Урок-подорож з літературного читання 2 клас на тему "Андрій М'ястківський. Казка про яблуню"

Про матеріал
Мета: удосконалювати навички усвідомленого, виразного читання художніх творів; формувати вміння знаходити за допомогою вибіркового читання уривки тексту, що характеризують дійових осіб; виховувати працелюбність, бажання допомагати природі.
Перегляд файлу

Урок 41. Андрій М’ястківський. Казка про яблуню

Мета: удосконалювати навички усвідомленого, виразного читання художніх творів; формувати вміння знаходити за допомогою вибіркового читання уривки тексту, що характеризують дійових осіб; виховувати працелюбність, бажання допомагати природі.

Обладнання: презентація до уроку, проектор.

Перебіг уроку

I. Організаційний момент

Сьогодні ми продовжимо вивчати твори українських письменників, удосконалюватимемо навички читання, вміння переказувати твори.

Девіз уроку.

Слухаємо уважно,

Читаємо виразно,

Відповідаємо змістовно.

  • Сьогодні незвичний урок, ми помандруємо до лісу. По дорозі ми зупинимось на галявинах  «Розминочка». «Перевірялочка», «Вивчалочка», «Розбиралочка», «Складаночка», «Відпочивалочка», «Цікавинка», «Завершалочка» та ін.

 

II. Мовленнєва розминка  «Розминочка»

1.     Дихальна гімнастика

-         Ліс нас зустрічає співом пташок (слухання співу пташок)

А ще в лісі чуємо, як…

-         пролетів жук;

-         зашумів ліс;

-         вітерець зірвав пушинку з дерева – здуйте її з долоньки.

2. Робота зі складовою таблицею «Біг по доріжці»

(таблиця складів зі збігом приголосних)

1 рядок – тихо; повільно

2 рядок – голосніше; повільно

3 рядок – голосно, швидко

4 рядок – здивовано.

3.  Вправа «Не спіткнись»

-         тичка, тичка, дичка, тичка;

-         липа, липа, липа, лапа;

-         сім, сом, сім, сім.

4 .Чистомовка

- Прочитайте чистомовку .

Це-це-це – ми посадили деревце,

                                        Го-го-го – поливатимем його.

                                        Не-не-не – виросте воно рясне,

       Ами-ами-ами – нас порадує плодами.

III. Перевірка домашнього завдання

-         Ось ми вже на узліссі. Сядьмо на травичку, розповімо один одному, що читали вдома.

Вибіркове читання оповідання «Молодець проти овець»:

-         Про Дениска і цапка;

-         про песика і кота;

-         про мишеня;

-         про Мар’янку.

Прочитайте зачин, кінцівку твору.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку

   Щоб дізнатися, про що буде сьогодні урок, виконаємо вправу.

Вправа «Поняття про…»

-         На узліссі зеленіє рослина;

-         у неї є стовбур;

-         це дерево може рости і на узліссі, і в саду;

-         плоди цього дерева круглі, смачні, соковиті. (малюнок)

Відгадування загадки:

Налите сонцем, налите соком,

З гілки зірвалось, впало звисока.

  • Боляче, певно?
  • То вам здається.

Лежить рум’яне в траві і сміється…. (Яблуко)

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

Ось наша галявина «Вивчалочка»

Опрацювання «казки про яблуню» Андрія М’ястківського (с. 62)

1. Читання казки вчителем

— Чи сподобалася вам казка?

— На що вона схожа?

— Як побудовані речення?

2. Словникова робота ( Галявина «Цікавинка»)

Читання слів «луною» за вчителем: узлісся, зжовтів, прищепив, розвеселилось, засміялися, дозрівали.

«Довідкове бюро»

Узлісся — смуга, край лісу.

Вільце — обрядове дерево українського весілля, що прикрашається квітами, ягодами, колосками.

Корячок — посудина для води.

Щепа — прищеплене фруктове дерево.

Чухрати — тут: обгризати кору.

Осоння — місце, що добре прогрівається сонцем.

Господа — двір, обійстя.

Фізкультхвилинка (Галявина «Відпочивалочка»)

3. Читання тексту учнями «ланцюжком»

— Яку інтонацію читання підказують виділені речення?

4. Робота над аналізом змісту казки. Вибіркове читання (Галявина «Розбиралочка»)

— Де росла дичка?

— Хто так називав деревце?

— Як ставилося до цього деревце?

— Чи знало воно, ким буде?

— Хто впізнав деревце?

— Чому сміялися лопухи?

— Хто помітив деревце?

— Як про деревце сказав дідусь? Прочитайте.

— Що вирішив зробити дідусь із деревцем?

— Чи здійснив він свій задум?

— Коли дідусь прийшов за деревцем?

— Як він його доглядав? Прочитайте.

— Що виросло з яблуні-дички? Прочитайте.

— Що можна сказати про дідуся?

— Як віддячила йому яблунька?

— Поміркуйте, що у цьому творі казкове, а що могло трапитися насправді?

5. Гра «Знайди риму» ( Галявина «Складалочка»)

Рову —…(корову). Вільце —…(деревце). Лисичка — …(дичка). Давно — … (воно). Дике — …(велике). Невеличке — …(кринички).

6. Гра «Морські хвилі»

Читання твору то тихіше, то голосніше, за потреби поступово змінюючи силу голосу.

7. Гра «Земля — небо»

За командою «земля» — діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою «небо» — піднімають голови вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову «земля» — учні очима знаходять, де вони завершили читати.

8. Гра «Слідопити»

Учитель читає початок (або кінцівку) речення, учні мають знайти це речення і прочитати.

VI. Підсумок уроку

  • Ось ми і дісталися галявини «Завершалочка»

— Прочитайте прислів’я. Яке з них найбільше розкриває зміст казки, яку ми прочитали?

Дерево криве… солодко з’їси.

Гірко поробиш — … нема плода.

Без труда — … та яблука солодкі.

Дійсно, коли людина працьовита, має вмілі руки, то вона завжди отримує насолоду від своєї роботи.

Дідусь не тільки має золоті руки, а ще і добре серце, яке вміє любити природу, піклується про неї.

Тож і ви, діти, будучи в саду, полі чи лісі, будьте для природи вірними друзями. Вивчайте і охороняйте природу. Несіть у навколишній світ добро. Тоді і світ буде для вас щедрим господарем і вірним другом.

 

VII. Домашнє завдання

С.62 Переказувати казку. Намалювати малюнок за бажанням.

 

docx
Додано
1 березня 2019
Переглядів
1101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку