Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 21 по 30 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 31 серпня.

УРОК-ПОДОРОЖ У ЧАСІ з української мови для 3 класу на тему: "Вправи на розпізнавання часових форм дієслова".

Про матеріал

Що діти люблять найбільше? Звісно, подорожувати! Особливо, коли йде мова про своє минуле й майбутнє... Так і наші діти на уроці української мови вивчали часи і подорожували! А теперешнє - це знання і дитячі посмішки!

Перегляд файлу

Подорож у часі

Тема: "Вправи на розпізнавання часових форм дієслова". 3 клас

Мета: вдосконалювати вміння учнів розпізнавати час дієслів, вживати дієслова в різних часових формах; розвивати зв'язне мовлення школярів, вміння аналізувати, узагальнювати; виховувати працелюбність.

Обладнання: підручник "Українська мова" 3 кл. (за ред. Вашуленко М.С.) емблеми для кожного учня на 3 команди: "козачата", "сучасники", "нова генерація"; плакат "Машина часу"; плакат "Учні в майбутньому"; індивідуальні картки; проектор.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Встали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 422, с.168-169)

Гра "Дуель"

Учні одне одному загадують підготовлені загадки про пташок.

2. Каліграфічна хвилинка

Урок продовжимо без зупинки

з каліграфічної хвилинки

к, ки, ип, пі, іт, ти   

кипіти, клекотіти, вирувати, пінитися.

У чайнику закипіла вода.

- Діти, хочу звернути вашу увагу, на написання літери "к". Слідкуємо за моєю рукою: пряма похила лінія, ставимо крапочку, ведемо вверх, заокруглюємо униз і виводимо на середину лінії, не відриваючи руки ведемо вправо по написаному, вниз і заокруглюємо вверх.

3. Словникова робота

- До вашого словничка ще входить одне словникове слово, те, яке треба запам'ятати.

Кипіти - нагрівшись до 100 градусів, випускати пару (про посудину з рідиною), клекотіти, вирувати, пінитися під час нагрівання, випускаючи гарячу пару (про рідину).

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

-    Сьогодні, дітки, урок у нас незвичайний. Ми здійснимо подорож у часі. Мандруючи з минулого в теперішнє, ми намагатимемося заглянути в майбутнє. Побуваємо в минулому, теперішньому та майбутньому часах, збагатимо словниковий запас, вдосконалюватимемо свої вміння визначати час дієслів. Попрацюємо плідно і отримаємо за гарні відповіді - хвилинки, як символ часу.

- Але, що це трапилось? Наша машина часу ніяк не може нас перенести в майбутнє, для цього нам необхідно продемонструвати все, що ви вже знаєте і вчите зараз.

(Діти розподілені на 3 групи по рядах - козачата, сучасники, нова генерація. Роздаю 3 учням з різних груп індивідуальну роботу на картках)

- Які частини мови ми вже вивчили?

- Назвіть приклади іменників - власних назв?

- За чим змінюються іменники?

- Від якої частини мови залежить рід прикметників?

- Назвіть приклади прикметників чоловічого, жіночого, середнього роду і які вони мають закінчення?

- Яку частину мови ми зараз вивчаємо?

- Скільки часів має дієслово? Дайте визначення.

(За правильні відповіді роздаю заохочувальні хвилинки)

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Міркуймо (вправа 424, с.169)

-  Вилучите "зайве" слово. Відповідь обґрунтуйте.

  • Біжить - теперішній час, решта дієслів - минулий.
  • Кипіння - іменник, решта - дієслова.
  • Намалюю - дієслово майбутнього часу, решта - теперішнього.
  • Стрибок - іменник, решта - дієслова.

- Випишіть тільки дієслова теперішнього часу.

2. Самостійна робота з наступною самоперевіркою з дошки. (вправа 423, с.169)

- Прочитайте текст, доберіть до нього заголовок.

(На дошці стоять картки із зображенням закінчення, основи, кореня, префікса, суфікса. Пропоную дитині вийти до дошки, знайти префіксі дати визначення. що таке префікс.)

- Випишіть дієслова з префіксами. Позначте префікси. У якому часі вжиті виписані вами дієслова?

- Розібрати слово витягла за будовою.

- Які ви молодці, стільки всього вже навчились і знаєте, що наша машина часу зазирнула в минуле і захотіла вам, дітки, зробити приємне і нагадати те, якими ви були, коли прийшли вперше до нашої школи в перший клас. Скільки ви вже всього знаєте і вмієте! Молодці! (Відкриваю плакат минуле)

3. Фізкультхвилинка

- Ми добре попрацювали і тепер відпочинемо і покажемо нашій машині часу і гостям, як ми знаємо не тільки нашу рідну мову, а ще й болгарську.

Руханка "Глава, рамено, коліна, пальці"

4. Поетична хвилинка

- Але з нами завжди в серці любов до рідного слова, милого краю, нашої Батьківщини. І дівчата з трьох різних груп продемонструють, як вони вміють виразно читати вірш, пронизаний любов'ю до рідної України, а ми з вами оберемо, хто найкраще декламує вірш.

         Мій рідний край

Мій край чудовий - Україна!

Тут народились ти і я.

Тут над ставком верба й калина,

Чарівна пісня солов'я.

 

Все найдорожче в цілім світі,

Бо тут почався наш політ.

Цвітуть волошки сині в житі,

Звідсіль ведуть дороги в світ.

 

Усе найкраще і єдине,

І радощі усі, й жалі...

Мій рідний краю, Україно!

Найкраще місце на землі!

                          Н.Красоткіна

5. Робота в парі (вправа 425, с.169)

- Щоб машина часу швидше нам відкрила теперішнє, давайте зараз не відкладаючи ані хвилинки продемонструємо, як ми вміємо ставити дієслова в потрібній часовій формі.

- Прочитайте, слова для довідки, прочитайте запис. Користуючись довідкою, вставте на місці крапок змінені дієслова. Можете працювати в парах.

- Слова стоять в неозначеній формі, але їх треба так змінити, щоб був зв'язок слів у реченні.

- Подібну вправу ви будете виконувати вдома, необхідно визначити час дієслів - впр. 426, с.170, повторити правила про часові форми дієслів.

- Молодці, і машина часу відкриває нам секретик - вона вміє зупиняти час і покаже нам, які ви є зараз, в теперішньому, подивіться на дошку. (Відкриваю плакат).

Цікаво, чи перенесе все ж таки машина часу нас в майбутнє? Чи справимося ми з наступними завданнями? Що там нас чекає?

V. Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу.

1. Гра "Минуле-теперішнє-майбутнє"

(Вивішую на дошку плакат- таблицю із надписами часу і запитаннями до них)

Минулий час

Теперішній час

Майбутній час

Що робив?

 

 

(козачата)

Що роблю?

 

 

(сучасники)

Що робитиму?

Що буду робити?

 

(нова генерація)

- Діти, вам необхідно по рядах, в залежності від ваших емблем, написати найбільше слів часу, призначеного для вас. Можете працювати в парах, групах.

- Який висновок ми можемо зробити? Як правильно визначити час дієслів?(треба правильно поставити питання і визначити коли відбувається дія).

- Якщо дія відбувається тоді, коли про неї говоримо, то це який час? (теперішній)

- Якщо дія відбулася до того, як про неї говоримо? (минулий)

- Якщо дія відбудеться після того, як про неї говоримо? (майбутній)

2. Гра "Сходинки"

1. Хто частини мови знає,

"зайве" слово відгадає:

зустрічай, чай, умикай, вставай.

2. Тепер повинен, друже, ти

Споріднені слова знайти.

До слова пильную: запилився, пилок, пилка, пильно.

3. Тепер завдання номер три:

Синонім точний добери.

До слова кепкувати: вітатися, реготати, глузувати, штовхатися.

4. А до дієслів також

Є антоніми. Атож!

До слова підняти: вирівняти, відняти, опустити, зменшити.

- Діти, ви знаєте, що ви зуміли зробити неможливе - попасти в майбутнє. Наша машина часу не витримала такого напруження, від ваших знань і гарних відповідей, і зазирнула в майбутнє. Подивіться, ви там зовсім дорослі і вже володієте певною професією. Але для того, щоб ваше майбутнє нам посміхалося, не можна витрачати жодної хвилинки даремно. І ось у вас - ваші відповіді, це ваші хвилинки, ваша запорука прекрасного майбутнього, в якому є любов до знань, до рідної мови, до Батьківщини.

- Давайте поміркуємо і наведемо приклади-дієслова, чим же ви будете займатися в майбутньому. (Навчатиму, буду лікувати, співатиму,виховуватиму, буду керувати тощо)

E:\Мои документы\ТАНЮЛЬКИН\ПОЧАТКОВА ШКОЛА\фото 2015\DSCN3072.jpg

VІ. Підсумок уроку.

- Що вивчали на уроці?

- Як змінюються дієслова?

- З яким настроєм закінчуєте урок?

VІІ. Домашнє завдання.

Вправа 426, с. 170, повторити правила про часові форми дієслів.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
1 лютого
Переглядів
711
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку