Ознайомити учнів з написанням слів з великої букви назви держав, міст, сіл, вулиць, річок на основі дослідження; вчити знаходити назви у тексті і пояснювати їхнє написання; збагачувати словник дітей; розвивати зв'язне мовлення, вміння працювати з книгою, робити висновки; виховувати любов до рідного краю, бажання вчитися.
Тема. Вживання великої букви у назвах держав, міст, сіл, вулиць, річок.
Мета. Ознайомити учнів з написанням слів з великої букви назви держав, міст, сіл, вулиць, річок на основі дослідження; вчити знаходити назви у тексті і пояснювати їхнє написання; збагачувати словник дітей; розвивати зв’язне мовлення, вміння працювати з книгою, робити висновки; виховувати любов до рідного краю, бажання вчитися.
Обладнання. Карта України, картки із текстами, загадками, прислів’ями, відеокліпи з піснями про міста, ріки, гори України.
Хід уроку:
І. Мотиваційний етап
Ознайомлення учнів з завданнями уроку:
Думати швидко,
Виконувати чітко,
Творчо працювати,
Каліграфічно писати.
ІІ. Актуалізація опорних знань школярів.
Учні з двох команд ідуть по черзі до дошки, виправляють помилки у написанні власних назв.
вчитель марія Петрівна, хлопчик Артем,
Мама олеся, Тато василь,
учень богдан, Собачка Жучка,
Киця Мурка. Учитель василь дмитрович.
ІІІ. Систематизація та узагальнення вивченого матеріалу.
Гра «Плутанка».
Скласти за прислів’я з «розсипаних» слів і записати.(Каліграфічна хвилинка)
Людина без Вітчизни, як соловей без пісні.
-Якими словами можна замінити слово «Вітчизна»? (Батьківщина, рідна земля, вотчина)
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
- Без чого не може жити соловей? Чому?
( Якщо соловей не буде співати, то буде звичайною сірою пташкою. Бо саме спів відрізняє його від інших птахів.)
Свою любов до Батьківщини поет виражає у вірші:
Сонце заходить, гори чорніють,
Пташечка тихне, поле німіє.
А я дивлюсь і серцем лину
В темний садок на Україну.
V. Опрацювання навчального матеріалу.
(Пісні «Київський вальс», «Понад Прутом моя Коломия», «Чорна гора», «Кам’янка Мала» - слова і музику до цієї пісні написав наш учитель Ярослав Васильович Лаврук)
Висновок:
3. Дослідження карти України. (Робота в парах)
- У вас на партах є карта України. Дослідимо, які міста і річки знаходяться на території нашої держави.
- Я буду давати підказки , де на карті знаходиться те чи інше місто, дя цого пригадаємо сторони горизонту. (На карті вверху - Північ, внизу – Південь, праворуч – Схід, ліворуч – Захід.)
а) Вправа 1.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «Я ішов я до Косова»
б) Ознайомлення з правилом.
в) Вправа 2.
5.Розвиток зв'язного мовлення.
- Мандрівні дороги завели до нашого рідного села.
- Як називається село, де ми живемо?
- Що ви знаєте про наше село?
-Чи заєте ви, як називаються вулиці, на яких ви живете?
Скласти твір – мініатюру про рідне село за опорними словами.
Мала Кам’янка -……...
Воно стоїть ……..
Його вулиці……..
Тут живуть…….
Опорні слова: барвисті, зелені; чудове село; працьовиті люди; біля лісу.
Вправа 3 (усно)
Завдання:
Як пишемо слова – назви вулиць?
1.Відшукати слово вулиця в тлумачному словнику.
2.Написати слово в зошиті і запам’ятати правопис.
3. Зробити повний звуко-буквений аналіз слова «вулиця».
На якій вулиці живе кожен з вас?
VІ. Рефлексія.( аналіз досягнень поставлених на початку уроку цілей)
Метод «Інтерв’ю».
Запитання учням:
Продовжіть моє речення: « Я вважаю, що цю тему слід вивчати для того, щоб ( … знати назви держав; назви річок, міст, сіл України.)
(……бути грамотними.)
VІ. Домашнє завдання.(с. 84, Впр.3)