Урок подорож з математики у 1 класі
Тема. Закріплення вивченого матеріалу. Обчислення в межах 10.
Мета: повторити і закріпити вміння додавати й віднімати числа в межах 10; поглиблювати вміння розв'язувати задачі вивчених видів, порівнювати вирази; розвивати логічне мислення; сприяти розвитку можливостей і здібностей кожної особистості; виховувати дисциплінованість і організованість.
Хід уроку
I. Організація класу.
Наш урок цікавим буде!
Казку люблять усі люди!
І дорослі, і малі,
Тобто, й наші школярі.
Будемо ми працювати,
Й руку вправно піднімати.
Казка кличе нас усіх,
Починаємо мерщій!..
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станем чемно —
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі,
Сядемо рівненько на місця свої.
II. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель. Діти, сьогодні ми вирушимо з вами в космічну подорож. Це буде захоплююча подорож, але на шляху ми зустрінемо багато різних перепон, подолати які зможуть тільки уважні, дисципліновані, винахідливі, трудолюбиві діти. І ті з вас, хто впорається з усіма завданнями, збудують власну ракету. Вона має такий вигляд.
1. Назвіть, з яких геометричних фігур складається ракета?
2. Чого більше: трикутників чи чотирикутників?
3. Як називається чотирикутник, у якого всі сторони мають однакову довжину?
Кожна частина ракети відповідає певному завданню. Виконавши завдання правильно, треба розфарбувати відповідну частину ракети. Якщо в завданні допущено 1-2 помилки, треба розфарбувати половину частини. Якщо помилок більше, ніж 2, — не розфарбовувати. (Зображення ракети має бути на дошці і в кожної дитини на парті).
Щоб вести кораблі, Вмій кмітливо все збагнути,
Щоб у небо злітати, Першим в відповіді бути.
Треба твердо завжди Вирушаємо у путь,
Математику знати. Нас цікаві речі ждуть.
III. Повторення вивченого матеріалу.
Учитель. Наша подорож буде довгою. Можливо, хтось хоче «підкріпитися»? Що візьмемо з собою? (Цукерки).
Утворення множин.
1. Скільки множин можна утворити? (Дві).
2. Скільки елементів в кожній множині?
3. Порівняйте їх.
Усна лічба.
— Приготуйтеся до польоту. Починаємо відлік. (Усі разом називають числа від 10 до 1).
Каліграфічна хвилинка.
— Напишіть рядочок цифри 7. Підкресліть «зіркові» цифри (ті, що найбільше відповідають зразку).
Усні обчислення.
— Попереду екскурсійне бюро, де ми дізнаємося свій маршрут. Але щоб зайти в будівлю, треба піднятися по сходах, які ведуть до неї. Для цього необхідно розв'язати приклади, що написані на сходинках. Над кожним прикладом подано варіанти відповіді. Вам необхідно вибрати правильну й записати її красиво в зошит.
Перевірка за записами на зворотному боці сходинок.
6 |
4 |
7 |
8 |
5 |
9 |
3 |
м |
о |
л |
о |
д |
ц |
і |
Самооцінювання.
Учитель. Хто не допустив помилок, розфарбовує частину ракети під № 1, допустив 1-2 помилки — розфарбовує половину частини, допустив більше помилок — не розфарбовує.
— А ось і маршрутний лист.
Маршрутний лист (прикріплюється на дошку)
Станції: «Цікавинки». «Самостійна». «Відпочивальна». «Кмітлива». «Порівняльна». «Підсумкова».
— Щоб нам вийти із «Бюро екскурсій», необхідно розташувати числа в порядку спадання: 6 4 7 8 9 3.
— Якщо ви правильно розмістили числа, то із букв, що написані під числами, ви отримали слово. Прочитайте його. (Молодці).
• Наступна космічна станція «Цікавинки».
Даринка розсипала намистинки. Якщо їх правильно зібрати, можна слово відгадати.
(Материк).
«Мозковий штурм».
— Діти, як ви думаєте, що таке материк? (Відповіді учнів).
Материки — це великі ділянки суходолу, оточені з усіх сторін водою.
Материк, на якому ми з вами живемо, називається Євразія. (Доцільно показати на карті).
Самооцінювання.
Розфарбовують другу частину ракети за раніше описаними критеріями.
Диференційована самостійна робота.
(по 4 подібних приклади в кожному стовпчику).
Перевірка. На зворотному боці карток — правильне розв'язання.
Самооцінювання.
(Розфарбовують третю частину ракети за тими ж критеріями).
— Далі нас чекає станція «Відпочивальна».
Фізкультхвилинка.
Два прихлопи, три притопи,
На носок, на каблучок,
Руку вліво, руку вправо —
Ми танцюєм гопачок.
— Попереду станція «Кмітлива».
Завдання на дошці.
1. Полічіть кроликів, які сховалися за парканом.
2. Полічіть яблука, що впали. Де більше яблук — на дереві чи під ним?
3. За допомогою числового променя обчисліть приклади.
Самооцінювання.
(Розфарбовують четверту частину ракети, якщо виконали всі завдання правильно).
— Молодці, діти. А зараз вас чекає станція «Порівняльна». Поставте знаки «>», «<», «==» у кружечках.
Перевірка: за зразком на дошці.
Самооцінювання.
Розфарбовують п'яту частину ракети повністю, якщо всі кружечки зафарбували правильно; половину — якщо допустили 1-2 помилки; не розфарбовують, якщо більше помилок.
IV. Підсумок уроку.
Учитель. А ось і станція «Підсумкова». Скажіть, будь ласка, кому вдалося збудувати власну ракету, а хто ще добудувати не встиг? Які завдання для вас були особливо цікавими? З чим ви легко впоралися? Над чим ще треба попрацювати?
математика
1 клас
Учитель: Стороженко О.В.
Макіївка 2012