Урок "Скринька українських народних казок. Визначення героїв казки Колобок" (З використанням методів критичного мислення)

Про матеріал

Тема. Скринька українських народних казок. Визначення героїв казки “Колобок”

Мета: поглибити знання дітей про казку як вид української народної творчості, навчити спостерігати за діями персонажів, запам'ятовувати послідовність подій ( сюжет), вчити глибоко відчувати казку, розкрити зміст понять “герої казки”, “головний герой” давати характеристики головним героям, розвивати зв'язне мовлення, критичне мислення , спостережливість; відкривати для себе виховні цінності казки; формувати вміння виразно читати казку, збагачувати життєвий досвід дітей, виховувати в учнів прагнення до добра, порядності, любов до рідної мови , народної казки .

Перегляд файлу

Літературне читання 2 клас

Тема. Скринька українських народних казок. Визначення героїв казки  

             “Колобок”

Мета: поглибити знання дітей про казку як вид української народної творчості, навчити спостерігати за діями персонажів, запам’ятовувати послідовність подій ( сюжет),  вчити глибоко відчувати казку, розкрити зміст понять “герої казки”, “головний герой” давати характеристики головним   героям, розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення , спостережливість; відкривати для себе виховні цінності казки; формувати вміння виразно читати казку, збагачувати життєвий досвід дітей, виховувати в учнів прагнення до добра, порядності, любов до рідної мови , народної казки .

Обладнання: текст народної казки «Колобок», картки з назвами казок ,картки для індивідуальної роботи ,  картки з завданням для роботи в парах, ілюстрації з  зображенням героїв казки, комп’ютер , “Кубик  Блума” для роботи в малих групах (грані куба: знайдіть застосування… , аргументи «за» і «проти»… , проаналізуйте це… , опишіть це… , порівняйте… , асоціюйте це… )

Хід уроку

  1. Організація класу

Створення емоційного настрою

Я бажаю вам добра .

Ви бажаєте мені .

Ми бажаєм всім добра.

Подарували усмішку мені , усміхніться один одному

  1. Мотивація навчальної діяльності
  • Який розділ ми почали вивчати?
  • Які казки ми називаємо народними?
  1. Мовна зарядка

Робота зі скоромовкою

  • Розчитування (плавне читання підкреслених складів)

Скочив котик, сів на плотик,

Миє ротик і животик,

Буде слухати казки.

  • Кращий учень читає цілу скоромовку
  • Читання скоромовки хором
  • Три рази прочитати скоромовку на одному подиху
  1. Повідомлення теми і мети уроку

Етап до текстової діяльності

  • Робота над загадками у парах
  1. Гострі зуби, сильні лапи
    Дуже схожий на собаку,
    І полює дуже ловко
    Що, впізнали, друзі…
  2. Швидкі лапки, куций хвіст
    Довгі вушка, чорний ніс,
    Хліба з рук бере окрайчик
    Сірий і пухнастий…
  3. По діброві він блукає,

Мед, малину там шукає,
А прийде зима в барліг
Він заляже на нічліг.
В сні сопітиме малятко,
Волохате…

  1. У кущах вона ночує
    І на зайчика полює.

Вся руденька ця сестричка,

А зовуть її…

 

  • Як називають цих звірів у казках?

Зайчик – побігайчик

Вовчик – братик

Ведмідь – набрідь

Лисичка – сестричка

                Складання пазлів

Всі діти люблять слухати казки. Бабуся – казка передала нам збірку українських народних казок, але забула вказати яку казку ми сьогодні будемо читати, взнаємо тоді, коли складемо пазли казок.

  • Прочитайте назви українських народних казок

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Чи знаєте ви ці казки?

Я буду зачитувати уривки із цих казок, а ви маєте відгадати з якої це казки. Коли складемо пазли відгадаємо яку казку будемо читати на сьогоднішньому уроці.

  • Відгадай з якої казки?
  1. «… Баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку…»
  2. «… А мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко покотилося, впало та й розбилося…»
  3. «… Уліз ведмідь – семеро стало. Та вже так тісно стало…»
  4. «… Котику-братику,
    Несе мене лиска
    По каменю-мосту
    На своєму хвосту,
    — Порятуй мене!»
  5. «… Журавель до себе гостю запросив. Довго готувався, щось в печі варив…»
  6. «… Що за звір страшний, рогатий в хаті зайчика сховався?...»

 

  • Чи здогадалися яку казку будемо читати ?

3

5

2

1

6

4

C:\Users\ПК\Desktop\мама\урок\9348-raskraska-Skazal-i-sprignul-vniz-s-okoshka.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Ознайомлення з Кубиком Блума

Картинки по запросу яблоко рисунокКартинки по запросу мячКартинки по запросу колобокПорівняйте це…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Сприймання і засвоєння матеріалу уроку
    • Первинне ознайомлення з казкою(виразне читання казки вчителем)

 

C:\Users\ПК\Desktop\Сусеки_амбара_Коневой.JPGСловникова робота

C:\Users\ПК\Desktop\мама\урок\img13.jpgЗасіка - відгороджене місце в коморі, зерносховищі, призначене для зберігання урожаю зернових культур.

 

 

 

Хижка – те саме що комора

 

  • Перевірка сприймання змісту казки

 

  • Якою фразою зустрічали звірята колобка?

( Колобок, колобок, я тебе з’їм!)

Фізкультхвилинка

  • З якою інтонацією цю фразу скаже вовк?

(жорстоко)(діти руки виставляють вперед імітуючи пащу вовка)

  • З якою інтонацією цю фразу скаже зайчик?

( невпевнено)(стрибають і промовляють)

  • З якою інтонацією цю фразу скаже ведмідь?

( вайлувато)(переступаючи з ноги на ногу)

  • З якою інтонацією цю фразу скаже лисиця?

(хитро)( хитро виляючи хвостиком)

Робота в малих групах ( діти завдання обирають за допомогою Кубика Блума)

Опишіть це…

  • Якими рисами наділений колобок?

К -

C:\Users\ПК\Desktop\мама\урок\kolobok.pngО -

Л -

О -

Б -

О -

К -

( круглий, оранжевий, легковажний, обдурений, безтурботний, оптиміст, кмітливий )

 

Проаналізуйте це  ….

  1. Група
  • Виберіть якими рисами наділений вовк?

Картинки по запросу вовк казковийЖорстокий

Незграбний

Боязкий

Хитрий

Жадібний

Слабкий

Підступний

Сильний

  1. Група
  • Виберіть якими рисами наділений зайчик?

Картинки по запросу заєць казковийЖорстокий

Незграбний

Боязкий

Хитрий

Жадібний

Слабкий

Підступний

Сильний

 

  1. Група
  • Виберіть якими рисами наділений ведмедик?

Картинки по запросу ведмідь казковийЖорстокий

Незграбний

Боязкий

Хитрий

Жадібний

Слабкий

Підступний

Сильний

  1. Група
  • Виберіть якими рисами наділена лисичка?

Жорстока

Незграбна

Боязка

Хитра

Картинки по запросу лисиця казковийЖадібна

Слабка

Підступна

Сильна


 

 

 

 

 

 

 Аргументи За  і Проти

  • Розмістіть героїв казки на сходах біля бабусиної хати

Картинки по запросу заєць казковийКартинки по запросу лисиця казковийКартинки по запросу вовк казковийC:\Users\ПК\Desktop\урок\kolobok.pngКартинки по запросу ведмідь казковийРезультат пошуку зображень за запитом "хатка малюнок"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Хто є головним героєм? Чому?

  Асоціюйте це…

  • Чому втік колобок?
  • Небезпека (колобок зрозумів, що його мають зїсти )
  • Інтерес (подивитися на світ за межами будинку )
  • Пустощі (хотів пожартувати з бабою та дідом )

 

  1. Підсумок уроку. Рефлексія
  • Чи правильну стежину вибрав колобок?

 Я рятую колобка

  • пофантазуйте , що трапиться, якщо б колобок був ….
  • Колобок – невидимка
  • Колобок – велетень
  • Колобок – малятко
  • Колобок – змінює колір

 

  • Чи є в лісі звірятко яке могло би перемогти лисичку?

( їжак…)

 Якого листа міг би написати нам колобок

 Я вирішив просто подорожувати світом і не знав, що все так станеться. Я гадав, що всі такі добрі, як мої бабуся і дідусь. Але виявилося, що у цьому світі живуть злі, жорстокі, хитрі та підступні.

Колобок

  • Яка грань в кубику залишилась ?

 Знайдіть застосування ….

  • Виберіть фрази які б залишилися у нашому класі

Зафарбуйте зернятка колоска в червоний і зелений кольори. Червоний – не залишимо, а зелений – залишимо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Колосок добрих справ

C:\Users\ПК\Desktop\ZmqRqN8.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Домашнє завдання

Виразно прочитайте казку та перекажіть її батькам. Намалюйте свою ілюстрацію казки.

docx
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
3634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку