Розробка уроку-подорожі "Світом моди" з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" у 1 класі
Конспект уроку-подорожі
з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»
у 1 класі на тему: «Світом моди»
вчителя початкових класів
Задністрянської СЗШ І ст.
Задорожної О. І.
Тема. УРОК-ПОДОРОЖ «СВІТОМ МОДИ».
Орієнтовні дослідницькі/проблемні запитання уроку:
Мета уроку:
но, висловлення власної думки; сприйняття, аналіз та критична оцінка інформації у друкованому/медіа тексті; дослідує і спостерігає значення слів; розробляє плани дій для розв’язування ситуацій, критично оцінює дані; втілює творчий задуму готовий виріб; дбає про особисте здоров’я і безпеку; встановлює зв’язки між подіями, діяльністю людей та її результатами у часі, працює з різними джерелами соціальної інформації; пізнає себе через різноманітну навчальну діяльність.
ттям «мода»; навчити висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками, оцінювати моду з точки зору шкоди або користі для здоров’я; формувати уявлення про те, що модним бути це красиво, але не слід гнатися за модою; вчити працювати в командах та виконувати ігрові ролі, розуміти те, о кожна людина має право на вираження власної неповторності; розширити знання про моду, не тільки як вміння одягтися, а ще вміння вести здоровий спосіб життя, правильно харчуватися та відпочивати, розуміти мистецтво; розвивати здібності учнів у творчих пошуках власного стилю одягу, своєї внутрішньої краси; викликати інтерес до професій художньо-естетичного циклу; сприяти розвитку творчого мислення, фантазії; виховувати любов до себе як неповторної особистості та оточуючих, естетичний смак, бажання бути охайним, свідомий вибір здорового способу життя.
Очікувані результати:
цької компетентності;
Обладнання: мультимедійна презентація «Мода», розтяжка «Мода», карта зупинок під час подорожі в минуле, плакат машини часу, стіна тематичних слів по темі «Мода», шаблони ляльок хлопчика та дівчинки з набором одягу, картки зі словами-характеристиками, колажі «Модно - ...», карта знань «Що модно?», кольорові таблички на стіні для вправи «Обери позицію», вітальний відеоролик, рухлива фізкультхвилинка, відео про Андре Тана, мультфільм «Корисні підказки про моду».
ХІД УРОКУ
І. Вітання. Психологічне налаштування на урок.
Ранок розпочавсь ласкаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе –
День сьогодні особливий! (Слайд 2)
днімемо усім настрій! За короткий період часу (1 хвилина, поки звучить весела музика) потрібно встигнути привітатися з якомога більшою кількістю присутніх у нашому класі (наприклад, потиснувши один одному руку, «давши п’ять», обіймаючи один одного). (Слайд 3)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Бесіда.
добре! Бо ми можемо сміливо розпочинати наш урок.
посмішку?
Робота з загадкою.
ми будемо подорожувати в часі. А для того, щоб дізнатися яким же світом ми подорожуватимемо, треба відгадати загадку:
Ця дівчина не проста,
До змін завжди вона готова.
Встежиш за нею – твоя заслуга,
Тільки не зловиш ніколи.
То сукня червона, то біла спідниця,
Малий капелюх чи краще без нього…
Їй зовсім одягу не шкода,
Ця дівчина – цариця … (Мода).
Вправа з елементами тренінгу «Мій улюблений одяг».
ло. Зараз ми по черзі називатимемо своє ім’я і улюблену річ з одягу, яку ви одягнули і чому. Почну я…
личить саме вам і підкреслює вашу неповторність! (Слайд 6)
до 1!
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
І ЗУПИНКА. Захист пошукової роботи груп про дитячу моду останніх
століть, що супроводжується переглядом презентації. (Слайд 7)
ся з пильною увагою. В усі часи люди за допомогою одягу старалися справити враження на інших. Ви заздалегідь були поділені на 2 групи. І кожен екіпаж мав підготувати міні-доповідь «Як одягалися діти більш ніж 100 років тому», користуючись пошуковими системами в Інтернеті.
І екіпаж
гу та дитячої моди для дівчаток і хлопчиків не було взагалі. Діти одягалися в такий самий одяг за фасоном, як і дорослі, а для немовлят взагалі не існувало одягу. Раніше дітей було прийнято туго сповивати, тому одяг для дітей представляв собою шматочок матерії. Коли ж дитина ставала дорослішою, підростала, то його одяг складався з простої туніки або ж вільно спадаючої сукні. При цьому не мало значення, якої статі дитина хлопчик чи дівчинка. (Слайди 8-9)
ІІ екіпаж
мою. Для дівчаток був модним одяг рожевого кольору, а для хлопчиків – блакитного. Для дівчаток з’явилися легкі сукні з поясами, а для хлопчиків були розроблені піджаки. Починаючи з 20 століття, починають згладжуватися розходження між одягом для хлопчиків та дівчаток. Дівчатка вже носять штани. Ну а в 21 столітті популярними для сучасних активних дітей стають яскраві футболки, зручні черевики без підборів та джинси. Окремо розробляється одяг для урочистих подій і свят, а також більша увага приділяється аксесуарам в дитячому вбранні. (Слайди 10-14)
нні слідкувати за своїм вбранням. Та, на мою думку, воно не обов’язково повинне бути модним. А ви як вважаєте?
щоб одяг був охайним і чистим.
ІІ ЗУПИНКА. Гра «Одягни ляльку». (Слайд 15)
в ролі модельєрів, стилістів чи дизайнерів, тобто людей, які створюють одяг. Перед вами силуети моделей. В одних дівчинка, а в інших – хлопчик. На кожній моделі записане число, а на одязі – приклади, обчисливши які, ви маєте вибрати той результат, який потрібний вам. Так кожна команда одягне свою модель.
ІІІ ЗУПИНКА. Колективна вправа «Хлопчик очима дівчинки, дівчинка
очима хлопчика». (Слайд 17)
винні бути хлопчики та дівчатка, за для того, щоб їх поважали і з ними було приємно товаришувати. На столі є слова, прошу кожному зачитати те, що йому попадеться і прикріпити на дошці біля моделей хлопчика та дівчинки. (Слова: нечепура, красивий, охайна, розбишака, мила, привітний і т. д.)
… Чи обов’язково носити модний і дорогий одяг, щоб з тобою товаришували? (Слайд 18)
відповідно до погоди та пори роки. Але головне бути здоровим та собою і люди до тебе потягнуться!
ІV ЗУПИНКА. Робота з цеглинками Лего. (Слайд 19)
Голосні звуки – червона та помаранчева цеглинка. Приголосні – синя та блакитна. (Слайд 20)
V ЗУПИНКА. Музична динамічна пауза. (Слайд 21)
Ви сьогодні потрудились,
Бачу трішки вже стомились.
Час прийшов для відпочинку,
Розпочнем фізкультхвилинку!
(Діти лягають на парту і імітують рухи за вчителем)
Сплять маленькі совенята,
Враз відкрили оченята!
Подивились вліво-вправо, вгору і додолу,
А тепер іще навколо.
Оченята блим-блим-блим,
Відпочити треба їм.
Совенята будуть спати,
А ми будемо танцювати! (Слайд 22)
(Далі виконують музичну фізкультхвилинку)
VI ЗУПИНКА. Робота з підручником та в зошиті з друкованою основою.
(Слайд 23)
Підручник с. 82
Робочий зошит с. 24
VII ЗУПИНКА. Колективна робота. Створення карти знань із колажів
«Що модно?». (Слайд 24)
тю може бути і здоровий спосіб життя, різні корисні звички, вміння правильно харчуватись та займатись спортом і т. д. Тому зараз ми колективно розробимо карту знань «Що модно?». (Слайди 25-26)
неповторність» та «Модно - мати корисні звички». 2 група – «Модно - правильно харчуватись» та «Модно - займатися спортом».
VIII ЗУПИНКА. Цікавинки про легенди модного світу. Перегляд відео-
ролика про Андре Тана. (Слайд 27)
тьом аспектам моди. Великі дизайнери стали символами своєї епохи і сьогодні мають сотні послідовників по всьому світу. Список відомих модельєрів модного світу очолюють такі знамениті особистості: Коко Шанель, Крістіан Діор, Джанні Версаче, Луї Вітон та ін. Талановиту плеяду майстрів поповнюють і відомі модельєри з України: Ірина Каравай, Олександр Зелевський, Андре Тан, про якого пропоную переглянути відеоролик. (Слайди 28-30)
IV. Підсумок заняття.
Перегляд мультфільму. (Слайд 31)
ки про моду» і обговорити його.
Інтерактивна вправа «Обери позицію».
ває, з’ясували що означає бути модним і головне бути охайним, ввічливим та добрим!
«Так», «Ні», «Вагаюсь», встати у відповідні кутики в класі де розміщені зелений, червоний та жовтий листок, і обґрунтувати свій вибір.
Модним треба бути для того, щоб мати багато друзів.
Бути собою та любити життя – це модно.
Самооцінка роботи на уроці.
ньому уроці?
Список використаних джерел
льної середньої освіти (у 2 частинах) / О. В. Волощенко, О. П. Козак, Г. С. Остапенко – К.: Світич, 2018 – Частина 1 – 128 ст.: - іл.
освіти (у 4 частинах) / О. В. Волощенко, О. П. Козак, Г. С. Остапенко – К.: Світич, 2018 – Частина 2 – 80 с.: - іл.