Мета уроку:1. Повторити основні початкові поняття. 2. Закріпити вміння складати хімічні формули. 3. Узагальнити вивчений матеріал. 4. Виховувати почуття відповідальності, самоаналізу, творчий підхід до навчання, любов до предмета.
Номер слайду 4
I. Хімічна розминка. Що таке хімія? · Які розділи хімії вивчають?· Навколо нас постійно відбуваються зміни, які ми називаємо явищами. Які явища існують? · Що таке фізичне явище? · Що таке хімічне явище? · Що називають речовиною? · Зараз відомо близько 20 000 000 різних речовин, а елементів всього 118. Як це пояснити? · Всі речовини ділять на…· Прості речовина класифікують на … · Що називають елементом?· Як елементи розташовані в періодичній системі?· Яку структуру має періодична система?· Скільки періодів в системі? · Скільки груп у системі?
Номер слайду 5
Ii. Перевірка домашнього завдання.2.1. Емблема.2.2. Розгадування хімічних кросвордів.
Номер слайду 6
III. Подорож по містах3.1. Місто Елементорія. Вправа “Струмочок”.3.2. Скласти маршрутний лист№1. Дати характеристику елементів за положенням у період. с-мі. К(калію) Нітрогену(N) Кальцію(Са)
IV. Практична долина 1 група Розчинення солі у воді Спостереження_____________ Висновок____________________ (яке явище і чому?) 2 група Прослідкувати зміни у забарвленні розчинів. Спостереження_______________ Висновок____________________ (яке явище і чому?)
Номер слайду 9
3 група В стакан з содою додати розчин столового оцту. Спостереження_______________ Висновок____________________ (яке явище і чому?)
Номер слайду 10
V. Хімічна реклама. Кожна група представляє свою
Номер слайду 11
VI. Формульний лісочок Маршрутний лист №36.1. Робота біля дошки ( скласти хім. Формули)1 атом Гідрогену, 1 атом Нітрогену, 3 атоми Оксигену;1 атом Мангану, 2 атоми Оксигену, 2 атоми Гідрогену;2 атоми Феруму, 3 атоми Карбону, 9 атомів Оксигену
Номер слайду 12
6.2. Групова робота з картками. Встановити хімічні формули
Номер слайду 13
VII. Містечко валентне7.1. Скласти хімічні формули.1. Знаючи валентність хімічних елементів складіть формулу сполуки: III II I Al. Cl CO Ca. Cl III III VI Na. N Ca. P SO III II VI Fe. Cl Ca. S SO
Номер слайду 14
2. Визначте металічний елемент, який у сполуках з Оксигеном проявляє найбільшу валентність: WO3, Ni. O, F2 O, Al2 O3, V2 O5. 3. Виправ помилку: Mg2 O2, Ca2 O, Na. O2, Zn. O2.
Номер слайду 15
VIII. Берег річки “ Знаю все”1. Зазначте рядок утворений лише металами: Х Al, Zn, Ba, Na;Ц B, C, P, O;Ч Ca, Mg, Na, Si;Щ Hg, Cl, Mn, Ba.2. Визначте формулу складної речовини: Ж Br2;З N2;І K2 O;Й Cu.
Номер слайду 16
3. Визначте правильне твердження щодо молекули води: К містить два атоми Гідрогену і два атоми Оксигену;Л складається з одного атома Гідрогену і двох атомів Оксигену;М складається з двох атомів Гідрогену та одного атома Оксигену;Н складається з двох атомів одного хімічного елемента.
Номер слайду 17
4. Визначте валентність Фосфору у сполуці РН3: О I;П II;І III;Й IV.5. Визначте формулу речовини, яка записана правильно, відповідно до валентностей хімічних елементів: А BO3;Я Ca. O;У Al2 O;Ю Na. O