Урок,Подорож у казку. Складання казки.

Про матеріал

Удосконалювати вміння дітей працювати у групах.

Сприяти розвитку мовлення , творчої уяви, фантазії дітей.
Розвивати інтерес до мовних явищ , бажання пізнання нового.
Виховувати почуття взаємодопомоги, створювати почуття
успіху.

Перегляд файлу

Тема: Подорож у казку. 

Мета: Удосконалювати вміння дітей працювати у групах. 
Сприяти розвитку мовлення , творчої уяви, фантазії дітей. 
Розвивати інтерес до мовних явищ , бажання пізнання нового. 
Виховувати почуття взаємодопомоги, створювати почуття 
успіху. 
Обладнання: малюнки, ребуси, записи на дошці.

 

Хід уроку

 

І. Повідомлення теми і мети заняття. 
- Чи любите ви слухати казки?.. А хто пробував їх самостійно складати?.. Сьогодні ви допоможете мені скласти казку. 

ІІ. Казка. ( На кожну зупинку вчитель прикріплює малюнок) 
- В одному казковому ---------( будиночку) на краю чудового міста Граматика жила була -----(дівчинка) . А звали цю дівчинку-------------( Розуминка). А, як ви вважаєте, чому її так назвали?... А тому, що вона добре знала українську мову і допомагала усім мешканцям цього міста розумними порадами. 
Дізнався про це злий чаклун на ймення -----------( Крук) . Схопив він Розуминку і сховав у своєму----------(замку), щоб не робила дівчинка більше добра людям, а своїм воїнам наказав добре її пильнувати. Сидить Розуминка у високій ---------- ( вежі) і чекає поки хтось її визволить. 
- А давайте ми їй допоможемо. Згодні? 

ІІІ. Завдання 1. 
-Ідемо ( тупають ногами) . Дорога далека, ідемо повільно – не поспіємо. Треба шукати інший транспорт. На чому подорожують у казках?..... 
А ми полетимо на -----------( кульках) . Клоун казкові кульки продає тільки за правильні відповіді. Складіть слова з букв….. Полетіли…( На кульках букви, з яких діти складають слова.) 

IV. Завдання 2. 
-І ось ми біля стін зачарованого замку. Нас зустрічає -----------( лицар). Не хоче він нас пропускати . Говорить, що це їх земля, але пропустить , якщо ми подолаємо сходинки споріднених слів. 
( Придумайте споріднені слова до слова « земля»). 
_ Проходьте через міст - сказав лицар і чемно вклонився, бо теж поважав розумних людей. 

V. Завдання 3. 
- Міст ми перейшли, але у фортецю потрапити не можемо. Дорога закрита . Давайте постукаємо у двері, можливо хтось почує і відімкне нам….

( стукаємо) 
Двері зі скрипом відкриваються і на порозі з*явився старенький ----------(дідусь). 
- Не знаю, чи варто вас пропускати , та якщо ви відновите старовинні прислів*я -– дорога відкрита. 
 

а) « Живі речення» 
- Гірким словом лічать, а солодким – калічать. 
- Чужі мови знай, а свої не забувай. 
 

б) Поки діти працюють у групах , вчитель з класом доповнює інші прислів*я. - Ось вам ---------(ключ) . Проходьте. – сказав старий чарівник. 
І тут знову з*явився злий Крук. Він сказав , що ми повинні відгадати,  в якій із трьох веж свого замку він заховав Розуминку. 
 

Вежа Загадок. 
Маленька, менша від мачини, 
Ні з ким не стану на борню, 
А при читанні, коли треба, 
Й людини мову зупиню. ( Крапка) 
Біла нивка невеличка 
Там розсипана пшеничка. 
Очками її зберем, 
А думкою розімнем. 
Хто ниву буде обробляти, 
Буде все на світі знати. ( Букви, зошит) 
Не колода і не пень, 
А лежить цілий день. 
Не копає і не косить 
Тільки їсти щораз просить. ( Ледар) 
- Якщо ми не піддамося ліні, то зможемо здійснити усе. 
Вежа Віршованих рядків. 
Вчитель читає вірш, а учні додають рими… 
- І у цій вежі ми не знайшли полонянку . У нас залишилась остання спроба, остання ве-жа чекає , щоб хтось розкрив її таємницю. 
Вежа «Дивних слів» 
- Зазирнути у вежу зможе той, хто розшифрує слова.( Гра « Свічечка») 
Слова: можна забрати дівчинку додому. 

VI. Підсумок і домашнє завдання. 
- Кожна казка має щасливий кінець. А спробуйте пофантазувати і уявити , чим закінчи-лася казка про дівчинку Розуминку і чарівника Крука…

 

doc
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
1356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку