2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Урок-подорож з історії стародавнього світу з елементами гри

Про матеріал
Урок-подорож до Стародавньої Греції з елементами гри. Учні отримують цікаві завдання, для того ,щоб отримати перепустку до Афін, а також мають випереджальні завдання
Перегляд файлу

Тема :Греція в ІІ – першій половині І тис.до н.е.

Мета: ознайомити учнів із природою та населенням Давньої Греції, розвивати вміння працювати з підручником, контурною картою та висловлювати власну думку, розвивати інтерес до вивчення історії стародавнього світу.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу (урок-подорож)

Хід уроку

І. Вступне слово вчителя

Епіграф уроку

Навколишній світ – це книга, й ті,хто не подорожує, читає лише її одну сторінку.                                                   (Августин Блаженний)

  • Поясніть, як ви розумієте цей вислів?

ІІ. Вивчення нового матеріалу

Сьогодні у нас незвичайний урок, ми будемо подорожувати до стародавньої  Греції. Столицею цієї країни є місто Афіни, щоб потрапити туди вам необхідно отримати перепустки. А для цього, протягом уроку, ви будете виконувати завдання.

Розповідь вчителя + робота з картою

Греція розташована на Балканському півострові, у східній частині Середземного моря. З давніх часів місцеве населення називало свою батьківщину Елладою. Із заходу її омиває Іонічне море, а зі сходу – Егейське. З півночі Еллада обмежена хребтами Балканських гір. Найвищими горами Греції є Олімп (висота 2 917 м) та Парнас (2 450 м).

Грецію поділяють на континентальну й острівну. Континентальна складається з трьох частин: Північна (Ахейя), Середня (Аттика) та Південна (Пелопоннес). Ахейя й Аттика з'єднані між собою Фермопільським проходом, а Аттика і Пелопоннес – вузьким Коринфським перешийком. Острівна Греція налічує кілька тисяч великих і маленьких островів. Найбільшими з них є Крит, Евбея, Родос, Саламін

Робота в групах

І-а група Робота з контурною картою

Позначити на контурній карті територію Давньої Греції, її частин, найбільші острови Егейського моря та Іонічного моря, гору Олімп.

ІІ-а група Робота з таблицею

Заповнити таблицю

Частина Греції

Історичні області

Північна

Фессалія, Епір, Македонія, Фермопільський прохід

Центральна

Беотія, Аттика,Фокіда,Етолія, Локрида

Південна (пів.Пелопонес)

Мессенія, Лаконія, Аркадія, Ахайя

 

ІІІ –а група Робота зі схемою

Багато островів Егейського моря мають закінчення «….ОС» використовуючи карту, запишіть відсутні частинки слів на головоломці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Випереджальне завдання

Міф про Тесея

Коли син афінського царя Егея – Тесей – прийшов до Афін, вся Аттика була занурена в глибоку печаль: вже втретє від могутнього царя Криту, Міноса, сюди прибували посли за даниною, яку повинні були виплачувати йому афіняни у вигляді викупу за смерть його сина Андрогея, убитого в Афінах марафонським биком. З тих пір кожні дев’ять років жителі Афін посилали Миносу сімох юнаків і сім дівчат на поживу Мінотавра, що знаходиться в Лабіринті царського палацу. І на цей раз афіняни спорядили корабель з чорними вітрилами в знак жалоби по юних жертвах Мінотавра. Бачачи загальний смуток, юний герой вирішив битися на смерть з жахливим чудовиськом, відправившись з афінськими юнаками і дівчатами на острів Крит, щоб покласти край цій жахливій данині. Старий цар Егей не хотів і чути про від’їзд свого єдиного сина, але Тесею вдалося наполягти на своєму. Він приніс жертву Аполлону-Дельфінію – покровителю морських подорожей, а з Дельф перед самим від’їздом був даний Тесею оракул – обрати собі покровителькою в цьому подвигу богиню кохання Афродіту. Після прибуття на острів Крит, афінських юнаків та дівчат відразу відвели до Міноса. Могутній цар Криту тут же звернув увагу на прекрасного Тесея. Помітила його й дочка царя, Аріадна, в серці якої Афродіта викликала глибоку любов до юного сина Егея. Саме тому дочка Міноса вирішила допомогти Тесею, щоб врятувати його від розтерзання . Перш ніж вирушити на бій з критським чудовиськом, Тесею довелося захистити одну з афінських дівчат, ображену гордовитим царем Міносом: – Ти пишаєшся своїм походженням від Зевса, але і я не син простого смертного: батько мій – великий землетрясець, бог моря Посейдон. – Якщо ти – син бога Посейдона, то доведи це і дістань кільце з морської безодні, – відповів Мінос Тесеєві, кинувши в море золоте кільце. Тесей безстрашно стрибнув з крутого берега в море. Як тільки над головою героя зімкнулися морські хвилі, його підхопив вісник глибин, син Посейдона і Амфітрити, бог Тритон і в мить ока домчав до підводного палацу Посейдона, який з радістю подав синові кільце Міноса. Тритон знову підхопив Тесея і виніс його з морської безодні до берега, де повною печалі стояла Аріадна: вона, як і інші, думала, що юнак загинув. Але Тесею мав битися з самим Мінотавром! Аріадна таємно від батька дала Тесею гострий меч і клубок ниток. Коли Тесея і всіх приречених на смерть відвели в Лабіринт, юнак прив’язав біля самого входу кінець нитки Аріаднови  і пішов по заплутаних нескінченних переходах. Нарешті, він дійшов до місця, де знаходився Мінотавр, який з грізним ревом кинувся на прибульця. Почався страшний бій … Під час сутички, в якусь мить, Тесею вдалося схопити чудовисько за ріг і встромити йому в груди свій гострий меч. Убивши Мінотавра, юнак зі своїми супутниками, слідуючи за ниткою, вийшов з Лабіринту, де біля виходу їх радісно зустріла Аріадна. Тепер потрібно було подбати про врятування від гніву царя Міноса. Тесей швидко спорядив свій корабель в зворотний шлях, заздалегідь прорубавши дно в усіх витягнених на берег кораблях крітян. Аріадна же послідувала за Тесеем, якого пристрасно полюбила. На зворотному шляху мандрівники вийшли на берег Наксоса, де вирішили переночувати. У сні Тесею з’явився бог вина Діоніс, що повідав йому про те, що він повинен покинути Аріадну на пустинному березі Наксоса, оскільки боги призначили її в дружини йому, богу Діонісу. Тесей прокинувся і, повний смутку, швидко зібрався в дорогу, слухаючи волю богів. Так Аріадна стала богинею – дружиною великого Діоніса. А корабель Тесея швидко понісся на своїх чорних вітрилах по блакитному морю. Засмучений втратою Аріадни, Тесей забув дану Егеєві обіцянку замінити, у разі перемоги над Мінотавром, чорні паруси білими … Егей чекав свого сина на високій скелі біля моря. Ось вдалині показалась чорна точка, стрімко наближається до берега … Це корабель його сина, але не блищать білі вітрила на сонці, значить, загинув Тесей … У відчаї Егей кинувся в море, потонувши в морській безодні … Саме з тих самих пір море це так і зветься – Егейським …

Розповідь вчителя

Гра «Отримай перепустку в місто Афіни»

Житель Афін писав про місто так: « Ти ідіот, якщо не бачив Афін! Якщо ж бачив і не відчував захоплення, ти віслюк, а якщо за власним бажанням залишив його, ти – верблюд»

Саме до цього прекрасного міста ми з вами вирушаємо. Але афінські вартові великі патріоти свого міста. Вони відмовляються відкрити браму, доки ми не доведемо, що запам’ятали історію Греції. Щоб туди потрапити, треба відповісти на запитання і отримати перепустку.

  1. Як називається найбільший острів Егейського моря? (Крит)
  2. Як називали в давнину Грецію? (Елладою)
  3. На які три частини поділяється Греція? (Пн., Середня, Пд.)
  4. Що вирощували Греки? ( жито, пшеницю,виноград, оливки)
  5. Як загинув цар Егей? ( Кинувся у море)
  6. Як називається гора, на якій жили грецькі боги? (Олімп) 
  7. Назва войовничого племені, що прийшли на територію Балканського півострова у кінці ІІ тис.до н.е.?
  8. Священна тварина критян? (бик)
  9. Що носили на голові греки? (вінки з живих рослин)
  10. Коли відбувалася головна трапеза греків?(перед заходом сонця)
  11. Що вважалося головним дійством за обідом? (розмова)
  12. Який одяг був у греків? (простий)
  13. Хто займався усіма домашніми справами? (жінка)
  14. Хто виховував дітей? (до 6 років батьки, потім педагог)
  15. Які спортивні ігри розвивались у греків? ( ігри з м’ячем, біг, плавання, метання диска)

Отже, всі отримали перепустки у місто Афіни

 

 

 

 

 

 

 

 

Розповідь про Афіни + слайди з фотокартками храмів, будинків

Завдання

«Ораторське мистецтво»

Уявіть, що ви попали на народні збори в Афіни. З якою промовою ви виступили б на зборах.

У Греції дуже цінували розум  і любили загадувати загадки. Спробуймо і ми розгадати загадки

 

Їде пані в золотім жупані

Хоч жупан той латка на латці,

Та приймають в кожній хатці.

(Цибуля)

***

В полі хороше мені

Зеленіти навесні.

Чим же я – не молодець? .

Маю диво-корінець,

Все про нього дбаю,

Цукор відкладаю.

(Буряк)

***

На городі виріс дужий,

Круглий, жовтий і байдужий

До червоних помідорів,

До капусти і квасолі.

Хто цей гордий карапуз?

Здогадалися?...

(Гарбуз)

***

Печуть мене, смажать і варять,

Їдять мене і дуже хвалять.

(Картопля)

ІІІ Закріплення нових знань

Перегляд фрагменту відеофільму «Подорож до Греції»

ІV. Домашнє завдання

Завжди після екскурсії учасники записують свої враження у «Книгу відгуків і пропозицій». Тому, пропоную, усім вдома записати свої враження від подорожі в зошит, а наступний урок поділитися ними у класі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 лютого
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку