Мета уроку: ознайомити учнів із пригодами Аліси, які розкривають багатство її уяви, здібності та характер; розвивати логічне й образне мислення; формувати навички виразного читання, переказу тексту, коментування ключових епізодів, висловлення своєї думки про прочитане; виховувати допитливість, прагнення до навчання, розширення кругозору учнів.
Урок №
Тема: Захопливі пригоди Аліси.
Мета:
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Слово вчителя. На попередньому уроці ми познайомилися з дивовижною дівчинкою Алісою. Ми дізналися, що вона потрапила у Країну Див. Нас вразили її захопливі пригоди і сьогодні я пропоную відправитися у подорож незвичайним світом. Ми вирушимо у Країну Див слідом за Алісою. То ж гайда у мандри!
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
IV. Сприйняття і засвоєння нового матеріалу.
Для початку давайте пригадаємо, які незвичайні пригоди пережила дівчинка. Я підготувала деякі ілюстрації і давайте разом зробимо карту Алісиної мандрівки.
1. Виготовлення «Карти пригод Аліси»
(діти вирізають фрагменти і наклеюють їх на плакат, виготовляючи своєрідну карту)
Ми будемо слідувати цій мапі і на черзі в нас зупинка №1.
Спочатку Аліса, наздоганяючи Білого Кролика, упала в провалля. В нас є казкові сходи. Правильно відповідаючи на запитання, ви будете просуватися вперед. Отож, почнімо.
2. «Падіння сходами».
3. «Чарівні дрібнички».
Ми подолали ці сходи і опинилися під землею. Щоб продовжити нашу незвичайну подорож, давайте пригадаємо, у якому епізоді з’являються такі дрібнички:
4. «Супутники Аліси»
Молодці! Тепер нам варто пригадати персонажів, які супроводжують Алісу під час її пригод. В цьому вам допоможе табличка. Тут подані імена героїв мовою оригіналу, вам слід перекласти їх українською мовою так, як ми зустрічали на сторінках книги.
Оригінал |
Переклад |
Alice |
Аліса |
White Rabbit |
Білий кролик |
Mad Hatter |
Капелюшник |
March Hare |
Шалений Заєць |
Cheshire-Cat |
Чеширський Кіт |
Дякую вам за допомогу! А зараз перед вами – наступне завдання. Вам потрібно здогадатися про кого йде мова, або кому належить фраза.
5.Вікторина «Відгадай!»
«…Довго йти не довелося: садиба, яку вона невдовзі побачила, належала, безперечно, йому, бо два димарі на даху виглядали, як заячі вуха, а дах був накритий хутром. Сама садиба виявилася такою великою, що Аліса не квапилася підходити ближче, поки не відкусила чималий кусник гриба в лівій руці й довела свій зріст до двох футів. Але й тепер вона рушила з осторогою. «А що, як він і досі буйний?» — думала вона.» (Шалений Заєць)
«На вигляд наче добродушний,— подумала Аліса,— але які в нього пазурі та зуби!.. Варто з ним триматися шанобливо». (Чеширський Кіт)
«Він тихо дріботів назад, тривожно роззираючись на всі боки, мовби чогось шукав.» (Білий Кролик)
«Вона почала роззиратися довкола, прикидаючи, кудою б непомітно втекти, і раптом угледіла в повітрі якусь дивовижу. Спершу … вкрай розгубилася, але, придивившись пильніше, збагнула, що то — усміх.» (Аліса)
«… почервоніла з люті і, хижо блимнувши очима, вереснула:— Відтяти їй голову! Відтя…» (Королева)
6. Гра-розминка «Австралійський дощ».
Хоч наша подорож дуже захоплива, але, напевне, ви трохи втомились. Оскільки на нашому сьогоднішньому уроці все незвичайне, то зараз ми зробимо незвичайну розминку, яка має назву «Австралійський дощ».
Станьте у коло. Ланцюжком будете повторювати мої рухи. Будьте уважні!
- В Австралії піднявся вітер. (ведучий тре долоні)
Щоб перейти до наступного етапу нашої подорожі, треба вирішити кросворд.
7. Кросворд.
1. Улюблений напій Березневого Зайця.
2. Провідник Аліси у дивосвіті.
3. Дивакуватий учасник чайної церемонії.
4. Кіт із графства … .
5. Який елемент одягу допомогла знайти Кролику Аліса?
|
|
|
|
|
Ч |
А |
Й |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
К |
Р |
О |
Л |
И |
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
К |
А |
П |
Е |
Л |
Ю |
Ш |
Н |
И |
К |
|
|
Ч |
Е |
Ш |
И |
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Р |
У |
К |
А |
В |
И |
Ч |
К |
И |
|
|
|
|
|
8. «Тайнопис».
Перед нами – зашифровані тайнописи. Розшифруймо їх!
3,11,20,11,14,17,7,18,7 15,21,19,15,7,23
(Випий мене) (крокет)
19,10,7,21,19,22,16,12,10 22,19,18
(озеро сліз) (сон)
10,13,9,17,7,18,7 4,21,11,25,19,18
(з’їж мене) (грифон)
9. Асоціативний кущ
Разом з Алісою ми подолали всі перешкоди і пройшли її слідами. Ми змогли ближче пізнати цю чарівну дівчинку. Тепер давайте складемо асоціативний кущ. В ньому ми покажемо риси характеру, які притаманні нашій героїні. (учні записують риси Аліси)
V. Домашнє завдання.
Написати листа Алісі.
VI. Підбиття підсумків уроку.
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Найбільше в мандрівці мені запам’яталася зупинка…
Ще раз я хотів би опинитися …
Я хотів би заприятелювати з …
1