Урок "Ділення з остачею і способи його графічного моделювання"

Про матеріал

Спосіб моделювання дає можливість учням самостійно навчитися ділити приклади з остачею. Діти розуміють , що остача не може бути більшою за дільник. Учні легко здійснюють перевірку ділення множенням.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ділення з остачею і способи його графічного моделювання

 

Конспект уроку з математики

В 3 класі ( 2 години ) вчитель Гура О.Б.

 

 

 

Тема: Ділення з остачею і способи його графічного моделювання

Мета уроку : 1.Скласти модель ділення з остачею.

                         2.Визначити принцип складання прикладів                                                    на ділення з остачею за моделлю (схемою ,формулою).                                                 

                         3.Дослідити залежність між дільником і                                       остачею.

Вид уроку. Моделювання визначеного відношення в різних формах і вивчення за допомогою моделі властивостей цього відношення.

           І Створення навчальної ситуації.

Завдання 1

Вч: Побудуйте величину за формулою : Р : К = В

Д: Нам потрібна мірка К.

Вч: Прошу!

Робота дітей :

   ( схема 1)

Завдання виконується індивідуально.

Мірка відмічається значком або діти домовляються про свій варіант.

 

 

 

Вч: Як діяли? Що потрібно зробити , щоб побудувати величину за формулою?(Потрібно точно прочитати формулу . В даному випадку : У величині Р мірка К поміщається В разів).

 

      ІІ Постановка навчальної мети моделювання.

Завдання 2.

На дошці формула:

А : К = В ( ост. М)

Вч: Що змінилось?

Д:Добавилась остача.Тобто величину поділили на частини , отримали В частин і ще остачу. Або : у величині А мірка К поміщається В разів і залишається “кусочок” М. Крім того, величина тепер не Р, а А.
Вч: Чому величина позначена іншою буквою?

Д: Бо це інша величина.

Вч: Як змінилась схема?

Д:Потрібно добавити ще остачу М.

Вч: Яку? Будь-яку? (Чому?)

Д: Так.

Ні. Не будь-яку. Вона має бути меншою за мірку К.

Сигнал. Діти закривають очі.

 

                          ІІІ моделювання

Вч: Змініть схему.

Робота учнів:

(схема 2)Вч: Чи можете ви за допомогою формули розповісти про те, як ви отримали величину А?

Д: А=К*В+М

Вч: Порівняйте 1 і 2 схеми. Це одна і та ж величина?

Д: Різні. Р-це К, взята В разів і ще М.А більше Р.

Завдання 3

На дошці тепер обидві схеми.

Вч: Доберіть числа до 1 схеми( Це завдання швидше виконали ті діти, які здогадались застосувати таблицю множення,- вони написали багато і без помилок).

Вч: А тепер до 2 схеми.

При обговорюванні виявилось 2 і 5 - обчислювали способом підбору і зробили мало.

Група 3 - ділила парні числа на непарні і навпаки. (Мусить бути остача)

Групи 1 і 4 - вирішили знову застосувати таблицю. Вони “винайшли” спосіб складання прикладів на ділення з остачею, застосовуючи табличні значення множників і добутку.
Д:Таким способом за одним прикладом на множення, наприклад   6x4=24 можна скласти кілька прикладів на ділення з остачею .

Свої дії діти доповнили схемами:
Після обговорення групи прийшли до такої формули запису способу пошуку числа

(24+1) 25(1)

(24+2) 26(2)

(24+3) 27:6=4(ост. 3)

(24+4) 28(4)

(24+5) 29(5)

Вч: Як складали приклад?

Д: З “кінця” … Ось як :

6+4+ост.=ділене

Аналізуючи величину остачі, учні прийшли до висновку, що найбільшу кількість прикладів на ділене з остачею можна отримати використовуючи таблицю множення на 9, бо при діленні на 9 можливі остачі від 1 до 8 .

В загальному виді не можна записати формулою:

9а+1                 1
9а+2:9=а( ост.2)

9а+3                 3

9а+4                 4

Вч: Чи можна за допомогою моделі розповісти про те, як складати приклади з остачею, користуючись таблицею множення?

Один із варіантів (складений на уроці ):

а- ділене , яке можна змінити за формулою

а=вxс+d, де вxс - табличні данні, d - остача.

Вч: Остача може бути будь-яка?

Д:Ні.Остача має бути меншою за дільник

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета завдання: дослідити залежність між дільником і остачею.

 

Гуртова робота.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Схеми показують ,якою може бути остача :

Якщо 6x4=24, то 24:6=4,

Якщо 6x4+1+25, то 25:6=4(ост.1)

 

Обчислення підбору чисел до заданої схеми переходить в обговорення того, як складати приклади на ділення з остачею взагалі ( або : як навчити інших складати такі приклади).

 

 

 

Контрольний момент-

Величина остачі!
Вчитель пропонує помилковий приклад:

30:6=4 (ост. 6), вимагаючи у дітей кожен раз аргументувати свою згоду або непогодження з ним.

 

 

 

 

Модель може бути результатом як групової, так і фронтальної роботи.

 

 

 

 

 

                     ІV Підсумкова рефлексія

-Як би ви назвали цей урок?

-Чого нового навчились?

-Чи було цікаво? Важко? Легко?

-Як би ви оцінили свою роботу на уроці? Роботу своєї пари?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 грудня 2018
Переглядів
1061
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку