Урок "Подорож у країну знань"

Про матеріал
Розробка містить цікаві матеріали для проведення першого уроку у першому класі. Побудований урок у формі подорожі. Діти знайомляться з приміщенням школи та адміністрацією закладу. Виконують цікаві завдання, розгадують загадки. Також для роботи використовуються ігри та багато віршованого матеріалу.
Перегляд файлу

                               Урок у першому класі     

 

                           Подорож у Країну Знань

 

Мета уроку:  

  1. Ознайомити першокласників  зі шкільними  буднями, дати учням уявлення про навчальний заклад.
  2. Формувати  у вихованців  зацікавленість до знань,  прагнення їх здобувати.
  3. Розвивати пам'ять, мислення, бажання креативно  працювати.
  4. Виховувати  почуття любові до школи, як до рідної домівки; вміння згуртувати класний колектив; ввести його у дружню шкільну родину.
  5. Виховувати інтерес  до книг, знань, своїх однокласників.
  6. Прищеплювати  толерантність  до людей, рідної країни, культурної спадщини України.

 

Обладнання: мультимедійна дошка, кодекс учня, вислови про Україну, картки з прислів’ями, презентація,  карта України, фотографії , картки з  малюнками для роботи в групах, квіти для віночка, предмети шкільного приладдя та іграшки, портфелі.

 

 

Хід уроку

 

- Добрий день, шановні батьки, діти, гості! Я рада бачити всіх вас сьогодні на першому нашому святі – першому для школярів уроці.

Сьогодні свято радістю багате.

Сьогодні ви, шановні мами й тата,

Діток своїх веселих та завзятих

До школи вперше дружно привели.

 

Бажаю вам, мої маленькі, вчитись гарно.

Батькам відвідувати школу регулярно.

Бабусям, дідусям ще довго жити,

До онуків в школу з радістю ходити.

 

Молодшим братикам, сестричкам – підростати,

А старшим менших завжди захищати.

Усім вам рідними, близькими стати,

Щоб клас могли сім’єю ми назвати.

 

 

 

Добрий день, мої любі діти!

Ви прийшли нині в перший клас.

Вчитись будете і радіти,

І рости кожен день і час.

Школа двері для вас відкрила,

І запрошує вчитись вас,

Бо знання — це велика сила!

То ж навчайтеся! В добрий час!

 

       Нарешті настав довгоочікуваний день – 1 вересня. Бачу, що у вас дуже веселий та піднесений настрій. Я зараз спробую вгадати, чому ви так радієте. Якщо я вгадаю, то ви плесніть у долоньки. 


- Ви радієте, тому що у ви сьогодні дуже нарядні та красиві! 
- Може у вас сьогодні день народження? 
- Мабуть, ви радієте своєму новому портфелю? 
- А може ви виграли багато грошей у лотерею? 
- Ви стали школярами! 


       - Вітаю вас із першим навчальним днем, із першим шкільним святом, із першим уроком. Цей день обов’язково буває в житті кожної людини. АЛЕ БУВАЄ ОДИН-ЄДИНИЙ РАЗ. І, може, тому він такий хвилюючий. Сьогодні ми з вами вступили у нашу велику шкільну родину, ви стали учнями 1 класу. З цього дня ми будемо мандрувати країною Знань, збираючи усе, що вона нам подарує. А дарує вона те, без чого ми не можемо жити, працювати – знання. Відтепер ви не просто діти, ви – школярі! 
 

  •          А хто знає, чого навчає школа?
  •          Діти, не кажіть «не вмію», а кажіть — «навчусь!». Вам у школі допоможемо ми, вчителі. Ми вас будемо вчити, щоб ви стали хорошими, розумними, добрими та мудрими людьми.

 

  •           А зараз подивіться уважно на дошку і скажіть, що це за будинок на ній забражений?
  •           А що за предмети навколо неї? Що вони означають?

 

  •          Пропоную послухати пісню про веселку. А ви уважно дослухайтеся і скажете, скільки кольорів вона має і яких саме.

   Звучить пісня «Кольори веселки».

  •          То ж які кольори має веселка?

Говоримо про райдугу ми недаремно. Вона є символом радості та єдності. А зараз я запрошую всіх дітей до уявної подорожі Країною Знань. Для цієї подорожі я підготувала для вас зупинки за кольорами веселки. Тож, рушаймо.

 

  • 1 зупинка веселки –це колір червоний і має назву «Будьмо знайомі».

Перша зупинка на нашому шляху називається «Будьмо знайомі». Так як у нас сьогодні перший урок – знайомство, тож прийшов час познайомитись нам.

Діти, я дуже довго чекала зустрічі з вами. Весь час намагалась уявити, які ж хлопчики та дівчатка прийдуть до мене в перший клас. І тепер я бачу, що прийшли красиві, розумні, чудові діти.  Я рада усіх вас повести в країну  Знань.  Я  перша ваша вчителька. Звуть мене ________. А тепер познайомимося з вами. Зараз ваше завдання вибрати квіточку, яку бажаєте,  із скриньки. (Прохожу по колу, де сидять діти  із скринькою. Кожна дитина вибирає собі квіточку.)

  •                        Вийдіть до мене. У кого червоні квіточки, назвіть своє ім’я, прізвище голосно і чітко та «вплетіть» свою квіточку у наш віночок. (Діти прикріплюють квіти на дошку, заздалегідь оформлену у вигляді віночка.)
  •                        Тепер вийдіть у кого жовті квіточки, …., сині, білі і т.д.
  •                        Привітайте себе оплесками.

Народження нової родини

Погляньте, діти, на цей чарівний віночок. Чим квіточки схожі? Чим відрізняються?

І ви, діти, зовсім, як наші квіти. Чим ви схожі? Чим відрізняєтеся?

Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас. Саме в цю хвилину ми стали однією шкільною родиною. Цей віночок буде символізувати міцну дружбу нашого класу, де ви весело і дружно долатимете всі незгоди й радітимете успіхам кожного з вас.

Ми усі – одна сім‘я,

Неповторні – ти і я!

Будемо усі дружити,

В злагоді і мирі жити.

Бо життя – це диво – казка!

В ньому є любов і ласка!

Ми прийшли у світ, щоб жити

Й на Землі добро творити!

 

ІІ зупинка – оранжевий колір «Наша школа».

 

Гра “Моя школа. Чи знаєте ви?»

Чи знаєте ви:

  •          Який номер має наша школа?
  •          На якій вулиці знаходиться наша школа?
  •          Скільки поверхів у нашій школі?
  •          Підніміть руку ті учні, чиї братики чи сестрички вчаться у нашій школі або закінчили її.
  •          Чиї мама чи тато навчалися у цій школі?
  •          Скільки років нашій школі?

      Наша школа -  наймолодша школа у нашому місті. У цьому році вона святкувала своє 31-річчя. Більше про неї та про її традиції ви дізнаєтесь, навчаючись тут.

 

  •          А тепер настав час познайомитися і з нашою школою. Пропоную вам зараз заочну подорож-знайомство по нашій школі.

 

Сьогодні зробим перші кроки з одинадцяти майбутніх років.

І зараз ми у дружнім колі помандруємо по школі.

 

Школа – це великий дім і керувать непросто ним.

Та в школі є така людина, яка працює безупинно.

 

Директор. У школі фігура центральна.

Коли він на місці, то й школа у шані.

Директор в нас талановитий, і дуже-дуже працьовитий.

 

Помічників директор має, їх ми завучами називаєм.

Вони йому допомагають і про добробут школи дбають.

 

Рушаймо далі у мандрівку, подивимось шкільну домівку.

Ось наш великий коридор – це хол, сюди заходять всі, хто б не прийшов.

Із холу потрапляємо в їдальню, де нагодують діток смачно й гарно.

 

Є два великі спортивні зали,

щоби у діток сила й витримка була.

 

Ну а коли не хочеться стрибати, чи книжечку потрібно прочитати,

У будь-яку погоду – в дощ, чи спеку – зуcтріне радо вас бібліотека.

 

Є також в школі медсестра, щоб здоровою була вся дітвора.

І актова зала, й комп’ютерний клас завжди у школі чекають на вас.

 

 

І вчителі, зустрівши вас, заведуть в затишний клас,

Вас навчатимуть віднині , бо ви – майбутнє Батьківщини.

Ми вас занурим без вагань у безмежне море знань.

Але знайте, що віднині будуть злети і падіння.

 

Та ви труднощів не бійтесь! Будьте стійкими, борітесь!

Вчіться, рук не покладайте, ліні волю не давайте!

 

Ну а ми у той же час завжди підтримаємо вас.

Чи допомогу, чи пораду ми вам надати завжди раді.

 

  •          Але у школі є свої правила життя. Пропоную вам з ними познайомитися.

Ми дружно будемо долати всі незгоди і радіти успіхам кожного, наше шкільне життя буде світлим і радісним, цікавим і незабутнім. А щоб дійсно воно було таким давайте складемо« Правила життя в нашій родині».

* Щоб наша родина була доброю, потрібно…( не сваритись, не битись).

* Щоб вона була розумною, потрібно -…(гарно вчитися, багато читати).

* Щоб колектив був щедрим ,потрібно -…(ділитися, допомагати).

* Щоб був веселим,…(посміхатися, радіти).

Отже, «загадаємо» жити дружно, гарно вчитися, більше посміхатися. А щоб ці бажання здійснилися , я пропоную піднятися зі своїх місць утворити коло і скажемо такі слова:

Ми усі - одна сім’я,

Неповторні – ти і я,

Будемо усі дружити,

В мирі і злагоді жити.

  •      Кошик правил учнів ( Кодекс учня)

ІІІ зупинка –колір жовтий  «Казкова»

 

  •   Діти, ви любите казки?

        Казки люблять і дорослі і діти.

 «Були собі дід і баба…» хто з нас не починав своєї мандрівки в життя саме з цієї простої, як нам здається, але дивовижно багатої казки.

 Казок є дуже багато. Всі вони вчать нас відрізняти хороше від поганого, друзів від ворогів, поважати добро і правду, боротися зі злом. Послухайте казку, яка називається «Подарунок».

 

Було це давним-давно, коли ще білочки ходили в сірих шубках. Одного разу бігла білочка лісом, шукала грибочки. Бачить, а Баба-Яга ховає Сонце в чорну скелю. Закувала його в залізні ланцюги. А як скінчила роботу, полетіла до Змія.

Білочка вибралася зі схованки. Побігла Сонечко виручати. Перегризла ланцюги, випустила його на волю.

Сонечко подякувало своїй рятівниці і подарувало їй золоту шубку. Одну вона вдягає взимку, а другу – навесні.

 

  •          Так чому ж вчить ця казка?
  •          Королева всіх казок приготувала для вас завдання. Ви повинні їх усі виконати.                          

                                                      ЗАВДАННЯ

  1. Кого зустрів по дорозі Колобок?  (Зайчика, Вовчика, Ведмедя, Лисичку)
  2. Назвати героя і назву казки, з якої цей герой. (Наочність)
  3. Гра «Пізнай казку».
  •          Половина горішка. (Це ліжко Дюймовочки. «Дюймовочка»)
  •          Рукавичка («Рукавичка»)
  •          Бинт. («Лікар Айболить»)
  •          Пір’я. («Кривенька качечка»)
  •          Колосок. («Колосок»)
  •          Дзеркальце. («Білосніжка і сім гномів»)
  1. Як звати цю дівчинку, і з якої вона казки?

Старенька бабуся у лісі жила,

Гостинці для неї онука несла.

Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?

Як казка ця зветься? Хто б відповів?

Ви добре виконали завдання Королеви казок, тож рухаємося далі.

 

Фізкультхвилинка

ІV зупинка –колір зелений «Загадкова»

Вона приготувала для вас загадки.

  1. Вчить читати й рахувати,

І писати, і співати

Всіх дітей довкола   Наша рідна… (школа)

 

  1. Все життя пишу, а читати не вмію.   (Ручка)

 

3. Разом стіл я і стілець,

    Хто вгадає – молодець.   (Парта)

 

4. Довгі палички кругленькі

   Сині, жовті, червоненькі.

   На папері походили,

   Кольори свої лишили…

   Звуться палички оці

   Кольорові… (олівці).

 

5. Є чарівник у школі в нас,

Ану, впізнайте, хто він?

Озветься – тиша йде у клас,

Озветься ще раз – гомін.

Щоб не спізнитись на урок,

Нам голос подає… (дзвінок).

 

А вона все те злизала.

Олівців моя сусідка,

Ця вертлява буквоїдка. (Гумка)

 

В мене є чудовий дім!

Все, що треба, є у нім.

І живуть в будинку тому

Книжки, ручки та альбоми.

   

Ви молодці! Я дуже вами задоволена! Ми з вами подорожуємо, дізнаємось багато цікавого, корисного. Ви уже школярі. Це найголовніша професія. А які професії ви пам’ятаєте?         (Наочність на дошці)

 

V зупинка – голубий колір «Патріотична»

Любов до мами і тата, любов до рідних, любов до Батьківщини – це найсвітліші і найвищі почуття. Людей, які мають ці почуття називають патріотами.

  •          Ось погляньте на карту України – це карта нашої Батьківщини. У кожному її куточку живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у місті чи в селі, але всі ми живемо в одній державі – в Україні. Україна – це наш рідний батьківський край, і ми несемо культуру, звичаї і традиції.
  •          Цікаво, що ви знаєте про Україну?
  1. Назвіть, в якій державі ми живемо?
  2. Як називається місто, в якому ми живемо?
  3. Яке місто є столицею нашої держави?
  4. Без чого не обходиться жоден обід людини? (хліба)
  5. Які пісні співають діткам ввечері? Хто співає?
  6. Якого кольору земля? (різнокольорова)
  7. Яку річницю незалежності відзначали у цьому році?
  •          Молодці, багато ви знаєте про свою родину, про рідний край, про нашу неньку Україну.
  •       Любі діти, ми всі дуже піклуємося про вас і думаємо, якими ви виростите, ким станете. Ви – наша надія, ви – майбутнє України. І дуже хочеться, щоб ви виросли справжніми українцями, справжніми патріотами своєї землі. Хочемо, щоб ви мали гарячі серця, розумні голови з чистими помислами та були щедрими душею. Такими ви можете стати , коли будете гарно навчатися у школі. А що ж треба брати у школу? Що покласти у портфелика?

               зупинка – колір синій «Математична»

Потрібно розв’язати задачки.

 

Ось листок і грибок,   (показ)

Ще листок і грибок.

Скільки є усіх листків?         (1+1)   2

Скільки всього є грибків?     (1+1)   2

 

Півень злетів на тин,

А там півник ще один.

Скільки півників усіх?

Полічіть-но швидше їх.   (1+1)   2

 

На травиці біля хати

Метушаться цуценята:

Двоє білих, наче сніг.

Троє чорних. Скільки їх?    (2+3)   5

 

Молодці, діти! А як ви думаєте, для чого вам потрібно ходити до школи?

                                    Гра   «Склади портфель».

- Ось послухайте, як збирався до школи Миколка.

Перший раз малий Микола

Став збиратися до школи.

Олівець поклав у сумку,

Книги, ручку, зошит, гумку,

М’яч, граблі, перо, подушку,

На обід м’яку ватрушку,

Два ведмедики, лопату,

Білочку руду хвостату,

Лук і стріли, і рушницю,

Ще й пухкеньку паляницю.

Ще й стілець, і стіл, і парту,

Ще й географічну карту,

Трактора, машину й мило…

Вже й надворі звечоріло.

Сів Микола, дума думку:

- А чи все поклав у сумку?

 

- Для навчання в школі вам будуть необхідними різне шкільне приладдя, зошити, і, звичайно ж підручники.

 

Ось буквар –

Це книжка ваша перша,

Сьогодні усі разом

Ми вирушимо в путь.

 

 

Ось книжка точна, непроста,

Це – Математика нова.

Із нею, друже не журись,

Пиши, читай, лічити вчись.

Ми з нею швидко попливем

За течією річки.

Полічимо на цім путі берези і смерічки.

 

А це – Я досліджую світ.

Він поведе нас у дорогу,

В ліси, степи, гаї, поля.

Щоб знали ми, чим є багата

І щедра матінка Земля.

 

Заходить вчитель – треба встать.

Коли дозволить, тихо сядь.

Спитати хочеш – не шуми,

А тільки руку підніми.

У школі парту бережи,

І на парті не лежи.

Щоб урок пройшов немарно,

Треба сісти рівно, гарно.

Не базікай на уроках,

Як папуга чи сорока.

 

 

VІІ зупинка– колір фіолетовий «Посвята у першокласники!»

  •          Ось останній колір веселки, пропонує здійснити «Посвяту в першокласники!». Тепер і Вас можна вважати справжніми школярами. Саме час виконати завдання: розпочинати обряд посвяти в  школярі.
  •                - Увага! Увага! Прошу всіх першокласників дати урочисту обіцянку бути працьовитими і старанними, Після кожної строфи обіцянки Ви маєте дружно відповісти: «Обіцяємо!»

 

Вчителька:

Законів і правил існує багато.

Все неможливо запам’ятати.

А ось ці правила прості

Мають виконувати всі.

Перше правило – учитись.

Обіцяєте?

Учні: обіцяємо!

Друге правило – трудитись.

Обіцяєте?

Бути чесним і правдивим – третє правило у нас.

Бути другом незрадливим.

Ти – за всіх, за – тебе клас.

Обіцяєте?

А четверте – незвичайне,

Посміхніться всім негайно!

П’яте правило – читати,

Малювати і співати.

Гратися з товаришами

І дружити з малюками.

Шосте правило, малята,

На уроках не жувати.

Не розмовляти і не спати.

Сьоме правило говорить:

Щоб навчались ви сумлінно

І поводились відмінно.

Щоб батьки могли радіти,

Що такі в них гарні діти.

Обіцяєте?

 

Вчителька:

А тепер настала моя черга дати вам обіцянку.

Урочисто обіцяю:

Щоб ви могли багато знати,

Буду добре вас навчати.

Нікого не ображати,

Хлопчикам і дівчаткам –

Всім допомагати.

До всіх ставитись з любов’ю.

Дбати про ваше здоров’я.

  •          Іменем Науки учням першого класу __________ присвоюється почесне звання «Учень» (вручення Посвідчень першокласника)
  •          Сьогодні нас об’єднала наша школа, наш клас. Ми разом будемо вчитися, співати, грати, ходити на екскурсії, веселитися, а іноді й сумувати.

Тепер ми одна родина, один колектив. Саме сьогодні народилася наша сім’я. Кажуть, коли народжується на світ дитина, Бог запалює на небі свічечку-зірочку. А чи звернули ви увагу, що одні зірочки яскраві, а інші – ледь видно. Коли людина зла, скупа, її зірочка ледь сяє, а коли добра, щедра, любить усе живе, тоді і зірочка – ясна і видно її далеко.

                                 (Запалити свічку)

 

  •          Дивіться, як палає наша свічечка-зірочка. А, щоб вона була яскравою протягом усього навчання, ми повинні поважати один одного, піклуватися один про одного і сумлінно виконувати правила для учнів.

 

  •          Отже, загадаємо жити в мирі і злагоді, більше посміхатися, ніж плакати, гарно вчитися. Щоб ці бажання здійснилися задуємо свічечки на нашому іменинному короваї.

У нас немає Ти

У нас немає Я.

Ми – один клас

Ми – одна сімʼя.

Класом ти пишайся


                      З друзями ти грайся.

Та не ображайся –

Вмій за все простить.

 

  •          Діти, а що таке іменини?

 

  •          Підніміть руку ті, у кого сьогодні день народження.

 

  •          А у кого ж тоді сьогодні день народження?

 

  •       А що ж за іменини без подарунків?  На згадку про перший день у школі я вам хочу подарувати ось ці ключики, які допоможуть вам відкрити багато нового і цікавого. А також ці цукерки. Але вони не звичайні, а чарівні. Їх треба з′їсти тільки завтра вранці, коли будете йти до школи. Тоді їх чарівна сила допоможе вам стати гарними школярами.

 

-  Закінчується наш урок. Ви дуже добре потрудились, показали свої знання, хоча сьогодні вперше переступили поріг нашої школи. Але подорож у Країну Знань ще не закінчилася. Ми сьогодні зробили лише невеликий крок, а попереду таких кроків ще дуже багато. Я впевнена, діти, що ви будете гордістю своїх батьків, своєї рідної школи.

 

Перший раз у перший клас

Ви прийшли, малята.

Хочуть з святом привітати

Всіх вас мами й тата.


 

1

 

docx
Додано
8 січня
Переглядів
12
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку