29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Тема:"Вживання великої букви у назвах держав, міст, сіл, вулиць, річок"

Про матеріал

Ознайомити учнів з написанням слів з великої букви назви держав, міст, сіл, вулиць, річок на основі дослідження; вчити знаходити назви у тексті і пояснювати їхнє написання; збагачувати словник дітей; розвивати зв'язне мовлення, вміння працювати з книгою, робити висновки; виховувати любов до рідного краю, бажання вчитися.

Перегляд файлу

Тема. Вживання великої  букви  у назвах держав, міст, сіл, вулиць, річок.

Мета. Ознайомити учнів з написанням слів з великої букви назви держав, міст, сіл, вулиць, річок на основі дослідження; вчити знаходити назви у тексті і пояснювати їхнє написання; збагачувати словник дітей; розвивати зв’язне    мовлення, вміння працювати з книгою, робити висновки; виховувати любов до рідного краю, бажання вчитися.

Обладнання. Карта України, картки із текстами, загадками, прислів’ями, відеокліпи з піснями про міста, ріки, гори України.

                                                Хід уроку:

 

І. Мотиваційний етап

Ознайомлення учнів з завданнями уроку:

Думати швидко,

Виконувати чітко,

Творчо працювати,

Каліграфічно писати.

ІІ. Актуалізація опорних знань школярів.

 

  • Яку частину мови ми вивчаємо?
  • Що знаємо про іменники назви істот та неістот?
  • Що знаємо про написання власних назв?
  • Щоб закріпити свої знання пограємо у гру «Хто швидше?»

Учні з двох команд ідуть по черзі до дошки, виправляють помилки у написанні власних назв.

 

вчитель марія Петрівна,                хлопчик Артем,

Мама олеся,                                    Тато василь,

учень богдан,                                  Собачка Жучка,

Киця Мурка.                                   Учитель василь дмитрович.

 

ІІІ. Систематизація та узагальнення  вивченого матеріалу.

Гра «Плутанка».

Скласти за прислів’я з «розсипаних» слів і записати.(Каліграфічна хвилинка)

Людина без Вітчизни, як соловей без пісні.

-Якими словами можна замінити слово «Вітчизна»? (Батьківщина, рідна земля, вотчина)

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

- Без чого не може жити соловей? Чому?

( Якщо соловей не буде співати, то буде звичайною сірою пташкою. Бо саме спів відрізняє його від інших птахів.)

 

  • Без чого не може жити людина? (Без Батьківщини.)

Свою любов до Батьківщини  поет виражає у вірші:

 

  Сонце заходить, гори чорніють,

  Пташечка тихне, поле німіє.

  А я дивлюсь і серцем лину

  В темний садок на Україну.

 

  • Хто автор цих рядків?(Тарас Григорович Шевченко.)
  • Як ви напишете ці три слова?( З великої букви.)
  • Чому?(Ім’я, прізвище, по – батькові  пишуться з великої букви.)

 

   V. Опрацювання навчального матеріалу.

 

  1. Пропоную вам прослухати кілька пісень. Завдання:
  • Визначити що є спільного між цими піснями.

    (Пісні «Київський вальс», «Понад Прутом моя Коломия», «Чорна гора»,   «Камянка Мала» - слова і музику до цієї пісні написав наш учитель Ярослав Васильович Лаврук)

Висновок:

  • У цих піснях згадуються назви міст, гір, рік нашої неньки України. (Київ, Коломия, Мала Кам’янка; Дніпро, Прут; Карпати, Чорногора.)

 

  1. Віртуальна подорож Україною.
  • Сьогодні я запрошую вас у подорож по рідній землі. (Перегляд аерозйомки)
  • Ви побачмли, яка прекрасна наша батьківщина з висоти пташиного польоту!
  • А тепер я пропоную спуститися на землю і пригадати свої знання з природознавства.

 

   3. Дослідження карти України. (Робота в парах)

 - У вас на партах є карта України. Дослідимо, які міста і річки знаходяться на території нашої держави.

- Я буду давати підказки , де на карті знаходиться те чи інше місто, дя цого пригадаємо сторони горизонту. (На карті вверху - Північ, внизу – Південь, праворуч – Схід, ліворуч – Захід.)

 

  • Ми живемо на Заході нашої Батьківщини, знайдіть обласний центр Івано-Франківськ.
  • Які обласні центри знаходяться найближче до нашої області, є нашими сусідами?
  • Яке місто є столицею нашої держави? Знайдіть Київ на карті.
  • Не завжди Київ був столицею України. Певний історичний період столицею вважався Харків. Знайдіть на карті місто Харків. (Схід)
  • Древнє, казкове місто Львів знаходиться на Заході.
  • Найбільша ріка нашої держави, на берегах якої побудовано Київ-град.
  • Курортне портове місто на Півдні України.

 

  1. Робота з підручником.

а) Вправа 1.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «Я ішов я до Косова»

 

б) Ознайомлення з правилом.

в) Вправа 2.

 

5.Розвиток зв'язного мовлення.

- Мандрівні дороги завели до нашого рідного села.

- Як називається село, де ми живемо?

- Що ви знаєте про наше село?

-Чи заєте ви, як називаються вулиці, на яких ви живете?

 

Скласти твір – мініатюру про рідне село за опорними словами.

Мала Кам’янка -……...

Воно стоїть ……..

Його вулиці……..

Тут живуть…….

Опорні слова: барвисті, зелені; чудове село; працьовиті люди; біля лісу.

 

  1. Робота з підручником.

Вправа 3 (усно)

  1. Орфографічна хвилинка.

Завдання:

Як пишемо слова – назви вулиць?

1.Відшукати слово вулиця в тлумачному словнику.

2.Написати слово в зошиті і запам’ятати правопис.

3. Зробити повний звуко-буквений аналіз слова «вулиця».

На якій вулиці живе кожен з вас?

 

VІ. Рефлексія.( аналіз досягнень поставлених на початку уроку цілей)

   Метод «Інтерв’ю».

Запитання учням:

  • Для чого ми вивчаємо вживання великої букви?

Продовжіть моє речення: « Я вважаю, що цю тему слід вивчати для того, щоб ( … знати назви держав; назви річок, міст, сіл України.)

  •      (….. знати правопис даних слів.)

      (……бути грамотними.)

VІ. Домашнє завдання.(с. 84, Впр.3)

 

 

docx
Додано
28 липня 2018
Переглядів
556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку