Розробка уроку-подорожі "Світом моди" з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" у 1 класі

Про матеріал

Розробка уроку-подорожі "Світом моди" з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" у 1 класі

Перегляд файлу

                                         Конспект уроку-подорожі

з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»

                                                     у 1 класі на тему: «Світом моди»

                                         вчителя початкових класів

                                         Задністрянської СЗШ І ст.

                       Задорожної О. І.

Тема. УРОК-ПОДОРОЖ «СВІТОМ МОДИ».

Орієнтовні дослідницькі/проблемні запитання уроку:

  • Що означає бути модним?
  • Як виявляти свою неповторність?
  • Хто створює модний одяг?
  • Як змінюється мода?
  • Чому здоровим бути модно?
  • Чи варто гнатися за модою?

Мета уроку:

  • Формувати ключові компетентності: взаємодія із іншими особами ус-

но, висловлення власної думки; сприйняття, аналіз та критична оцінка інформації у друкованому/медіа тексті; дослідує і спостерігає значення слів; розробляє плани дій для розв’язування ситуацій, критично оцінює дані; втілює творчий задуму готовий виріб; дбає про особисте здоров’я і безпеку; встановлює зв’язки між подіями, діяльністю людей та її результатами у часі, працює з різними джерелами соціальної інформації; пізнає себе через різноманітну навчальну діяльність.

  • Формувати предметні компетентності:  ознайомити  дітей  з  поня-

ттям «мода»; навчити висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками, оцінювати моду з точки зору шкоди або користі для здоров’я; формувати уявлення про те, що модним бути  це красиво, але не слід гнатися за модою; вчити працювати в командах та виконувати ігрові ролі, розуміти те, о кожна людина має право на вираження власної неповторності; розширити знання про моду, не тільки як вміння одягтися, а ще вміння вести здоровий спосіб життя, правильно харчуватися та відпочивати, розуміти мистецтво; розвивати здібності учнів у творчих пошуках власного стилю одягу, своєї внутрішньої краси; викликати інтерес до професій художньо-естетичного циклу; сприяти розвитку творчого  мислення, фантазії; виховувати любов до себе як неповторної особистості та оточуючих, естетичний смак, бажання бути охайним, свідомий вибір здорового способу життя.

Очікувані результати:

  • Уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування;
  • Взаємодіяти в команді для досягнення навчальних цілей;
  • Висловлювати власну думку, відповідати на поставлені запитання;
  • Шукати самостійно інформацію учням, у  яких є достатній рівень чита-

цької компетентності;

  • Ділитися своїми почуттями та емоціями від прослуханого чи почутого;
  • Дбайливо ставитися до свого здоров’я;
  • Творити модні речі.

Обладнання: мультимедійна презентація «Мода», розтяжка «Мода», карта зупинок під час подорожі в минуле, плакат машини часу, стіна тематичних слів по темі «Мода», шаблони ляльок хлопчика та дівчинки  з набором одягу, картки зі словами-характеристиками, колажі «Модно - ...», карта знань «Що модно?», кольорові таблички на стіні для вправи «Обери позицію», вітальний відеоролик, рухлива фізкультхвилинка, відео про Андре Тана, мультфільм «Корисні підказки про моду».

ХІД УРОКУ

І. Вітання. Психологічне налаштування на урок.

Ранок розпочавсь ласкаво,

Світить сонечко ласкаво,

В календарик заглядає

І від посмішки аж сяє.

Знає сонце гомінливе –

День сьогодні особливий! (Слайд 2)

  • Чим же сьогоднішній день для нас особливий, діти?
  • То давайте зараз весело привітаємося між собою та з нашими гостями і пі-

днімемо усім настрій! За короткий період часу (1 хвилина, поки звучить весела музика) потрібно встигнути привітатися з якомога більшою кількістю присутніх у нашому класі (наприклад, потиснувши один одному руку, «давши п’ять», обіймаючи один одного). (Слайд 3)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Бесіда.

  • Бачу всі посміхаються, а це значить що у вас гарний настрій. І це дуже

добре! Бо ми можемо сміливо розпочинати наш урок.

  • Скажіть, будь ласка, що піднімає вам настрій? Що може визвати у вас

посмішку?

  • Чи можете ви повернутися в той час коли вам було весело?
  • А що б допомогло вам у цьому?
  • Так, це машина часу. Погляньте як же вона виглядає! (Слайд 4)

Робота з загадкою.

  • Отож ви вже зрозуміли, що сьогодні у нас буде особливий урок, тому що

ми будемо подорожувати в часі. А для того, щоб дізнатися яким же світом ми подорожуватимемо, треба відгадати загадку:

Ця дівчина не проста,

До змін завжди вона готова.

Встежиш за нею – твоя заслуга,

Тільки не зловиш ніколи.

То сукня червона, то біла спідниця,

Малий капелюх чи краще без нього…

Їй зовсім одягу не шкода,

Ця дівчина – цариця … (Мода).

  • Ви молодці! Світом моди! А що ж таке «мода»?
  • Мода – це те, що подобається людям у цей час. (Слайд 5)

Вправа з елементами тренінгу «Мій улюблений одяг».

  • Ви приготувались і одягнулись в улюблений одяг? Давайте станемо у ко-

ло. Зараз ми по черзі називатимемо своє ім’я і улюблену річ з одягу, яку ви одягнули і чому. Почну я…

  • Значить, кожен із вас вже має свій стиль. Це не те, що всі носять, а те, що

личить саме вам і підкреслює вашу неповторність! (Слайд 6)

  • Отже, взялись за руки, заплющили оченята і починаємо відлік часу  від 10

до 1!

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

І ЗУПИНКА. Захист пошукової роботи груп про дитячу моду останніх

століть, що супроводжується переглядом презентації. (Слайд 7)

  • Діти, ми з вами опинилися в минулому. Споконвіку до одягу люди стави-

ся з пильною увагою. В усі часи люди за допомогою одягу старалися справити враження на інших. Ви заздалегідь були поділені на 2 групи. І кожен екіпаж мав підготувати міні-доповідь «Як одягалися діти більш ніж 100 років тому», користуючись пошуковими системами в Інтернеті.

І екіпаж

  • Дитячий одяг з’явився тільки 200 років тому. До цього часу дитячого одя-

гу та дитячої моди для дівчаток і хлопчиків не було взагалі. Діти одягалися в такий самий одяг за фасоном, як і дорослі, а для немовлят взагалі не існувало одягу. Раніше дітей було прийнято туго сповивати, тому одяг для дітей представляв собою шматочок матерії. Коли ж дитина ставала дорослішою, підростала, то його одяг складався з простої туніки або ж вільно спадаючої сукні. При цьому не мало значення, якої статі дитина хлопчик чи дівчинка. (Слайди 8-9)

ІІ екіпаж

  • На початку 19 століття з’явився одяг для дітей розділений за колірною га-

мою. Для дівчаток був модним одяг рожевого кольору, а для хлопчиків – блакитного. Для дівчаток з’явилися легкі сукні з поясами, а для хлопчиків були розроблені піджаки. Починаючи з 20 століття, починають згладжуватися розходження між одягом для хлопчиків та дівчаток. Дівчатка вже носять штани. Ну а в 21 столітті популярними для сучасних активних дітей стають яскраві футболки, зручні черевики без підборів та джинси. Окремо розробляється одяг для урочистих подій і свят, а також більша увага приділяється аксесуарам в дитячому вбранні. (Слайди 10-14)

  • Дякую за підготовлену роботу. Так кожна дівчина і кожний хлопець пови-

нні слідкувати за своїм вбранням. Та, на мою думку, воно не обов’язково повинне бути модним. А ви як вважаєте?

  • Так, не всі батьки мають змогу одягати своїх дітей у дорогі речі. Головне,

щоб одяг був охайним і чистим.

ІІ ЗУПИНКА. Гра «Одягни ляльку». (Слайд 15)

  • Кожна команда на цій зупинці має згадати математику і спробувати себе

в ролі модельєрів, стилістів чи дизайнерів, тобто людей, які створюють одяг. Перед вами силуети моделей. В одних дівчинка, а в інших – хлопчик. На кожній моделі записане число, а на одязі – приклади, обчисливши які, ви маєте вибрати той результат, який потрібний вам. Так кожна команда одягне свою модель.

  • Молодці! Давайте ваші роботи розмістимо на дошці. (Слайд 16)

ІІІ ЗУПИНКА. Колективна вправа «Хлопчик очима дівчинки, дівчинка

очима хлопчика».  (Слайд 17)

  • Завдання цієї вправи полягає в тому, що вам потрібно озвучити, якими по-

винні бути хлопчики та дівчатка, за для того, щоб їх поважали і з ними було приємно товаришувати. На столі є слова, прошу кожному зачитати те, що йому попадеться і прикріпити на дошці біля моделей хлопчика та дівчинки. (Слова: нечепура, красивий, охайна, розбишака, мила, привітний і т. д.)

  • Діти, обговоріть в групках пів хвилинки часу і обґрунтуйте свою відповідь

… Чи обов’язково носити модний і дорогий одяг, щоб з тобою товаришували? (Слайд 18)

  • Так, важливо бути одягненим охайно, зручно, чисто, по розміру і зросту,

відповідно до погоди та пори роки. Але головне бути здоровим та собою і люди до тебе потягнуться!

ІV ЗУПИНКА. Робота з цеглинками Лего. (Слайд 19)

  • На цій зупинці побудуємо звукову модель слова «мода» із цеглинок Лего.

Голосні звуки – червона та помаранчева цеглинка. Приголосні – синя та блакитна. (Слайд 20)

  • Поділіть слово на склади та визначте наголос.
  • Скільки букв у слові? Звуків?
  • Назвіть голосні та приголосні звуки?

V ЗУПИНКА. Музична динамічна пауза. (Слайд 21)

Ви сьогодні потрудились,

Бачу трішки вже стомились.

Час прийшов для відпочинку,

Розпочнем фізкультхвилинку!

(Діти лягають на парту і імітують рухи за вчителем)

Сплять маленькі совенята,

Враз відкрили оченята!

Подивились вліво-вправо, вгору і додолу,

А тепер іще навколо.

Оченята блим-блим-блим,

Відпочити треба їм.

Совенята будуть спати,

А ми будемо танцювати! (Слайд 22)

(Далі виконують музичну фізкультхвилинку)

VI ЗУПИНКА. Робота з підручником та в зошиті з друкованою основою.

(Слайд 23)

Підручник с. 82

Робочий зошит с. 24

VII ЗУПИНКА. Колективна робота. Створення карти знань із колажів

«Що модно?». (Слайд 24)

  • Давайте переглянемо комікс про  білочку-модницю!
  • Що обереш ти: бути модним чи здоровим?
  • Так, стиль – відмінна особливість кожної людини, але такою ж особливіс-

тю може бути і здоровий спосіб життя, різні корисні звички, вміння правильно харчуватись та займатись спортом і т. д. Тому зараз ми колективно розробимо карту знань «Що модно?». (Слайди 25-26)

  • 1 група – створює колаж «Модно -  одягатись так, щоб підкреслити свою

неповторність» та «Модно -  мати корисні звички». 2 група – «Модно -  правильно харчуватись» та «Модно -  займатися спортом».

  • Після чого прикріплюємо на нашу заготовку на дошці.       

VIII ЗУПИНКА. Цікавинки про легенди модного світу. Перегляд відео-

ролика про Андре Тана. (Слайд 27)

  • Не можна забувати і про тих людей, які стали першопрохідцями по бага-

тьом аспектам моди. Великі дизайнери стали символами своєї епохи і сьогодні мають сотні послідовників по всьому світу. Список відомих модельєрів модного світу очолюють такі знамениті особистості: Коко Шанель, Крістіан Діор, Джанні Версаче, Луї Вітон та ін.  Талановиту плеяду майстрів поповнюють і відомі модельєри з України: Ірина Каравай, Олександр Зелевський, Андре Тан, про якого пропоную переглянути відеоролик. (Слайди 28-30)

IV. Підсумок заняття.

Перегляд мультфільму. (Слайд 31)

  • Зараз я пропоную вам переглянути уривок з мультфільму «Корисні підказ-

ки про моду» і обговорити його.

  • Чи варто оцінювати людей за їхнім одягом?
  • Чи траплялося тобі бути у схожій ситуації? Як ти діяв/-ла?

Інтерактивна вправа «Обери позицію».

  • Діти, сьогодні ми з вами дізналися багато нового про моду і якою вона бу-

ває, з’ясували що означає бути модним і головне бути охайним, ввічливим та добрим!

  • Я читатиму твердження, відповідаючи на яке ви маєте обрати позицію

«Так», «Ні», «Вагаюсь», встати у відповідні кутики в класі де розміщені зелений, червоний та жовтий листок, і обґрунтувати свій вибір.

Модним треба бути для того, щоб мати багато друзів.

Бути собою та любити життя – це модно.

Самооцінка роботи на уроці.

  • Покажіть за допомогою жестів, як ви оцінюєте свою роботу на сьогодніш-

ньому уроці?

  • Дякую всім за працю! Молодці! Будьте здорові та модні! (Слайд 32)

Список використаних джерел

  1. Я досліджую світ: підручник інтегрованого курсу для 1 класів закладів зага-

льної середньої освіти (у 2 частинах) / О. В. Волощенко, О. П. Козак, Г. С. Остапенко – К.: Світич, 2018 – Частина 1 – 128 ст.: - іл.

  1. Я досліджую світ: робочий зошит для 1 класу  закладів  загальної  середньої

освіти (у 4 частинах) / О. В. Волощенко, О. П. Козак, Г. С. Остапенко – К.: Світич, 2018 – Частина 2 – 80 с.: - іл.

  1. https://svitdovkola.org

 

 

 

docx
Додано
20 лютого 2019
Переглядів
1259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку