Удосконалювати вміння дітей працювати у групах.
Сприяти розвитку мовлення , творчої уяви, фантазії дітей.
Розвивати інтерес до мовних явищ , бажання пізнання нового.
Виховувати почуття взаємодопомоги, створювати почуття
успіху.
Тема: Подорож у казку.
Мета: Удосконалювати вміння дітей працювати у групах.
Сприяти розвитку мовлення , творчої уяви, фантазії дітей.
Розвивати інтерес до мовних явищ , бажання пізнання нового.
Виховувати почуття взаємодопомоги, створювати почуття
успіху.
Обладнання: малюнки, ребуси, записи на дошці.
Хід уроку
І. Повідомлення теми і мети заняття.
- Чи любите ви слухати казки?.. А хто пробував їх самостійно складати?.. Сьогодні ви допоможете мені скласти казку.
ІІ. Казка. ( На кожну зупинку вчитель прикріплює малюнок)
- В одному казковому ---------( будиночку) на краю чудового міста Граматика жила була -----(дівчинка) . А звали цю дівчинку-------------( Розуминка). А, як ви вважаєте, чому її так назвали?... А тому, що вона добре знала українську мову і допомагала усім мешканцям цього міста розумними порадами.
Дізнався про це злий чаклун на ймення -----------( Крук) . Схопив він Розуминку і сховав у своєму----------(замку), щоб не робила дівчинка більше добра людям, а своїм воїнам наказав добре її пильнувати. Сидить Розуминка у високій ---------- ( вежі) і чекає поки хтось її визволить.
- А давайте ми їй допоможемо. Згодні?
ІІІ. Завдання 1.
-Ідемо ( тупають ногами) . Дорога далека, ідемо повільно – не поспіємо. Треба шукати інший транспорт. На чому подорожують у казках?.....
А ми полетимо на -----------( кульках) . Клоун казкові кульки продає тільки за правильні відповіді. Складіть слова з букв….. Полетіли…( На кульках букви, з яких діти складають слова.)
IV. Завдання 2.
-І ось ми біля стін зачарованого замку. Нас зустрічає -----------( лицар). Не хоче він нас пропускати . Говорить, що це їх земля, але пропустить , якщо ми подолаємо сходинки споріднених слів.
( Придумайте споріднені слова до слова « земля»).
_ Проходьте через міст - сказав лицар і чемно вклонився, бо теж поважав розумних людей.
V. Завдання 3.
- Міст ми перейшли, але у фортецю потрапити не можемо. Дорога закрита . Давайте постукаємо у двері, можливо хтось почує і відімкне нам….
( стукаємо)
Двері зі скрипом відкриваються і на порозі з*явився старенький ----------(дідусь).
- Не знаю, чи варто вас пропускати , та якщо ви відновите старовинні прислів*я -– дорога відкрита.
а) « Живі речення»
- Гірким словом лічать, а солодким – калічать.
- Чужі мови знай, а свої не забувай.
б) Поки діти працюють у групах , вчитель з класом доповнює інші прислів*я. - Ось вам ---------(ключ) . Проходьте. – сказав старий чарівник.
І тут знову з*явився злий Крук. Він сказав , що ми повинні відгадати, в якій із трьох веж свого замку він заховав Розуминку.
Вежа Загадок.
Маленька, менша від мачини,
Ні з ким не стану на борню,
А при читанні, коли треба,
Й людини мову зупиню. ( Крапка)
Біла нивка невеличка
Там розсипана пшеничка.
Очками її зберем,
А думкою розімнем.
Хто ниву буде обробляти,
Буде все на світі знати. ( Букви, зошит)
Не колода і не пень,
А лежить цілий день.
Не копає і не косить
Тільки їсти щораз просить. ( Ледар)
- Якщо ми не піддамося ліні, то зможемо здійснити усе.
Вежа Віршованих рядків.
Вчитель читає вірш, а учні додають рими…
- І у цій вежі ми не знайшли полонянку . У нас залишилась остання спроба, остання ве-жа чекає , щоб хтось розкрив її таємницю.
Вежа «Дивних слів»
- Зазирнути у вежу зможе той, хто розшифрує слова.( Гра « Свічечка»)
Слова: можна забрати дівчинку додому.
VI. Підсумок і домашнє завдання.
- Кожна казка має щасливий кінець. А спробуйте пофантазувати і уявити , чим закінчи-лася казка про дівчинку Розуминку і чарівника Крука…