План - конспект з даної теми, навчальна мета якого - закріпити знання таблиці ділення на 5; вправляти учнів у знаходженні значень виразів, які включають ділення на 5; формувати уміння розв'язувати складені задачі, які включають збільшення або зменшення суми в кілька разів.
Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 5. Складені задачі, які включають збільшення або зменшення суми в кілька разів .
Очікувані результати: учні вміють знаходити значення виразів, які включають ділення на 5; розв'язувати складені задачі, які включають збільшення або зменшення суми в кілька разів.
Обладнання: таблиця короткого запису задачі, картки для роботи в групах.
Тип уроку: узагальнення набутих знань.
Зміст уроку
I. Організація класу.
— Сьогодні до нас на урок завітали гості. Привітайтеся з ними.
Аутотренінг
Я — учень,
Я ходжу до школи.
Мене навчають вчителі.
Я все розумію, я хочу все знати.
ІІ. Повідомлення теми уроку та очікуваних результатів.
—Тема нашого уроку « Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 5 Складені задачі, які включають збільшення або зменшення суми в кілька разів».
— Діти, а тепер скажіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? ( Чогось цікавого, повторення таблиці, творчих завдань, розв’язування задач).
— Отже, починаємо працювати.
IІI. Математична розминка.
1. Завдання для опитування.
а) Назвати результати таблиці ділення на 5 у порядку зростання, спадання.
б) Усний рахунок.
в) Обчислити вирази способом з’єднання ( Два учні працюють біля мультимедійної дошки).
5 ∙ 7 – 4 ∙ 7 8 35 : 5
2 ∙ 8 – 2 ∙ 7 7 24 : 4
8 ∙ 5 – 31 6 24: 3
2 ∙ 9 – 10 2 45: 5
45 : 5 – 4 9 25 : 5
5 ∙ 4 – 14 5 10 : 5
2. Виконання вправи № 684.
Учні по черзі пояснюють і виконують завдання.
3. Гра «Перегони»( на картках за 3хвилини діти розв’язують 24 приклади)
4. Робота з картками для опитування
№1
Розв’язати задачу. У саду росло 15 яблунь, 5 груш, а слив — у 4 рази менше, ніж яблунь і груш разом. Скільки слив росло в саду?
№ 2.
Обчислити.
45 : 5 + 36 5• 9 – 18
20 : 5 + 29 25 : 5 • 8
35 : 5 – 4 15 : 5 • 9
III. Фізкультхвилинка.
Настав час встати з – за столів і трішки відпочити.
Стільки разів ми потупаємо: 30:5.
Стільки в долоні плеснемо: 40:5.
Стільки швиденько присядемо разом: 20:5.
Й нахилимося після цього одразу: 25:5.
Підстрибнемо рівно от стільки: 35: 5.
Ура!
Усний рахунок - захоплива гра
IV. Розвиток математичних знань.
1. Хвилинка каліграфії.
Записати результати таблиці ділення на 5 у порядку зростання, спадання.
2. Обчислення виразів №685
Завдання учні виконують самостійно із наступною взаємоперевіркою.
( Відповіді записані на дошці)
3. Розв'язування задачі 686.
На дошці скорочений запис задачі
— Чи можемо одразу дати відповідь на запитання задачі ? Чому?
— Про що дізнаємося спочатку?
— Якою дією? Чому?
— Про що дізнаємося у другій дії?
— Яку дамо відповідь на запитання задачі?
— Яке ще запитання можна поставити до даної задачі?
Сильніші учні працюють самостійно. Слабші учні працюють з вчителем.
3. Розв'язування задачі 687.
Учні складають короткий запис до задачі
Вишні – 35кг
? кг
Вода – 10кг
Цукор – ? , у 5р. м., ніж
— Чи можемо одразу дати відповідь на запитання задачі?
— Чому?
— Про що дізнаємося спочатку?
— Якою дією? Чому?
— Про що дізнаємося у другій дії?
— Яким чином? Чому?
— Яку дамо відповідь на запитання задачі?
4. Виконання завдання № 688 (усно).
V. Підсумок уроку.
— Чи справдилися ваші передбачення?
— Що було легко робити? Що вдавалося важче?
VI. Домашнє завдання. №№ 690, 691 (с. 105).