Урок-подорож з математики. 7 чудес України. Закріплення таблиці множення на 7.

Про матеріал

Урок поданий у вигляді математичної подорожі. Подорож просторами України, що ввійшли до 7 чудес. Цікава і незабутня подорож чекає юних математиків, після виконання кожного завдання - відкривається нове чудо.

Перегляд файлу

ТЕМА: СКЛАДАННЯ І ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ. ПОРІВНЯННЯ ВИРАЗІВ. ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ РІЗНОГО СТУПЕНЯ.

 

МЕТА: формувати вміння виконувати завдання на застосування табличного множення і ділення вивчених чисел; закріпити знання таблиці множення числа 7; вдосконалювати обчислювальні навички;

розвивати когнітивні компетентності учнів, обчислювальні навички;

виховувати старанність, працьовитість, почуття національної гідності, любов до України.

 

Обладнання. Мультимедійна презентація, картки для індивідуальної роботи.

 

Тип уроку: урок-подорож.

 

Хід уроку

 

Слайд 1

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

Всі за парти ми сідаєм.

До роботи приступаєм.

Щоб помилок не робити,

Математику слід вчити.

 

- Спочатку дозволимо сісти красі нашого класу — Тані, а потім силі — Саші і Назару.

 

Слайд 2

- Сьогодні ми будемо працювати під девізом:

девіз

Міркуємо — швидко,

Відповідаємо — точно,

Лічимо — правильно,

Пишемо — гарно.

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

 

- Я дуже хочу, щоб сьогодні ми провели цікавий і незвичний урок. Але спочатку нам потрібно перевірити домашнє завдання, і ми дізнаємося ключове слово.

 

Слайд 3

 

1. Перевірка домашнього завдання.

- Діти, скажіть, яка відповідь у вас вийшла у задачі? Таню, скажи будь ласка число, яке вийшло у тебе у задачі. 20.

У всіх так?

- Давайте перевіримо вирази. Погляньте на дошку, ви там бачите числа — це відповіді до домашнього завдання.

 

4  8  7  9  3  9  

у  е  д  с  ч  а

 

- Запишіть числа у порядку зростання. Прочитайте, яке слово у вас вийшло?

 

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 

- Прочитайте ще раз, яке ключове слово у вас вийшло? - ЧУДЕСА.

- Вірно.

- Діти, в якій країні ми живемо?

- В Україні.

Тому саме до чудес України ми будемо сьогодні подорожувати, а скільки їх ви скажете мені самі, коли назвете, на яке число ми з вами почали  вивчати таблицю множення.

- на 7.

-  Правильно. Саме до семи чудес України ми будемо подорожувати. Чим більше математичних завдань, ви виконаєте, тим з  більшою кількістю природних див України ознайомитеся.

 

Слайд 4

Також під час цієї подорожі ми повторимо таблицю множення на 7.– Україна має 7 чудес , тому я пропоную каліграфічно прописати цифру 7. 

Слайд 5

 

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ

 

- Отже, ми вирушаємо в мандрівку, щоб відкрити перше чудо України. Щоб ознайомитись з першим природним дивом, що є на території України вам потрібно повторити таблицю множення на 7..

 

Слайд 6

 

2*7=                    6*7=

3*7=                    7*7=

4*7=                    8*7=

5*7=                  9*7=

-І ми з вами відкрили перше чудо України – Кам’янець – Подільська фортеця.

Слайд 7

 

Історична довідка.

Кам’янець-Подільська форте́ця  фортеця у місті Кам’янець-Подільський (Хмельницької області України). Відома з XIV століття як частина оборонної системи міста Кам’янець, колишньої столиці Подільського князівства XIV–XV ст. Є складовою частиною Національного історико-архітектурного заповідника «Кам’янець». До складу фортеці входять 11 башт, кожна з яких має власну історію.

 

Слайд 8

 

-Ми продовжуємо нашу подорож. Для того, щоб відкрилося наступне диво України, нам потрібно, виконати завдання у підручнику №817. Потрібно виконати вирази, щоб значення були вірними.

 

 5*6>5* .             7*4<7*.                           6*6+6=6*.

 

Виконати біля дошки коментовано по черзі.

(учні по черзі виходять і записують біля дошки, решта в зошиті)

 

Слайд 9

 

 -Нам відкрилося 2 диво України – Києво – Печерська лавра. 

Історична довідка.

Успенська Києво-Печерська лавра  — одна з найбільших православних святинь України, визначна пам’ятка історії та архітектури. Від часу свого заснування як печерного монастиря у 1051 р. Києво-Печерська обитель була центром православ’я у Київській Русі; у 1688 року монастир отримав статус лаври. Була внесена до переліку Світової спадщини ЮНЕСКО.

 

Робота з підручником.

  • Ми рушаємо далі. Наступне завдання ми виконаємо з підручника. Завдання №819. вам потрібно записати лише відповіді.

У скільки разів: 6 грн більше, ніж 2 грн? 30 м більше від 6 м? 2 год менше за 8 год? 18 кг більше від 3 кг? 5 дм менше від 40 дм?

 

- 6:2=3; 30:6=5; 8:2=4; 18:3=6; 40:5=8.

- Перевірте себе .

 

Слайд 10

 

 

– 3 диво України – острів Хортиця. 

Слайд 11

 

Історична довідка.

Острів – заповідник «Хортиця», є найбільшим островом на Дніпрі. На території заповідника діє музей, в якому зібрано близько 30 тис. експонатів – свідків козацького минулого України. Є на Хортиці так звана Тарасова Стежка – маршрут, яким ходив улітку 29 – річний Тарас Шевченко. Але насамперед острів Хортиця відомий своєю героїчною спадщиною, бо саме він був осередком українського козацтва, що мав назву Запоріжська Січ.

Фізкультхвилинка.

– Для того, щоб відкрити наступне диво України, нам потрібно провести фізкультхвилинку

 

-Ми відкрили 4 диво України – парк «Софіївка». 

 

Слайд 12

 

Історична довідка.

 Дендрологічний парк «Софіївка» у м.Умань – це шедевр світового садово – паркового мистецтва кінця 18 – 19 ст. Заснував  «Софіївку» граф Станіслав Потоцький. Цей диво – сад став подарунком його дружині Софії. Вона була гречанкою за походженням, тому і сам подарунок виглядає наче частина міфічної Еллади. Над створенням парку працювали як найвидатніші майстри того часу, так і народні умільці.

V. Систематизація і закріплення знань учнів.

– Ми продовжуємо нашу мандрівку.

Слайд 13

№ 820 (усно)

 

Маса дерев’яного бруска 6 кг, а маса такого самого за розміром залізного бруска у 8 разів більша.

- Яка маса залізного бруска?

- На скільки кілограмів його маса більша від маси дерев’яного?

 

6*8=48                 48-6=42

 

-Ми відкрили 5 диво України – Софійський собор.

 

Слайд 14

 

Історична довідка.

Софійський собор – пам’ятка української архітектури. Достеменно відомо, що розбудову храму почав Володимир Великий, а закінчив Ярослав Мудрий. Під стелею Софії відбувалися урочисті «посадження» на великокняжий престол, церковні собори, прийоми послів та затвердження політичних угод.

 

-Наша мандрівка продовжується. Для того, щоб відкрити наступне диво України, ми повинні попрацювати самостійно. У вас на партах лежать картки з виразами, які потрібно розв’язати.

 

Слайд 15

 

 

5*9+15=                                                40-5*4=

40-7*4=                                                 (14+14):4=

 

 

-Ми відкрили з вами 6 диво України – Херсонес Таврійський. 

 

Слайд 16

 

Історична довідка.

«Херсонес Таврійський» – це історичний заповідник на території колишнього грецького міста на Кримському узбережжі був заснований наприкінці 6 ст. до нашої ери. Про Херсонес існує безліч легенд. Найвідомішою є легенда про Гікію – жінку – воїна, яка врятувала місто, спаливши власний будинок із чоловіком, який перебував там. На сьогоднішній день відкрито лише третину міста.

Залишилося відкрити 7 чудо України. Але перш ніж його ми відкриємо пропоную вам переглянути відеоролик.

Сідайте зручніше, будьте уважніші. Приємного перегляду.

 

Слайд 17

 

- відеоролик

 

-Ми відкрили 7 диво України – Хотинська фортеця. 

 

Слайд 18

 

Історична довідка.

Місто – фортеця Хотин було засновано князем Володимиром Великим на початку 11 ст. для охорони кордонів Київської Русі. Спочатку захисна споруда була дерев’яною, але у 13 ст. її почали перебудовувати на кам’яну. Хотинська фортеця й до нині зберігає величний, казковий та дещо суворий вигляд, саме тому на її території було знято багато художніх фільмів, таких як «Три мушкетери», «Робін Гуд» та інші.

VІ. Підсумок уроку.

Звернемо увагу на карту України. 

 

Слайд 19 

 

Ми з вами відкрили всі «7 чудес України».

Підведемо підсумки уроку.

  • Що для вас було складно вирішувати на уроці?
  • В чому у вас не виникало проблем?
  • Таблицю множення на яке число, ми повторили?
  • Які емоції ви відчували під час уроку?

Вправа «Незакінчене речення». 

 

Слайд 20

 

  • Я зрозумів (зрозуміла), що …
  • Я дізнався (дізналася), що …

-Отже, наша мандрівка закінчилися. Сподіваюся, що ви отримали від уроку гарні емоції та міцні знання.

VІІ. Домашнє завдання. 

 

Слайд 21

 

Розв’язати задачу 824 та виконати завдання 825 на с. 124.

 

 

 

doc
Додано
19 березня 2018
Переглядів
1386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку