Урок "Подорож в країну Музики"

Про матеріал
Розробка уроку для молодших школярів, де в ігровій формі, за допомогою цікавої подорожі до країни Музики, учні повторюють поняття музичні і шумові звуки, ознайомлюються із нотами та їх назвами, співають і танцюють, відчуваючи себе казковими героями-нотами, вивчають поняття «гама»; «нотний стан». Вивчаючи предмет "Музичне мистецтво" в ігровій формі, учні з задоволенням подорожують, уявляють себе різними героями і дуже гарно засвоюють тему уроку. Навчання в ігровій формі розвиває в учнів уяву, творчі здібності, виховуває потребу у спілкуванні з мистецтвом, пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

 Урок – подорож для 1-2 класу

Тема: «Подорож в країну Музики»

Мета:

  • навчальна: повторити поняття музичні і шумові звуки; ознайомити учнів із нотами та їх назвами;  надати поняття «гама»;  вивчити  поняття «нотний стан»;
  • розвивальна: розвивати в учнів музичний слух, чуття ритму, уяву, творчі здібності;
  • виховна: виховувати потребу у спілкуванні з мистецтвом, пізнавальний інтерес.

Дидактичний матеріал: А. Рубінштейн «Мелодія»;  А. Островський , пісня «До, ре, мі, фа, соль...».

 Обладнання: музичний інструмент; фонохрестоматія, нотна хрестоматія; картки для перевірки знань, мультимедійна дошка, презентація, мультфільм.

Тип уроку: знайомство  з новим теортичним матеріалом, комбінований.

Форма проведення: урок-подорож-гра.

 

 

                                                     Хід уроку

Учні входять до класу під музичний супровід (А. Рубінштейн «Мелодія»),

I. Організаційний момент

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

 

II. Актуалізація опорних знань 

Яка музика нас зустріла на початку уроку? Цей музичний твір має назву «Мелодія».

Чому цей твір має саме таку назву?

 

III. Мотивація навчальної діяльності

Учитель.Чи може існувати пісня без мелодії? З чого складається мелодія?

Ви вже знаєте, що нас в житті оточує багато різних звуків, наприклад шум вітру, різні голоси, стук. Ці звуки називаються шумові. А в музиці мелодії пісень, танців теж складаються зі звуків, тільки музичних. Сьогодні на нас знову очікують цікаві зустрічі в музичному королівстві. Щоб дістатися королівства, нам треба пройти через ліс, згадати все про музичні звуки і відповісти на деякі запитання. Але мовчки нам йти нецікаво, тому ми будемо йти і співати просту пісеньку. Я буду  співати, а ви за мною повторювати Давайте послухаємо, як чудово в лісі.(Діти слухають звуки лісу).

Ви готові? Тож вирушаймо!

 

IV.Творча вправа «Музична подорож»

Ми крокуємо

По полях,

По стежинах,

По лісах.

І раптом ми зустріли (граю музику «зайця»). Як ви впізнали, що це заєць? Може це ведмідь? Спробуйте відтворити рухами, як скаче заєць під цю музику. Яка музика «зайчика»? Давайте не будемо його лякати і підемо далі, співаючи нашу пісеньку. І раптом нам назустріч (граю музику «ведмідя»). Як ви впізнали, що це «ведмідь»?Яка його музика? Спробуйте відтворити рухами. Ведмідь нас не помітив і пішов, а ми йдемо далі і співаємо.

(далі учні зустрічаються з мамою-пташкою і пташенятами,спробують заспівати як вони(низьким і високим голосом), з білочкою, яка бігала  вгору та вниз( гама вгору та вниз) і відповідають на запитання: які бувають і як можуть рухатися музичні звуки).

Вчитель: Молодці, згадали все про музичні звуки, відповіли на запитання і потрапили в музичне королівство . Дивіться, нас зустрічають Королева Музики, Музичний король і їх подружки нотки. Ви пам’ятаєте, що музику пише людина , яка називається композитор. А пише він її за допомогою музичних знаків, які називаються ноти. Зараз про них ви почуєте казку і, навіть, самі станете її героями.

 

V. Казка –презентація «Подорож до музичного королівства»

 

Вчитель. В музичному Королівстві  жила прекрасна Королева, король Скрипковий Ключ і були в них подружки нотки. Звали їх: До, Ре, Мі, Фа, Соль, Ля, Сі. Музичний король жив на сходинках , які  були незвичайні, музичні, які називалися нотний стан і поселив поруч з собою нотки. Нотка «до» жила нижче всіх, а нотка «сі» вище всіх. Давайте разом повторимо їх імена (учні повторюють). А щоб краще собі уявити, як  вони жили в королівстві, давайте пограємо в таку гру: я буду музичною Королевою, а ви нотками.

Кожного ранку Королева і Король  вітали своїх подружок :

- добрий  день вам, нотки!

- добрий день (співають з модуляцією в 2-3 тональності).

Ноти завжди були в чудовому настрої і любили співати таку пісеньку:

«Ми  любимо пісні веселі і сумні».  Нотки любили бігати по сходинках вгору, вниз, любили стрибати або гратись в схованки. Разом з ними гралася і Королева. Змахне вона чарівною паличкою вгору-вниз, нотки співають:

«Ось іду я вгору, ось іду я вниз».

 Давайте повторимо їх пісеньку, будемо старатись співати правильно, з округлим ротиком, чисто інтонуючи  і рукою будемо показувати напрямок мелодії. (Учні співають). Інколи Королева просила заспівати голосно-голосно, і нотки співали: «Голосно співаємо, всіх ми розважаємо». А коли Королева відпочивала, ноти співали тихо-тихо: «Тихо ми співаємо, голосок ховаємо» Давайте заспіваємо як нотки (співають). А була в них ще така гра: одні нотки ховалися на найнижчій сходинці, а другі на найвищій, і починали вони сміятися: «хі-хі-хі, хо-хо-хо, гі-гі-гі, га-га-га. Давайте заспіваємо, як вони (співають). А коли ноти переставали гратися, Королева вчила їх співати серйозну пісню. Ноти дуже старалися, вправно відкривали ротики, чітко вимовляли слова, прислухалися до музичного супроводу і чули один одного.

 

VI. Робота з поняттями

Одже, діти, ми побували в музичному Королівстві і познайомились з нотами.

Для запису висоти звуків використовують нотний стан, або нотоносець (тобто той, що несе на собі ноти). Він має 5 ліній, що рахують знизу вгору.

  Звуки стали рівно  в ряд — утворився звукоряд.

Послідовний рух звуків у висхідному та низхідному порядку називають

звукорядом, або гамою.

 

 VII.Вокально-хорова робота

Учитель. Ноти пропонують розучити разом із ними пісню про їх життя. Давайте будемо старатися , вправно відкривати ротики,чітко вимовляти слова і уважно слухати мелодію.

Розучування пісні А. Островського «До, ре, мі, фа, соль...».

 

Зараз, дітки, пропоную відпочити і переглянути фрагмент мультфільму про нотки. Ви дивіться і пританцьовуйте разом з нотками.

 

VIII.Перегляд мультфільму «Веселі нотки».

Пластична імпровізація під пісню з мультфільму.

 

IX. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

Учитель. Щоб подякувати ноткам за гостинність, покажемо, як ми запам’ятали їх імена. Знайдіть у цих словах імена нот: дорога, мімоза, парасолька, міф, маляр, посольство, ремісник, сіно, доручення, клякса, міліція, домовик, факт, карета, фаворит, дощик, реклама, міміка, крейда, камін, кефаль, кляп, таксі. Підкресліть назви нот у словах.

1.Яку назву має будиночок, у якому мешкають ноти?

2.Що таке гама?

X.Музичне прощання.

Учні виходять із класу під музичний супровід (А. Островський «До, ре, мі, фа, соль...»).

 

docx
Додано
27 жовтня
Переглядів
166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку