої картини?
  • А як ви поясните «оживлення» журавля?

ІІ група

  •                   Що ви дізналися про імператора?
  •                   Чому імператор хотів, щоб Малян зобразив саме Дракона і Фенікса?
  •                   Чому в руках імператора малюнки перетворювалися на жахи?
  •                   Мистецтво і злочин несумісні. Що наказав малювати імператор Маляну, коли той погодивсявзяти в руки пензлик?
  •                   Що змусило імператора випустити Маляна на волю?
  •                   Чому хлопець створив великі хвилі?

4.      Інтерактивна гра «Сонечко». Складання характеристики головного героя казки

Учитель. Познайомившись з головним героєм, навіть поспілкувавшись з ним, давайте визначимо основні риси характеру Маляна.

На дошці на аркушах прикріплені такі слова, як добрий, ледачий, сміливий, жорстокий, талановитий, боязливий, кмітливий, бореться зі злом, злий, творить прекрасне, завзятий, працьовитий, наполегливий, пихатий.

Діти по черзі виходять до дошки і до аркуша з надписом Малян прикріплюють рису характеру героя, пояснюючи свій вибір.

Залишаються такі слова : ледачий, злий, жорстокий, боязливий.

Учитель. Діти! Кого з героїв казки можна наділити такими рисами характеру? ( Поміщика та імператора)

  1. Шлях до успіху

                                                             Праця(успіх)

                                               боротьба

                                  праця(допомога іншим)

                            диво

           праця(вчення)

Мрія

 Висновок:  Отже, щоб досягти успіху необхідно наполегливо працювати.

  • Яким повинен бути митець?
  • Чи залежить талант художника від соціального стану?
  • Кому мають слугувати митець і мистецтво?

5. Бесіда:  Які фантастичні елементи зустрічались у казці?

                  Яку роль виконують вони у казці?

6. Творче завдання.  Словесне малювання. Гра «Мікрофон»

- Якщо б до ваших рук потрапив чарівний пензлик, що б ви намалювали?

                                          (відповіді дітей)

ІV. Підсумок роботи на уроці.

Що б ви ніколи не малювали?

Презентація відповідей.

Розв’язування проблемного питання

Учитель. Ось бачите діти! Усі ваші відповіді свідчать про те, що ви любите своїх рідних, друзів, а головне, намагаєтеся їм допомогти Свій уявний малюнок ви створювали серцем. Любов керує вашими почуттями, думками, спонукає вас до добрих вчинків.

Так і китайський хлопчик Малян створював свої малюнки  любов’ю до людей, яка надавала йому сили, натхнення.

Ось і підійшли ми до розв’язання проблемного питання: Яку роль відіграє мистецтво в житті людини?

Відповіді учнів

  • Воно робить людину доброю, щирою, співчутливою, вчить бачити тільки прекрасне.
  • Воно вчить жити і творити заради добрих людей.

Учитель. Я бажаю вам стати  успішними,  по – справжньому щасливими людьми і ніколи не забувати, що талант  здобувається великою любов’ю!

(кожен учень чіпляє зароблену на уроці фішечку-квітку до гілочки.)

Наше сухе гілля розквітло! Ось які дива може творити людська праця і чарівна сила мистецтва.

-Чи вірите ви в чарівну силу мистецтва?

V. Домашнє завдання: скласти план до казки.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Анадруцька Світлана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гутовська Тетяна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 липня 2018
Переглядів
17161
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку