Цікава подорож з казковою презентацією для першачків. Математика - царівна всіх наук, але для найменших школярів іноді буває надскладною наукою.Тож моє завдання як вчителя заохотити учнів до навчання, сприяти легкому засвоєнні матеріалу " Порівняння виразів.Розв'язування прикладів і задач. Розпізнавання геометричних фігур.
Подорож з Червоною Шапочкою в країні Математики
Тема: Порівняння виразів. Розв’язування прикладів і задач. Розпізнавання геометричних фігур.
Мета: закріплювати обчислювальні навички додавання і віднімання в межах 7, учити порівнювати два вирази, розв’язувати приклади і задачі, розпізнавати геометричні фігури; розвивати увагу, мислення; виховувати старанність, охайність, працьовитість.
Обладнання : підручник, зошит на друкованій основі, ТЗН, роздатковий матеріал( картки).
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Тож і ми часу не гаймо
Наш урок розпочинаймо.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Вступна бесіда вчителя.
Діти, чи любите ви слухати казки? Сьогоднішній урок математики – незвичайний. Ми з вами вирушимо в казку. А в яку саме зараз дізнаємося.
Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онучка несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б відповів?
Здогадалися? (Червона Шапочка). Сьогодні перед нами стоїть дуже важливе завдання: допомогти Червоній Шапочці дійти до своєї бабусі
Тож нам з Червоною Шапочкою та мешканцями казкового лісу потрібно разом виконати завдання уроку. Порівняємо вирази. Розв’яжемо приклади і задачі. Розпізнаємо геометричні фігури. При цьому слід виявляти старанність, кмітливість, бути організованими та уважними.
Отже, вирушаємо на допомогу Червоній Шапочці.
ІІІ. Розвиток математичних знань.
Першим нас зустрів Горобчик. Він нещодавно навчився рахувати. Перевіримо його знання. Ось він рахував! Послухайте: 1, 2, 4, 5, 6, 8, 10.
Як же допомогти Горобчику виконати завдання, коли він не ходить до першого класу? Допоможемо йому?
Усний рахунок
1. Полічити від 1 до 10, чітко називаючи числа.
2. Полічити від 10 до 1 в зворотному порядку.
3. Назвіть «сусідів» числа 5, 7, 9.
4. Яке число наступне після 4,1.
5. Назвіть суму чисел 2 і 3, 5 і 2.
6. Назвіть різницю чисел 8 і 2, 5 і 1.
Каліграфічна хвилинка
Нагадаємо Горобчику як правильно писати цифру сім.
( повторення гігієнічних правил письма).
Робота з індивідуальними картками.
Далі нам потрібно порівняти вирази.
Отже, зараз ви всі уважно, нахилились до своїх карток і порівняли вирази, поставили знаки «<» ,«>», «=».
Фізкультхвилинка
Швидко, діти, підлетіли,
Мов горобчики малі.
Руку вправо, руку вліво
Всі дружненько розвели ,
А тепер до сонця руки
Й на носочках піднялись,
Руки в боки, два підскоки,
Тихо робимо ми кроки.
Гарно з вами відпочили
І за парти тихо сіли.
- Діти, а кому ми допомагаємо? Так Червоній Шапочці.
Діти, Червона Шапочка несла, як ви вже знаєте, у кошику пиріжки для своєї бабусі. Вона несла пиріжки з яблуками та вишнями. Як дізнатися яких пиріжків було більше? Для цього нам потрібно розв’язати задачу.
У кошику лежало 5 пиріжків з вишнями, а з яблуками на 1 пиріжок більше, ніж з вишнями. Скільки пиріжків з яблуками у кошику?( усно)
Отже, яких пиріжків було більше?
Далі Червону Шапочку зустрів Вовк з підручником математики. І говорить : « Допоможи мені впоратися з завданнями на сторінці 77, а я допоможу тобі дібратися до своєї бабусі» .
Робота за підручником ( ст. 77)
Завдання 1
Обчислимо приклади.
Запишемо приклади з відповіддю 7 (усно)
Завдання 4
Завдання 6
IV.Узагальнення й систематизація знань учнів
1. Робота в зошиті на друкованій основі( 17).
Завдання 1-2
Розгляньте скорочений запис до задачі.
-Що потрібно дізнатися?
- Як ми це дізнаємося?
- Який приклад запишемо?
Завдання 3
Фізкультхвилинка для очей
Далі нашій Червоній Шапочці переплутались доріжки, щоб допомогти їй знайти доріжку до своєї бабусі нам потрібно самостійно виконати наступне завдання у зошиті( завдання 4-5).
2. Веселі задачі
•На березі біля криниці
Їли зернята 3 синиці,
Та ще 2 маленькі птиці.
Скільки птиць біля криниці?
•Каже мати – квочка:
В мене 3 синочки і 3 дочки.
Скільки діток у квочки?
Ну що ж наша Червона Шапочка дібралась до своєї бабусі, а допомогли їй у цьому ви, малята. А також ваша старанність, кмітливість, уважність та спостережливість.
V. Підсумок уроку.
Чи сподобалася вам математична казка?
Гра «Мікрофон».
Мені на уроці сподобалось…
Мені було легко робити на уроці…
Мені важко було виконувати на уроці….
Любі діти! Сьогодні ви продемонстрували найкращі знання з математики. На уроці ви були активними, уважними, зосередженими. Червона Шапочка вам вдячна за допомогу і передала вам кошик з цукерками. Пригощайтеся!