Тема. Скринька українських народних казок. Визначення героїв казки “Колобок”
Мета: поглибити знання дітей про казку як вид української народної творчості, навчити спостерігати за діями персонажів, запам'ятовувати послідовність подій ( сюжет), вчити глибоко відчувати казку, розкрити зміст понять “герої казки”, “головний герой” давати характеристики головним героям, розвивати зв'язне мовлення, критичне мислення , спостережливість; відкривати для себе виховні цінності казки; формувати вміння виразно читати казку, збагачувати життєвий досвід дітей, виховувати в учнів прагнення до добра, порядності, любов до рідної мови , народної казки .
Літературне читання 2 клас
Тема. Скринька українських народних казок. Визначення героїв казки
“Колобок”
Мета: поглибити знання дітей про казку як вид української народної творчості, навчити спостерігати за діями персонажів, запам’ятовувати послідовність подій ( сюжет), вчити глибоко відчувати казку, розкрити зміст понять “герої казки”, “головний герой” давати характеристики головним героям, розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення , спостережливість; відкривати для себе виховні цінності казки; формувати вміння виразно читати казку, збагачувати життєвий досвід дітей, виховувати в учнів прагнення до добра, порядності, любов до рідної мови , народної казки .
Обладнання: текст народної казки «Колобок», картки з назвами казок ,картки для індивідуальної роботи , картки з завданням для роботи в парах, ілюстрації з зображенням героїв казки, комп’ютер , “Кубик Блума” для роботи в малих групах (грані куба: знайдіть застосування… , аргументи «за» і «проти»… , проаналізуйте це… , опишіть це… , порівняйте… , асоціюйте це… )
Хід уроку
Створення емоційного настрою
Я бажаю вам добра .
Ви бажаєте мені .
Ми бажаєм всім добра.
Подарували усмішку мені , усміхніться один одному
Робота зі скоромовкою
Скочив котик, сів на плотик,
Миє ротик і животик,
Буде слухати казки.
Етап до текстової діяльності
Мед, малину там шукає,
А прийде зима в барліг
Він заляже на нічліг.
В сні сопітиме малятко,
Волохате…
Вся руденька ця сестричка,
А зовуть її…
Зайчик – побігайчик
Вовчик – братик
Ведмідь – набрідь
Лисичка – сестричка
Складання пазлів
Всі діти люблять слухати казки. Бабуся – казка передала нам збірку українських народних казок, але забула вказати яку казку ми сьогодні будемо читати, взнаємо тоді, коли складемо пазли казок.
Я буду зачитувати уривки із цих казок, а ви маєте відгадати з якої це казки. Коли складемо пазли відгадаємо яку казку будемо читати на сьогоднішньому уроці.
3 |
5 |
2 |
1 |
6 |
4 |
Ознайомлення з “Кубиком Блума”
Порівняйте це…
Словникова робота
Засіка - відгороджене місце в коморі, зерносховищі, призначене для зберігання урожаю зернових культур.
Хижка – те саме що комора
( Колобок, колобок, я тебе з’їм!)
Фізкультхвилинка
(жорстоко)(діти руки виставляють вперед імітуючи пащу вовка)
( невпевнено)(стрибають і промовляють)
( вайлувато)(переступаючи з ноги на ногу)
(хитро)( хитро виляючи хвостиком)
Робота в малих групах ( діти завдання обирають за допомогою “Кубика Блума”)
Опишіть це…
К -
О -
Л -
О -
Б -
О -
К -
( круглий, оранжевий, легковажний, обдурений, безтурботний, оптиміст, кмітливий )
Проаналізуйте це ….
Жорстокий
Незграбний
Боязкий
Хитрий
Жадібний
Слабкий
Підступний
Сильний
Жорстокий
Незграбний
Боязкий
Хитрий
Жадібний
Слабкий
Підступний
Сильний
Жорстокий
Незграбний
Боязкий
Хитрий
Жадібний
Слабкий
Підступний
Сильний
Жорстока
Незграбна
Боязка
Хитра
Жадібна
Слабка
Підступна
Сильна
Аргументи “За” і “Проти”
Асоціюйте це…
Я рятую колобка
( їжак…)
Якого листа міг би написати нам колобок
Я вирішив просто подорожувати світом і не знав, що все так станеться. Я гадав, що всі такі добрі, як мої бабуся і дідусь. Але виявилося, що у цьому світі живуть злі, жорстокі, хитрі та підступні.
Колобок
Знайдіть застосування ….
Зафарбуйте зернятка колоска в червоний і зелений кольори. Червоний – не залишимо, а зелений – залишимо.
Колосок добрих справ
Виразно прочитайте казку та перекажіть її батькам. Намалюйте свою ілюстрацію казки.