Урок-подорож у Дніпро із застосуванням інтерактивних технологій «Дієприкметник як особлива форма дієслова. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль»

Про матеріал
До вашої уваги комбінований урок засвоєння знань, який можна застосовувати й під час дистанційного навчання
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Станція «Знайомство»

Номер слайду 2

Дієприкметник як особлива форма дієслова Урок-подорож з використанням інтерактивних технологій

Номер слайду 3

Мета: ознайомитись з дієприкметником як особливою формою дієслова, формувати загальнопізнавальні вміння знаходити дієприкметники у текстах, визначати їх роль у реченнях, розвивати творчі вміння використання дієприкметників у власних висловлюваннях, виховувати любов до рідного краю, повагу до надбань українського народу, до його історії.

Номер слайду 4

Група «Дослідники» Робота з Інтернетом Тлумачним словником Побудова таблиці

Номер слайду 5

Група «Аналітики» Аналіз виконаних завдань Порфоліо уроку

Номер слайду 6

«Творча» група Презентація про дієприкметник Творчі завдання

Номер слайду 7

Група «Журналісти» Підсумкова інтерактивна вправа «Мікрофон» Стаття про урок на основі рефлексійної анкети

Номер слайду 8

Група «Практики» Виконання практичних завдань

Номер слайду 9

Цілевизначення: Ми намагатимемось бути на уроці ефективними, толерантними Мати посмішку на обличчі

Номер слайду 10

Станція «Повторювальна» Робота в парах – карточки із завданнями Коло дошки – розбір прикметника як частини мови На комп’ютері – тести на повторення про прикметник Для решти класу – тести на повторення про дієслово

Номер слайду 11

1.Дієслово – це самостійна частина мови, яка означає: а) ознаку предмета б) число, кількість предметів і порядок їх при лічбі в) дію або стан предмета

Номер слайду 12

2. Дієслово відповідає на запитання: А) Що робити? Б) Який? Чий? В)Скільки? Котрий?

Номер слайду 13

3. Дієслово має: А) 5 граматичних форм Б) 6 граматичних форм В)4 граматичні форми

Номер слайду 14

4. Дієслово в реченні найчастіше виступає: А) Додатком Б) Обставиною В) Присудком

Номер слайду 15

5. У якому рядку всі слова – форми дієслова: А) Удосконалення, досконалість, удосконалив Б) Удосконаливши, досконалювати, удосконалення В) Удосконалюючи, удосконалювати, удосконалений

Номер слайду 16

6. У якому рядку всі дієслова належать до особових форм: А)Спав би, співаємо, слухати Б) Іде, говорю, хай змагаються В) Вітай, аплодуватимуть, усміхнені

Номер слайду 17

7. У якому реченні вжито безособове дієслово: А)З моря повіває прохолодою. Б) Пахнуть трави у лузі. В) Жити – Вітчизні служити.

Номер слайду 18

8. У якому рядку дієслова належать тільки до I дієвідміни: А) Читати, грати, клеїти Б) Казати, минати, допомагати В) Вітати, нести, садити

Номер слайду 19

Відповіді: 1 – в 2 – а 3 – а 4 – в 5 – в 6 – б 7 – а 8 - б

Номер слайду 20

Станція «Пізнавальна» Випереджувальне завдання «Лінгвістичний марафон» – презентація «Дієприкметник»

Номер слайду 21

+ ДІЄСЛОВО ПРИКМЕТНИК ДІЄПРИКМЕТНИК захоплена

Номер слайду 22

Граматичні ознаки Відповідає на запитання який? яка? яке? які? Змінюється за родами, числами, відмінками Виступає в реченні означенням, присудком Доконаний і недоконаний вид Теперішній і минулий час Активний і пасивний стан

Номер слайду 23

Дієприкметники можуть мати залежні слова (іменники, займенники, прислівники) ПРАЦЮЮЧИЙ (ДЕ?) НА ДІЛЯНЦІ ЗАКІНЧЕНА (КИМ?) НАМИ РОБОТА РОЗКАЗАНИЙ (КОЛИ?) ВЧОРА

Номер слайду 24

Іменники-друзі Подарунок (який?) куплений Рибка (яка?) зловлена Діти(які?) нагодовані

Номер слайду 25

Дієприкметник може виступати в реченні означенням Згаяного часу і конем не доженеш . (Народна творчість)

Номер слайду 26

Дієприкметник може виступати в реченні присудком Моя хата небом укрита,землею підбита,вітром загороджена (Народне прислів'я)

Номер слайду 27

Станція «Будівельна» Ознаки дієприкметника Запи тання Ознаки прикметника Ознаки дієслова Синтаксична роль

Номер слайду 28

Ознаки дієприкметника Запитання Ознаки прикметника Ознаки дієслова Синтаксична роль Який? Яка? Яке? Які? Рід : чоловічий жіночий середній   Число: однина множина   Відмінок   Може мати залежні слова   Вид: доконаний недоконаний Час: теперішній майбутній   Активний і пасивний Означення   Присудок

Номер слайду 29

Станція «Пошукова» «Лінгвістичний практикум» Вправа 120 – виписати дієприкметники разам із залежними словами. Група «Практики» 1 варіант – визначає рід 2 варіант – число Інші групи - відмінок

Номер слайду 30

Станція «Вибіркова» Гра «Уважний слухач» Завдання: вибрати дієприкметники з розповіді й визначити вид, час

Номер слайду 31

Станція «Здоров’ятко» Фізхвилинка у музеї військової техніки

Номер слайду 32

Станція «Спростережлива» Інтерактивна гра «Соняшникове поле» Утворити дієприкметники за початком, що зустрілись в Аерокосмічному музеї. Додати соняшник до соняшника і записати в зошиті, пов’язавши їх з іменниками.

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Станція «Творча» Міні-твір «Поле половецьких баб» Використати дієприкметники, з’ясувати їх синтаксичну роль

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Станція «Підсумкова» Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Номер слайду 37

Станція «Рефлексія» Чи досягнені цілевизначення: Ми намагатимемось бути на уроці ефективними, толерантними, з посмішкою на обличчі Стаття про урок Оцінювання роботи на уроці

Номер слайду 38

Станція «Домашнє завдання» Опрацювати с.70 Середній рівень – вправа 124 (1 завдання) Достатній рівень – виписати з художнього твору 10 дієприкметни- ків, визначити рід, число, відмінок Високий рівень – скласти твір-мініатюру «Мої враження від подорожі на уроці»

ppt
Додав(-ла)
Люта Тетяна
До підручника
Українська мова 7 клас (Горошкіна О.М., Попова Л.О.)
Додано
6 жовтня 2023
Переглядів
310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку