Тема: Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Таємниці Шевченківських шляхів. Мета: поглибити, узагальнити, систематизувати знання учнів з фонетики, орфоепії, графіки, орфографії, вдосконалювати орфоепічні і орфографічні навички, розвивати пам`ять і логічне мислення, вміння систематизувати вивчений матеріал. Виховувати любов до рідної мови. Тип уроку: урок узагальнення і систематизації вивченого (урок-подорож) з використанням інтерактивних методів навчання
У В А ГА! 1. Що вивчає фонетика? 2. Що вивчає графіка? 3. Випадання одного із звуків називається… 4.За допомогою яких букв передається м’якість приголосних на письмі? 5.Перед якими літерами ставиться апостроф? 6. Якщо літери стоять у певному порядку – це… 7. Якщо у словах звуки замінюють один одного – це… 8. Буквосполучення jо вживається… 9. Назва цього знака в перекладі з давньогрецької мови означає “кривий”, “зігнутий”. 10. Наголос – це…
Відгадайте звуки і зашифроване слово 1. Приголосний, глухий. Моя пара [х] 2.Голосний, перед наголошеним складом наближаюся до [у] 3. Я на початку слова буквар 4. Приголосний, дзвінкий, моя пара [с] 5. Голосний, перша буква алфавіту 6. Приголосний, твердий. дзвінкий, не маю пари. Знайдіть мене у слові ріка
Світа… Край неба пала.. Соловейко в темнім га… Сонце зустріча…, Тихесенько вітер ві… Степи, лани мрі…ть Між ..рами над ставами верби зелені…ть сади р..сні похилились Тополі поволі Сто…ть собі і мов сторожа Розмовля…ть з полем…. Вибірковий диктант Вставити пропущені літери і виписати слова, в яких звуків більше, ніж букв Вибірковий диктант
Коли Шевченкові виповнилося шістнадцять років, він став свідком визвольного повстання у Вільні. Пристрасне бажання бачити Україну вільною, привело поета до Кирило-Мефодіївського товариства. Злісні утиски, безжалісне ставлення до кріпаків, гнітучий контраст між життям панів та рабів, а найбільше - німа покора земляків вразили Шевченка. З поданого тексту випишіть слова, в яких відбулося спрощення і слова, в яких спрощення немає