Узагальнювати та поглиблювати знання учнів про граматичні ознаки іменників, прикметників та дієслів; учити правильно вживати їх у мовленні; розпізнавати серед інших частин мов; формувати навички правильної вимови; написання частин мови; привчати дітей писати грамотно й каліграфічно;
Розвивати творчу уяву, усне та писемне мовлення учнів,
Виховувати любов до рідної мови, гордість за те, що українська мова – мелодійна, кольорова.
Урок-подорож з української мови у 2 класі
Тема: Закріплення знань про частини мови: іменник, прикметник, дієслово.
Мета: Узагальнювати та поглиблювати знання учнів про граматичні ознаки іменників, прикметників та дієслів; учити правильно вживати їх у мовленні; розпізнавати серед інших частин мов; формувати навички правильної вимови; написання частин мови; привчати дітей писати грамотно й каліграфічно;
Розвивати творчу уяву, усне та писемне мовлення учнів,
Виховувати любов до рідної мови, гордість за те, що українська мова – мелодійна, кольорова.
Обладнання: роздатковий матеріал для роботи в парах та в групах; картки на дошку; картини птахів; карта України;фонограма фізхвилинки.
Хід уроку.
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
Діти скажіть які частини мови ми вже вивчили?
Що називається іменником, прикметником, дієсловом?
Наведіть приклади.
Ось бачите ми вже знаєм три частини мови. І всі наші знання нам сьогодні стануть у пригоді. Бо урок сьогодні незвичайний – це урок-подорож ось по таких зупинках… А в подорожі нам потрібні знання, дисципліна, активність, старанність та спритність.
ІІІ. Каліграфічна хвилинка.
Перша наша зупинка – це каліграфічна хвилинка. Відгадайте загадку.
Шия довга й ніжна, пір'я білосніжне.
Їсть траву, комашок, рибу й черепашок.(Лебідь)
А тепер відкрийте зошити, відступіть один робочий рядок від попередньої роботи і каліграфічно напишіть число, класна робота, і з нового рядочка слово-відгадку. Простим олівцем поділіть на склади, а через кому напишіть який це птах, що він робить.
VІ. Робота над темою уроку.
Продовжуємо і слідуюча наша зупинка серед птахів.
Робота в парах: дописати відповідні назви:
Наша рідна країна -- _____________. Її столиця місто __________.
Найбільша річка нашої країни – річка ____________. Вона впадає у _________ море.
Робота в парах: дописати відповідні назви:
Наша маленька батьківщина – це ________________. Я живу на вулиці ______________. У селі протікає річка ______________. Наше село знаходиться поблизу селища _____________.
Робота в парах: дописати відповідні назви:
Моя адреса: село _______________ , район _________________ , область ___________________ , країна ________________.
В будинки: Іменник, Прикметник, та Дієслово заселити слова вчитись, малювати,радію, люблю, сміятись,читають,миритись, сонце, планета, радість, людство, жителька, держава, мир,веселий, червоний, сумний, блакитний, охайний, працьовитий, розумна
.
Завдання для І групи: вставити потрібні дієслова
Траву косять, а дрова _______________. Хліб ріжуть, а цукор ___________.
Картоплю садять, а пшеницю ____________. Чашку на стіл ставлять,
а ложку ______________. Сіль сиплять, а воду ______________. Пиріжки печуть, а борщ ____________. Вірш читають, а пісню ______________.
Молоко п'ють, а хліб _____________. Тісто місять, а вареники __________.
Завдання для ІІ групи: вставити потрібні прикметники.
Ось і прийшла ________ весна. На деревах з'явилися ___________ листочки. Розцвіли ____________ квіти. Птахи співають свої _________ пісні. Ведмідь проснувся від ____________ сну. Заєць змінив __________ шубку на __________. Дні стали __________, а ночі ___________ .
Вставити потрібні букви в слова.
V. Підсумок уроку.
У вас на партах є червоні і зелені листочки. Ви подумаєте і кому сподобалось на уроці вчіпите на наше ось оце дереце зелені листочки, а кому не сподобалось почіпите червоний листочок.Діти виходять по черзі чіпляти листочки і пояснюють, що сподобалось, а що ні.
Завдання для І групи: вставити потрібні дієслова
Траву косять, а дрова _______________. Хліб ріжуть, а цукор ___________.
Картоплю садять, а пшеницю ____________. Чашку на стіл ставлять,
а ложку ______________. Сіль сиплють, а воду ______________. Пиріжки печуть, а борщ ____________. Вірш читають, а пісню ______________.
Молоко п'ють, а хліб _____________. Тісто місять, а вареники __________.
Завдання для ІІ групи: вставити потрібні прикметники.
Ось і прийшла ________ весна. На деревах з'явилися ___________ листочки. Розцвіли ____________ квіти. Птахи співають свої _________ пісні. Ведмідь проснувся від ____________ сну. Заєць змінив __________ шубку на __________. Дні стали __________, а ночі ___________ .
Робота в парах: дописати відповідні назви:
Наша рідна країна -- _____________. Її столиця місто __________.
Найбільша річка нашої країни – річка ____________. Вона впадає у _________ море.
Робота в парах: дописати відповідні назви:
Наша маленька батьківщина – це ________________. Я живу на вулиці ______________. У селі протікає річка ______________. Наше село знаходиться поблизу селища _____________.
Робота в парах: дописати відповідні назви:
Моя адреса: село _______________ , район _________________ , область ___________________ , країна ________________.