Урок-подорож "Усне та письмове додавання двоцифрових і трицифрових чисел. Рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом. Складені задачі на 2-4 дії."

Про матеріал

Урок-подорож за порами року з використанням наочних та цифрових даних за матеріалами Національного природного парку "Тузлівські лимани"; з використанням різних форм та методів роботи (робота в групі, самостійна робота за рівнем навчальних досягнень), використання мультимедійної презентації, робота вчителя та асистента вчителя в інклюзивному класі.

Перегляд файлу

                                                 Урок 52

 

Тема уроку. Усне та письмове додавання двоцифрових і трицифрових чисел. Рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач.

Мета уроку:

формування предметних компетентностей:

-закріпити знання усних та письмових прийомів додавання і віднімання чисел у межах 1000;

-формувати вміння розв язувати рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом;

 -вдосконалювати вміння розв язувати задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач;

- розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

формування ключових компетентностей:

*уміння вчитися:

 розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

*комунікативної:

 розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

*соціальної: 

розвивати вміння продуктивно  працювати в групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

*інформаційної:

розширити знання учнів про Національний природний парк «Тузлівські лимани»,про пори року, про святкування народних зимових свят;

*громадянської:

виховувати дбайливе ставлення до природи, любов дорідного краю, інтерес до народних зимових свят.

Обладнання. Мультимедійна презентація, геометричні фігури, індивідуальні друковані картки за рівнями навчальних досягнень.

 

                                               Хід уроку

 

І Організація дітей до роботи.

       (Налаштування на урок.)

 

Вчитель.      Задзвенів для всіх дзвінок,

                       Час почати нам урок.

                       Привітаємось. Я - з вами,

                       Ви - зі мною із гостями.

                       Всі до мене поверніться.

                      Один одному всміхніться.

                      Ми сідаємо за парти.

                     Урок вже почати варто.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 

Вчитель.           1. Загадка

                          

                            Коли одиниця дорівнює 
                            Трьомстам шістдесяти п'яти, 

                            П'ятдесяти двом 
                            І дванадцятьом?

                           (Рік, тижні, місяці.)

Так. Це рік. А рік - це чотири пори року.  Сьогодні ми з вами відправимося в подорож  порами року. Поскільки  рік для нас з вами починається  1 вересня (ми йдемо до школи), то й подорож почнемо з осені. На нашому   шляху зустрічатимуться перешкоди, які слід буде подолати, виконуючи різні математичні завдання.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

1.Усний рахунок. ( Слайд №1. Осінь.)       Завдання для Крицького Максима         

 1). Учень 1.                                                         (Дитина з ООП)              

Ось і осінь по землі ступає,                         1.Розв язати приклади.

Свої місяці скликає.                                       8+5     12-4     7+7

Вересень врожай збирає,                               7+4     13-6     18-9

Жовтень золотом кидає,                                9+6     19-10   20-10

Листопад із вітром грає,                               

Листя із дерев зриває.                                    2.Розв язати задачі.                        ( Слайд №1. Осінь.)                                        1).Тато посадив 13 дерев, а син-

                                                                              на 6 дерев менше. Скільки  

2).Вчитель. Осінь допоможе нам                    дерв посадив син?

впоратися з усним рахунком.                        2).Вітя вирізав 5 сніжинок, а Оля-

    Бажаю цікавої подорожі!                               на 7 сніжинок більше. Скільки 

                                                                              Сніжинок вирізали діти разом?

- І дод. 300, ІІ дод. 70, знайти суму;

- 590 зменшити на 500;                                   3. Перетворити іменовані числа.

- до 460 додати 40;                                          1см 5мм = ..  мм

- 180 збільшити на 200;                                  1см 8мм = ..  мм 

- знайти різницю чисел 1000 і 700;                2см         = .. мм

- назвати сусідів числа 800.                            1см 7мм = ..  мм

 

2. Математичний диктант.

  1. Підготовча робота.                                    4. Робота з геометричним

1). Вчитель. Помандруємо ми з осінню              матеріалом.

стежками Національного природного            1). Побудувати відрізки:

парку «Тузлівські лимани». Будьте                      І – 8см

 уважні! Отримана інформація                              ІІ - ?,на 3см довший.

допоможе вам справитися з                               2). Побудувати прямий кут.

математичним диктантом.                                

                                                                           5. Підсумок уроку.

  (Слайд №2. «Тузлівські лимани».)

                                                                            6. Домашнє завдання.                                                                                                                                                                                                    

                                                                                   №7, №8, с. 42.

2). Вчитель. В Татарбунарському районі в 2010 році було створено національний природний парк «Тузлівські лимани». Його площа 27 865га. До нього входять 12 лиманів, 200м піщаного пересипу довжиною 34км та 541га лісу.

  (Слайд №3 «Тузлівські лимани».)

 

3).Учень2. У Національному парку «Тузлівські лимани» росте 540 видів рослин,  перебуває 258 видів пернатих, 58 видів комах, 50 видів ссавців, 70 видів риб. (Слайд №4. «Тузлівські лимани»)

 

4). Учень 3. На території Національного парку проживає велика кількість пеліканів. Вага дорослого птаха від 7 до 14кг, розмах крил- від 127 до 130 сантиметрів. (Слайд №5. «Тузлівські лимани».)

 

5). Учень 4. В Одеській області зафіксовано 1000 пар пташок сиворакша. З них 420 – у Національному парку «Тузлівські лимани».

(Слайд №6. «Тузлівські лимани»)

 

6). Учень 5. 10 листопада 2018 року учні Тузлівського НВК допомогли висадити 86 кущів шипшини та глоду по кордону берегової смуги лиману Шагани завдовжки 1000метрів.

(Слайд №7. «Тузлівські лимани».)

 

2. Математичний диктант.

 

540,  258,  127,  541,  58,  320,  1000,  420,  86.

 

3. Перевірка математичного диктанту.

(Прочитати числа в порядку спадання:1000, 541, 540, 420, 320, 258, 127, 86, 58).

 

ІV.Закріплення знань, умінь та навичок.

 

1. Підготовча робота.

1). Вчитель. За осінню настає зима.

 

2).Учень 6. Хуртовина замітає.

                    Дід Мороз за ніс щипає.

                     Бо зима до нас прийшла,

                     Сніг і кригу принесла.

(Слайд №8 Зима). 

 

3). Вчитель. Зима нам допоможе розв язати задачі.

 

2.Робота з підручником. (С. 82, задача 513)

1).Самостійне читання задачі.

2).Аналіз змісту задачі.

(Слайд №9. Листи  Святому Миколаю).

 

-Про що йде мова в задачі?

-З яких міст Святий Миколай отримав листи?

-Скільки всього листів надійшло?

-По скільки листів прийшло з кожного міста окремо?

(Слайд №9. Складання короткої умови до задачі.)

 

Одеса - ?

                      768л.

Львів  - ?                               985л

                               300л.

Харків-?

 

-Скільки листів надійшло з Одеси і Львова?

-А зі Львова і Харкова?

 

3).Розв язування задачі 513.

 

1). 985-768=217(л.) – прийшло з Харкова.

2). 985-300=685(л.) – прийшло з Одеси.

3). 768-685=839(л.) – прийшло зі Львова.

Відповідь: 685л. – з Одеси, 83л. – Зі Львова, 217л.- з Харкова.

 

                              Фізкультхвилинка.

               (Музичний відеокліп.  Зимова фізхвилинка.)

 

4)Складання задачі за малюнком (№516, с.82).

(Слайд№10. Коробки з новорічними іграшками)

 

5).Розв язування задачі виразом.

150 – (76+34)=40(ігр.)

 

3. Розв язування рівнянь. (В яких один з компонентів є числовим виразом.) №510, с.81.

1).  Підготовча робота.

 

Учень 7.   Де учора сніг білів,

                Там струмочок задзвенів.

                Прокидаючись від сну,

                 Зустрічає світ весну.

                   (Слайд№11. Весна).

 

Вчитель. Весна допоможе нам розв язати рівняння, в яких один з компонентів є числовим виразом.

 

2). (674-315)+х=452        674-315=359              3).  у-9*9=210

     359+х=452                  452-359=93                       у-81=210

     х=452-359                   359+93=452                      у=210+81

     х=93                                                                        у=291

    359+93=452                                                          291-81=210

      452=452                                                                    210=210     

Відповідь: х=93                                                       Відповідь: у=291

 

4. Робота в групах.

 Робота з геометричним матеріалом.

 

І група.                         ІІ група.                      ІІІ група.

Знайти периметр       Знайти периметр        Знайти периметр       

трикутника АВС          квадрата АВСD          прямокутника  СВDА

зі сторонами:                    зі стороною:                  зі сторонами:           

286мм, 205мм, 200мм.        152мм.                         232мм  і 121мм.

 

(Р=286+205+200            ( Р=152+152+152+152    ( Р=232+232+121+121

Р=691мм )                       Р=608мм )                          Р=706мм)

 

ІV група.                              V група.                        VІ група.

Знайти периметр       Знайти периметр        Знайти периметр       

трикутника АВС          квадрата АВСD          прямокутника  СВDА

зі сторонами:                    зі стороною:                  зі сторонами:                          

200мм, 253мм, 165мм           161мм.                         125мм  і 201мм.

 

(Р=200+253+165            ( Р=161+161+161+161   ( Р=201+201+125+125

Р=618мм )                       Р=644мм )                          Р=652мм)

 

5. Самостійна робота з картками за рівнями навчальних досягнень. (Картки на квітках різних кольорів.)

       «В»                      «Д»                    «С»                   «П»

304+219-265        700-270+267       425+132            300+200

712-433+489         869-458              794-531              700+123

                                                          500+412

 

V. Підсумок уроку – подорожі. Рефлексія.

 

1). Вчитель. За весною настає чудова пора року – літо.

                       Плідно попрацювавши цілий рік, ми підводимо підсумки.

 

2).Учень 8. Сонце з неба усміхається.

                     Діти на галявці граються.

                     Все ясним, яскравим стало:

                     Літо в гості завітало!

                      (Слайд№12. Літо).

 

3). Вчитель. Тож прийшов час підвести підсумки нашої подорожі за порами року.

- Що робили на шляху подорожі?

- Чи було вам цікаво?

- Які виникли труднощі?

- Що найбільше сподобалось?

- Всі сьогодні ви були молодці! Працювади дружно і активно!

 

4). Оцінювання.

5). Домашнє завдання: №749, с.112; «В»-задача 750.

6). Вчитель. Пора кожна є чудова:

                       Неповторна, гарна, нова!

                       Кожна із своїм сюрпризом.

                       Кожна з них несе роботи,

                       Свята, клопоти, турботи.

                       То ж у гості їх чекайте,

                       З ними разом вирушайте!

(Слайд№13. Осінь. Зима. Весна.  Літо).

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Мунченко Любов
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
18 грудня 2018
Переглядів
947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку